Mahassa napsahtelee

napsu rv39

Mitä ihmettä on, kun välillä mahasta kuuluu selkeä napsahdus. Olettaisin äänen tulevan kohdusta/vauvasta, koska itse en ainakaan tunne mitään sen aikana. Äänenkin olen useamman kerran epäillyt olevan kuviteltu, kunnes nyt äsken selkeästi kuulin sen tulevan mahasta. Vauva on jo kiinnittyneenä, ja ääni tulee mielestäni hyvin alhaalta, olisiko vauvan hartian kohdalta.

Onko muilla ollut tällaista ja onko kenelläkään tietoa, mistä ääni tulee?

11

6712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+4

      Hei! Mulla oli kanssa aikoinaan, syytä en muista. Mutta ihan normaalia, nou hätä!!

    • Tytt.

      Hikka.:)

      • napsu rv39

        Meillä ollaan kovia hikkaamaan ja sen tunnistan kyllä, mutta tämä napsahtelu on äänekästä (ja napsahtaa kerran), eikä maha hytky, toisin kuin hikassa. Googlettamalla löysin vastaavaa, ja olivat vuoroin epäilleet kalvojen napsahteluksi (=?) tai vauvan nivelten paukkeeksi. Outoa kyllä joka tapauksessa, ja outoa sekin, ettei kellään ollut selkeää tietoa asiasta, pelkkiä arvailuja, vaikka usea oli samaa kokenut! Hassu juttu, mutta ei ilmeisesti ole syytä olettaa, että mistään vakavasta olisi kyse? :)


      • raskaana 2.kerran
        napsu rv39 kirjoitti:

        Meillä ollaan kovia hikkaamaan ja sen tunnistan kyllä, mutta tämä napsahtelu on äänekästä (ja napsahtaa kerran), eikä maha hytky, toisin kuin hikassa. Googlettamalla löysin vastaavaa, ja olivat vuoroin epäilleet kalvojen napsahteluksi (=?) tai vauvan nivelten paukkeeksi. Outoa kyllä joka tapauksessa, ja outoa sekin, ettei kellään ollut selkeää tietoa asiasta, pelkkiä arvailuja, vaikka usea oli samaa kokenut! Hassu juttu, mutta ei ilmeisesti ole syytä olettaa, että mistään vakavasta olisi kyse? :)

        joo mulla on ihan samaa ollu jo pidemmän aikaa, no nyt ei oo ehkä muutamaan päivään, mutta aiemmin useita kertoja päivässä kuuluu napsunta/naksunta! Oon nyt rv 31 ja kysyin tossa edellisellä terkkakäynnillä mun terkalta, joka on myös kätilö, että kuuluuko mun päästä naksunta :D?? Niin kuulema sikiö leikkii kalvoilla, eli ottaa niistä kiinni ja päästää irti! On kuulema aika harvinaista, että kuuluu läpi, mutta täysin mahollista! Ihmettelen, koska tuota pakkia löytyy runsaasti, mutta silti sen kaiken läpi tuo ääni kuuluu! =)


      • ....
        raskaana 2.kerran kirjoitti:

        joo mulla on ihan samaa ollu jo pidemmän aikaa, no nyt ei oo ehkä muutamaan päivään, mutta aiemmin useita kertoja päivässä kuuluu napsunta/naksunta! Oon nyt rv 31 ja kysyin tossa edellisellä terkkakäynnillä mun terkalta, joka on myös kätilö, että kuuluuko mun päästä naksunta :D?? Niin kuulema sikiö leikkii kalvoilla, eli ottaa niistä kiinni ja päästää irti! On kuulema aika harvinaista, että kuuluu läpi, mutta täysin mahollista! Ihmettelen, koska tuota pakkia löytyy runsaasti, mutta silti sen kaiken läpi tuo ääni kuuluu! =)

        Mäkin olen kuullut että tulis niistä sikiökalvoista se ääni. Ja sit taas kuullut semmostakin, että se olisin vauvan nivelet kun siellä naksuu. Mulla myös välillä kuuluu noita naksahduksia ja kovasti oon itekin miettinyt että mitä mahtaa olla..:)


      • Huokailu
        .... kirjoitti:

        Mäkin olen kuullut että tulis niistä sikiökalvoista se ääni. Ja sit taas kuullut semmostakin, että se olisin vauvan nivelet kun siellä naksuu. Mulla myös välillä kuuluu noita naksahduksia ja kovasti oon itekin miettinyt että mitä mahtaa olla..:)

        Minullapa kuulu joskus selvä huokaus, ylävatsalta. Siis ei mitään tavallista suolistolorinaa, vaan ihan kun ihmisen suulla aiheuttama huokaus-ääni. Se oli tosi kummaa. En sitä tosin sen enempiä miettinyt.


      • häpyluu
        Huokailu kirjoitti:

        Minullapa kuulu joskus selvä huokaus, ylävatsalta. Siis ei mitään tavallista suolistolorinaa, vaan ihan kun ihmisen suulla aiheuttama huokaus-ääni. Se oli tosi kummaa. En sitä tosin sen enempiä miettinyt.

        kysyin neuvolassa itse tätä samaista asiaa jonkun aikaa sitten.että napsahdus kuuluu tosi selkeesti ja monesti esim vessassa käydessä.neuvolantäti sano että kyseessä on häpyluusta kuuluva ääni,vähän niinkun joskus kuuluu esim olkapäästä kun se "rusahtaa".ei tee kipeetä eikä ole haittaa äidille eikä vauvalle!


      • napsu, nyt jo rv40
        häpyluu kirjoitti:

        kysyin neuvolassa itse tätä samaista asiaa jonkun aikaa sitten.että napsahdus kuuluu tosi selkeesti ja monesti esim vessassa käydessä.neuvolantäti sano että kyseessä on häpyluusta kuuluva ääni,vähän niinkun joskus kuuluu esim olkapäästä kun se "rusahtaa".ei tee kipeetä eikä ole haittaa äidille eikä vauvalle!

        Onpas hassua, että samalle asialle kuulee kerrottavan niin monta erilaista selitystä, tuota viimeisintä en oo aikaisemmin kuullutkaan. Mutta oli mikä oli, niin ei tosiaan varmasti mitään vaarallista. :)

        Tarkemmin ajateltuna en ole nyt viime aikoina kuullut juurikaan napsahduksia. Liekö loppuneet, vai enköhän vain ole keskittynyt tarpeeksi kuulemaan?

        ..jokohan kohta saisi synnyttää...? (outo sanavalinta tuo "saisi" minulta, kun pari viikkoa sitten en vielä tiennyt, aionko tehdä sitä ylipäätään koskaan. ;D)


      • raskaana 2.kerran
        häpyluu kirjoitti:

        kysyin neuvolassa itse tätä samaista asiaa jonkun aikaa sitten.että napsahdus kuuluu tosi selkeesti ja monesti esim vessassa käydessä.neuvolantäti sano että kyseessä on häpyluusta kuuluva ääni,vähän niinkun joskus kuuluu esim olkapäästä kun se "rusahtaa".ei tee kipeetä eikä ole haittaa äidille eikä vauvalle!

        Niinku koko terveyspuolella tuntuu olevan=KAIKKI ON NIIN YKSILÖLLISTÄ!! saa aina kuulla, jotenkin tosi lopen kyllästynyt kuuleen aina saman virren...! Mutta tota häpyluu juttua en oikein usko, koska mulla sitä naksahtelua ei kuulu vessassa käyydessä, vaan esim. just sillon kun vauva muutenkin liikkuu, että kyllä sen vauvaan yhdistäisin ja ihmettelen myös tuota nivelien naksumista, ei varmasti ole näin! Johan se olis todsi outoo, jos vauvalla naksus jo nivelet!!


      • napsnaps
        raskaana 2.kerran kirjoitti:

        Niinku koko terveyspuolella tuntuu olevan=KAIKKI ON NIIN YKSILÖLLISTÄ!! saa aina kuulla, jotenkin tosi lopen kyllästynyt kuuleen aina saman virren...! Mutta tota häpyluu juttua en oikein usko, koska mulla sitä naksahtelua ei kuulu vessassa käyydessä, vaan esim. just sillon kun vauva muutenkin liikkuu, että kyllä sen vauvaan yhdistäisin ja ihmettelen myös tuota nivelien naksumista, ei varmasti ole näin! Johan se olis todsi outoo, jos vauvalla naksus jo nivelet!!

        mulla kanssa tuossa pari viikkoa taaksepäin napsahti pari kertaa kun makoilin sängyllä. sillä hetkellä vauva ei liikkunut, tai en ainakaan tuntenut mitään ja silloin viikkoja oli 36 jotain.. no, mainitsin sitten neuvolassa asiasta ja meidän täti sanoi että vauva voi napsutella kalvoja...? googlettamallakin löytyy niiiiin montaa mielipidetta napsumisesta että eihän tässä tiedä mitä se loppujen lopuksi on... :)


      • napsu 1½vkoa
        napsnaps kirjoitti:

        mulla kanssa tuossa pari viikkoa taaksepäin napsahti pari kertaa kun makoilin sängyllä. sillä hetkellä vauva ei liikkunut, tai en ainakaan tuntenut mitään ja silloin viikkoja oli 36 jotain.. no, mainitsin sitten neuvolassa asiasta ja meidän täti sanoi että vauva voi napsutella kalvoja...? googlettamallakin löytyy niiiiin montaa mielipidetta napsumisesta että eihän tässä tiedä mitä se loppujen lopuksi on... :)

        Heippa! Ajattelin nostaa tämän ketjun vielä:

        Tuo masussa napsahdellut vauva on nyt 1½ -viikkoinen, ja olkapäänsä kyllä klonksuu välillä. En tiedä, onko sillä yhteyttä mahan napsahteluun, mutta sikäli sopisi, että olkapään kohdalle paikansin paukkeen masussakin ollessaan! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe