En tiedä onko oikea palsta tähän. Aloitin työt joulukuussa, siihen asti hoidin lastani kotona. Kuukausi työnaloituksen jälkeen mies lähti, ja jäin yksin 2-vuotiaan kanssa. Pikkuhiljaa olo paheni, työ alkoi ahdistaa. Sopimuksessani on 21/h viikossa, välillä tein 49 tuntia viikossa töitä. En ehtinyt enää nähdä lasta, elämässä ei ollut muuta kuin työ. Illat ja viikonloput töitä.
Työilmapiiri on huono, kaikilla on kova stressi ja pomo vaatii paljon. Omasta mielestäni tein tunnollisesti työt, kunnes kesälomani (4 päivää) jälkeen en enää jaksanut. Lomalla alkoi tulla univaikeuksia, ja tuntui että kaikki kasaantui kerralla (ero yms.), kun ehti miettiä asioita.
Kävin lääkärissä, diagnoosi uusiutunut masennus, sekä epäili burn outtia ja uupumusta. Nyt olen ollut 2 viikkoa sairaslomalla. Minua ahdistaa ajatuskin mennä töihin huomenna ja tiedän että paskaa tulee niskaan koska olen ollut poissa, vielä kesäloma-aikana. Uuvun pikkuasioista, kuten ruuanlaitosta yms. En saa nukuttua, jos nukun, näen painajaisia.
Omasta mielestä en ole työkuntoinen, en muista mitään ja ahdistus on kova. Työni vaatii tarkkuutta, ja asiakaspalvelu ei todellakaan luonnistu nyt.
Pelkään vain että saan potkut jos sairaslomani jatkuu, olen määräaikaisella sopimuksella.
Miten tästä eteenpäin?
Töihin?
1
441
Vastaukset
- entinen masis-äiti
kuulostaa burn-outilta ja pahalta. Tilanne on hankala, ymmärrän sen, mutta sinuna miettisin ensin oman jaksamisesi ja ptstäisin mielenterveyden ja jaksamisen ykkossijalle, kun sinulla on pieni lapsikin. Tilanne voi pahentua vielä huomattavasti jos et nyt älyä pysähtyä hoitamaan itseäsi. Tämä kaikki alkaa myös herkästi vaikuttaa lapseesi joka vaistoaa väsymyksesi. Uuden työppaikan hankkiminen myöhemmin voi olla vain hyvä juttu jos tuo työpaikka aihheuttaa sinulle noin paljon stressiä ja pahaa olos. Nyt pysähdyt ja hoidat itsesi kuntoon ja annat muiden mielipiteille piutpaut!Pahimmillaan hoitamaton masennus voi jatkua vuosia ja pahentua itsetuhoisuuteen asti. Jos et itsesi takia hoitoa hae tee niin edes lapsesi takia. Jos äiti voi huonosti, lapsikin voi huonosti. Lääkäriin siis hus ja lepoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst449298- 2234433
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1543880Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1453341PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija373119Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58272141Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i201810Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.621706Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251435Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk321389