Istutin tontilleni kaksi luonnon tammea kuukausi siten. Olen yrittänyt kastella hyvin, että alkaisivat kasvaa. Ja laittanut hieman lannoiteta juurelle. Nyt toisen tammen lehtien reunat ovat alkaneet kellastua. Olenko kastellut liian vähän, vai liian paljon. Vai antanut likaa lannoiteta. Eli mikä on mennyt pieleen?
Tammi kellastuu
2
1435
Vastaukset
- Mökkiläinen 75
Olen istuttanut useita tammia vuosien aikana savimaalle.
Kasvualusta ei ole kovin hyvä, mutta hyvin ovat lähteneet kasvamaan. Suurimmat nyt n. 25-30cm tyvestä.
Taimet olen ottanut luonnosta. Mytkin minulla on useita puolitoistametrisiä taimia odottamassa siirtoa parempaan paikkaan.
Taimet olen siirtänet aikaisin keväällä, ilman lannoitusta, ja kesä tai kaksi on kasteltu runsaasti. Ei luonnossa liikaa voi kastella.
Älä luovuta vaikka näyttääkin huonolta, ehkä ne siintä piristyy ensivuonna.- tammipuu
"Älä luovuta vaikka näyttääkin huonolta, ehkä ne siintä piristyy ensivuonna. "
Kyllä se taimi näyttää virkeältä, mutta lehtiä kiertää keltainen reunus. Kun siirsin sen suhteellisen huonoon maahan, niin heitin lannoitetta juurelle istutuksen jälkeen. Olisiko se ollut se huono juttu. Tosin olen siirtänyt vuosien kuluessa useita tammen taimia kastellen ja lannoittaen istutuksen jälkeen ilman ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041720Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2121333- 731323
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521039- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18863- 42847