Sain matkan Italiaan lahjaksi omalta ihanalta kummitädiltäni. Itseasiassa olen lähdössä aviomieheni kanssa reissuun, ja tietysti ihana, lämminhenkinen kummitätini (ikuinen Italian ystävä) lähtee samalle matkalle mukaamme. Nyt vaan on sillä tavalla, että satun olemaan työtön, pitääkö minun mennä kertomaan työvoimatoimistoon tulevasta matkastani, jolloin olen poissa maastamme, vaan en poissa työttömyydestäni, ja saan kelasta työmarkkinatukea?
Lahjamatka on täydellinen yllätys, en edes tiedä, kuinka monta päivää olemme ja mihin paikkakunnalle ja hotelliin edes minua ollaan viemässä, mutta samapa tuo, haluankin elää YLLÄTYKSELLISEN MATKANI TÄYSILLÄ.
Lomamatkalle
29
564
Vastaukset
- popkj
Lain mukaan työtön voi matkustaa ulkomailla työttömyyskorvauksen varassa 6 maksupäivää/vuosi. Jotta tuokaan olisi mahdollista, täytyisi työkkäriin ilmoitella etukäteen yhteystiedot matkan ajalta. Siis melkoista pelletouhua tuo.
Tietysti kun Italia on EU-maa ja passin leimaamista ei tapahdu, matkustaminen on teoriassa mahdollista minnekään ilmoittelematta. Vaan jos kärähtää, niin seurauksena on paitsi takaisinperintä, niin Kelan kyseessä ollen vaarana on päästä myös käräjille, työttömyyskassa voi erottaa jäsenyydestään.
Mikä on sitten kärähtämisriski?
Suomesta on tullut ilmiantoyhteiskunta ja 'ystävälliset' naapurit tai ystävät saattavat ilmiantaa työkkäriin.
Toinen mahdollisuus kärähtää on, että työkkäri sattuu lähettämään matkan aikana osoituksen ja et ole reagoimassa siihen.
Jotkut matkustelevat jatkuvasti minnekään ilmoittelematta tuurilla. Mahdollisen osoituksen tarkistamisen voi tietysti usein järjestää apuvoimilla.
Mieti itse, mitä teet. Minusta tilanne on järjetön työttömän kannalta, joten enpä olisi kivittämässä, vaikka pikkuisen työtön huijaisikin. - rauhassa +++
Voit matkustaa ihan rauhassa, jos et hae kyseiseltä ajalta työttömyyskorvausta. Tässä tuskin on kyse kuukausin mittaisesta matkalahjasta?! Hyvää matkaa :)
- menossa
"Voit matkustaa ihan rauhassa, jos et hae kyseiseltä ajalta työttömyyskorvausta."....
Mitä ihmettä tarkoitat, etten mukamas saisi hakea työttömyyskorvausta tuolta ajalta- no, totta kait mä haen itselleni kuuluvan työttömyyskorvaukseni. Lain mukaanhan tuo edellinen kirjoittaja juuri kertoi, että menettämättä työttömyyskorvausta saa työtön matkustaa 6 arkipäivää ulkomaille menettämättä päivärahaansa, jos ilmoittaa matkastaan etukäteen työvoimatoimiston virkailijalle. En käsitä nyt lainkaan pointiasi, en kai minä voi jättää tätini Italian lahjusmatkaani väliinkään sen takia, että siten minulta evättäisiin päivärahani, jos lähden Italiaan? Ei voi olla oikeusvaltion meininkiä tuollainen systeemi, että en saisi lähteä edes lahjusmatkalle ulkomaille menettämättä työttömyyskorvaustani.
Jos asia on noin, en todellakaan mene ilmoittamaan matkastani työvoimavirkalijalle lainkaan.
JOTAIN TOLKKUA SENTÄS ILMAN TYÖTÄ OLEVANKIN IHMISEN VALVONTAAN!
Alkaa touhu jo haiskahtaa suoranaiselta ihmisoikeudellisen liikkumisvapauden riistolta. - popkj
menossa kirjoitti:
"Voit matkustaa ihan rauhassa, jos et hae kyseiseltä ajalta työttömyyskorvausta."....
Mitä ihmettä tarkoitat, etten mukamas saisi hakea työttömyyskorvausta tuolta ajalta- no, totta kait mä haen itselleni kuuluvan työttömyyskorvaukseni. Lain mukaanhan tuo edellinen kirjoittaja juuri kertoi, että menettämättä työttömyyskorvausta saa työtön matkustaa 6 arkipäivää ulkomaille menettämättä päivärahaansa, jos ilmoittaa matkastaan etukäteen työvoimatoimiston virkailijalle. En käsitä nyt lainkaan pointiasi, en kai minä voi jättää tätini Italian lahjusmatkaani väliinkään sen takia, että siten minulta evättäisiin päivärahani, jos lähden Italiaan? Ei voi olla oikeusvaltion meininkiä tuollainen systeemi, että en saisi lähteä edes lahjusmatkalle ulkomaille menettämättä työttömyyskorvaustani.
Jos asia on noin, en todellakaan mene ilmoittamaan matkastani työvoimavirkalijalle lainkaan.
Alkaa touhu jo haiskahtaa suoranaiselta ihmisoikeudellisen liikkumisvapauden riistolta.Täydennän vielä edellistä vastaustani väärinkäsityksen välttämiseksi.
Tuo, että työtön voi matkustaa ulkomailla 6 maksupäivän verran, tarkoittaa sitä työvoimaviranomaisen määrittelyn mukaan, että jos matkan kesto ylittää tuon 6 maksupäivää, ei makseta yhdeltäkään päivältä. Se on siis joko tahi eli jos matkan kesto olisi vaikka kaksi viikkoa, niin työttömyyskorvausta ei tipu päivältäkään.
Tuo kaikki on työvoimaviranomaisen säveltämää, sillä laki puhuu vain lyhyestä matkasta, mikä tarkoittaa sitä, että matkan pituuden tarkempi määrittely on jätetty lainsoveltajan tehtäväksi. Ja entinen työministeriö, tem, on sitten määritellyt max-pituuden ja muut ehdot ensimmäisessä vastauksessani esittämäni mukaiseksi.
Olen samaa mieltä, että monet työttömiä koskevata lainkohdat ovat vain työttömien nöyryyttämistä ja niiden käytäntöön soveltaminen vielä sitten sellaista, että kyykytetään enemmän kuin lakikaan välttämättä vaatisi. Vaan pikkunilkeistä kai on mukavaa nöyryyttää heikommassa asemassa olevaa.
Fakta vain on, että jos jätät ilmoittamatta, teoreettinen riski on, että kärähdät ja seuraukset eivät ole mitenkään mukavat. Toisaalta nykyisessä työttömyystilanteessa on aika vähäiset mahdollisuudet, että työkkäri sinua matkan aikana mitenkään muistaisi, varsinkaan jos olet hiljaa hommasta. Lienee niin, että tuhannet työttömät matkustelevat ulkomailla siitä kärähtämättä.
Toisaalta jos päätät kuitenkin ilmoittaa työkkäriin, niin sitten tätisi pitäisi hiukan avata salaisuuden verhoa, koska työkkäri vaatii tarkan lähtö- ja saapumisajan sekä hotellin tietoonsa. Naurettavaa, mutta näin se on. Tosin joku työkkäri on joskus hyväksynyt EU-automatkan osalta pelkän kännykkänumeron, mutta tuo ei takaa sitä, että muutkin työkkärit hyväksyisivät.
Tuossapa vielä lainsäännös:
Työmarkkinoillaolon esteet
Henkilöllä ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, jos hän on estynyt olemasta työmarkkinoilla ulkomaanmatkan, asevelvollisuuden, siviilipalveluksen, vapausrangaistuksen taikka sairaalassa tapahtuvan hoidon tai muun tähän verrattavan laitoshoidon taikka muun näihin rinnastettavan syyn johdosta.
Henkilön on kuitenkin katsottava olevan työmarkkinoilla sellaisen työ- ja elinkeinotoimistolle etukäteen ilmoittamansa, satunnaisen ja lyhyen ulkomaanmatkan ajan, jona hän on tavoitettavissa ja kykenee kohtuullisessa ja tavanomaisessa ajassa ottamaan vastaan työtä tai koulutusta. - selvä tämä
menossa kirjoitti:
Alkaa touhu jo haiskahtaa suoranaiselta ihmisoikeudellisen liikkumisvapauden riistolta.Työttömyytesi on oma ratkaisusi. Elä sen mukaan.
- Daniel Grönberg
selvä tämä kirjoitti:
Työttömyytesi on oma ratkaisusi. Elä sen mukaan.
Tee lomamatkasta Italiaan työnhakumatka. Saat siihen TE-keskuksesta tukiaisia ja sinun täytyy ainoastaan näyttää naamasi Italian työvoimaviranomaisille. Eivät he sinulle töitä pysty osoittamaan, joten kyseessä on pelkkä muodollisuus. Lomailu tämän jälkeen tuntuu vapaammalta, koska olet matkassa työkkärin lähettämänä.
- mutta jotenkin
selvä tämä kirjoitti:
toivoisin, että tämä "valinta" osuisi kohdallesi. jatkoja-sitä odotellessa.
- ihan oma valinta oo
selvä tämä kirjoitti:
vaikka mulla oliskin, ja mistäs sä sitäkään tiedät, luulija.
- lahjuseerettt
menossa kirjoitti:
Alkaa touhu jo haiskahtaa suoranaiselta ihmisoikeudellisen liikkumisvapauden riistolta.Lahjamatka voi vaikuttaa harkinnan varaiseen työmarkkinatukeen sinulta voidaan ottaa tuloinna huomioon myös lahjamatka toimeentulotuessa on muutettava rahaksi ja realisoi toimeentulo ja työmarkkinatukea
- 'ä'''''''''''''''''
lahjuseerettt kirjoitti:
Lahjamatka voi vaikuttaa harkinnan varaiseen työmarkkinatukeen sinulta voidaan ottaa tuloinna huomioon myös lahjamatka toimeentulotuessa on muutettava rahaksi ja realisoi toimeentulo ja työmarkkinatukea
Höpö. höpö, ei lahjamatka sinällään vaikuta työmarkkinatukeen, vaikka kyseessä olisi maailmanympärimatka yksityiskoneella. Toinen juttu on sitten se, saako matkan ajalta mitään.
Toisen kerran höpö, ei lahjamatka vaikuta toimeentulotukeen, mutta toimeentulotukea ei myönnetä matkan ajalta.
- Mtakuztaja
Saan tällä hetkellä mukavansuuruista ansiosidonnaista ja matkustelen myös aika paljonkin. Kerran vuodessa käytän tuon viikon matkaoikeuteni työttömyyskorvauksella. Käyn ennen matkaa ilmoittamassa, että xx päivästä xx päivään olen matkoilla. Vaikka mulla ei vielä ole edes hotellia varattuna matkakohteessa, olen aina hakenut netistä jonkun hotlan osoitteen ja ilmoitan sen vaadituksi yhteystiedoksi. Sehän riittää sillä viikon reissun aikana ei tasan mikään työkkäri lähetä yhteydenotto kirjettään mihinkään hostelliin Roomaan!
Matkan jälkeen pitää käydä henk.koht. näyttäytymässä työkkärissä ja ilmottautumassa matkalta palanneeksi että saa taas korvaukset maksuun. Mulle kerrottiin, että mikäli matkalta palaamisen voisi tehdä vaikka puhelimella tai meilillä, niin väärinkäytökset tulisivat taas ajankohtaisiksi. Käyn siis sovittuna päivänä matkan jälkeen työkkärissä vahvistamassa että olen takaisin suomessa.
Muita matkoja tehdessäni ilmoitan työkkäriin joko meilillä tai henk.koht. että katkaisen työnhakuni xx.xx. päivästä x.x. päivään koska lähden matkoille. Talvella loikoilin Vietnamissa liki 3 viikkoa ja takaisin tultuani kävin ruskettuneena ja levänneenä ilmoittamassa työkkärille että laitetaan taas työnhaku ja korvaukset voimaan kun olen takas.
Sun tapauksesi on yhtä selvä kuin omanikin: ilmoita ennen matkaa lähtöpäivä ja ilmoita joku hosteliin osoite jostain Italiasta. Sitä ei kukaan enää jälkeenpäin selvitä, että olitko siellä vai et. Sitten matkan jälkeen laittamaan haku taas voimaan ja korvaukset maksuun. Ei ole vaikeaa eikä tarvi miettiä, että jääkö siitä kiinni ja joutuu kelan hampaisiin.
Koska työttömyyskorvauksen maksuja säädellään lailla, pitää sen toimia lainmukaisesti ja oikeudenmukaisesti aina. Tarkoittaa sitä, että ei työttömyyskorvauksesi maksuissa voida tietenkään ottaa huomioon sitä, että saamasi matka on jokin yllätys tai lahja! Miten semmoisen voi todistaa? Miten siihen voisi laki jotenkin reagoida? Ihan älytön kommentti sulta.
Jos laki antaisi mahdollisuuden työttömän matkustella korvauksilla ihan ilman rajoituksia, jos matka on lahja, niin silloihan jokainen työtön matkailija kertoisi " että ku tämä matka on lahja ja iiiihan yllätys mulle".
Mulla olis sitten lahjamatkoja viisikin kappaletta vuodessa. Kävisin vaan työkkärissä lurittelemassa kuinka ihanan "yllätyksen" taas sain. Ei laki eikä lakia toteuttava työkkäri voi tommosta ottaa huomioon.
Samat säännöt koskee kaikkia työttömiä. Matkailun suhteen tietysti myös.
Kelan kanssa ei kannata alkaa vedättämään. Tekevät pienestäkin kuprusta aina ilmoituksen ja yleensä syyte nostetaan. Sitäpaitsi jos saat sitä kelan kuppasta korvausta, niin se on niin pieni ettei sen takia ainakaan kannata alkaa salailemaan jotain matkaa.- NOLLA EUROA
Mitäs varten mun pitäis ilmoittaa työ- ja keinoelinkeskukseen jostain lyhkäisestä alta 6 arkipäivän ulkomaanmatkastani Eu:n alueella matkatessani, jos en edes saa kelasta laskennallisesti yhtään mitään työmarkkinatukea eli tätä tarveharkinnaista työmarkkinatukea, joka määräytyy avopuolisoni tuloista??
Enhän ole saannut minkäänlaista kirjepostiakaan pitkääään aikaaaan työkkäristä eli näitä ehdotuksia erinäisiin hommiin tai kursseille, niin olisihan se vallan ihmettä kerrakseen, jos sillä aikaa kun esim. lojuisin italialaisella piitsillä aurinkoa palvoen, tulisi edes jokin määräyskirje kotiini sillä aikaa, kun ei oo näkynyt mitään kauaan aikaan. Mollin sivulle vaan käskeevät mennä tsekkaamaan paikkoja, joita voin hakea käydessäni kolmen kuukauden välein naamani näyttämässä, ja ilmoittamassa, etten ole vielä kuollut, vaikkei valtio minkäänlaisia korvauksia mulle maksakaan. Nou hätä, silloin ei tarvitse päättäjien ootellakaan, että mulla olis edes varallisuutta hakea duunia, sehän nyt on niin tyyristä puuhaa kännykkäsoittoineen jne. Puolisonihan makselee jo muutenkin kaiken ilman sossuavituksia, että eihän nyt hyvänen aika puolisoni rahat kaikkeen sentäs riitä, kun pitää nuo isot pakolliset verotkin maksella nurisematta, eli on rahoittamassa samankaltaistensa kanssa tätä mahdottoman suurta paisunutta byrokratian hovikuntaa. - näkee tosta
sun lyhykäisestä lauseesta, että olet saanut sen joko ilman asiankuuluvaa mielialalääkitystä aikaiseksi tai sitten olet niin töttöröö, ettet itsekään tajua, mitä täällä jotkut kirjoittavat ihan niinku asiasta, johon sinä et nähtävästi pystyisikään, säälittävä reppana.
- Enemmän euroja
NOLLA EUROA kirjoitti:
Mitäs varten mun pitäis ilmoittaa työ- ja keinoelinkeskukseen jostain lyhkäisestä alta 6 arkipäivän ulkomaanmatkastani Eu:n alueella matkatessani, jos en edes saa kelasta laskennallisesti yhtään mitään työmarkkinatukea eli tätä tarveharkinnaista työmarkkinatukea, joka määräytyy avopuolisoni tuloista??
Enhän ole saannut minkäänlaista kirjepostiakaan pitkääään aikaaaan työkkäristä eli näitä ehdotuksia erinäisiin hommiin tai kursseille, niin olisihan se vallan ihmettä kerrakseen, jos sillä aikaa kun esim. lojuisin italialaisella piitsillä aurinkoa palvoen, tulisi edes jokin määräyskirje kotiini sillä aikaa, kun ei oo näkynyt mitään kauaan aikaan. Mollin sivulle vaan käskeevät mennä tsekkaamaan paikkoja, joita voin hakea käydessäni kolmen kuukauden välein naamani näyttämässä, ja ilmoittamassa, etten ole vielä kuollut, vaikkei valtio minkäänlaisia korvauksia mulle maksakaan. Nou hätä, silloin ei tarvitse päättäjien ootellakaan, että mulla olis edes varallisuutta hakea duunia, sehän nyt on niin tyyristä puuhaa kännykkäsoittoineen jne. Puolisonihan makselee jo muutenkin kaiken ilman sossuavituksia, että eihän nyt hyvänen aika puolisoni rahat kaikkeen sentäs riitä, kun pitää nuo isot pakolliset verotkin maksella nurisematta, eli on rahoittamassa samankaltaistensa kanssa tätä mahdottoman suurta paisunutta byrokratian hovikuntaa.Hyvä nimimerkki "Nolla euroa",
"Nou hätä, silloin ei tarvitse päättäjien ootellakaan, että mulla olis edes varallisuutta hakea duunia, sehän nyt on niin tyyristä puuhaa kännykkäsoittoineen jne. Puolisonihan makselee jo muutenkin kaiken ilman sossuavituksia, että eihän nyt hyvänen aika puolisoni rahat kaikkeen sentäs riitä, kun pitää nuo isot pakolliset verotkin maksella nurisematta, eli on rahoittamassa samankaltaistensa kanssa tätä mahdottoman suurta paisunutta byrokratian hovikuntaa. "
Oletko ajatellut hankkia ihan oikeaa työtä tai tehdä jotain työllistymisesi edistämiseksi sen sijaan, että kerrot kuin helppoa on kolmen kuukauden välein käydä näyttämässä naamaria (ilmeisen pitkä työttömyyden jakso) ja samalla kuitenkin nurista siitä, kuinka puhelunsoittaminenkin tekee lompakko tiukkaa? Kantaa panoksesi tähän yhteiskuntaan sen sijaan, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja valmiina pöytään? - ilmaiseksi mitään
Enemmän euroja kirjoitti:
Hyvä nimimerkki "Nolla euroa",
"Nou hätä, silloin ei tarvitse päättäjien ootellakaan, että mulla olis edes varallisuutta hakea duunia, sehän nyt on niin tyyristä puuhaa kännykkäsoittoineen jne. Puolisonihan makselee jo muutenkin kaiken ilman sossuavituksia, että eihän nyt hyvänen aika puolisoni rahat kaikkeen sentäs riitä, kun pitää nuo isot pakolliset verotkin maksella nurisematta, eli on rahoittamassa samankaltaistensa kanssa tätä mahdottoman suurta paisunutta byrokratian hovikuntaa. "
Oletko ajatellut hankkia ihan oikeaa työtä tai tehdä jotain työllistymisesi edistämiseksi sen sijaan, että kerrot kuin helppoa on kolmen kuukauden välein käydä näyttämässä naamaria (ilmeisen pitkä työttömyyden jakso) ja samalla kuitenkin nurista siitä, kuinka puhelunsoittaminenkin tekee lompakko tiukkaa? Kantaa panoksesi tähän yhteiskuntaan sen sijaan, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja valmiina pöytään?Aina on maksettu jokaikinen lasku ja ihan ite, eikä olla sossusta haettu apurahoja tai saatu työttömyyskorvauksia vuosikausiin. Mitä sä siellä höriset ilmaisista palveluista, niitä ei ole ainakaan meille annettu.
Mulle ainakaan oo valtio mitään pöytää ikinä kattanut ilmateks; sulle on varmaan kattanut kaiken aikaa ja ilmaiseksi. - enemmän euroja
ilmaiseksi mitään kirjoitti:
Aina on maksettu jokaikinen lasku ja ihan ite, eikä olla sossusta haettu apurahoja tai saatu työttömyyskorvauksia vuosikausiin. Mitä sä siellä höriset ilmaisista palveluista, niitä ei ole ainakaan meille annettu.
Mulle ainakaan oo valtio mitään pöytää ikinä kattanut ilmateks; sulle on varmaan kattanut kaiken aikaa ja ilmaiseksi.Lue tar-kem-min. En maininnut sanallaan ilmaisia palveluita.
Mielestäni on täysin käsittämätöntä vinkua, ettei puolisonsa tulojen takia saa yhteiskunnalta avustuksia, kun ihminen voisi narisemisensa sijaan tehdä töitä tai jos työllistymiselle on selkeitä esteitä, jotain työllistymisensä edistämiseksi. Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lorvimisesta? Samaan hengenvetoon nariset, kuinka puolisosi maksaa isoina, pakollisina veroina näitä samoja avustuksia, joista itse katkerana pillität, ettet saa?
Miksi et mene töihin? - harjoittelija aina..
enemmän euroja kirjoitti:
Lue tar-kem-min. En maininnut sanallaan ilmaisia palveluita.
Mielestäni on täysin käsittämätöntä vinkua, ettei puolisonsa tulojen takia saa yhteiskunnalta avustuksia, kun ihminen voisi narisemisensa sijaan tehdä töitä tai jos työllistymiselle on selkeitä esteitä, jotain työllistymisensä edistämiseksi. Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lorvimisesta? Samaan hengenvetoon nariset, kuinka puolisosi maksaa isoina, pakollisina veroina näitä samoja avustuksia, joista itse katkerana pillität, ettet saa?
Miksi et mene töihin?En ole tuo toinen kirjoittaja, mutta samassa tilanteessa. Minun suurin ongelmani on asennevammat, tiedän olevani parempi kuin sadat työssäkäyvät, mutta he itse eivät kestä sitä. Olin harjoittelussa toimistotöissä ja tein lähes kaiken nopeammin kuin vakituiset. Kun he valittivat, kuinka vaikeaa on opetella uusi ohjelma, joka silloin tuli, sillä aikana kun he valittivat, olin itse jo opetellut homman ja tehnyt aika monta juttua. Luulin, että kun harjoittelussa näyttää osaamistaan, saa töitä. Nyt tiedän, että pitää osata noin 75 % siitä, mitä vakituiset, niin se ei käy heidän itsetuntonsa päälle. Pomo tykkäsi, mutta työkavereista pari, ne, joita en ikinä itse suosittelisi kellekään, antoi negatiivisen kuvan enkä näe mitään muuta syytä kuin liiallisen tehokkuuteeni. Jostain syystä siinä puljussa oikeita osaajia ei haitannut minun osaamiseni, syynä se, että heillä ei mennyt aika turhaan valittamiseen ja heille pärjäsin vain 95-prosenttisesti. Kaikilla näillä pitkä työkokemus takana. Nämä pari olivat vakinaistamiseni kannalla, mutta nämä, joiden mielestä paras työntekijä on se, joka valittaa kiirettä eniten, vastustivat sitä. Tilalleni otettiin tukityöllistetty, huvittavaa on että minulle soitettiin ja kysyttiin neuvoa jälkikäteen, mutta jostain syystä minulla sattui aina olemaan kiire...
- sinun kannaltasi
harjoittelija aina.. kirjoitti:
En ole tuo toinen kirjoittaja, mutta samassa tilanteessa. Minun suurin ongelmani on asennevammat, tiedän olevani parempi kuin sadat työssäkäyvät, mutta he itse eivät kestä sitä. Olin harjoittelussa toimistotöissä ja tein lähes kaiken nopeammin kuin vakituiset. Kun he valittivat, kuinka vaikeaa on opetella uusi ohjelma, joka silloin tuli, sillä aikana kun he valittivat, olin itse jo opetellut homman ja tehnyt aika monta juttua. Luulin, että kun harjoittelussa näyttää osaamistaan, saa töitä. Nyt tiedän, että pitää osata noin 75 % siitä, mitä vakituiset, niin se ei käy heidän itsetuntonsa päälle. Pomo tykkäsi, mutta työkavereista pari, ne, joita en ikinä itse suosittelisi kellekään, antoi negatiivisen kuvan enkä näe mitään muuta syytä kuin liiallisen tehokkuuteeni. Jostain syystä siinä puljussa oikeita osaajia ei haitannut minun osaamiseni, syynä se, että heillä ei mennyt aika turhaan valittamiseen ja heille pärjäsin vain 95-prosenttisesti. Kaikilla näillä pitkä työkokemus takana. Nämä pari olivat vakinaistamiseni kannalla, mutta nämä, joiden mielestä paras työntekijä on se, joka valittaa kiirettä eniten, vastustivat sitä. Tilalleni otettiin tukityöllistetty, huvittavaa on että minulle soitettiin ja kysyttiin neuvoa jälkikäteen, mutta jostain syystä minulla sattui aina olemaan kiire...
Moni muukin on huomannut, etteivät yritykset aina palkkaa pätevintä. Tai jos palkkaavat, niin eivät sellaista arvosta / siedä. Itse olen saanut loistavaa palautetta niin asiakkailta kuin yhteistyökumppaneilta ja lähikollegoiltagin, mutta esimiesten on vaikea sulattaa se, että minulla on monella osa-alueella parempaa osaamista kuin heillä. Heidän puoleltaan palkkio tästä osaamisestani on ollut erittäin rankka ja julma työpaikkakiusaaminen.
On todella harmillista harjoittelijan kannalta, että vaikka tekisi työnsä kuinka hyvin tahansa, niin paikka ei aukea. Mutta sinä olet selvästi sellaista tyyppiä, ettet lannistu. Tiedät, mitä osaat. Nyt vain myyt sen sellaiselle työnantajalle, joka osaa sitä arvostaa. Niitäkin nimittäin on. Onnea työnhakuun :)
- magisterq
Anna mennä vaan ja nauti lomasta!
Täällä riittää sekopäitä.
Itsekin lomailen 6 kk vuodessa :)
ja pidän työkkärin ajan tasalla (paitsi matkoista). Näin on oikeudenmukaisempaa myös te-keskuksille, koska pysyn terveenä ja virkeenä valmiina työhön (jota työkkäri ei pysty osoittamaan).
Hyvää matkaa!- ...aionkin mennä...
enhän ole enää välittänyt pitkään aikaan muusta kuin omasta ja avopuolisoni hyvinvoinnista; maahanmuuttajat näyttävät pärjäävän ilman minunkin veropanostani; kiitos siitä tuolle avopuolisolleni, maksaa veroja minunkin puolesta valtiolle ym:lle ylläpidettäville kuppareille.
- reissuirmeli
...aionkin mennä... kirjoitti:
enhän ole enää välittänyt pitkään aikaan muusta kuin omasta ja avopuolisoni hyvinvoinnista; maahanmuuttajat näyttävät pärjäävän ilman minunkin veropanostani; kiitos siitä tuolle avopuolisolleni, maksaa veroja minunkin puolesta valtiolle ym:lle ylläpidettäville kuppareille.
Työttömyysaikana kannattaa ottaa ilo irti ajasta jota kerrankin on riittävästi ja matkustella (tai tehdä muuta mieltä lämmittävää) Työssäkäydessä on harvemmin aikaa irtautua pidemmäksi aikaa maailmalle. Ja kun aloittaa työt kunnon lomasta voi vaan haaveilla seuraavan vuoden ajan..
- jjjjust.
...aionkin mennä... kirjoitti:
Uskomaton logiikka. "Valtiolle ym. ylläpidettäville kuppareille." Ilman sitä valtiota täällä ei kukaan saisi työttömyyskorvausta eikä mitään muutakaan sos.henkistä avustusta, koska kukaan ei olisi keräämässä sille rahoitusta veroina.
Herätkää nyt oikeasti tähän päivään. - ..kuppareista ja..
jjjjust. kirjoitti:
Uskomaton logiikka. "Valtiolle ym. ylläpidettäville kuppareille." Ilman sitä valtiota täällä ei kukaan saisi työttömyyskorvausta eikä mitään muutakaan sos.henkistä avustusta, koska kukaan ei olisi keräämässä sille rahoitusta veroina.
Herätkää nyt oikeasti tähän päivään.....sen kyllä huomaa noista kirjoitetuista mielipiteistäsi. Otettaisiinpa käyttöön kansalaispalkka, loppuisi joidenkin byrokraattien työ kokonaan ja täten hekin voisivat sitten hakeutua sinne puolelle töihin, josta se valuutta tulee ihan oikeesti kaiken tämän seslongin pyörittämiseksi.
- Kuppaaja taikka epä
..kuppareista ja.. kirjoitti:
....sen kyllä huomaa noista kirjoitetuista mielipiteistäsi. Otettaisiinpa käyttöön kansalaispalkka, loppuisi joidenkin byrokraattien työ kokonaan ja täten hekin voisivat sitten hakeutua sinne puolelle töihin, josta se valuutta tulee ihan oikeesti kaiken tämän seslongin pyörittämiseksi.
Miksi et vastaa kysymykseen, miksi et mene töihin?
Kyllä ne samat verot joutuu maksamaan ihan jokaikinen kuppaaja tai epä-, ei taida olla verovapautettuja meilläpäin olemassakaan.
Kansalaispalkka :D Vitun vihonviimeinen idea. Jotenkin en ole yllättynyt, että kaltaisesi mankuja kannattaa lisää ilmaista rahaa kaikille loisille, joilla ei ole edes halua tehdä elämässään mitään hyödyllistä. - kiinnostaa...
Kuppaaja taikka epä kirjoitti:
Kyllä ne samat verot joutuu maksamaan ihan jokaikinen kuppaaja tai epä-, ei taida olla verovapautettuja meilläpäin olemassakaan.
Kansalaispalkka :D Vitun vihonviimeinen idea. Jotenkin en ole yllättynyt, että kaltaisesi mankuja kannattaa lisää ilmaista rahaa kaikille loisille, joilla ei ole edes halua tehdä elämässään mitään hyödyllistä...niin "satasilla" mun töissä käyntini tahi ei? Mitäs se sulle kuuluu, miten mä elämääni vietän, en ole sun kukkarollasi kuitenkaan kuin niin moni tässä yhteiskunnassamme on, jopa avopuolisoni kukkarosta kahmimassa toisella jos lienet molemmilla käsillään eli arvon valtion kuppariturhakevirkalijat ymt. hyödyttömät.
Olen edelleen kansalaispalkan kannattaja, mutta sä et, koska ilmeisesti olet siinä porukassa, joka ei tähän valtioon sitä ihan oikeeta rahaa olekkaan tahkoamassa; joutuisit etsimään itsellesi ihan ns. tuottavan työn, koska tuolla kansalaispalkkasysteemillä joutaisi lakkautuslistalle esim. työvoimatoimistot. - turhakekuppari
kiinnostaa... kirjoitti:
..niin "satasilla" mun töissä käyntini tahi ei? Mitäs se sulle kuuluu, miten mä elämääni vietän, en ole sun kukkarollasi kuitenkaan kuin niin moni tässä yhteiskunnassamme on, jopa avopuolisoni kukkarosta kahmimassa toisella jos lienet molemmilla käsillään eli arvon valtion kuppariturhakevirkalijat ymt. hyödyttömät.
Olen edelleen kansalaispalkan kannattaja, mutta sä et, koska ilmeisesti olet siinä porukassa, joka ei tähän valtioon sitä ihan oikeeta rahaa olekkaan tahkoamassa; joutuisit etsimään itsellesi ihan ns. tuottavan työn, koska tuolla kansalaispalkkasysteemillä joutaisi lakkautuslistalle esim. työvoimatoimistot.Et ole, mutta haluaisit kyllä olla, kun siinä koko ajan vingut, kuinka et mistään mitää saa. Itse sen sijaan säästän työkseni valtiolle rahaa, siinä on huima ero ;)
Täysin järjetöntä edes yrittää jatkaa keskustelua kanssasi, kun argumentointisi on noin ala-arvoista. Toivottavasti kansalaispalkka-asiasi menee läpi, niin voit edes lakata itkemästä katkerana ja syljeskellä kattoon rahan kanssa. - Hoohhhoijjjaa ...
Kuppaaja taikka epä kirjoitti:
Kansalaispalkka :D Vitun vihonviimeinen idea. Jotenkin en ole yllättynyt, että kaltaisesi mankuja kannattaa lisää ilmaista rahaa kaikille loisille, joilla ei ole edes halua tehdä elämässään mitään hyödyllistä.Paskasakki haluaa kunnioitusta valitsemalle elämäntavalleen.
Käytännössä se pitäisi toteuttaa siten, että "nöyrryyttävältä" "tulonsiirtojen" hakemiselta luovuttaisiin, ja paskasakin tilille kilahtaisi automaattisesti ja säännöllisesti sellainen rahamäärä jonka hän katsoo olevan perustuslaillisten ihmisoikeuksiensa mukainen.
Ansaitseminen voitaisiin vanhentuneena käsitteenä heittää romukoppaan, pääasia on ettei paskasakille tule paha mieli elämäntapavalintojensa takia. - pisaraakaan...
turhakekuppari kirjoitti:
Et ole, mutta haluaisit kyllä olla, kun siinä koko ajan vingut, kuinka et mistään mitää saa. Itse sen sijaan säästän työkseni valtiolle rahaa, siinä on huima ero ;)
Täysin järjetöntä edes yrittää jatkaa keskustelua kanssasi, kun argumentointisi on noin ala-arvoista. Toivottavasti kansalaispalkka-asiasi menee läpi, niin voit edes lakata itkemästä katkerana ja syljeskellä kattoon rahan kanssa...., etten ole rahoittamassa teidän turhakekuppareiden ikäviä byrokraattisia hommianne, puhumattakaan mamujen elättämistä tässä valtiossa.
Toisekseen minulla ei ole ollut koskaan aikaa syljeskellä kattoon-sen verran on aina töitä ollut käsissäni, ja kasvatusvastuuta lapsistamme, jotka luojan kiitos ovat jo aikuisia! - kuulu moiseen...
Hoohhhoijjjaa ... kirjoitti:
Paskasakki haluaa kunnioitusta valitsemalle elämäntavalleen.
Käytännössä se pitäisi toteuttaa siten, että "nöyrryyttävältä" "tulonsiirtojen" hakemiselta luovuttaisiin, ja paskasakin tilille kilahtaisi automaattisesti ja säännöllisesti sellainen rahamäärä jonka hän katsoo olevan perustuslaillisten ihmisoikeuksiensa mukainen.
Ansaitseminen voitaisiin vanhentuneena käsitteenä heittää romukoppaan, pääasia on ettei paskasakille tule paha mieli elämäntapavalintojensa takia....mainitsemaasi paskasakkiin. En ikipäivänä ole minkäänlaisia sossun aputukirahoja päässyt nautiskelemaan, joten turhia huutelet mulle ainakaan. En edes hae minkäänlaisia tulonsiirtoja, koska en niitä kuitenkaan laskennallisesti avopuolisoni tämän hetkisten tulojen vuoksi edes saisi.
Toisekseen jos ei valtio kohtele tasa-arvoisesti työttömiä päivärahamaksatuksien suhteen, ja jättää osan porukkaa anomaan jopa työnhakurahoja omalta avio/avopuolisoltaan, niin onhan silloin jossakin mätää. Ei me kaikki työttömät haluta ryhtyä yksinänsä asujiksi, ja täten saamaan perusturvansa työttömyyden kohdatessa.
Mä en jaksa jatkaa enää aiheesta, koska täällä ilmiselvästi kirjoitellaan valtion koneilla ja ikävän paskamaisen hommansa ohella naputellaan aikansa kuluksi haukkumia, kun ei muutakaan osata tai hommia on vaan kertakaikkisen vähän joissakin valtion ikiviroissa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain597470Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232896- 1421746
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651639Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151448Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671384- 1291116
- 73817
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko46799- 51707