Ilmailu kiinnostaisi harrastuksena ja katselin tässä netistä kursseja, joille ilmoittautua. Arvon tässä parhaillaan, että pitäisikö mennä suorittamaan PPL, Ultrakevyt vai vain purjelentokurssi (joka on kai halvin). Lähinnä kiinnostaisi vain mennä lentelemään, ja siksi katselinkin alunperin vain tuota purjelentely-vaihtoehtoa. Mietin tässä kuitenkin, että jos sijoittaisi tuollaiseen vähän kalliimpaan kurssiin, saisiko siitä joskus jotain rahallista hyötyä takaisinkin? Vai onko lentelyharrastukseen pistetty raha ns. "hukkaan heitettyä rahaa"?
PPL on kallis; 12 500€ sain nopealla googletuksella hinnaksi. Pääseekö sillä tekemään vielä mitään rahallisesti hyödyllistä, edes keikkatyylisesti tjsp? Entäs sitten helikopteri-lupakirjan kanssa?
Ilmailu (PPL/Ultrakevyt) ja sen rahoitus
4
538
Vastaukset
- Kra
Sinun kannattaa ehkä aluksi miettiä kunnolla mitä haluat ja ottaa sitten selvää koulutusta tarjoavilta kerhoilta. Monet kerhot tarjoavat myös tutustumispaketteja (priifaus lento) aiheesta innostuneille, jolloin pääset itse "haistelemaan ja kuulostelemaan", että olisko tämä sittenkään oma laji.
Yleensä mikä tahansa harrastaminen vie rahaa, eikä tuo sitä.
Bisneksen on taas tarkoitus tuoda rahaa, mutta sekään ei ole aina varmaa.
Jotkut ovat tehneet lentobisneksellä pienen omaisuudenkin, mutta heillä olikin aloittaessaan iso omaisuus....he ;) - käytetty ultra
myynnissä. Pientä laittoa ja eikun tikku tiskiin ja....
- 17+5
yksityislentäjän lupakirjalla ei voi tehdä mitään bisnestä, esim kuljettaa maksavia asiakkaita. Sellaisesta toiminnasta lähtee lupakirja hyllylle ja viranomaiset ruoskii päälle. Vertaa esim taksilupaan.
- korjaustaitoiselle
myynnissä. Pientä laittoa ja eikun tikku tiskiin ja....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822607
- 392131
- 331912
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488