Miksi toinen korvani ei jumputa ollenkaan? tuntuu niinkuin rumpuja kevyesti hakkaisi? Mulla ollut toukokuun alusta satunnaisesti tälläistä ihmeellistä jumputusta joka pahenee jos niistän nenää, se ilma jää kiertämään sinne korvakanaviin vailla ulospääsyä.Se on sellaista kolmen-neljän sarjoissa tulevaa jumputusta ja kestää minuutista kahteen, tosin melkein joka päivä ainakin kerran kärsin noista sarjoista.
Kärsin pahasta siitepölyallergiasta ja aivastelen lähes koko ajan ja nenäni on välillä tukossa, erityisesti aamuisin pahemmin.Liittyvätkö nämä mitenkään tähän korvaani? Nielussani on myös jatkuvasti sitkeätä limaa jota on ollut jo vuodenpäivät.
Testasin tässä jonkun aikaa sitten johtuuko se tosiaan huonosta ilmankierrosta korvassa joten painoin sormilla sieraimet kiinni ja puhalsin kevyesti ilmaa korviin niin oikeasta korvasta ilma tasautui heti, mutta vasemmassa korvassa se ilma jäi jyskyttämään sinne yli tunniksi!
Korvassa jumputtaa ilma
4
1865
Vastaukset
- ? + ?
Tupakoitko?
- buggy-.-
En tupakoi, päättelen että kysymyksesi johtuu tuosta kun sanoin että limaa on nielussa niin mainitsen nyt että poden kyllä refluksitautia joka aiheuttaa tuon liman tuonne nieluun.
- sivusta seuraaja
Kyse voisi olla elohiirestä, eli lihasten tahdottomasta nykimisestä. Elohiiri voi olla myös välikorvassa, jolloin se aiheuttaa naputtavaa tunnetta/ääntä. Tästä löytyy lisää tietoa netistä.
Elohiiren esiintymiseen vaikuttaa kahvi, alkoholi, tupakka, stressi jne. Yleensä elohiiri on väliaikainen ilmiö, eikä vaadi mitään toimenpiteitä. Pitkittyessä voidaan kokeilla lääkehoitoja, mutta ne lienevät usein hakuammuntaa, koska ilmiön syytä on vaikea selvittää.
Ota rennosti ja yritä unohtaa jumputus. Sitä esiintyy monella (myös minulla), ja se on kausittaista ja ohimenevää.- ++++++++++ .
Kiinnostava huomio tuo elohiiri.
Minulla on tinnittänyt 5 v toinen korva, jumputusta ja matalaa epätasaista huminaa, välillä loppuu ilman syytä ja ilman syytä taas alkaa.
Aiemmin minulla oli lihasnykimistä monet vuodet eri paikoissa, se alkoi kun sain lihasrelaksanttia lonkkasärkyyn. Lopetin melkein heti, mutta nykinät ei loppuneet. Nykinät olivat silmin nähtäviä ja alkoivat ja loppuivat ilman syytä, kasvoissa ei ollut.
Pitääpä etsiä tietoa tuostakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841