voiko add muuttua adh:ksi

luulotautinen

siis olin pienenä erittäin unelvoiva ja rauhallinnen ja omissa maailmoissani ja mitä vanhemmaksi tulin (nyt 18) muutuin vain riehakkaaksi ja vilkkaaksi. en ollut koskaan ajatellutkaan adhd ennen kuin jostain vahingossa luin adhd oireet ja pelottavasti jokainen oire melkeen sopi muhun. voi olla et tuskin mulla mitään on koska iha pikku muksusta saakka ois pitäny olla tälläne mut sen verran muistan et omis maailmoissa mä aina olin ja uneksin ja haaveilin mut suutuin kyllä iha helvetisti ku joku härnäs. monta kertaa tappelin veljen tai pihan kakaroiden kaa. ähh tuskin tää mitään ole mut jos joku älykkäämpi vois kertoa tästä asiasta jotain?

3

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjepjeep

      harmittavimmat "oireet" mitkä varmaan laittaisin tän taudin piikkiin jos sellainen olis :D nii myöhästelen aina..siis yritän mitä vain tehdä niin joka tapauksessa oon aina myöhässä koulusta :D koulussa viittaaminen on aivan älyttömän vaikeaa, jos vastauksen tiedän huudan sen sillä saekunnin murtoosalla, tylsillä tunneilla uppoudun omaan maailmaan, toisinaan saan mitä ihmeellisimpiä raivopuuskia, pieni asia mistä suutun ja laitan kaiken itsehillintäni peliin niin sekoan aivan täysin ja usein rikon tavaroita milloin kännykkä lentää tai lyön oveen ( olen vielä tyttö :o) tai muutä tälläistä.. :/ harmi juttu. kavereita mulla on iha omasta mielestä tarpeeksi mutta viihdyn ihmeen paljon omissa oloissani, paitsi aina kun keksin jotain mahtavaa tekemistä kuten aloitanpa uuden lajin.. :D omasta spontaanisuudestani pidän aivan älyttömän paljon ja pieni ylivilkkaus itsessäni ei haittaa yhtään vaikka välillä menee kavereilta hermot ja sanovat vaa et lopeta nyt jo adhd. hankalin juttu on varmaa se että välillä on täydellinen myllerrys päässä (kuten nyt ja siksi varmaan kirjoitankin että saan muuta ajateltavaa) silloin on sata todella sekalaissta asiaa päässä ja se väsyttää ihan älyttömästi. alkoholista nautin sillä silloin tuntuu kuin pää tyhjenisi ja voi rauhoittua. (tai mun pää rauhoittuu, yleensä rellestän ihan mukavasti) tjaah luulenpa että ihan "normaalia" käytöstä tämä on mutta normaaliksi en itseäni tunne :D niin ja sellainen juttu että keskittyminen on vaikeaa, jopa tämä roskapostivarmistus on ärsyttävä ja en millään jaksaisi laskea 11 18 = ? meni varmaan 20 sekuntia ennen kun sain ajatukset kokoon noinkin yksinkertaiseen asiaan, ja tosiaan lukiossa olen.. että näin :D

      • xym

        Yritä hakeutua testeihin/neurologille, ei varmaankaan turhan takia? Parempi kuin päihteillä itsehoitoon päätyminen..
        Massan mukana koulun päättää kohtalaisesti moni AHDH/ADD (naispuoliset varsinkin) mutta sitten kun pitäisi hoitaa opiskelu/työ itsenäisesti, voi hoitamattomilla/diagnosoimattomilla tulla tenkkapoo eli sanotaanko modernimmin syrjäytyminen..
        jos diagnoosi irtoaa, saat nauttia muutamista mukautetun opetuksen ja kuntoutuksen suomista eduista esim. työvoimatoimiston avulla ja/tai KELA:n tuella.


      • i-ronia
        xym kirjoitti:

        Yritä hakeutua testeihin/neurologille, ei varmaankaan turhan takia? Parempi kuin päihteillä itsehoitoon päätyminen..
        Massan mukana koulun päättää kohtalaisesti moni AHDH/ADD (naispuoliset varsinkin) mutta sitten kun pitäisi hoitaa opiskelu/työ itsenäisesti, voi hoitamattomilla/diagnosoimattomilla tulla tenkkapoo eli sanotaanko modernimmin syrjäytyminen..
        jos diagnoosi irtoaa, saat nauttia muutamista mukautetun opetuksen ja kuntoutuksen suomista eduista esim. työvoimatoimiston avulla ja/tai KELA:n tuella.

        voisko olla tää muoto ADHD:sta?
        (ite oon ja siks ylipäätään dg adhdsta oli yllätys kun kuvittelin suuressa viisaudessani että addit ja adhd:t on jtn kumipalloja)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2609
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      208
      2374
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      184
      1782
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe