Värjäätkö hiuksiasi vai oletko tyytynyt harmaaseen/valkoiseen tukkaan? Monet miehetkin värjäävät kutrejaan iäkkäänä. Jos värjäät, käytkö kampaajalla/parturilla vai itsekö hoidat homman? Melko uskaliasta tuo itsevärjääminen, koska harmaa/valkoinen tukka imee väriä aivan eri tavoin kuin harmaantumaton. Tulos voi olla jotakin muuta kuin pakkauksen kyljen värinäytteissä esitetään. Oletko epäonnistunut värjäämisissä?
Voiko hiusten värjäämisellä uskottavasti näyttää nuoremmalta? Kertokaapa kokemuksianne, mietin tässä juuri iskisikö väriä päähän vai sinnittelisikö tämän harmaan pehkon kanssa.
Harmaat vai värikkäät hiukset?
23
755
Vastaukset
- Pirre*
näyttääkö nuoremmaltakaan, mutta kun on kerran tuvennut hiuksiaan värjäämään, on vaikeaa siirtyä harmaaseen..ite en uskalla värjätä, en ole koskaan kokeillutkaan...
- Hupsista vaan.
Ei kait tää elämä väristä oo kiinni , sisältä se elämä kumpuaa, iloa ja surua tulee tasaisin välein, tiiä sitten oisko punatukkainen vaiko harmaa. Tänään oli elämä harmaata, eilen toisenväristä, näin täällä.
Vuosia sitten, käydessäni Espanjan kylämme parturissa, yrittäessäni keskustella leikkaustavoitteeesta moitiskeli parturi hiusteni laatua ja vaalean rusehtavaa sävyä.
Jenkkisarjoista opittuun malliin tokaisin alkeellisella espajallani että mitäs hän oli aikonut tehdä asialle?
Niskani taakse ilmestyi kaukalo ja jätkä pesi tukkani. Ajattelin laskun nousevan mutta antaa mennä.
Sitten se suoritti lyhennysoperaation, hankasi pyyhkeellä, hieroi hoitoaineeksi kuvittelemaani ja veti muovipussin päähän.
Iski käteeni jonkin tekniikka-alan lehden jota jäin lueskelemaan.
Kotavan kuluttua poisti hupun ja suoritti uusintapesun.
Ihmettelin hieman perusteellisuutta mutta turha siinä oli enää kipristellä.
Yleensähän ne pesun jälkeen kuivaavat jollakin toholla mutta tämä vain hankasi pyyhkeellä ja kampasi.
Antoi mukaani vajaan törpön "hoitoainetta".
Kämpille kävellssä tukkani kuivi. Sisälle päästyäni olivat vaimoni ensimmäiset sanat: Herra jumala! Mitä sie ott tukalles tehny?
Se oli kuulemma jotenkin värihuuhdeltu. Ei kuitenkaan oikeasti värjätty.
Joten vieraassa kulttuurissa, vieraalla kielialueella, kannattaa ola huulenheitossaan varovainen.
Totta puhuen, tummempi sävy miellytti minua ja kotonakin värihuuhtelin muutaman kerran.
Nyt tukkani on kuin Tarzanin silmät, teräksen harmaa!- muuttolintu43
mään, jota olen tehnyt nelikymppisestä asti. Harmittaa, että tukka tuli aina liian tummaksi värjäyksessä, vaikka valitsin sellaisen maantien värin. No, sitten menin kampaajalle täällä San Fernandossa. Hänen työnsä kesti iänkaiken ja tulos oli hirveä, sellainen keltainen kuin pääsiäiskanat. Lisähoitoaineitten kanssa 100 Euroa.Siispä repi tämä kana miestänsä hihasta Bella-Vistan Mercadona-kauppaan, josta ostin harmahtavaa sävytysainetta. Kotona aine päähän, tulos melkein musta. Seuraavana päivänä Vecindarioon suurempaan kauppaan ja värinpoistoainetta mukaan. Kotona päähän, tulos kupari! Laitoin vielä yhden tuubillisen ainetta päähän ja kaikki mahdolliset hoitoaineet. Tulos vihertävän tummanharmaa. Nyt olen lopettanut värjäyksen. Ainoa kysymys on, pitäisikö leikata pitkät hiukset. Nuorena oli pitkät ja nyt taas, kun huomasin, että pitkät hiukset saan nätisti uloskävelykuntoon parissa minuutissa.
Kysymys: tietääkö kukaan hellävaraista ainetta, millä saisi kaikki keinotekoiset värit pois. Lyhyt otsatukka, jonka sormilla haron taaksepäin, on jo harmaa, luonnostaan uloskasvaneena.
Minun puolestani miehet voivat ihan hyvin sävyttää hiuksiaan, jos haluavat. Oma mieheni näyttää ainakin työhönhakijalta joulupukiksi. - Mustapunaraita
muuttolintu43 kirjoitti:
mään, jota olen tehnyt nelikymppisestä asti. Harmittaa, että tukka tuli aina liian tummaksi värjäyksessä, vaikka valitsin sellaisen maantien värin. No, sitten menin kampaajalle täällä San Fernandossa. Hänen työnsä kesti iänkaiken ja tulos oli hirveä, sellainen keltainen kuin pääsiäiskanat. Lisähoitoaineitten kanssa 100 Euroa.Siispä repi tämä kana miestänsä hihasta Bella-Vistan Mercadona-kauppaan, josta ostin harmahtavaa sävytysainetta. Kotona aine päähän, tulos melkein musta. Seuraavana päivänä Vecindarioon suurempaan kauppaan ja värinpoistoainetta mukaan. Kotona päähän, tulos kupari! Laitoin vielä yhden tuubillisen ainetta päähän ja kaikki mahdolliset hoitoaineet. Tulos vihertävän tummanharmaa. Nyt olen lopettanut värjäyksen. Ainoa kysymys on, pitäisikö leikata pitkät hiukset. Nuorena oli pitkät ja nyt taas, kun huomasin, että pitkät hiukset saan nätisti uloskävelykuntoon parissa minuutissa.
Kysymys: tietääkö kukaan hellävaraista ainetta, millä saisi kaikki keinotekoiset värit pois. Lyhyt otsatukka, jonka sormilla haron taaksepäin, on jo harmaa, luonnostaan uloskasvaneena.
Minun puolestani miehet voivat ihan hyvin sävyttää hiuksiaan, jos haluavat. Oma mieheni näyttää ainakin työhönhakijalta joulupukiksi.en voinut olla nauramatta, vaikka tilanne on varmaan ollut kamala eli nuo monet värjäykset. On sinulla tavallisen kestävä tukka, kun on kuitenkin pysynyt päässä tuollaisten käsittelyjen jälkeen. Löytyisipä täältä joku kampaamoalan expertti, hän varmaan tietäisi kaipaamasi tuotteen. En ole koskaan itse poistanut väriä, joten en voi suositella mitään. Juu, en minäkään mitään pahaa näe siinä, jos miehet hiuksiaan värjäävät, siitä vaan, jos siltä tuntuu. Olihan aikoinaan Johannes Virolaisenkin hiuksisto sävytetty iäkkäänä punaiseksi ja Niinistön kuontalo on hiekansävyyn sävytetty, mutta sopii hänelle.
Voisit laittaa tuonne nuorempien palstalle kyselyn tuosta värinpoistosta. Viisikymppisillä on varmaan parempaa tietoa asiasta, kysäisepä på skoj... - Mustapunaraita
Mainio ja ilmeisen tositarina. Sinun ja vaimosi elämästä syntyisi varmasti hauska pakinakokoelma - ihan oikeasti, tämä on kohteliaisuus. Kuvittelen sinua pussi päässä ja vaimosi ilmeen, kun värikkään tukkasi ensi kerran näki.
Mustapunaraita kirjoitti:
Mainio ja ilmeisen tositarina. Sinun ja vaimosi elämästä syntyisi varmasti hauska pakinakokoelma - ihan oikeasti, tämä on kohteliaisuus. Kuvittelen sinua pussi päässä ja vaimosi ilmeen, kun värikkään tukkasi ensi kerran näki.
Nyt keväällä.
Hoitola ( kampaamo, parturi, hieromo ja -kyyrit ) on samassa talossa.
Vaimo meni leikkauttamaan ja värjäyttämään tukkansa. Yht. 13E. Ilmeisesti lyhyeeseen tukkaan saa mustan värin halvalla?
Käväisin mukana ja hän ehdotti minulle myös karvojen lyhennystä.
Nuppini muistutti vanhaa lamppuharjaa ja vaomoni antoi ohjeeksi, sen mitä kuulin että lyhennetään.
Olisi edes puhunut jostain muotoilusta tai vastaavasta.
Tai kysynyt karvarin mielipidettä operaatiosta.
Homma alkoi taas pesulla. Nyt olin varautunut puolustautumaan mutta katastrofi iskikin toisessa muodossa.
Ukko alkoi leikkelemään. Pian vaimo singahti toiselta seinustalta selittämään jotain lyhentämisestä.
Leikkaaja tulkitsi että vieläkin lyhyemmäksi.
Vahinko oli jo tapahtunut ja tietenkin nuppi täytyi muotoilla sen lyhyimmän alueen mukaan.
Poistuin hyvin lyhyttukkaisena mutta eipäöhän tarvitse muutamaan kuukauteen tehdä muuta kuin hieman muotoilla sivuilta ja takaa.
Tuo värihuuhtelu, EI värjäys , taahtui jo aktiiviaikanani ja niin turhamainen olin että pidin värit muutaman vuoden käyden silloin myös muutamassa työpaikkahaastattelussa.
50:n tuntumassa olevan ukon uskottavuutta ei ainakaan heikennä jos on hyväkuntoinen ja luonnollisen värinen (muu kuin harmaantuva) tukka päässä.
Ei se ollut leimallisesti värjätyn näköinen.- muuttolintu43
muuttolintu43 kirjoitti:
Minun puolestani miehet voivat ihan hyvin sävyttää hiuksiaan, jos haluavat. Oma mieheni näyttää ainakin työhönhakijalta joulupukiksi.muuten niitä huolia ei enään olisi. Jos siis olisi jollakin vihje, millä värit pois? Muuten huilaan vähän aikaa ja alotan värin poiston alusta. Tiedot asiasta ovat minulla hataralla pohjalla ja kun aineitten selostukset ovat espanjaa täällä Kanarialla, niin se ei siitä paremmaksi muutu. Shampoon ja hoitoaineenkin saa arvata, mutta käytän siksi niitä vuorotellen.Syksyllä alkaa espanjan kurssi...
- apua? espanjan-
muuttolintu43 kirjoitti:
muuten niitä huolia ei enään olisi. Jos siis olisi jollakin vihje, millä värit pois? Muuten huilaan vähän aikaa ja alotan värin poiston alusta. Tiedot asiasta ovat minulla hataralla pohjalla ja kun aineitten selostukset ovat espanjaa täällä Kanarialla, niin se ei siitä paremmaksi muutu. Shampoon ja hoitoaineenkin saa arvata, mutta käytän siksi niitä vuorotellen.Syksyllä alkaa espanjan kurssi...
kielinen teksti hoitoaine pullossa: Tratiamiento nutritivo en crema. Suomeksi ravitseva hoitoaine.
Tuote on Garnierin, kai siellä sitäkin merkkiä on.
Katsoin tuolta muoti ja kauneus-palstalta osiosta hiukset: juuri kukaan ei ollut onnistunut värinpoistossa ja yleistä oli että käsittelyjen väliin väh. 2 viikkoa ettei hiukset liikaa rasitu. Entäs sanakirja, mites siinä shampoo kirjoitetaan.
Toivon, että onnistut ja kasvaahan se tukka.
- jutta-juulia
Punaiset hiukseni muuttuivat ensin ruskeaksi ja sitten vielä astetta tummemmaksi ja nyt on seassa myös harmaita. Odotan mielenkiinnolla minkähän väriseksi tämä kuontalo muuttuu.
Punapäinen äitini ei koskaan harmaantunut, hänen hiukset muuttuivat myös ruskeaksi ja hän eli 87 vuotta vanhaksi.
Viitisentoista vuotta sitten värjäsin vielä ajoittain hiuksiani, joskus itse, joskus kampaajalla.
Enää en viitsi vaivautua, kelpaan tällaisena ja rahalle on käyttöä muuhunkin.
Hyvin henkilökohtainen asia, haluaako värjätä vaiko ei. Ystävätär löytyy jolla on tulipunainen kolmen sentin sänkitukka, itselleni en voisi sitä ajatella mutta hänelle se sopii.
On minulla pari ikäistäni miespuolistakin tuttua jotka käyvät säännöllisesti värjäyttämässä hiuksensa, toisella on jopa permis ajoittain.- Ok,thanks
Kevytväri miehelle kotikonstein. Tuote n.10 euroa. Värisävy:lähelle omaa.
Helppoa,mutta vaatii apurin,tosin yksinkin pärjää.
- 1943
säännöllisesti joko Virossa tai vakikampaajallani sen väriseksi, kun minulla aina on ollut ynnä vähän vaaleita raitoja. Aina on onnistunut. Muuten en juuri meikkaa, näin on toistaiseksi hyvä.
- muuttolintu43
hiustesi väri on luonnollisen (maantien) värinen ja siinä vaaleita raitoja? JUURI sellaisen minäkin haluaisin tai aste harmaaseen. Sellainen olisi, jos en olisi ikinä värjännyt. Myöhään tullutta viisautta minulla.
- 1943
muuttolintu43 kirjoitti:
hiustesi väri on luonnollisen (maantien) värinen ja siinä vaaleita raitoja? JUURI sellaisen minäkin haluaisin tai aste harmaaseen. Sellainen olisi, jos en olisi ikinä värjännyt. Myöhään tullutta viisautta minulla.
keskiruskeat hiukset. Tuntuu, että ovat vanhempana paksummat kuin nuorena, vaikka itse hius on melko ohut.
- meirikki
vaan en itse alkaisi kokeilemaan, hiukset ovat naisen kruunu, kuten ammoin on jo sanottu.
Enkä antaisi kenen tahansa koulunsa käyneen käsitellä hiuksiani. Suosin studio´ta , jossa henkilökunta on myös Stylistikoulutuksen saaneita. Kuuden viikon välein on minulle sopiva kierto.
Hiukseni ovat voimakkaasti punapigmentiset, joten omin keinoin tulos voisi olla karmea - ja inhoan sydämestäni punerrusta, siihen saa ammattikäytössä olevia hoitotuotteita kotikäyttöön.
Jokainenhan tekee tavallaan, - ´pääasia´ että itse pitää ja viihtyy hiuksissaan. - ellensellen
on hiuksissani. Nuorempana värjäsin itse ja kampaajan avulla punaiseksi, vaaleaksi, ruskeaksi, siis toivomus olivat nuo värit, mutta lopputulos oli milloin mikäkin. Varsinkin itse tehtynä. Nyt olen antanut harmaantua tasaisen vaaleaksi, kesäisin muutaman raidan siihen laitatan ja näyttävät kuulemma hyviltä. Siis hieman eloa harmauteeni. Sitäkin kyllä kampaaja kehuu hyväksi harmaaksi. Ei tarvitse tuskailla juurikasvun esiintuloa.
Meniköhän itsekehun puolelle koko juttu :)- Debatti
" Hiusten harmaantumista liittyy artroosiin eli luuston kulumamuutoksiin,joka on pitkälle perinnöllinen"
Suora lainaus tämän päivän Kymen Sanomista.
Mutta varovasti.
Värjään ensin itse siten että hiukseni vaalenevat muutaman asteen, sitten teetän kampaajalalla vielä vaaleampia raitoja.
Olen luonnostaan tumma, harmaata on ohimoilla, en mielestäni harmaannu kauniisti joten "harmaannutan" itseni keinotekoisesti.
Ei hiusten väri mielestäni vanhenna ketään, yleisvaikutelma on tärkein.
Viime talvi meinasi viedä kumaraan, ja veikin, oli niin paljon surua.- L. O R E.. ???!!
Marketissa on miehille kevytväri,sellainen dödöpurkin kokoinen ja näköinen pakkaus.
Siinä se vaalea sävy.Värjäys kestää 5-10 min ja sitten huuhtelu ja hoitoaine. Kyllä
harmaat häipyy ukoilta nopeasti ja edullisesti. Ja hiuksista tulee muutenkin paremmat.
2x vuodessa laitan lapseni avustuksella,heti hiustenleikkauksen jälkeen.
Yhtään ei huomaa,muuta kun kesän jälkeen kun tukka on normaalia vaaleampi.- uskoo myös
alaspäin olevat suupielet ja vihainen olemus enemmän kuin värjätyt hiukset. Yrittäkää olla iloisia niin todennäköisesti saatte enemmän positiivista huomiota kuin hiuksia värjäämällä.
- maarina
uskoo myös kirjoitti:
alaspäin olevat suupielet ja vihainen olemus enemmän kuin värjätyt hiukset. Yrittäkää olla iloisia niin todennäköisesti saatte enemmän positiivista huomiota kuin hiuksia värjäämällä.
on aiemmin. Nyt olen jättänyt värin laittamisen, kun ei mene kuin kuukausi ja taas puskee harmaan juuresta. Olen kyllä samaa mieltä siinä, että yleisvaikutelma on tärkein. Tosin, kyllä mieltä piristää kun saa hiuksiin väriä. Kampaajalla olen aina värin laittanut, itse on vaikea laittaa, ainakin minun.
Ei se harmaa ole paha, tärkein on mielestäni siistit, puhtaat hiukset.
Vaimoni pitää lyhyttä, mustaksi värjättyä tukkaa.
Alkuaan tumman ruskea mutta nykyväristä minulla ei ole käsitystä, eikä kyllä kiinnostakaan.
Vapaa-ajan paikassamme, ja joskus muuallakin, meitä pidetään usein venäläisinä vaimoni tukasta johtuen.
Eipä siinä mitään.
Uteliaana saatan joskus ylittää paikalliset soveliaisuusrajat.
Hyvähän se vain on että törmäily menee venäläisten piikkiin.
Joskus, jos ko. tilanteissa kysytään kansallisuuttani niin lurautan olevani Estocolmosta.
Saavat svedutkin osansa.
Joskus vaimo värjäili kotona mutta herätettyäni keskustelun jäljistä, on sen jälkeen hoitanut asian kampaamossa.
Kotona ollessa vie omat värit joista yksi pakkaus kuulemma riittää kolmeen rötväykseen.
Vapaa-ajan paikassamme leikkaus ja rötväys ovat kuulemma niin halpoja ettei kannata ryhtyä temppuilemaan. ( Uskoo olevansa roope-ankan rouva )- YA-sopimus
Venäläinen naisystäväni leikkautti hiukset Pietarissa käydessään. Ja ne oli siis niin hyvin,erikoisella tavalla leikatut hiukset,että siskolikkani meni paikkakunnan "huippukampaajalle" naiseni valokuva mukana,joka leikkasi lähes samanlaiset. Tämä pääkaupunkiseudun nuori kampaajanainen on pärjännyt hyvin kuulemma,jopa SM-tason mittelöissä Tampereella. Siskoni hiuksia eli leikkaustapaa kehuu sekä tutut,että tuntemattomat.miehet ja naiset.
Rahavarat eivät kuitenkaan riitä matkustamaan helsingin kampaajalle kun pari 3 kertaa vuodessa,joka ei hänen mielestään riitä. Fst 5 keskusteluohjelman toimittajanaisella oli lähes samanlaiset,tässä muutama kuukausi sitten kun katsoin kanavaa. Meinasin pyörtyä,mutta sain soitettua siskolleni,että avaa kanavan.
No naisystävä vaihtui,mutta Venäläisenä pysyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315570Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283589HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2772451- 1281773
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1291484Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3791435Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101223- 131163
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76952- 115905