Onko kenelläkään kokemuksia tästä Nastarakennus-nimisestä asuntojen rakentajasta? Vaikuttaa kyllä ihan asiansa osaavalta, mutta kyselisin onko joku tai jonkun tuttu ostanut asunnon tuolta rakentajalta ja millaisin kokemuksin? Asiallisia vastauksia kiitos.
Nastarakennus
51
9504
Vastaukset
- ostanko?
Ja jos joku ihmettelee miksi tämä kysely on täällä eikä rakentamisen ym. kyselypalstalla niin sen vuoksi kun tämä rakentaja toimii juuri Oulussa...
- Nastaan kyllästynyt
Hei,
Mie olen ostanut asunnon Nastalta. Vuosikorjaukset eivät sujuneet niinkuin olisi pitänyt.. Ulko-ovet kakkoslaatua lähes kaikilla asukkailla,mutta Nastan pojat eivät suostunneet vaihtamaan. Ja oli paljon muutakin säätöä. Rahat kun saavat niin Nastan poikien käytön muuttuu epäasialliseksi En jatkossa ostaisi Nastalta mitään.
Nastaan kyllästynyt- Nastaan suivaitunut
Heis.
Olen samaa mieltä kanssasi. Kaakkurissa on lähes 10 vuotta vanha taloyhtiö. Nastan rakentama. Routa on vuosien varrella nostanut piha-alueet "perunapelloisksi" Aslfaatti kauheassa kunnossa. Eli pohjatöitä ei ole tehty huolella. Rakennuttajalla on 10 vuoden takuu, mutta Nasta ei ole vuosien aikana tehnyt mitään asian eteen. Nyt asia on lähdössä oikeuteen. Ett tällä tapaa Nasta hoitaa takuu aikaiset hommat. Olen tosi tyytymätön Nastan toimintamalliin. Eli rahat pois ja sen jälkeenn ei paljon kiinnosta.
Nastaan suivaitunut
- Jäsen T
Miten on asioita hoidettu näiden uusien Kaakkuriin valmistuvien kohteiden kohdalla? Onko tullut pettymyksiä? Kokemuksia?
- Nykyajan juutalaiset
Onko lesta? Sinulle ruokottamalle tulimereen joutuvalle on rakennettu talo ja rahat puhallettu. Luuletko että se rahojen saamisen jälkeen enää välittää.
- TAITO TEHDÄ ?????
Nyt Nastan uusimmassa kohtessa Kotikulmassa on putket pasahtaneet ja asunto lainehtii veden varassa. Että näin.
- Jooseppi0071234
TAITO TEHDÄ ????? kirjoitti:
Nyt Nastan uusimmassa kohtessa Kotikulmassa on putket pasahtaneet ja asunto lainehtii veden varassa. Että näin.
Selvyyden vuoksi tollolle: Putken pasahtaminen on lähinnä putken valmistajan vika, ei rakentajan. Muuhun en ota kantaa-
- EetuRetee
Jooseppi0071234 kirjoitti:
Selvyyden vuoksi tollolle: Putken pasahtaminen on lähinnä putken valmistajan vika, ei rakentajan. Muuhun en ota kantaa-
Putkiakin /oviakin on monen laatuisia. Kun rakentaa halvalla voi valita sen huonolaatuisen putken tai oven kun se ei itselle tule.
- Anonyymi
Jooseppi0071234 kirjoitti:
Alunperinkin väärää putkea käytetty lämmitysjärjestelmään, ja siitä on nyt kärsinyt koko taloyhtiö reilun 10v lämmitysjärjestelmä ei toimi lämmitys, osa huoneistoista todella kylmiä, pattereita on huuhdeltu ja käytetty irti ym että saadaan jotain sakkaa poistettua, ongelma jatkuu edelleen vaikka yhtiöön tehtiin iso remontti asian tiimoilta, lattiat on vinot, seinät holvaa, terassit rakennettu mullan päälle, sadevesi viemäri puuttuu talon reunoilta sadevesi valuu pihalle esim terassin alle. Luulin ostaneeni laadukkaan rakentajan tekemän asunnon, toisin kävi.
Kuka rakentaja edes käyttää 2000 luvulla pattereita :D 😀
Helvetin kyllästynyt LestaNastaan!
- onko lessuliini?
Onko lesta? jos on, niin oma vika kun niiden ansaan astui, koska on tästä VAROITETTU!
- -'.'.ä.ä.'.
ei oo lessuliini
- ei ole lessu!
No sitten voit ostaa huoletta ap!
Suosittelen kuitenkin että rakennat itse tai ostat vanhan kerrostaloasunnon johon tehty putkiremppa. - Viherpeukalo
Kokonaisuus hyvä minun mielestä. Vielä unelmoin omasta. Eli olen Nastan työmaillakin liikkunut ja asialliselta näytti puoliammattilaisen silmään. Kertoivat rakennusmenetelmistä, ja mitään poikkeavaa tai vilunkipeliä en havainnut.
Jos asunnon luovutushetkellä havaitaan vikaa, sitä osaa asunnon hinnasta ei tarvitse maksaa. Ts. jos ulko-ovi on viallinen, voi jättää oven hinnan verran maksamatta, jos epäilee, että ulko-ovi ei muuten tule kuntoon. Maksu tulee tietysti suorittaa sitten, kun ulko-ovi on korjattu ja kunnossa.
Pihaan ei käsittääkseni vaihdeta maita kuin pintapuolisesti - olisi liian kallista. Talon alle sen sijaan ajetaan soraa kapillaarisen nouseman estämiseksi. Näin kai muillakin?
Eli 10 vuotta vanhassa asuva. Kannattaa ajattaa hiekkaa pihanurmikolle, rekkakuormallinen kun ei paljoa maksa kun tilaa naapureiden kanssa. Itse asun vielä vanhemmassa, kohta 40 vuotta vanhassa omakotitalossa. Olenkin tilannut omaan pihaan jo 20 m2 kasettikuormallisen hiekkaa ja monta kuorma-autollista multaa. Pihastaan asukas tunnetaan.. Lisää pitäisi tilata ehkä 8 m2 lisää hiekkaa lähivuosina. Kerrostalosta muuttavan voi olla vaikea tajuta työn määrää rivitalossa, saati omakotitalossa, eli ei se piha itsestään näytä hyvältä :-) - -Tauno-
Kokemusta on 3.5v ajalta nyt. Ja pääosin rakennukset ovat hyviä, virheitä sattuu kaikille, mutta sitten tullaankin siihen kuinka virheisiin suhtaudutaan ja kuinka niitä aletaan korjaamaan. Eikun reilusti kyselemään edellisistä yhtiöistä asukkailta, ja vaikka hallitukselta. Ensimmäisenä kaikki on on aina asukkaan vikaa, yleensä väärin asuttu tms. Mutta eikun kyselemään niin varmasti saa tietoa.
- huihytrr
Takuukorjaukset ei suju. Korjauksista ei voi neuvotella, vaan alkaa v*ttuilu ja uhkailu. Joka asiaan ensin vastaus on ei ja vika on asukkaan, selvissäkin asioissa. Ilmeisesti omistajat ei ymmärrä kuka niiden palkan maksaa.
- EhIka
Ei kannata ostaa nastalta mitään. Työnjälki on latotimpureiden tekemää, siis sellaista että tekijä ei kehtaa sanoa itte tehneensä. Takuukorjauksissa ei kirjata kaikkia ilmoitettuja ulkopuolisia vikoja ylös ja ei käydä asiakkaan kanssa sisäpuolisia millään tavalla läpi. Jos jotain korjauksia tehdään (siis kitti ja maali, eipä juuri muuta), niin niistä ei ilmoiteta etukäteen, että mitä tehdään ja milloin tehdään. 3 kk aikaväli ei ole sellainen. Vastaavat mestarit siis täysin kuutamolla. Omistajien kanssa vastenmielistä keskustella mistään korjauksista, käytös muuttuu epäasialliseksi heti. Soitellaan ja painostetaan sitten allekirjoittamaan laput, uhkaillaan lakimiehilläkin. Ikävää toimintaa, kun niitä vikoja riittää.
- -Ellu57-
Voi hyvänen aika sentään… kaikenlaisia sitä kirjoitetaankin, niin huvittavaa tekstiä että oli pakko vastata. avatkaa silmänne ja älkää kaikkien katkerien, vain pahaa toisille tarkoittavien ihmisten sepostuksia uskoko, käyttäkää omaa järkeä. itse ostanut, todennut ostaessaan sopivaksi ja sitten haukutaan rakentaja kun se ei suostunutkaan hinnanalennusvaatimuksiin, eivät tietenkään suostu kun vaatimuksissa ei ole mitään järkeä, samat kitinät joka rakentajan keskustelupalstalla, on tullut luettua kun jo toinen uusi asunto menossa, yksi vanhakin ollut, mutta se riitti. uusi on aina uusi. asuntokauppalaki on mitä luetaan ja sen mukaan jokainen rakentaja toimii. Kyllä minä tiedän näitten ikivalittajien tarkoitusperät, useassa taloyhtiön hallituksessa jäsenenä olleena, kyllästyin ihmisten älyttömiin vaatimuksiin enkä enää suostu hallitukseen, mielipuolista hommaa. asuntojen omistajina tekevät vain itselleen ja muille asuntojen omistajille hallaa, omaa oksaansa sahaavat, todella tyhmää. Sitten kun ollaan myymässä tätä latotimpureiden tekmää kotia niin sitten ollaankin myymässä suomen parsta kotia ja maksimi hintaan, takki kääntyy äkkiä, tämänkin olen sivusta seuranneena todennut moneen kertaan, kaksnaamasta touhua, oma napa paras napa.
- Hartelaanki pettyny
Kuulostaapa olevan samanlainen rakentaja kuin kaikki muutkin Oulusta rikkautensa hankkivat grÿnderit eli siis roistot.
- pienyrittäjä
Ellu57:n kanssa täysin samaa mieltä, herravarjele mitä kirjoituksia, kyllä pitää olla itteään täynnä kun tuollaista soopaa pitää vuodatta, pahantahtoisia sieluja! Itse epäonnistunut elämässä niin tekevät kaikkensa jotta voisivat tuhota muiden elämän, saavat siitä sairaan tyydytyksensä. Olkaa ihmiset viisaita kun nätiä luette, Hartela ja Nastarakennus molemmat hyviä rakentajia, tutuillani on molempien rakentamia asuntoja ja ovat olleet tyytyväisiä ostamiinsa asuntoihin, ei todellakaan mitään latotimpureiden tekemää, naurettava heitto! Harmi kun ovat saanneet ikivalittajia asiakkaakseen. Nimimerkki Hartelaankin pettynyneellä omituinen asenne, yrittäjät ovat tämän maan työllistäjät, sinäkin olet jonkun yrityksen työntekijä, josta palkkasi saat, olisit kiitollinen! Ellet ole sitten työtön sosiaalipummi, meidän muiden siivellä eläjä ja valittaja. Ruokaakin joka päivä syöt ja vaatteita käytät, nekin ostat mukisematta ruoka- ja vaatekaupasta, nekin ovat voittoa tekeviä yrittäjiä ja yrityksiä. Ilman voittoa ei synny kasvua eikä synny uusia työpaikkoja! Ilman ruokaa, vaatteita ja asuntoja ihiminen ei voi elää, et sinäkään, joten ajattele kakskertaa ennenkuin tyhmyyksiä kirjoitat julkisesti!
- a-h-a
Ettei nyt olisi Ellu57 ja pienyrittäjä ihan samaa ihmistä, kuin noin samasta suusta tulee viestitkin.
- Zournalee
On se lestadiolainen firma minun mielestä
- Niemenranta
Ei ole Lesta .Tuttu kaveri
- ohikulkijanhavainto
Oulunsalossa rakentaa rivitaloja Niemenrannan koulun viereen. Iso työmaa.
- AnetteK
Laadukasta on työn jälki ja tuttuni ovat olet tyytyväisiä asuntoonsa. Firman työtekijät ovat ammattilaisia, suomalaisia työmiehiä - niin myös alihankkijat. En usko, että omistajat olisivat lestadiolaisia, mutta onko sillä mitään väliä...
- KuullutOlen
Olen kuullut useammalta että aika surkeaa... mutta jokainenhan voi valita mitä haluaa...
- Kalle_Vaan
Työn jälki on sitä mitä on varsinkin ulkopuolella, jotenkin keskentekoisen näköistä näin ammattilaisen silmiin. Ja ne pihat on tehty nopeasti joten kyllä siellä asfaltit kohta kukkii.
- timperi78
Katsokaa asuntojen ikkunoiden, ovien kalusteiden merkkiä, jos ovat ne markkinoiden halvimmat, voit olla varma että kaikessa muussakin säästetään rakennusvaiheessa. Myös työmaan yleisilme kertoo paljon teko vaiheessa, kaatopaikka-> ei hyvä.
- anettelain
sisältä ainakin mukavan näköisiä asuntoja oli ja kun kävimme työmaalla pyörähtämässä niin ei näkynyt muita kuin suomalaisia rakentajia mistä iso plussa. parin muun rakentajan työmaalla suomen kieli tuntui olevan vähemmistönä.
- Tyytyväinen_naputtaja
Olen ollut tyytyväinen Nastarakennukseen. Kysyessäni muiltakin, eri ja lähellä sijaitsevien taloyhtiöitten asukkailta Metsokankaalla Oulussa, vuosien varrella, vieläpä eri ikäisistä taloyhtiöistä, ei kellään ole ollut valittamista. Sen sijaan asukkaat olivat pelkästään tyytyväisiä, mikä on täysin päinvastaista kuin mitä tänne on kirjoitettu.
Eli ilmeisesti laatukin on vähintäänkin keskinkertaista. Ladoissa ei sitä paitsi ole eristeitäkään, ja siellä ilmavirta kuivaa heinät. Onko naputtajan vintillä heinät varmasti kuivat? Onhan nettiin niin helppo anonyyminä kirjoitella kaikenlaista.- Tauno-
Sitten et ole tosiaankaan kuullut kaikkea mitä on jätetty tekemättä ja joita on saanut sitten tapella tehtäväksi. Juuri menossa Metsokankaalla yhdessä yhtiössä kaikki ulkolaudoitukset uusiksi, terassit uusiksi ja mitähä lie löytyy lisää. Pitäsi käydä jututtamassa Kämppäkujan asukkaita. Suurin ongelma on firmanjohtoportaan asenne virheiden korjaamiseen, vaikka vastuu on alihankkialla, niin silti he panevat vastaan asiassa vaikka sen korjaaminen ei maksa heille muuta kuin ilmoituksen alihankkialle.
- EnpäMuuttais
Kävin Kempeleessä katsomassa kehuttua rivarikohdetta niin ainakin ulkopuoli vaikutti jotenkin halvalta ja nopeasti tehdyltä, sisääntulot ja terassit. Pihat postimerkin kokoisia ja talot aseteltu pöhkösti niin ettei kenenkään pihalla ole mitään yksityisyyttä kun toisen takaosa nuolee toisen etuosaa.
Mutta jos haluaa semmosta niin mikä ettei. - Kurppa453
Nimimerkki EnpäMuuttais kuvaili tyypillistä rivitaloasumista, negatiiviseen sävyyn. Liekö suojeluraha jäänyt maksamatta? Minkälainenhan lie nimimerkin mukaan nopeasti tehty? Ei kai muulla lailla voi tehdäkään, kun on jo satoja rivareita pystyyn pykännyt. Ei siinä hommassa kupeksita. Voisi tulla pakkasilla kylmä.
- eitoistaikinä
Jos nyt saisi valita, ostaisin jotain muuta
- bloffi
Ei ikinä...nastaa...Muuta yrityksen toimintaa en kommentoi
- waaat
Bloffilla pointti, komppaan.
- Tauno-
Samoin, toista kertaa emme Nastan asuntoihin sekaannu.
- anettelain
Ihan peruskivan näköisiä taloja ulkopuolelta. Pihat saisi olla suuremmat ja kylppäreiden kuusipaneelit tympii. Muutoin oli maalaukset ja laatoitukset siisitin näköisiä. Kaappitilaa oli kiitettävästi.
- Niemenrantalainen
Käykääpä katsomassa Oulunsalossa Niemenrannan uusia rivitaloja. Tiiliseinä on muurauksen jäljiltä käsittelemätön / pesemätön ja muurauskalkit näkyy tosi törkeästi joka päädyssä.
Katsokaa Hailuodontien puolelta miltä ne ovikatosten asennuskulmat näyttääkään... ihan viturallaan kattolinjoihin verrattuna. On irstaan näköiset! - RituLaakso
Ensimmäinen vuosi Oulunsalossa takana.. Asunto ollut moitteeton, ainoa virhe oli maalattuun seinään ilmestynyt hiushalkeama joka korjattiin heti muuton jälkeen. Ja parvekkeen ovi hiukan nikotteli mutta mieheni sitä sääti. Muurauskalkkeja olen nähnyt lähes jokaisessa uudessa muuratussa talossa ja tiedustelimme asiaa ja sanoivat että pestään tarvittaessa. Kaikinpuolin ok, ei ehkä ollut halvin mutta pohja oli meille sopiva.
- ssssnnnn
Ollaan asuttu nastarakennuksen asunnossa 6 vuotta. Takuukorjaukselle on tullut tarvetta niin saunan, komeron, kuin terassinkin osalta. Pienen vääntämisen jälkeen korjaukset on hoidettu asianmukaisesti, eikä itselläni valittamista oman asunnon suhteen sen jälkeen ole ollut. Tosin meidän asunto on rakennettu v. 2011 ja sen jälkeen Nastan omistuskuviot ovat muuttuneet. En tiedä nykyistä tilannetta laadun suhteen.
- Nastamies
Nastan omistus siirtynyt isältä pojalle, mikä ei ole vaikuttanut laatuun.
- pauli7t
ostettiin tuossa reilu vuosi sitten nastalta asunto.. ostopäätöksen suurin tekijä oli tutustuttaessa kohteeseen; yllätys yllätys; asunnon siivo kun saavuimme paikalle! neljä muuta asuntoa mitä kävimme katsomassa, jokainen oli niin täynnä paskaa ettei sekaan meinannut mahtua. nastan asunnot olivat ylivoimaisesti siisteimmät mistä tuli heti sellainen vaikutelma että täällä asiat tehdään hyvin. en tiedä sitten romahtaako tämä kohta niskaan mutta kuitenkin :D eipä mulla muuta.
- Pistanamu
Kivikkokankaalla oleva rakennus seisoi kuukausi tolkulla ilman ulkovuorimuurausta. Villat oli miltei koko kesän sateessa seinässä. Villojen tuulensuojakelmu roikkui irti kuin pressu.
- Anonyymi
En ostaisi Nastarakennuksen tekemää asuntoa, ei ole laadukasta rakentamista: mm.kiintokalusteet (koneet) virolaista maahantuontia. Lisäksi yritys suhtautuu ylimielisesti reklamaatioihin, rakentajan vastuu olematon, märkätilat tehty sinnepäin (suihkukaivoa ei voi puhdistaa, kun osia ei saa ylös).
- Anonyymi
Johtaja täys narri. Kannattaa varoa. Ei kannata olla missään tekemisissä ko. yrityksen kanssa.
- Anonyymi
Minkävuoksi? Mistä olisitte valittaneet?
- Anonyymi
Mondeo sen oLLA PITÄÄ.
- Anonyymi
Tapeltiin itte aikamme terasseista, ulkovuorauksista, aluskatteista yms. Nastan kaverit maalailee kolhittuja ulko-ovia, ikkunoiden tippapeltejä, tunkee kittiä ulkovuorauksen koloihin ja vinoihin laudanpäihin. Asiakas saa näin uutta, Jäi sellainen kuva, että jos rakennusmääräykset sallii vaikka seinän olevan 3cm vinossa, niin nastarakennuksen tekemänä se varmasti sen kyllä on vinossa sitten . Laitappa sitten korkea kaappi seinää vasten. Oli oikeestaan helpotus, kun muutettiin pois.
- Anonyymi
Muut on ihan kunnon ihmisiä, mutta sen toimarin kanssa saa kyllä tapella, jos uskaltaa olla jostain eri mieltä tai haluta jostain korvauksia.
- Anonyymi
Pari vuotta asuttu Nastarakennuksen asunnossa. Aivan loistavasti hoidettu kaikki asiat. Ei minkäänlaista valittamista mistään. Vuositarkastushommatkin meni aivan 10/10. Ei mitään isompaa korjattavaa kyllä ollutkaan.
Halusin tämän sanoa, koska suurin osa niistä joilla asiat sujuvat, he ovat hiljaa. Uskaltaisin helposti suositella tämän firman asuntoja. Itse asiassa niin teinkin yhdelle kaverilleni, joka etsii asuntoa.- Anonyymi
Rauhanyhdistykseltä tällainen puolueeton arvio 😂
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569