Laikukas kieli parantui

Kohtalotovereille

Minulla oli laikukas kieli parisenkymmentä vuotta, ihan lapsesta asti. Monesti kieli oli verestävä ja sitä kirveli. Läiskät olivat punaisia, ja läiskien kohdalta oli nukkapinta kadonnut. Tietyt ruoka-aineet pahensivat oireita (mm. tomaatti, banaani ja kirpeät karkit). Luulin ettei laikukasta kieltä saa millään parannettua, ja että se on joko allergiaa tai ajoittaista sienitulehdusta. Laikukasta kieltä ei lääketieteellisesti pidetä kovin vakavana asiana. Mutta ne joilla se on, tietävät, että se on kurja juttu. Kielen kirvely haittaa syömistä, joten se vaikuttaa jokapäiväiseen elämään. Apua tähän ongelmaan on kuitenkin vaikea saada. Kerron oman tarinani, josta voi olla jollekin hyötyä.

Viime keväänä sairastin keuhkotaudin nimeltä mykoplasma. Sain Roxithromycin-kuurin. Kuurin jälkeen keuhkotauti parantui, ja ihmeekseni myös laikukas kieli parantui. Kieleni on nyt sileä, pehmeä ja tasaisen värinen. Ruoka-aineet eivät enää aiheuta oireita kieleeni. Luulen että kielessäni oli vuosia loisbakteeri nimeltä Mycoplasma genitalium (lisätietoa Wikipediasta). Toki kyseessä saattoi olla jokin muukin, mutta olennaista on se, että kyseinen lääkekuuri paransi kieleni.

4

1835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,

keuhkosairauden, et keuhkotautia,

• "karttakieli"
    • kirvelyä

moi. osaisitko neuvoa, pesen jatkuvasti hampaita ja äsken huomasin, miten kielestä tuli verta. Mikä lääkkeeksi ja mistä se johtuu? onko kieleni vain rasittunut huonoista ruokailutavoista johtuen? Juon paljon virvokkeita ja melkein elän makeisilla ja rasvalla. Siis sellaisilla pikkumunkeilla ja suklaalla. Syön myös paljon pastaa.
      t. tytti

• Jo.ku

Hammastahnasi saattaa olla syypää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      130
      2748
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2207
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      25
      1773
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1548
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1308
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1293
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      72
      1260
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1075
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      999
    10. 129
      942
    Aihe