Olen ostamassa telkkaria, koko 40-42.
Kannattaako merkistä maksaa, esim vertailu sony ja lg??
Led vai perus lcd telkkari?
Hintaa telkkarille 1000e, molemmin puolin?
Mistä halvimmat telkkarit? Liikkeestä vai netistä??
Olen ihaillut Sonyn Led EX600 ja 700. Näissähän on hyvät ominaisuudet ja mielestäni kuvakin kohillaan.. Mutta saako esim. LG:ltä vastaavilla ominaisuuksilla?? Entä Samsung ja Panasonic, ovatko Sonyn tasosia vai parempia?
Gigantti on ollut halpa kun olen muuta tavaraa ostanu ja tietty verkkokauppa, mutta onko netissä esim. muita liikkeitä joista halvalla saa?
kiitos vastauksista!!
Mielipiteitä!
13
1212
Vastaukset
- tietäjä.
kannattaa käydä tuolla lueskelemassa.
http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=207 - plasma rules
Tuo ns. tietäjä ei taaskaan ymmärtänyt kysymystä, eli alottaja kysyi mielipidettä ehdottamistaan laitteista.
"Led vai perus lcd telkkari?"
Tv voi hyvinkin olla mikä vaan, eli led-taustavalaistu taikka perinteinen kylmä/kuumakatodiputkilla valaistu lcd, taikka sitten plasma. Kaikilla tekiikoilla päästään nykyään lähestulkoon samanlaisiin kontrastisuhteisiin muidenkin ominaisuuksien pysyessä melkein samoina. Liiketoistossa, tv-kuvan skaalauksessa, katselulmassa, väritoistossa ja hd-kuvan tarkkuudessa on eroja, mutta suurin osa ihmisistä ei niitäkään huomaa. Tai no, tuon katselukulman kyllä jokainen huomaa jos se on olemattoman pieni niinkuin monilla lcd-näytöillä. Itseään se ei haittaa jos aina katsoo samasta paikasta, mutta muiden osalta se voi ottaa silmään. Plasman valttikortteja ovat juuri nuo liiketoisto ja laaja katselukulma, mutta pienenä miinuksena ekohyypiöille se suurempi sähkönkulutus. Rahallisesti sillä ei ole paskankaan väliä.
Kaupoissa laitteiden luotettava vertailu on lähestulkoon mahdotonta väärien säätöjen, sijoittelun ja valaistusolosuhteiden vuoksi, ja testien lukeminen viisastuttaa jonkin verran. Tuorein kotimainen vertailu taitanee olla tekniikan maailma-lehdessä, mutta siinä taisi olla ns. budjettilaitteita. Tuo ehdottasi Sonyn kdl-40ex700 on erittäin hyvä valinta tuossa tonnin hintaluokassa, mutta muitakin luonnollisesti löytyy. Panasonicin plasmat esimerkiksi. LG:tä kehuvat mutta itse en tuollaiseen sekaantuisi, enkä muihinkaan jos totta puhutaan. Ja netistähän saa kaiken halvemmalla, eli siitä vaan tilaamaan:
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/382200- ostamassaaa
Linkistä ja suorasta vastauksesta!!
Tässä just mietin, että kun pikkusen reilu tonni on hintakatto, niin saanko vastinetta näillä edge led telkkareilla verrattuna esim 700e vehkeisiin? Onko tuo 1000e hintaluokaa jonkun sortin väliinputoaja vai saako muutaman satkun lisäyksellä rahalle vastinetta?? Voisitteko ehottaa omia suosituksia juuri tonnin hintaluokkaan ja vaikka siihen 700-800e luokkaan! ite olen aika poikanen telkkareiden suhteen, nyt katon saksan peliä 22tuumaselta kuvaputkelta ja telkkarikuume älytön!! Telkkarista katon urheilua ja leffoja, onko tällä välä?? Uudesta telkusta kattoisin leffoja tietokoneelta..
Itelle Sony ja Samsung ois semmosia merkkejä mitkä kiinnostais, mutta kaikki vaihtoehdot käy!! - plasma rules
ostamassaaa kirjoitti:
Tässä just mietin, että kun pikkusen reilu tonni on hintakatto, niin saanko vastinetta näillä edge led telkkareilla verrattuna esim 700e vehkeisiin? Onko tuo 1000e hintaluokaa jonkun sortin väliinputoaja vai saako muutaman satkun lisäyksellä rahalle vastinetta?? Voisitteko ehottaa omia suosituksia juuri tonnin hintaluokkaan ja vaikka siihen 700-800e luokkaan! ite olen aika poikanen telkkareiden suhteen, nyt katon saksan peliä 22tuumaselta kuvaputkelta ja telkkarikuume älytön!! Telkkarista katon urheilua ja leffoja, onko tällä välä?? Uudesta telkusta kattoisin leffoja tietokoneelta..
Itelle Sony ja Samsung ois semmosia merkkejä mitkä kiinnostais, mutta kaikki vaihtoehdot käy!!En nyt henk. koht. ehdota enää mitään merkkiä, mutta mitä tulee tuohon hintaan niin yli tonnia ei kannata maksaa mistään 40"-televisiosta. Kuva on niin hyvä että parempaa ei saa vaikka maksaisi 2000e. Tuo Sonyn edge-led hässäkkä on uusinta uutta ja ohut, nätti laite. Kuvanlaadulisesti tuolla tekniikalla ei varmaan ole mitään mullistavaa vaikutusta. Mitä tulee halvempaan eli 500-700e hintaluokkaan niin sieltä löytyy myös hyviä laitteita. Lukaise ajankuluksi vaikka netistä maksamalla tuo tm:n testi niin saat jotan käsitystä että missä siellä mennään. Voi olla että halvempikin riittää kuvanlaadultaan. Tuo EX700 paini vähän eri sarjassa niiden testatuiden kanssa mutta niitä ei pysty mitenkään vertaamaan vierekkäin. Ne pitäisi saada oman olkkariin rinnakkain ja voi olla että huomaisi sen halvemman riittävän ihan hyvin... :)
- ensin...?
ostamassaaa kirjoitti:
Itelle Sony ja Samsung ois semmosia merkkejä mitkä kiinnostais, mutta kaikki vaihtoehdot käy!!Onko PC:ssä DVI tai HDMI-lähtö? Jos käytät perinteistä VGA-lähtöä, niin sen kautta Full HD vastaanotin ei pääse täyteen tarkkuuteen. Osa vastaanottimista on kytkettävissä internettiin, ja esim Ylen Areenan palveluja voi käyttää suoraan vastaanottimella. Blu Ray -leffat ja -soittimet alkaa olla edullisia, joten niidenkin katseluun kannattaa varautua. Full HD:nä leffat on erinomaista katsottavaa. 3D on tulossa, mutta ainakaan itse en vielä siihen ole satsaamassa. Sivua http://www.sony.fi/hub/bravia-lcd-televisiot/2/3/article/3d-tv on tullut jo silmäityä;)
Jos aiot katsoa kaapeliverkon HD-lähetyksiä, niin vastaanottimen on syytä on maksukortin linkitystä tukeva. Joillekin on tullut yllätyksenä, ettei se Saksasta tilattu töllö olekaan www.kaapelitelevisio.fi listalla. Syynä on se, että pelkästään skandimaihin myyntiin tulleet SONY -mallit ovat suomalaisiin kaapeliverkkoihin hyväksyttyjä. Jotain parannusta on tullut, mutta se on vaatinut muutamien kovaa aktiivisuutta tilanteen korjaamiseksi. - vaiko Sony ennemin
ensin...? kirjoitti:
Onko PC:ssä DVI tai HDMI-lähtö? Jos käytät perinteistä VGA-lähtöä, niin sen kautta Full HD vastaanotin ei pääse täyteen tarkkuuteen. Osa vastaanottimista on kytkettävissä internettiin, ja esim Ylen Areenan palveluja voi käyttää suoraan vastaanottimella. Blu Ray -leffat ja -soittimet alkaa olla edullisia, joten niidenkin katseluun kannattaa varautua. Full HD:nä leffat on erinomaista katsottavaa. 3D on tulossa, mutta ainakaan itse en vielä siihen ole satsaamassa. Sivua http://www.sony.fi/hub/bravia-lcd-televisiot/2/3/article/3d-tv on tullut jo silmäityä;)
Jos aiot katsoa kaapeliverkon HD-lähetyksiä, niin vastaanottimen on syytä on maksukortin linkitystä tukeva. Joillekin on tullut yllätyksenä, ettei se Saksasta tilattu töllö olekaan www.kaapelitelevisio.fi listalla. Syynä on se, että pelkästään skandimaihin myyntiin tulleet SONY -mallit ovat suomalaisiin kaapeliverkkoihin hyväksyttyjä. Jotain parannusta on tullut, mutta se on vaatinut muutamien kovaa aktiivisuutta tilanteen korjaamiseksi.http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/taulutelevisiot/televisiot-yli-40/VISION7427975/grundig-42-lcd-tv
vaikuttaisi hyvältä hinta laatusuhde?
Vai onko Suomessa huoltoa tälle jos on harvinaisempi merkki? - ostamassaa
vaiko Sony ennemin kirjoitti:
http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/taulutelevisiot/televisiot-yli-40/VISION7427975/grundig-42-lcd-tv
vaikuttaisi hyvältä hinta laatusuhde?
Vai onko Suomessa huoltoa tälle jos on harvinaisempi merkki?Kiitos vaihtoehdosta! Juuri tätä tarkoitin, että ei välttämättä tarvitse olla sony, jos ominaisuuksia löytyy halvemmalta merkiltä!!
Olen nyt ihan sekasin näistä töllöistä, kun eilen pari tuntia luin keskusteluja ja hain tietoa netistä.. Keskusteluissa kaikilla on tietenkin omat mielipiteet ja muuta.. Joku haukkuu plasman ja toiset kehuu, toisen mielestä ei kannata sijoittaa telkkariin kovinkaan paljon ja jotkut sanovat, että halvemman keskiluokan telkkarit on rahan tuhlausta.. Jotkut on merkkiuskollisia, toiset ei.
Itelle tulee ongelmaksi, että mistä kohtaa vetää rajan poikki. Eli mihin hintaluokan telkkariin tyytyy.. 700e saa jo ok töllön, mutta jos laittaa 1000e niin saa jo selvästi lisää mausteita. Sitte jos laittais 1300e niin taas enemmän.. Nälkä kasvaa syödessä.
Ite nyt ajattelin sijoittaa sen 700-1000 telkkuun.. Ja näillä näkymin olen pikkuhiljaa kääntymässä led taustavalaistuun telkkariin. Mutta nyt ajattelin käyä vähä liikkeissäki kattomassa telkkuja ja kuuntelemassa myyjien mielipiteitä, joihin ei tietenkään liikaa kannata luottaa. Myyjähän kehuu telkun mikä on hänelle hyvä myydä. Mutta näkeepä kuitenkin vähän livenä telkkareita. kiitos vastauksista! - tietäjä.
ostamassaa kirjoitti:
Kiitos vaihtoehdosta! Juuri tätä tarkoitin, että ei välttämättä tarvitse olla sony, jos ominaisuuksia löytyy halvemmalta merkiltä!!
Olen nyt ihan sekasin näistä töllöistä, kun eilen pari tuntia luin keskusteluja ja hain tietoa netistä.. Keskusteluissa kaikilla on tietenkin omat mielipiteet ja muuta.. Joku haukkuu plasman ja toiset kehuu, toisen mielestä ei kannata sijoittaa telkkariin kovinkaan paljon ja jotkut sanovat, että halvemman keskiluokan telkkarit on rahan tuhlausta.. Jotkut on merkkiuskollisia, toiset ei.
Itelle tulee ongelmaksi, että mistä kohtaa vetää rajan poikki. Eli mihin hintaluokan telkkariin tyytyy.. 700e saa jo ok töllön, mutta jos laittaa 1000e niin saa jo selvästi lisää mausteita. Sitte jos laittais 1300e niin taas enemmän.. Nälkä kasvaa syödessä.
Ite nyt ajattelin sijoittaa sen 700-1000 telkkuun.. Ja näillä näkymin olen pikkuhiljaa kääntymässä led taustavalaistuun telkkariin. Mutta nyt ajattelin käyä vähä liikkeissäki kattomassa telkkuja ja kuuntelemassa myyjien mielipiteitä, joihin ei tietenkään liikaa kannata luottaa. Myyjähän kehuu telkun mikä on hänelle hyvä myydä. Mutta näkeepä kuitenkin vähän livenä telkkareita. kiitos vastauksista!Halpa on huonoo, jos olet köyhä ei kannata ostaa halpaa!
- tietäjä.
ostamassaa kirjoitti:
Kiitos vaihtoehdosta! Juuri tätä tarkoitin, että ei välttämättä tarvitse olla sony, jos ominaisuuksia löytyy halvemmalta merkiltä!!
Ite nyt ajattelin sijoittaa sen 700-1000 telkkuun.. Ja näillä näkymin olen pikkuhiljaa kääntymässä led taustavalaistuun telkkariin. Mutta nyt ajattelin käyä vähä liikkeissäki kattomassa telkkuja ja kuuntelemassa myyjien mielipiteitä, joihin ei tietenkään liikaa kannata luottaa. Myyjähän kehuu telkun mikä on hänelle hyvä myydä. Mutta näkeepä kuitenkin vähän livenä telkkareita. kiitos vastauksista!Television ostaminen ei ole kiireisen hommaa. Itselläkin on uusi hankinnan alla, mutta joutuu vielä muutaman hetken odottamaan, että ykkösehdokasta on nähtävissä/ostettavissa.
- lisävarusteeksi
tietäjä. kirjoitti:
Television ostaminen ei ole kiireisen hommaa. Itselläkin on uusi hankinnan alla, mutta joutuu vielä muutaman hetken odottamaan, että ykkösehdokasta on nähtävissä/ostettavissa.
CAM-moduli, sillä sellainen töllöstä puuttuu ja myyjä "unohtaa" usein tämän maksullisen lisälaitteen mainita. Sitten kotona ihmetellään, mihin sen maksukortin voisi laittaa ja hätäisimmät ovat pudottaneet kortin modulin aukon kautta töllön sisälle;)
Ilmeisesti uudet CAM-yksiköt toimivat jo eri laitteissa, eikä tarvitse enää tarkistaa merkkikohtaista toimivuutta. Ainakin wanha Sonyni hyväksyi vain tietyn mallin moduulin. Nyt sekin on hyllyssä, sillä sen tilalle tuli Welhon vuokramoduli Canal HD-kanavien takia.
Television näytön pintaa varten kannattaa hankkia hoitosarja. Pölyä se ei kerää kuvaputken tyyliin, mutta pienetkin tahrat näkyvät ja parhaiten ne saa pois kympin verran maksavan hoitosatsin avulla. - camcam
lisävarusteeksi kirjoitti:
CAM-moduli, sillä sellainen töllöstä puuttuu ja myyjä "unohtaa" usein tämän maksullisen lisälaitteen mainita. Sitten kotona ihmetellään, mihin sen maksukortin voisi laittaa ja hätäisimmät ovat pudottaneet kortin modulin aukon kautta töllön sisälle;)
Ilmeisesti uudet CAM-yksiköt toimivat jo eri laitteissa, eikä tarvitse enää tarkistaa merkkikohtaista toimivuutta. Ainakin wanha Sonyni hyväksyi vain tietyn mallin moduulin. Nyt sekin on hyllyssä, sillä sen tilalle tuli Welhon vuokramoduli Canal HD-kanavien takia.
Television näytön pintaa varten kannattaa hankkia hoitosarja. Pölyä se ei kerää kuvaputken tyyliin, mutta pienetkin tahrat näkyvät ja parhaiten ne saa pois kympin verran maksavan hoitosatsin avulla.CAM-modulin, en sitä olis osanut kysellä.
Missä muuten näkee maininnan tuosta kortinlukijasta kun itsekseen katselee malleja netistä?
Esim. onko tämän telkun tiedoissa mainittu tuosta, itse en osaa tietää;
http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/taulutelevisiot/televisiot-yli-40/LE40C635XXE/samsung-40-lcd-tv - tietäjä.
camcam kirjoitti:
CAM-modulin, en sitä olis osanut kysellä.
Missä muuten näkee maininnan tuosta kortinlukijasta kun itsekseen katselee malleja netistä?
Esim. onko tämän telkun tiedoissa mainittu tuosta, itse en osaa tietää;
http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/taulutelevisiot/televisiot-yli-40/LE40C635XXE/samsung-40-lcd-tvei sitä kerrota noissa tiedoissa. Toivottavasti myyjällä on antaa mukaan sopiva moduli. En tiedä, mutta tuo pitäisi saada mukaan ilmaiseksi ja varmaan usein saakin.
sitten tulee se harmi, että jos haluaa 'nauhottaa' kortti pitää vaihtaa töllöstä digiboksiin. ja jos haluaa kumpaankin laitteeseen oman kortin ei toisesta kortista paljon alennusta saa. Ja sitten on nää HD-kuviot....
- eero koi
top31.törmäilyautot linnanmäki 2.rekkaralli tykkimäki 3.delfiininario särkänniemi kertokaa omia :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823450
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 621754
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628