Kissan lopetus

takara

Minulla olisi varmaan edessä kissamme lopetus. Haluaisin tietää kärsiikö kissa kun sen lopettaa, sehän kuitenkin ensin rauhoitetaan toimenpidettä varten lääkärissä?

Ja lopuksi : Miksi päädyitte lopettamaan lemmikkinne? Tunnetteko syyllisyyttä?

6

1648

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläin ekspertti

Tu on parasta mitä annat lemmikilesi.Minäkin jouduin nukuttamaan rottani mutta jos sitä ei olisi tehty niin se olisi kärsinyt.Jos nukutat lemmikkisi niin se on aivan oikea tapa.Minua ihan itkettää!!!Siitä asiasta ei pidä tunte syyllisyyttä nimittäin kun nukutat lemmikkisi niin teet oikein.Meidän rotta oli niin huonossa kunnossa että se jouduttiin nukuttamaan.Nukuta vaan kissasi nimittäin hän vielä kiittää sinua!Tuo on oikea tapa!Älä anna kissasi kärsiä!Minua itkettää!Kissasi kiitää sinua vielä!Hyvästi!

• eläinekspertimpi

Mikäli kisusi on todellakin kuolemansairas, on nukuttaminen paras vaihtoehto. Toki tietenkin olettaen että kissasi on sairas ja olet kaikkesi tehnyt ja maksanut kisun terveyden puolesta. Muutenhan kukaan inhimillinen ihminen ei lopeta mitään (lemmikki)eläintä. Jos (mutta oletan että näin ei ole...!!!??) aiot lopettaa kissasi jostain muusta syystä, yritäthän etsiä kissallesi uuden kodin tai vie hätätapauksessa eläinsuojaan. Lemmikin ei pidä kuolla omistajan oikusta tai osaamattomuudesta. Kuolema on lopullista, emmekä me ihmiset ole kissoille jumalia, eli meillä ei ole oikeutta päättää terveen kissan kissanpäiviä. Piste.

• Kiellettyä Laissa

kyllä tuntee syyllisyyttä jos turhaan vie lopetettavaksi.. varsinkin jos kyseessä on muuten tervekissa..
      esim. jos pissii kaikkialle..niin on tuomittu teko omistajalta..raukkamainen..

• Eläin ekspertti

Mä tarkotinkin että jos se on sairas mutta jos se on sairas se on paras lopettaa ja piste!Mäkin jouduin lopettamaan mun 2 rottaa!

• eläint.hoit.69

kissalle annetaan ensin rauhoituspiikki lihakseen, ihan niinkuin ennen mitä tahansa toimenpidettä jossa kissa pitää olla rauhoitettuna/nukutettuna.jatko vähän riippuu eläinlääkäristä; jos haluat olla paikalla toimenpiteen ajan,lääkäri yleensä laittaa lopetusaineen etujalan suoneen.kissa ei todellakaan tiedä mitään toimenpiteestä vaan nukkuu koko ajan.

eläinlääkäri voi pistää lopetusaineen myös suoraan sydämeen mikä on ehkä liian rankkaa katsottavaa.sinun pitää kertoa lääkärille haluatko olla mukana yms. ja myös sen jos tilanne ahdistaa sinua.pyydä häntä myös kertomaan etukäteen miten hän toimenpiteen suorittaa.sinun pitää varautua siihenkin jos olet läsnä toimenpiteen ajan, että kissa saattaa sätkiä ja huohottaa lopetusaineen antamisen aikana.sätkiminen on vain refleksiliikkeitä, kissa ei siis tunne mitään kipua.kun hengitys alkaa lamaantua, kissa usein huohottaa tai vetää henkeä eri tavalla kuin normaalisti.

kissan silmät myös jäävät auki kun se kuolee.sekin voi näyttää pahalta.

itse jouduin lopetuttamaan kissani pahan diabeteksen vuoksi reilu 10 vuotta sitten.halusin olla siinä mukana ja olihan se todella rankkaa.tunsin syyllisyyttäkin, se on aivan normaali tunne siinä tapauksessa joka kyllä menee ajastaan ohi.muista että kaikki tunteet ovat surussa sallittuja ja oikeita.

toivotan sinulle voimia:).

• turhaan

Tunne syyllisyyttä kissan lopettamisesta, paitsi jos se on ihan täysin perusteetonta.
      Itselläni ollut monta kissaa joista osan on pitänyt lopettaa sairauden tms takia.
      Omasta mielestäni kissan, niinkuin koirankin ja muiden eläinten lopetus on parempi
      niille kuin pitkittää niiden mahdollisia kipuja.

Omistaja todellakin rakastaa eläintään silloin jos pystyy myös tekemään
      lopettamispäätöksen ja vie sen eläinlääkäriin, tai lopettaa sen itse (jos taidot riittää).
      En voisi sanoa sitä eläinrakkaudeksi että pidetään vängällä eläin elossa
      keinotekoisesti lääkkeillä ja muulla, ja siten annetaan sen kärsiä
      entistä enemmän vain siksi että ei itse pysty luopumaan siitä.

ja vielä
      eläin ei käsrsi lopetuksesta, lopetuksenhan pitää olla
      nopea ja tuskaton hetki.

Voimia sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1598
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1459
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      63
      1299
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1290
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1214
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1199
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      1002
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      181
      894
    Aihe