Olen vaihtamassa vanhan tiilikaton peltikattoon, koska tiilet ovat niin haperoita että ne halkeilevat ja lohkeavat herkästi, nyt olisin kysynyt josko joku osaa sanoa tarvitseeko peltikaton alle laittaa vielä erillinen aluskate vaikka nykyisen tiilikaton alla on aivan ehjä pärekatto, vastauksesta kiitollinen.
peltikaton asennus.
3
1317
Vastaukset
- kotilainen
Jos pärekatto alla, voisi pystykoolaus olla n. k/k 500 ja vaaka-ruoteet, laudasta 22-25 x 100 mm. 10 cm raoilla.
Hormin ympärillä umpilaudoitus pellin taivuttamista varten.
Konesaumattu peltikatto on melko helppo asentaa.
Harjan taivutus ja hormin pellistys vaatii ammattitaitoa ja työkaluja.
Kuivana voi asua peltikaton alla n 70 - 100 vuotta, kun sen suojaa maalilla ajoittain . - KirvesMies-02a
ei, eikä myöskään tehdä konesaumattua kattoa, vaan norm peltikatto. Tavallinen aaltopelli käy vanhoihin ruoteisiin, tiilikuvio ei.
- rkh 39
Tämä oli hyvä vastaus, lyhyt ja ytimekäs, ole täysi ummikko näissä asioissa joten paljon vielä kiitoksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078