Töihin?

onneton_äiti

En tiedä onko oikea palsta tähän. Aloitin työt joulukuussa, siihen asti hoidin lastani kotona. Kuukausi työnaloituksen jälkeen mies lähti, ja jäin yksin 2-vuotiaan kanssa. Pikkuhiljaa olo paheni, työ alkoi ahdistaa. Sopimuksessani on 21/h viikossa, välillä tein 49 tuntia viikossa töitä. En ehtinyt enää nähdä lasta, elämässä ei ollut muuta kuin työ. Illat ja viikonloput töitä.

Työilmapiiri on huono, kaikilla on kova stressi ja pomo vaatii paljon. Omasta mielestäni tein tunnollisesti työt, kunnes kesälomani (4 päivää) jälkeen en enää jaksanut. Lomalla alkoi tulla univaikeuksia, ja tuntui että kaikki kasaantui kerralla (ero yms.), kun ehti miettiä asioita.

Kävin lääkärissä, diagnoosi uusiutunut masennus, sekä epäili burn outtia ja uupumusta. Nyt olen ollut 2 viikkoa sairaslomalla. Minua ahdistaa ajatuskin mennä töihin huomenna ja tiedän että paskaa tulee niskaan koska olen ollut poissa, vielä kesäloma-aikana. Uuvun pikkuasioista, kuten ruuanlaitosta yms. En saa nukuttua, jos nukun, näen painajaisia.

Omasta mielestä en ole työkuntoinen, en muista mitään ja ahdistus on kova. Työni vaatii tarkkuutta, ja asiakaspalvelu ei todellakaan luonnistu nyt.

Pelkään vain että saan potkut jos sairaslomani jatkuu, olen määräaikaisella sopimuksella.

Miten tästä eteenpäin?

1

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen masis-äiti

kuulostaa burn-outilta ja pahalta. Tilanne on hankala, ymmärrän sen, mutta sinuna miettisin ensin oman jaksamisesi ja ptstäisin mielenterveyden ja jaksamisen ykkossijalle, kun sinulla on pieni lapsikin. Tilanne voi pahentua vielä huomattavasti jos et nyt älyä pysähtyä hoitamaan itseäsi. Tämä kaikki alkaa myös herkästi vaikuttaa lapseesi joka vaistoaa väsymyksesi. Uuden työppaikan hankkiminen myöhemmin voi olla vain hyvä juttu jos tuo työpaikka aihheuttaa sinulle noin paljon stressiä ja pahaa olos. Nyt pysähdyt ja hoidat itsesi kuntoon ja annat muiden mielipiteille piutpaut!Pahimmillaan hoitamaton masennus voi jatkua vuosia ja pahentua itsetuhoisuuteen asti. Jos et itsesi takia hoitoa hae tee niin edes lapsesi takia. Jos äiti voi huonosti, lapsikin voi huonosti. Lääkäriin siis hus ja lepoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2435
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82