Kun tuossa, lujeskelin noita muita palstan kirjoitteluja niin mieleen tuli, että Raamatussa on monta kohtaa jossa annetaan Määräykset. Kymmenen käskyä on mutta monessa muussa paikassa muita käskyjä. Mitä on niistä ne Tärkeät Käskyt, mitä pittää noudattaa?
Raamatun Käskyt
49
504
Vastaukset
- teuta
Joita nounatetaan , Jumalan antamina , Muut taitaa olla isien sääntojä, joita israelissa oli Juutalaisilla
633,kpl. Ja jotka olivat kuin kauhistus Jumalalle.
Toinen asia on se että omavanhurskas ihminen on aina tykännyt, värkätä omiaan sääntöjä mielensä
mukaan ja juuri omanmielensä mukaan. Muita noudatettavia käskyjä on Jeesuksen käskyt.- Jeesus pelastaa
Kaskyjen noudattamisesta ei saisi enää kenekään uskossa harjaantuneen ihmisen kirjoittaa.
Kukaan ihminen ei nimittäin pysty noudattamaan Jumalan käskyjä.
hetkeäkään toimeen. Silloin sekä synnintunto että armontunto pysyvät terveellä pohjalla, Kristus kalliolla.
Kristittyä vaanii todella vaarallinen peto, tien oikealla puolella.
Tuolla pedolla on ihmissilmin katsottuna enkelin muoto, vaikka se on itse saatana julmimmillaan.
Kun laista alkaa katoamaan "rahtuja", silloin ihminen ei enää tajuakaan turmeluksensa syvyyttä oikein, hän ei tiedosta olevansa kokosyntinen ja elävänsä pelkän armon varassa. Silloin häneen alkaa kasvamaan pelkän armon varassa elämisen sijaan pikkuhiljaa salakavalasti omiin tekoihin ja omaan "parannukseen" luottamista. Tämä nostaa ihmisen helposti väärään asemaan ja väärään luottamukseen seurakunnassa, toisten uskovien keskellä.
Jos yksi sana voisi kuvata tällaista ihmistä, niin hänestä tulee vikoileva syntikyttä toisille kristityille, armoton palvelija joka itse suuren velan anteeksi saaneena.lähtee kuristelemaan kanssapalvelijoitaa kurkusta näinen pienten velkojen vuoksi. - teu.
Jeesus pelastaa kirjoitti:
Kaskyjen noudattamisesta ei saisi enää kenekään uskossa harjaantuneen ihmisen kirjoittaa.
hetkeäkään toimeen. Silloin sekä synnintunto että armontunto pysyvät terveellä pohjalla, Kristus kalliolla.
Tuolla pedolla on ihmissilmin katsottuna enkelin muoto, vaikka se on itse saatana julmimmillaan.
Kun laista alkaa katoamaan "rahtuja", silloin ihminen ei enää tajuakaan turmeluksensa syvyyttä oikein, hän ei tiedosta olevansa kokosyntinen ja elävänsä pelkän armon varassa. Silloin häneen alkaa kasvamaan pelkän armon varassa elämisen sijaan pikkuhiljaa salakavalasti omiin tekoihin ja omaan "parannukseen" luottamista. Tämä nostaa ihmisen helposti väärään asemaan ja väärään luottamukseen seurakunnassa, toisten uskovien keskellä.
Jos yksi sana voisi kuvata tällaista ihmistä, niin hänestä tulee vikoileva syntikyttä toisille kristityille, armoton palvelija joka itse suuren velan anteeksi saaneena.lähtee kuristelemaan kanssapalvelijoitaa kurkusta näinen pienten velkojen vuoksi.Jos taivas on matkamme määräs ,
Käy sinne sä riemuiten vaan . !
Ei ontuen puolelle kummallekaan ,
Ja maan halut häijyt sä suista. ! - Jeesus pelastaa
teu. kirjoitti:
Jos taivas on matkamme määräs ,
Käy sinne sä riemuiten vaan . !
Ei ontuen puolelle kummallekaan ,
Ja maan halut häijyt sä suista. !Voitaisiinko kuitenkin pysyä avatussa aiheessa.
Sekun vaan suistat maan häyjyt halut pois itsestäsi jos pystyt! :-)))
Asia on niin, että jos Jumala ei saa meitä armollaan ja voimallaa vanhvistaa ja kasvattaa Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen ja sitä kautta vahvistaa yhteisessä kristillisessä elämässä ja rakkaudessa, niin "sotahuudot" häijyjen halujen poistamisesta jäävät tyhjäksi sanahelinäksi.'
Ontuminen on juuri sitä, että etsitaan autuutta vuoroin oman lihan suritteista ja vuoroin Jumalasta.
Se joka suoraa tietä käy ontumatta, turvaa yksin Jumalan armoon Jeesuksessa kristuksessa. Sitä kautta hän myös uskaltaa katoa peiliinkin ja nähdä totuuden itsestään. Kristuksen rakkaus on sellainen voima että siinä ihminen sulaa. Kristuksen rakastaviin silmiin katsoessa, ihminen näkee myös itsensä oikein, hän näkee itsensä Kristuksen rakkauden kohteena Kristuksen morsiamena.
Se on mahtavaa kun ihminen saa uskossa Kristukseen sulautua taivaallisiin. Se on toista kuin alati spekuloiva teoria usko joka pitäytyy kaiken maailman isiltä peruittyihin traditioihin, tapohin ja pykäliin sisäisen rauhan saavuttamiseksi.
Jumalan rauhan saa lahjana Jumalalta, kun käy Jeesuksen eteen sellaisena kun on, rukoilee häneltä tarpeitaan, heikkona syntisenä ja apua tarvitsevana ihmisenä. Meillä on rikas Isä jolla on kaikki tavarat, ja rakkaus jolla hän haluaa hyväänsä jakaa ihmiselle.
Se on ihmispoloinen joka tässä haraa kaikessa vastaan, ei meinaa Jumalan tarjoama hyvä millään kelvata lahjaksi. - teuta
Voitaisiinko kuitenkin pysyä avatussa aiheessa.
Sekun vaan suistat maan häyjyt halut pois itsestäsi jos pystyt! :-)))
Asia on niin, että jos Jumala ei saa meitä armollaan ja voimallaa vanhvistaa ja kasvattaa Jeesuksen Kristuksen tuntemiseen ja sitä kautta vahvistaa yhteisessä kristillisessä elämässä ja rakkaudessa, niin "sotahuudot" häijyjen halujen poistamisesta jäävät tyhjäksi sanahelinäksi.'
Ontuminen on juuri sitä, että etsitaan autuutta vuoroin oman lihan suritteista ja vuoroin Jumalasta.
Se joka suoraa tietä käy ontumatta, turvaa yksin Jumalan armoon Jeesuksessa kristuksessa. Sitä kautta hän myös uskaltaa katoa peiliinkin ja nähdä totuuden itsestään. Kristuksen rakkaus on sellainen voima että siinä ihminen sulaa. Kristuksen rakastaviin silmiin katsoessa, ihminen näkee myös itsensä oikein, hän näkee itsensä Kristuksen rakkauden kohteena Kristuksen morsiamena.
Se on mahtavaa kun ihminen saa uskossa Kristukseen sulautua taivaallisiin. Se on toista kuin alati spekuloiva teoria usko joka pitäytyy kaiken maailman isiltä peruittyihin traditioihin, tapohin ja pykäliin sisäisen rauhan saavuttamiseksi.
Jumalan rauhan saa lahjana Jumalalta, kun käy Jeesuksen eteen sellaisena kun on, rukoilee häneltä tarpeitaan, heikkona syntisenä ja apua tarvitsevana ihmisenä. Meillä on rikas Isä jolla on kaikki tavarat, ja rakkaus jolla hän haluaa hyväänsä jakaa ihmiselle.
Se on ihmispoloinen joka tässä haraa kaikessa vastaan, ei meinaa Jumalan tarjoama hyvä millään kelvata lahjaksi.Mutta kerrankin oikea sana pysytään tekstissä .
Vai ei meinaa Jumalan antama kelvata lahjaksi, sitä vois yhtähyvin katsoa omaa tekstiä noin yleensä
toisessa lauseessa voi hyvin haukkua ja toisessa kiittää . Näitä kohtia on kyllä ollut neljän vuoden aikana kun olen serannut, toimia . en nyt puhu tästä päivästä enkä eilisestä. SIIHEN PITÄÄ SAADA JOKU ROTI , ETTÄ
KAMALASTI PUHUMALLA MUKA SAADAAN SYNNIN TUNTO, ja sitten armo , ei meillä ole sitä jakaa se on, Jumalan
asia , ei Jäykän . Kirjoituksista pitää pudota ylimaallinen haukkuminen . Ymmärätköä.
Vastaukseksi ei riitä , että mulla on joku häiriö. - savon ukko
varmaan rikkoneet viidettä käskyä satoja kertoja. Jos hyttynen on Luojan luoma eläin, samoin kun me ihmisetkin. Nätä olemme teurastaneet elämämme aikana tuhottomasti. Samoin on muidenkin käskyjen kohdalla. Niitä voi tulkita edukseen tai toisen tappioksi. Miten vain halutaan. Sellaisia ovat käskyt joita meidän tulisi opetuksen mukaan noudattaa.
- Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Mutta kerrankin oikea sana pysytään tekstissä .
Vai ei meinaa Jumalan antama kelvata lahjaksi, sitä vois yhtähyvin katsoa omaa tekstiä noin yleensä
toisessa lauseessa voi hyvin haukkua ja toisessa kiittää . Näitä kohtia on kyllä ollut neljän vuoden aikana kun olen serannut, toimia . en nyt puhu tästä päivästä enkä eilisestä. SIIHEN PITÄÄ SAADA JOKU ROTI , ETTÄ
KAMALASTI PUHUMALLA MUKA SAADAAN SYNNIN TUNTO, ja sitten armo , ei meillä ole sitä jakaa se on, Jumalan
asia , ei Jäykän . Kirjoituksista pitää pudota ylimaallinen haukkuminen . Ymmärätköä.
Vastaukseksi ei riitä , että mulla on joku häiriö.Mutta sen lisäksi on jotakin muutakin, koska et ymmärrä selvää tekstiä lukemalla. Vastauksistasi näkee että et ole ymmärtänyt mitä kirjoitan, ei siinä sen kummempaa tietoa tai taitoa tarvita.
Harmillista se on meille kummallekin, kun emme ymmärrä toisiamme, vaikka haluaisimme ymmärtää. Mitä tuottamasi tekstiin tulee, niin se ei todellakaan ole luettavaa tekstiä (kopioita lukuunottamatta).
Kyllä sinun pitää olla tosi sokea itsesi tuntemisessa, jos et itse tuota tiedosta. Ilmeisesti asia ei ole ihan näinkään ette tiedostaisi jollakin tasolla, mutta trorjut asian tietoisuudestasi. Rähinästäsi sen voi helposti päätellä. Aina tulee kova rähinä kun otan ongelman esiin.
En ole ennen noin selkeää ongelmaa kenelläkään ennen tavannut. yleensä ihmiset tiedostavat lukihäiriönsä jo varhaisessa vaikeessa heti kun lukemaan aletaan oppia. Opettajat huomaavat.
Mutta lienen jo kyllin monta kertaa sanonut, että vika ja vamma, olkoot mitä hyvänsä ei niille ihminen mitään voi, eivätkä ne syntiä ole. Tiedän kuitenkin lukihäiriöisiä jotka ovat ylioppilaiksikin lukeneet ja siitä eteenpäin, kun pvat tiedostaneet puutteensa ja toimineet sen mukaan opiskellessaan.
Asia on näin eikä muuksi muutu. Jos alkaa tulla luettavaa tekstiä, ja huomaan että ymmärrät ihmisten kirjoittamia viestejä, niin silloin uskon ihmeen tapahtuneen, ennen en. Asia on juuri sillä tavalla kun sanon, enkä usko olevani ensimmäinen joka tuon saman asian on sinulle sanonut. Täällä on epäilty sinun olevan melkoisessa humalassa kirjoituksia tehdessäsi, siksi olen ottanut asian puheeksi.
Veljellisessä rakkaudessa..., nääs ;-)
Ei muuta kun siunausta vaan, ja koitetaan keskittyä Kristuksen todistamiseen, joka on pääasiallinen (hengellinen) tehtävämme tässä armonajassa. Kun itse olemme Kristuksen omaksemme voittaneet Jumalan armosta, se on tuonut velvoitteen julistaa evankeliumin ilosanomaa muillekin. - Jeesus pelastaa
savon ukko kirjoitti:
varmaan rikkoneet viidettä käskyä satoja kertoja. Jos hyttynen on Luojan luoma eläin, samoin kun me ihmisetkin. Nätä olemme teurastaneet elämämme aikana tuhottomasti. Samoin on muidenkin käskyjen kohdalla. Niitä voi tulkita edukseen tai toisen tappioksi. Miten vain halutaan. Sellaisia ovat käskyt joita meidän tulisi opetuksen mukaan noudattaa.
Mitä käskyihin tulee niin savon ukko on yhtä suuri häviäjä kun me kaikki muutkin. Kaikki käskyt on rikottu tuhansin kerroin. Niinpä mikään käsky tule meille eduksi jotta sen voisimme lukea toisen tappioksi, tuollainen on paskapuhetta, ja osoittaa vääjäämättä sen ettet ole hajullakaan kristinuskon sanomasta henkilökohtaisella tasolla.
On väin yksi VOITTAJA, Jeesus Kristus. Ja tämä voittaja rakastaa meitä hävinneitä niin paljon, että lahjoittaa mielellään voitostaan osan jokaiselle, joka haluaa ottaa lahjan vastaan. Mutta ihminen yleensä on niin ylpeä että hän kieltäytyy lahjasta. Koska hän ei ole milestään kuitenkaan niin paljon syntinen, että tarvitsisi Jumalalta armon pelastuakseen. Ehkä hän tarvitsee jonkinverran armoa, koska tiedostaa joitakin erehdyksiään itsekin, mutta ei kokonaista armoa, koska hän eitiedä olevansa KOKONAAN syntinen.
Miluummin hän menee helvettiin, kun ryhtyisi armonkerjäläisenä elämään ja lahjaksi armoa vastaanottamaan.
90% ihmiskunnasta kieltäytyy armosta ja menee helvettiin´, vaikka imaiseksi saisi. - teuta
Mutta sen lisäksi on jotakin muutakin, koska et ymmärrä selvää tekstiä lukemalla. Vastauksistasi näkee että et ole ymmärtänyt mitä kirjoitan, ei siinä sen kummempaa tietoa tai taitoa tarvita.
Harmillista se on meille kummallekin, kun emme ymmärrä toisiamme, vaikka haluaisimme ymmärtää. Mitä tuottamasi tekstiin tulee, niin se ei todellakaan ole luettavaa tekstiä (kopioita lukuunottamatta).
Kyllä sinun pitää olla tosi sokea itsesi tuntemisessa, jos et itse tuota tiedosta. Ilmeisesti asia ei ole ihan näinkään ette tiedostaisi jollakin tasolla, mutta trorjut asian tietoisuudestasi. Rähinästäsi sen voi helposti päätellä. Aina tulee kova rähinä kun otan ongelman esiin.
En ole ennen noin selkeää ongelmaa kenelläkään ennen tavannut. yleensä ihmiset tiedostavat lukihäiriönsä jo varhaisessa vaikeessa heti kun lukemaan aletaan oppia. Opettajat huomaavat.
Mutta lienen jo kyllin monta kertaa sanonut, että vika ja vamma, olkoot mitä hyvänsä ei niille ihminen mitään voi, eivätkä ne syntiä ole. Tiedän kuitenkin lukihäiriöisiä jotka ovat ylioppilaiksikin lukeneet ja siitä eteenpäin, kun pvat tiedostaneet puutteensa ja toimineet sen mukaan opiskellessaan.
Asia on näin eikä muuksi muutu. Jos alkaa tulla luettavaa tekstiä, ja huomaan että ymmärrät ihmisten kirjoittamia viestejä, niin silloin uskon ihmeen tapahtuneen, ennen en. Asia on juuri sillä tavalla kun sanon, enkä usko olevani ensimmäinen joka tuon saman asian on sinulle sanonut. Täällä on epäilty sinun olevan melkoisessa humalassa kirjoituksia tehdessäsi, siksi olen ottanut asian puheeksi.
Ei muuta kun siunausta vaan, ja koitetaan keskittyä Kristuksen todistamiseen, joka on pääasiallinen (hengellinen) tehtävämme tässä armonajassa. Kun itse olemme Kristuksen omaksemme voittaneet Jumalan armosta, se on tuonut velvoitteen julistaa evankeliumin ilosanomaa muillekin.Minä yleensä vastaan juuri sinulle mitä vaan kun tunnen sinut.
Ei missään ole niin tosikkoo, kuin sinä olet, ei pahalla mutta kuitenniin.
Samoin sinne terrkkuja , hyvää kesän jatkoa , ja siunausta myös sulle. - teuta
Mitä käskyihin tulee niin savon ukko on yhtä suuri häviäjä kun me kaikki muutkin. Kaikki käskyt on rikottu tuhansin kerroin. Niinpä mikään käsky tule meille eduksi jotta sen voisimme lukea toisen tappioksi, tuollainen on paskapuhetta, ja osoittaa vääjäämättä sen ettet ole hajullakaan kristinuskon sanomasta henkilökohtaisella tasolla.
On väin yksi VOITTAJA, Jeesus Kristus. Ja tämä voittaja rakastaa meitä hävinneitä niin paljon, että lahjoittaa mielellään voitostaan osan jokaiselle, joka haluaa ottaa lahjan vastaan. Mutta ihminen yleensä on niin ylpeä että hän kieltäytyy lahjasta. Koska hän ei ole milestään kuitenkaan niin paljon syntinen, että tarvitsisi Jumalalta armon pelastuakseen. Ehkä hän tarvitsee jonkinverran armoa, koska tiedostaa joitakin erehdyksiään itsekin, mutta ei kokonaista armoa, koska hän eitiedä olevansa KOKONAAN syntinen.
Miluummin hän menee helvettiin, kun ryhtyisi armonkerjäläisenä elämään ja lahjaksi armoa vastaanottamaan.
90% ihmiskunnasta kieltäytyy armosta ja menee helvettiin´, vaikka imaiseksi saisi.Niin öpsä ole ettei tuota tajua , väärin on ketään tuomita , sillä joka tuomitsee , sille tuomitaan
samalla mitalla ... Minun mittä on paljon pienenpi . en tarkoita että sillä mitään voittaa . Mutta
sen olen huomannut, että nöyrä voi saada , tulinen ei. - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Minä yleensä vastaan juuri sinulle mitä vaan kun tunnen sinut.
Ei missään ole niin tosikkoo, kuin sinä olet, ei pahalla mutta kuitenniin.
Samoin sinne terrkkuja , hyvää kesän jatkoa , ja siunausta myös sulle.Silloin jos minun viesteistäni tehdään vääriä johtopäätöksiä, joiden seuraukena sitten loukkaannutaan.
Sellaiseen suhtaudun vakavasti. En ole täällä keskustelemassa loukatakseni toisia kirjoittajia.
Päämääräni on että ihmiset tulisivat tuntemaan tilansa (tuomittu ja kadotettu) ja etsisivät Jeesusta pelastajakseen kadotuksesta. Kun olen itse syntisenä saanut Jeesukselta lahjaksi vanhurskauden, on velvollisuuteni kertoa siitä mahdollisuudesta muillekin. - Näissä asioissa olen tosikko.
Minulle saa kertoa omia mielipiteitään, olkoot ne sitten kielteisiä taikka myönteisiä. Me ihmiset olemme kaikki erilaisia, se on Jumalan viisautta ja lahjaa. Ei ole kuitenkaan itsestäänselvää, että erilaiset ihmiset voivat rakastaa tosiaan sellasina erilaisina kun ovat. Siinä asiassa riittää työtä loppiäksemme.
Ihmissuhteet ovat joskus hyvinkin kiemuraisia, johtuen erilaista teatterinaamioista, joita ihmiset ovat totuuneet käyttämään sosiaalisissa suhteissaan. Perimaltään on kysymys ihmisen sisäisestä turvallisuudesta ja sitä uhkaavasta haavoittamisen pelosta. Sama ihminen saattaa olla hyvin erilainen riippuen seurasta joka on hänen ympärillään. Jokaiselle on tuttua, ettei kaikkien ihmisten kanssa voi kaikista asioista puhua. Joidenkin kanssa puhutaan sydämen kipeimmistä ja salatuimmistakin kysymyksistä luottamuksella.
Parhaita ovat sellaiset ystävät joista varmasti tietää mitä he pohjimmiltaan ovat, silloin tunnetaan sydämen ja tunteiden tasolla asti ja suhde on henkisesti antoisa kummallekin osapuolelle. Arkikielessä puhutaan kemioista. Selaisiin ystäviin voi luottaa joka tilanteessa. - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Niin öpsä ole ettei tuota tajua , väärin on ketään tuomita , sillä joka tuomitsee , sille tuomitaan
samalla mitalla ... Minun mittä on paljon pienenpi . en tarkoita että sillä mitään voittaa . Mutta
sen olen huomannut, että nöyrä voi saada , tulinen ei.Nöyrä ihminen on sellainen ihminen joka ottaa tosiasiat huomioon ja toimii tosiasioiden edellyttämällä tavalla.
Nöyristely sekoitetaan sekoitetan usein nöyryyteen (kun se vaikuttaa nöyrältä), se on kuitenkin aivan erilainen toimintamalli. Nöyristelyn käyttövoimana on hylätyksi tulemisen pelko. Se on vääränlaista alistumista vahvemmaksi koetun ihmisen tai yhteisön valtaan. - teuta
Unohui silloin Jeesuksen käskyt , niitä on muutama .
Rakkauden käsky.
Lähetys käsky.
Opettamisen käsky. - teuyta
Mutta sen lisäksi on jotakin muutakin, koska et ymmärrä selvää tekstiä lukemalla. Vastauksistasi näkee että et ole ymmärtänyt mitä kirjoitan, ei siinä sen kummempaa tietoa tai taitoa tarvita.
Ei muuta kun siunausta vaan, ja koitetaan keskittyä Kristuksen todistamiseen, joka on pääasiallinen (hengellinen) tehtävämme tässä armonajassa. Kun itse olemme Kristuksen omaksemme voittaneet Jumalan armosta, se on tuonut velvoitteen julistaa evankeliumin ilosanomaa muillekin.Sitäkään että lukematta pitäis ymmärtää , harvenpi sen osaa , En tiedä kuin jeesuksen joka
näki toisen sydämeen , ja ehkä sinä kuvittelet. - teu.
Jeesuksen käskyjäkin on , muutama RAKKAUS pitäkää keskenännä ,
Lähimmäisen rakkaus, ym. ..Sitten on Lähetys käsky. Menkää ja tehkää
kaikki maailma kansat minun opetuslapsikseni , kastamalla heitä Isän ja Pojan
ja Pyhän Hengen nimeen, .. Tämä on opetus käsky..Opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä olen käskenyt teidän pitää ...Ja katso , minä olen teidän kanssanne,
joka päivä maailmanloppuun asti . - teuta
Jos yksi sana voisi kuvata tällaista ihmistä, niin hänestä tulee vikoileva syntikyttä toisille kristityille, armoton palvelija joka itse suuren velan anteeksi saaneena.lähtee kuristelemaan kanssapalvelijoitaa kurkusta näinen pienten velkojen vuoksi.Jos ajattelemme kuinka se voisi olla synti kyttä , Kun Jaaeus vaatisi häneltä parannuksen
ja Jeesus pelastaa toisen . Ei hän enää ehtisikään muihin , Vaan olisi se suuri velan maksu
riittänyt sinullekin Ja minulle .
Totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun , , myös hän on tekevä niitä tekoja , joita minä teen , ja suurenpiakin , kuin ne ovat , hän on tekevä : sillä minä manen isän , tykö. jat. Joh. 14:12--4. - Men kothis
teuta kirjoitti:
Jos ajattelemme kuinka se voisi olla synti kyttä , Kun Jaaeus vaatisi häneltä parannuksen
ja Jeesus pelastaa toisen . Ei hän enää ehtisikään muihin , Vaan olisi se suuri velan maksu
Totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun , , myös hän on tekevä niitä tekoja , joita minä teen , ja suurenpiakin , kuin ne ovat , hän on tekevä : sillä minä manen isän , tykö. jat. Joh. 14:12--4.Ei uskoisi että esikoislestadiolainen voi mennä niin sekkaisin ja sokeaksi että ryhtyy puhumaan käskyjen täyttämisestä.
Ainoastaan Jeesus on täyttänyt käskyt. Piste.
Joka muuta puhuu, tai kirjoittaa hän on valehtelija. - teuta
Men kothis kirjoitti:
Ei uskoisi että esikoislestadiolainen voi mennä niin sekkaisin ja sokeaksi että ryhtyy puhumaan käskyjen täyttämisestä.
Joka muuta puhuu, tai kirjoittaa hän on valehtelija.Teikä mannen viestissä ylempänä . minä kirjoitin vain Jeesuksen sanat . mitä löysin Raamatusta.
Ne oli Joh. 14:12-14. - teuta
Men kothis kirjoitti:
Ei uskoisi että esikoislestadiolainen voi mennä niin sekkaisin ja sokeaksi että ryhtyy puhumaan käskyjen täyttämisestä.
Joka muuta puhuu, tai kirjoittaa hän on valehtelija.käskyjen täyttämistä , En lain täyttämisesta johon sanasi olisi johtanut.
- Teutatess
sitä ,että vaikka käskyjen nuodattaminen meillä on vajavaista , niin koetamme vain
niitä kymmentä ja Jeesuksen käskyjä . ei missään nimessä isen sääntöjä.
Ihminen on pystynyt aina tekemään omia lakeja ja sääntöjä , niin tälläkin palstalla
kuin mitä max muissakin , Lainoppineet on kirjoituttaneet omia lakeja. - teutatess
Nöyrä ihminen on sellainen ihminen joka ottaa tosiasiat huomioon ja toimii tosiasioiden edellyttämällä tavalla.
Nöyristely sekoitetaan sekoitetan usein nöyryyteen (kun se vaikuttaa nöyrältä), se on kuitenkin aivan erilainen toimintamalli. Nöyristelyn käyttövoimana on hylätyksi tulemisen pelko. Se on vääränlaista alistumista vahvemmaksi koetun ihmisen tai yhteisön valtaan.Niin , sinusta pitääolla julma , ylpeä töykeä , että voi olla näyrä . NIINKÖ.
- teuta
Silloin jos minun viesteistäni tehdään vääriä johtopäätöksiä, joiden seuraukena sitten loukkaannutaan.
Sellaiseen suhtaudun vakavasti. En ole täällä keskustelemassa loukatakseni toisia kirjoittajia.
Päämääräni on että ihmiset tulisivat tuntemaan tilansa (tuomittu ja kadotettu) ja etsisivät Jeesusta pelastajakseen kadotuksesta. Kun olen itse syntisenä saanut Jeesukselta lahjaksi vanhurskauden, on velvollisuuteni kertoa siitä mahdollisuudesta muillekin. - Näissä asioissa olen tosikko.
Minulle saa kertoa omia mielipiteitään, olkoot ne sitten kielteisiä taikka myönteisiä. Me ihmiset olemme kaikki erilaisia, se on Jumalan viisautta ja lahjaa. Ei ole kuitenkaan itsestäänselvää, että erilaiset ihmiset voivat rakastaa tosiaan sellasina erilaisina kun ovat. Siinä asiassa riittää työtä loppiäksemme.
Ihmissuhteet ovat joskus hyvinkin kiemuraisia, johtuen erilaista teatterinaamioista, joita ihmiset ovat totuuneet käyttämään sosiaalisissa suhteissaan. Perimaltään on kysymys ihmisen sisäisestä turvallisuudesta ja sitä uhkaavasta haavoittamisen pelosta. Sama ihminen saattaa olla hyvin erilainen riippuen seurasta joka on hänen ympärillään. Jokaiselle on tuttua, ettei kaikkien ihmisten kanssa voi kaikista asioista puhua. Joidenkin kanssa puhutaan sydämen kipeimmistä ja salatuimmistakin kysymyksistä luottamuksella.
Parhaita ovat sellaiset ystävät joista varmasti tietää mitä he pohjimmiltaan ovat, silloin tunnetaan sydämen ja tunteiden tasolla asti ja suhde on henkisesti antoisa kummallekin osapuolelle. Arkikielessä puhutaan kemioista. Selaisiin ystäviin voi luottaa joka tilanteessa.Vain käy yhtenään ( tämä oli siihen kun sanoit en ole täällä loukatakseni toisia kirjoittajia )
Sulle on sattunut sellaista hyvin usein. Voisiko sille mitään tehdä. - teuta
Jos yksi sana voisi kuvata tällaista ihmistä, niin hänestä tulee vikoileva syntikyttä toisille kristityille, armoton palvelija joka itse suuren velan anteeksi saaneena.lähtee kuristelemaan kanssapalvelijoitaa kurkusta näinen pienten velkojen vuoksi.Itselläs on aivan monta luki häiriöistä virhettä , kannattasiko pikkusen omaakin tekstiä tarkentaa.
ps. Ei ne ole ainoat .Toisissakin ketjuissa on. - teuta
Jos yksi sana voisi kuvata tällaista ihmistä, niin hänestä tulee vikoileva syntikyttä toisille kristityille, armoton palvelija joka itse suuren velan anteeksi saaneena.lähtee kuristelemaan kanssapalvelijoitaa kurkusta näinen pienten velkojen vuoksi.Jos joku ei ymmärrä omaa tekstiään , ei voi mitään ( minäkirjoitin neieltä ja vein ,, ei tuo pidä paikkaansa )
ketjuun /viestiin en viitsisi aina sotia , varmasti jossakin kohtaa sinun viesti on /oli ihmeellistä , en paremmin
sano .kertaus on opinnon äiti . - Teutatess
teuta kirjoitti:
Jos ajattelemme kuinka se voisi olla synti kyttä , Kun Jaaeus vaatisi häneltä parannuksen
Totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun , , myös hän on tekevä niitä tekoja , joita minä teen , ja suurenpiakin , kuin ne ovat , hän on tekevä : sillä minä manen isän , tykö. jat. Joh. 14:12--4.Sitä mieltä ,että se suuri velan maksu olisi riittänyt.
- cut&paste
Jos yksi sana voisi kuvata tällaista ihmistä, niin hänestä tulee vikoileva syntikyttä toisille kristityille, armoton palvelija joka itse suuren velan anteeksi saaneena.lähtee kuristelemaan kanssapalvelijoitaa kurkusta näinen pienten velkojen vuoksi."Kukaan ihminen ei nimittäin pysty noudattamaan Jumalan käskyjä. "
Tasan takaan missä niin lukee raamatussa, tai keksitö tuon omasta päästäsi? - cut&paste
Men kothis kirjoitti:
Joka muuta puhuu, tai kirjoittaa hän on valehtelija.17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Eli keksit kaiken omasta päästäsi. Valehtelet ihmsille. - cut&paste
cut&paste kirjoitti:
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Eli keksit kaiken omasta päästäsi. Valehtelet ihmsille.toisin sanoen, uskontosi on Jumalan ja Jeesuksen silmissä laiton.
- cut&paste
teuta kirjoitti:
Unohui silloin Jeesuksen käskyt , niitä on muutama .
Rakkauden käsky.
Lähetys käsky.
Opettamisen käsky.Joo ei Jeesus käske kastamaan kansoja lestadiolaisiksi, vaan hänen opetuslapsikseen, ja opettaa lapsia hänen sanoin ja Jumalan lain mukaan. sitä ei tavitse uskoa, se lukee raamatussa.
- elukkako sinä olet?
Jos yksi sana voisi kuvata tällaista ihmistä, niin hänestä tulee vikoileva syntikyttä toisille kristityille, armoton palvelija joka itse suuren velan anteeksi saaneena.lähtee kuristelemaan kanssapalvelijoitaa kurkusta näinen pienten velkojen vuoksi."Kukaan ihminen ei nimittäin pysty noudattamaan Jumalan käskyjä. "
Vain kasvit ja eläimet eivät pysty noudattamaan ihmisille tarkoitettua ja kirjoitettua Jumalan lakia. Elukkako sinä olet?
- Huomenta kristityt
... kaikki käskyt rikkonut. Jos siis tahtoo tulla lain, siis tekojen kautta vanhurskaaksi, niin on kaikki käskyt täytettävä, viimeistä piirtoa myöten. Vähempi ei riitä.
Jeesus toi kuitenkin tietoisuuteemme mikä on lain ns. pääsumma. Rakasta Jumalaa yli kaiken, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Lankeemuksemme heikkous tekee sen, että rakkaudessakin olemme kovin puuttuvaisia. Niinpä Jumalalla oli ainoastaan yksi vaihtoehto olemassa, jolla langennut ihminen voitiin pelastaa.
Johanneksen evänkeliumin 3:16 Kertoo kiteytetysti mikä tuo vaihtoehto oli. Jumalan täytyi UHRATA ainoa Rakas Poikansa Jeesus, että synti jonka palkka on kuolema, voitiin sovittaa Jumalan kanssa. Jumala järjesti pelastuksen itse itsensä kanssa, (ihmiseksi inkarnoituneen) poikansa Jeesuksen Kristuksen lihan ruumiissa. Uhrin on oltava viaton. Jeesus vaelsi viattoman vaelluksen, otti koko maailman synnit harteilleen sovitti ne kuolemallaan.
_______
Jos Jeesus olisi jäänyt kuolleena hautaan, ei meillä olisi toivoa iankikkisesta elämästä, mutta hän nousi kolmantena päivänä kuolleista, kuolema ei voinut häntä pitää.
Me kristityt uskomme meidän puolestamme kuolleeseen ja kuolleista ylösnousseeseen Jeesukseen Kristukseen, joka sovitti meidät Jumalan kanssa.
Niinpä me, USKON KAUTTA KRISTUKSEEN, tulemme vanhurskaiksi, - ilman omia töitä.
Ihminen tulee siis vanhurskaaksi uskolla Kristukseen. Vanhurskaus perustuu siihen että Kristus ottaa pois kaikki syntimme ja lahjoittaa meille oman vanhurskautensa, joka peittää syntiemme paljouden ylimmäisen Tuomarin edessä.
Tuomari katsookin tuomiota tehdessään meidän sijastamme Poikansa Jeesuksen ansioon. Hallelujaa kiitos Jeesus!!
Joku omaan(teko)vanhurskauteen langennut kristitty yritti eilen todistella tällä palstalla, että armo olisi käsitetty väärin silloin kun se syntisille lahjaksi annetaan. Hänen mielestään armo on riittävillä synneistä kieltäymyksillä itse ansaittava. (Kenelläkähän on se mittari, jolla mitataan milloin syntiä on riittävän vähän, jotta lopun saisi anteeksi armosta.) Kun ihminen tuolle tielle lähtee, että alkaa omilla töillään osan vanhurskautta ansaitsemaan, niin edessä pohjaton suo, koska syntimme on niin suuri, ettei sitä ihmisen mittareilla voi mitata ollenkaan. Synti on sydämen luopumista Jumalasta, ei se ole vain joitakin yksittäisiä Jumalan tahdon vastaisia tekoja, joista sitten luopumalla ja "parannusta" tekemällä voisi tulla vanhurskaaksi.
Hän vetosi perusteenaan Paavalin sanaan: Pitääkö meidän vielä syntiä tekemän, että armo suuremmaksi tulisi, pois se. Me jotka synnille kuolleet olemme kuinka me vielä eläisimme siinä.. Oikea vastaushan on siis, että ei pidä syntiä tekemän, vaan pitää olla synnille kuollut.
Jeesuksessa Kristuksessa me olemme haudatut kasteen kautta kuolemaan pois synnistä. Mutta samaiset omavanhurskaat halventavat Pyhää Kastetta ja tekevät siitä rituaalin. Joka onkin jo raskaan luoka synti Jumalaa vastaan, mutta eipä heille ole katumusta tuostakaan synnistä näkynyt. Me olemme siis Jeesuksen Kristuksen kanssa kuolleet pois synnistä, eikä synti enää vallitse meitä. Me olemme vedestä ja Hengestä uudestisyntyneinä vapautetut synnin rangaistuksesta.
Mutta lihassamme edelleen oleva synti tekee syntiä, siksi Jumalan ansaitsematon armo on tuo voima joka syntisen pelastaa. Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä saamme uskoa syntimme anteeksi. Muuta mahdollisuutta ei ole olemassa.
Ellei ihminen saa armoa Jumalalta lahjaksi niin helvettiin on meno. Että sellaista tällä kertaa.
Ihmiset jotka toisilta armoa pihtaavat, ja roikkuvan kanssaveljiensä kurkussa velkomassa omia velkojaan,
ovat itse vailla armoa. He eivät ole vielä käsittäneet sitä hintaa jolla heidät on kuolemasta elämään nostettu ja jolla heidän omat syntinsä on sovitettu. Jumalan armo ja rakkaus on se voima, joka meidät elämän tiellä pitää - Sateinen Iltahartaus
on se että mitä noudatetaan, ja minkä noudattaminen sattuu milloinkin olemaan helppoa.
Vaikka moni ihminen tekee töitä sunnuntaisin, ei lehdissä näy isoja otsikoita että kukaan olisi asiaa tuomitsemassa. Riippumatta siitä että lepopäivä pitäisi pyhittää. Kumma juttu? Asiasta ei tehdä minkään liikkeen taholta julkilausumia, että sunnuntaityö lopetettava heti. Ei kirjoitella tällä palstalla että "Lepopäiväkäskyn rikkojat suoraan helvettiin". Tai en varmaksi tiedä, onhan se "Jeesus pelastaa" voinut sillekin taholle tämän passituksen jaella.- Jeesus pelastaa
Ja minä en ole sielläkään passin jakajien rivistössä :-)))
Jeesus tarjoaa täällä kaikille tasapuolisesti mahdollisuuden päästä taivaaseen. Ota taikka jätä.
Politiikka on sitten osa tätä elämää, mutta hyväkään politiikka ei pelasta. Jeesus pelastaa, hallelujaa kiitos Jeesus!!! - teuta
Ja minä en ole sielläkään passin jakajien rivistössä :-)))
Jeesus tarjoaa täällä kaikille tasapuolisesti mahdollisuuden päästä taivaaseen. Ota taikka jätä.
Politiikka on sitten osa tätä elämää, mutta hyväkään politiikka ei pelasta. Jeesus pelastaa, hallelujaa kiitos Jeesus!!!Niinhän se on, että siihen ei ole ketään ihmistä hyväksytty , ei yhden yhtäkään .
Vaan Jeesus Kristus on se , joka pitää tuomiot ...Ja kaikki siten kuin ne on kirjoitettu
elämänkirjassa, Hänen puntarissa painaa eri asia eritavalla , kuinka se on määritelty . - Jeesus pelastaa
teuta kirjoitti:
Niinhän se on, että siihen ei ole ketään ihmistä hyväksytty , ei yhden yhtäkään .
Vaan Jeesus Kristus on se , joka pitää tuomiot ...Ja kaikki siten kuin ne on kirjoitettu
elämänkirjassa, Hänen puntarissa painaa eri asia eritavalla , kuinka se on määritelty .Ihmisen omat teot eivät paina vaakaa hyvän puolelle Jumalan puntarissa. Vain ne palstatuvat jotka Jeesuksessa kristuksessa ovat, vedestä Hengestä kristus-uskoon uudestisyntyneinä.
Niinkuin Raamattu sanoo, laki on yhdestä synnistä kadotukseen. Yksikin synti kadottaa ihmisen, ellei hän ole täältä lähtiessään puettuna Kristuksen täydelliseen vanhurskauteen.
Nämä elintärkeät iankaikkisen elämän peruskysymykset tulisi olla tulikirjaimilla kirjoitetut jokaisen kristityn sydämeen, niin ettei pirun kavaluus saisi ketään eksyttää omaa tietään kulkemaan. On vähintään yhtä vaarallista, ellei paljon vaarallisempaa, eksyä luulemaan itsensä hyväksi. Kukaan ihminen ei ole hyvä, vain Jumala on hyvä. Myös siinä on ansa, että uskoo itsensä pahaksi, mutta ei etsi Kristusta palastajakseen, vaan yrittää omin voimin kilvitella. Upottavat suot ovat kummallakin puolella Kristus- tietä. Omavanhurskaus voi nostaa ihmisen luulemaan itsestään liikoja, mutta voi myös sysätä ihmisen epätöivoon, ("voi voi kun en pysty parempaan, voi voi."
Kun sinä olet oikealla tiellä, silloin sinä tunnet syntisen osuutesi voiman ja taipumukset, mutta riiput ikaankuin kaksin käsin kiinni Jumalan lupauksissa jotka on täytety Jeesuksessa kristuksessa. Silloin sinä elät Jumalan armossa ja anteeksiantamuksessa joka hetki luottaen Jumalan rakkauteen ja lupaukseen varauksetta.
Silloin et myöskään epäile autuudstasi koska se vanhurskaus joka sinula on on Kristukselta lahjaksi saatu ja se on täydellinen. Omavanhurskaus ei anna ihmiselle sbatin lepoa eikä Jumalan rauhaa, vaan lisää taakkaa.
Joskus saatat sunnutaina vähän uskoa, kun olet tehnyt "parannusta", mutta maanataina jo epäilet, silloin olet jo varmuudella oman vanhurskauden vankina. Älä ystäväni tyydy tällaiseen tilaan, ettet oikein aina tiedä oletko taivaaseen vai helvettiin matkalla ja jatkuvasti epäilet autuudestasi. Huuda silloin Jeestusta ja pyydä häneltä vanhurskautta lahjaksi itsellesi. Jeesus ei mitään muuta niin paljon tahdo kuin sitä että sinä otat häneltä vanhurskauden lahjana vastaan, kiität ja ylistät häntä tästä iankaikkisesti pysyvästä kalliista lahjasta.
Hallelujaa kiitos Jeesus! - teuta
Ihmisen omat teot eivät paina vaakaa hyvän puolelle Jumalan puntarissa. Vain ne palstatuvat jotka Jeesuksessa kristuksessa ovat, vedestä Hengestä kristus-uskoon uudestisyntyneinä.
Niinkuin Raamattu sanoo, laki on yhdestä synnistä kadotukseen. Yksikin synti kadottaa ihmisen, ellei hän ole täältä lähtiessään puettuna Kristuksen täydelliseen vanhurskauteen.
Nämä elintärkeät iankaikkisen elämän peruskysymykset tulisi olla tulikirjaimilla kirjoitetut jokaisen kristityn sydämeen, niin ettei pirun kavaluus saisi ketään eksyttää omaa tietään kulkemaan. On vähintään yhtä vaarallista, ellei paljon vaarallisempaa, eksyä luulemaan itsensä hyväksi. Kukaan ihminen ei ole hyvä, vain Jumala on hyvä. Myös siinä on ansa, että uskoo itsensä pahaksi, mutta ei etsi Kristusta palastajakseen, vaan yrittää omin voimin kilvitella. Upottavat suot ovat kummallakin puolella Kristus- tietä. Omavanhurskaus voi nostaa ihmisen luulemaan itsestään liikoja, mutta voi myös sysätä ihmisen epätöivoon, ("voi voi kun en pysty parempaan, voi voi."
Kun sinä olet oikealla tiellä, silloin sinä tunnet syntisen osuutesi voiman ja taipumukset, mutta riiput ikaankuin kaksin käsin kiinni Jumalan lupauksissa jotka on täytety Jeesuksessa kristuksessa. Silloin sinä elät Jumalan armossa ja anteeksiantamuksessa joka hetki luottaen Jumalan rakkauteen ja lupaukseen varauksetta.
Silloin et myöskään epäile autuudstasi koska se vanhurskaus joka sinula on on Kristukselta lahjaksi saatu ja se on täydellinen. Omavanhurskaus ei anna ihmiselle sbatin lepoa eikä Jumalan rauhaa, vaan lisää taakkaa.
Joskus saatat sunnutaina vähän uskoa, kun olet tehnyt "parannusta", mutta maanataina jo epäilet, silloin olet jo varmuudella oman vanhurskauden vankina. Älä ystäväni tyydy tällaiseen tilaan, ettet oikein aina tiedä oletko taivaaseen vai helvettiin matkalla ja jatkuvasti epäilet autuudestasi. Huuda silloin Jeestusta ja pyydä häneltä vanhurskautta lahjaksi itsellesi. Jeesus ei mitään muuta niin paljon tahdo kuin sitä että sinä otat häneltä vanhurskauden lahjana vastaan, kiität ja ylistät häntä tästä iankaikkisesti pysyvästä kalliista lahjasta.
Hallelujaa kiitos Jeesus!Kun n äyttää että säkki tyhjeni taas minin alle ,
Ei sitä kyllä ole kukaan väittänyt että se olisi ihmisen vuoksi puntriutu .
Olisi kiva kun sinäkin toisit esiin asian oikean laidan , niin hän mä kirjoitin Jumala/Jeesus .
Tuntuu että sulla on vaan asiaa , minua vastaan , vai kenelle kirjoitat.
- Tiedon Janoinen
Kuulimpa vinkkiä ystävältä että eräältä palstalta löytyy tämmöinen keskustelun kommentti. Niin kysynpä että onko Raamatussa tuommoiset määräykset ja jos niin miksi ei niitten Rikkomisesta tuomita Isoon Ääneen?
Noissa on juttuja jos ne Raamatussa on niin ristiriidassa Suomen lain kanssa. Mikä laki on voimakkaampi?
Jos ystävällisesti kommentoisi yksityiskohtaisesti, tuppaa tulemaan täällä vaikkapa Jeesus Palastaalta yleis luontoisesti.
Tässä se on se kirjoitus:
Laura Schlesiger on yhdysvaltalainen radioesiintyjä, joka jakaa ohjeita
ihmisille, jotka soittavat hänen ohjelmaansa. Taannoin hän sanoi, että
homoseksuaalisuus on iljetys viitaten 3. Mooseksen kirjaan (3. Moos. 18:22)
eikä sitä voi missään tapauksessa hyväksyä.
Seuraavassa avoin kirje, jonka Tri Laura sai eräältä kuulijaltaan:
Hyvä tohtori Laura,
Kiitos siitä, että teet niin paljon opettaaksesi ihmisille Jumalan lakia.
Olen oppinut paljon ohjelmastasi, ja pyrkinyt myös jakamaan tietoni niin
monelle ihmiselle kuin mahdollista. Aina kun joku yrittää puolustella
homoseksuaalien elämäntapaa, yksinkertaisesti viittaan 3. Mooseksen kirjaan
(3. Moos. 18.22), jossa selkeästi tuomitaan se iljetyksenä.
Keskustelu loppuu siihen. Tarvitsisin kuitenkin neuvoasi muutaman muun lain
suhteen, miten niitä pitäisi noudattaa.
a) Kun poltan alttarilla polttouhria, tiedän, että siitä syntyy Herralle
mieluisa tuoksuva tuliuhri. (3. Moos. 1:9). Ongelmana ovat
naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota
heidät?
b) Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa
hyväksytään. (2. Moos. 21:7). Nykypäivänä, mikä mielestäsi olisi
sopiva hinta hänestä?
c) 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) todellakin sanotaan, että voin
omistaa orjia, sekä mies- että naispuoleisia, sillä ehdolla, että
he ovat naapurikansojen edustajia. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että tämä
pätee meksikolaisiin, mutta ei kanadalaisiin. Voitko selventää? Miksi en
saisi
omistaa kanadalaisia?
d) Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen
kirja (2 Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko
minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?
e) Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys
(3. Moos. 11:10), se on kuitenkin vähemmän iljettävää kuin
homoseksuaalisuus.
Olen eri mieltä. Voisitko selventää tämän asian?
f) 3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan en saa lähestyä Jumalan
alttaria, jos minulla on näössä vikaa. Myönnän, että käytän
lukulaseja. Pitääkö näköni olla virheetön, vai voiko tätä jotenkin
kiertää?
g) Useimmat miespuoleiset ystäväni antavat leikata hiuksensa, mukaan lukien
myös ohimolta, vaikka tämä on ehdottomasti kielletty 3. Mooseksen kirjassa
(3.
Moos. 19:27). Kuinka heidän tulisi kuolla?
h) Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:6-8) että kuolleen sian
koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin pelata
amerikkalaista jalkapalloa, jos käytän käsineitä?
i) Sedälläni on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia 3. (Moos.
19:19)
kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo
käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua
(puuvilla-polyester -sekoitetta). Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin
tarpeellista nähdä vaiva kutsua koko kaupungin väki kivittämään heitä? (3.
Moos. 24:10-16). Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin
teemme ihmisille, jotka makaavat puolilsonssa perheenjäsenten kanssa? (3.
Moos. 20:14)
Tiedän, että olet tutkinut näitä asioita laajasti, joten olen varma,
että voit auttaa. Kiitos taas kerran, että muistutit meitä siitä, että
Jumalan sana on ikuinen ja muuttumaton.- Totuus vapauttaa
Seksuaali-identiteetin sairaus (homoseksuaalisuus) ei ole syntiä, ellei toteuta sairasta himoaan käytännössä.
Mutta heti kun homoseksuaali henkilö toteuttaa sairasta himoaan hän päätyy helvettiin, ellei parannusta tule. - Tiedon Janoinen
Totuus vapauttaa kirjoitti:
Seksuaali-identiteetin sairaus (homoseksuaalisuus) ei ole syntiä, ellei toteuta sairasta himoaan käytännössä.
Mutta heti kun homoseksuaali henkilö toteuttaa sairasta himoaan hän päätyy helvettiin, ellei parannusta tule.Se ei se homostelu nyt tässä tapauksessa kiinnosta kun on niin selvä asia mutta ne muut Raamatun kohdat.
- teuta
Tiedon Janoinen kirjoitti:
Se ei se homostelu nyt tässä tapauksessa kiinnosta kun on niin selvä asia mutta ne muut Raamatun kohdat.
Uhrijumalan palvelusta ? , Se loppui Kristuksen Ristinnaulintaan Jumalan aikaisenpi mieltymys
noihin savuihin on muuttunut ,, Niitä ei tehdä enää missään , Vaikka Raamartun laki on vahvin
niin ei maallistakaan laki mitenkään vähätellä , on sanottu että pieninkään piirto ei häviä laista
ennen kuin kaikki loppuu.
- Jeesus on tie
Esimerkki vaaditusta rakkaudesta: Mafiosoa on rakastettava niin paljon, että on valmis kuolemaan hänen pelastamiseksensa iankaikkiseen elämään.
Menisitkö sinä kuolemaan pahimman vihollisesi puolesta? Ellet menisi, niin älä kysele joutavia vaan rukoile pelastusta.
Jeesus on jo täyttänyt kaikki lain vaatimukset sinun puolestasi, koska sinusta ei ole lain täyttäjäksi.
Tunnustamalla syntisi, (= "olen kuoleman oma, koska olen Jumalan kaikki käskyt rikkonut"), ja rukoilemalla Jeesusta armahtamaan sinut, sinä saat Jeesukselta armosta lahjaksi vanhurskauden. Ellet ole vielä kastettu, mene sen jälkeen kasteelle. Näin sinä pelastut. Uskon kautta - JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.- savon ukko
Älä kysele tomppeleita! Menisitkö sinä itse meidän toisten takia hirsipuuhun. Tuntuu joskus siltä, että sekoat noissa tavoitteissasi niin, että menet itsesi takia kohta hirsipuuhun. Pahalta näyttää. Vaihtelet tunnuksiasikin, kyl se paholainen perässäsi pysyy....
- Jeesus on tie
savon ukko kirjoitti:
Älä kysele tomppeleita! Menisitkö sinä itse meidän toisten takia hirsipuuhun. Tuntuu joskus siltä, että sekoat noissa tavoitteissasi niin, että menet itsesi takia kohta hirsipuuhun. Pahalta näyttää. Vaihtelet tunnuksiasikin, kyl se paholainen perässäsi pysyy....
... johon sinulla ei ole pienintäkään kosketuspintaa.
Opettele kuuntelemaan, kun Jeesuksen seuraajat osoittavat sinulle taivaan tietä. - 11+10
savon ukko kirjoitti:
Kun olen lukenut tämän nimmerkin kirjoituksia, ymmärrän mitä jotkut tarkoittavat kun sanovat ihmisen olevan "Jeesustelija".
- teuta
11+10 kirjoitti:
Kun olen lukenut tämän nimmerkin kirjoituksia, ymmärrän mitä jotkut tarkoittavat kun sanovat ihmisen olevan "Jeesustelija".
Meitä on täällä useita , jotka kaikki Rakastamme tuota nimeä . Kiitos Jeesus.
- 11+10
teuta kirjoitti:
Meitä on täällä useita , jotka kaikki Rakastamme tuota nimeä . Kiitos Jeesus.
Jeesuksen seuraajan ja Jeesustelijan ero on samantyylinen kuin sanoilla "Selittää" ja "Selitellä"
- palstalla riittää
11+10 kirjoitti:
Jeesuksen seuraajan ja Jeesustelijan ero on samantyylinen kuin sanoilla "Selittää" ja "Selitellä"
No tuo ei selitystä kaipaa !!!
- teuta
11+10 kirjoitti:
Koska , nämä ei minusta tavoita sitä jot haet.
- teuta
11+10 kirjoitti:
Eikö mitenkään muuten saa , matoja pois , tääon aivan kamalaa .
jopa 20 ei riitä , mikä siellä mättää . miksei kerrota mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803