Hei!
Miten näiden lasiaisten samentumien kanssa "tulee toimeen"? Todella ärsyttävä vaiva, kummassakin silmässä on samentumat suoraan näkökentän alueella, joten ne seuraavat minua joka ikisellä taustalla (eli ei mitään eroa, katsonko tekstiä vaaleaa pintaa tai jotain tummaa pintaa vasten.
Kaipailen kohtalotovereilta käytännön kokemuksia, miten samentumien kanssa pärjää.
lasiaisen samentumat
5
746
Vastaukset
- n pw9
minkäs ikäinen olet? onko samentumat olleet kauankin, onko sulla monta niitä?
- ap jatkaa
Pitkään (yli 10 v) ovat olleet, ja todettu silmälääkärissä vaarattomiksi. Nyt on vain toisen silmän samentumat juuri tarkan näön alueella, ja todella häiritsevät. En tiedä, miten näiden kanssa oppii elämään siten, ettei näihin kiinnitä huomiota koko ajan.
- silmätutkija
ap jatkaa kirjoitti:
Pitkään (yli 10 v) ovat olleet, ja todettu silmälääkärissä vaarattomiksi. Nyt on vain toisen silmän samentumat juuri tarkan näön alueella, ja todella häiritsevät. En tiedä, miten näiden kanssa oppii elämään siten, ettei näihin kiinnitä huomiota koko ajan.
Itsepähän olet samentumasi hankkinut. Lasiaisen samentumat johtuvat lähes yksinomaan vaarallisten lääkkeiden (esim. astmalääkkeiden) tai huumeiden käytöstä. Oletko syönyt jotain lääkkeitä? Entäs onko sinulla muita silmävaivoja? Myös hoitamattomat silmävaivat voivat aiheuttaa silmälihaksiin ajan myötä "kramppeja", ja tällöin silmät ovat jatkuvasti lihasjännityksessä, mikä saattaa edesauttaa näiden samentumien syntyä.
Samentumiin ei ole nykyään toimivaa hoitoa. Toki on olemassa laiaisen poisto-operaatioota tai laser-leikkauksia, mutta näiden hyöty on lähinnä minimaalinen ja komplikaatioriskit ovat huomattavia (käytännössä kaikille tulee joitakin komplikaatioita).
Tärkeintä on ajatella elämän myönteisiä asioita ja yrittää unohtaa samentumat. Voi olla vaikeaa, mutta turha niitä on jäädä kotiinkaan murehtimaan. Elämä lyhenee kuitenkin joka sekunti. - fkoseifs
silmätutkija kirjoitti:
Itsepähän olet samentumasi hankkinut. Lasiaisen samentumat johtuvat lähes yksinomaan vaarallisten lääkkeiden (esim. astmalääkkeiden) tai huumeiden käytöstä. Oletko syönyt jotain lääkkeitä? Entäs onko sinulla muita silmävaivoja? Myös hoitamattomat silmävaivat voivat aiheuttaa silmälihaksiin ajan myötä "kramppeja", ja tällöin silmät ovat jatkuvasti lihasjännityksessä, mikä saattaa edesauttaa näiden samentumien syntyä.
Samentumiin ei ole nykyään toimivaa hoitoa. Toki on olemassa laiaisen poisto-operaatioota tai laser-leikkauksia, mutta näiden hyöty on lähinnä minimaalinen ja komplikaatioriskit ovat huomattavia (käytännössä kaikille tulee joitakin komplikaatioita).
Tärkeintä on ajatella elämän myönteisiä asioita ja yrittää unohtaa samentumat. Voi olla vaikeaa, mutta turha niitä on jäädä kotiinkaan murehtimaan. Elämä lyhenee kuitenkin joka sekunti.Täällä taas asiantuntija kirjoittelee eikä tiedä hevon persettä mistään, tarkoituksena vaan masentaa ja lietsoa pelkoa. Alkuperäiselle, googleta floaters tai lasiaissamentumat ja etsi tietoa, sitä kyllä riittää. Ja todellakin, leikkauksella samentumista pääsee eroon jos ne niin vaivaavat.
- älkää uskoko kaikkea
Nim. silmätutkija, miksi kirjoitat kun et ilmeisesti tiedä asiasta mitään? Lasiaisen samentumat eivät johdu lääkkeiden eikä huumeiden käytöstä. Tarkista tietosi esim. googlaamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514