asunnon vaihto

böö5

Moi.Minulla on kerrostalo-osake,josta olen pankille velkaa.Haluaisin vaihtaa en päittäin omakotitaloon,tuloni ovat tällä hetkellä olemattomat.vaihtaakohan pankit lainan siihen taloon vai onnistuuko tuollainen vaihto?

2

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihda..

      Joudut joka tapauksessa tekemään pankin kanssa täysin uuden lainasopimuksen. Kun asuntosi ei enää ole omistuksessasi, niin lainasi vakuus katoaa. Vaikka lainallesi tulisi uusi vakuus tuosta omakotitalosta, niin pankki ei suostu siihen, että laina pysyy samana, vain vakuus vaihtuu.

      Jo kohteiden vakuusarvot ovat todennäköisesti erilaiset.

      Teette niin, että myytte toisillenne asunnon ja talon normaalilla kaupalla, ja neuvottelette uudet lainat. Rahattoman/tulottomana tuo tietysti voi olla, ja luultavasti onkin, mahdoton yhtälö.

    • laske tarkkaan

      aina voi, kun tekee täysin uuden sopimuksen, ei se vaihto ole mitenkään ilmaista,
      --- mieti kuinka kauan joudut säästämään sitäkin velkakirjan vaihtokuluja.

      mutta mieti, osaatko nyt tehdä oikeaa ratkaisua,
      jos vaikka taasen petyt ja muutaman vuoden kuluttua asut vuokralla ja maksat asuntovelkojasi.

      laske tässä vaiheessa tarkkaan mitä on ollut kulut ja mitä olet pystynyt säästämään,
      sillä
      tunnen tyyppejä jotka ovat saaneet perintöjä, tai säästäneet ennakkoon,
      sitten alkaa vaihtokierre, todellisuus on että he jatkuvasti elävät yli varojensa ja lopussa tulee ikivelka ja vuokra-asunto.

      laita todella exeliin kaikki kulut ja tulevat kulut, muistele nyt pari viikkoa asioita,
      sitten mieti maksukykysi, ei se maailma monenkaan kohdalla parempaan päin mene,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe