Ilmavaivoja, ummetusta, närästystä, ripulia

Stressaantunut

Oon suhteellisen kauan kärsinyt tämmöisistä oireista:

Ilmavaivat (tuntuu että lisääntyvät joistain jutuista, esim. karkeista?), närästys, ummetus (tätä ongelmaa ei tosin tunnu kotona olevan), joskus saattaa mennä äkisti ripulille esim. ummetuksen jälkeen.

Mitenköhän noita voisi estää? Joistakin jutuista tuntuu ihan selvästi tulevan noita ilmavaivoja, mutta en kuitenkaan tarkalleen tiedä mitä väärää syön, että jatkuvasti saa olla pelkäämässä, että paukuttelee vahingossa. Ja jos ei päästä ilmoja ulos, niin tottakai maha alkaa kurisemaan jne ja tulee vatsa kipeäksi. :/ Vaikka kävisinkin vessassa tyhjentämässä ilmoja, niitä muodostuu kokoajan jatkuvasti lisää.

Mulla on usein huono olo, just niinkun kurkussa tuntuu outo tunne ja rinnassa ja vatsassa. Olen aika varma että kyse on närästyksestä. Kahvista saan noita oireita melko varmasti.

Mutta miten ihmeessä estän ummetuksen ja ripulin?? Oudointa on, että kotona en oikeastaan kärsi niin paljon ummetuksesta. Enkö sitten vain osaa tyhjentää muualla kuin kotona/kun olen yksin jossain.? Jos olen jossain muualla kuin kotona muiden ihmisten seurassa, tunnen kyllä että on hätä, mutta mitään ei vain tule vaikka kuinka pinnistää. Tai sitten tulee mutta jotain ihan pientä eikä tyhjene siis kunnolla. Sitten meneekin ihan löysälle ja saan kamalat ilmavaivat, jotka kuuluvat vähän liiankin äänekkäästi vessassa käydessä. Tosi ikävää! Varsinkin jos on monta päivää jossain ihmisten ilmoilla. Sitten kun menee kotiin niin suoli tyhjenee ongelmitta. Joudun stressaamaan näinkin tyhmästä asiasta ja toivon aina, että hätä tulee ennen kuin menen jonnekin.

7

1734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stressaantunut

Niin ja se piti vielä mainita, että kärsin myös kamalasta turvotuksesta. Olen hoikka nainen, mutta kun turvottaa niin näyttää siltä kuin olisi raskaana! Aivan kamala pallomaha.

• Vi-Siblin

..että kokeilepas hakea apteekista Vi-Siblin kuituvalmistetta. Sen pitäisi olla hyväksi sekä kovaan, että löysään vatsaan. Näin sanoi lääkäri ainakin minulle.

• dididid

Minulla on melkein samat oireet, mutta ei närästystä. : /
        En paljon osaa auttaa, mutta voikohan johtua stressistä? Jos vaikka stressaat tuosta asiasta jo etukäteen tai jotain. Itsellä tuntuu että osittain siitäkin johtuu...

• stressaantunut
        dididid kirjoitti:

Minulla on melkein samat oireet, mutta ei närästystä. : /
        En paljon osaa auttaa, mutta voikohan johtua stressistä? Jos vaikka stressaat tuosta asiasta jo etukäteen tai jotain. Itsellä tuntuu että osittain siitäkin johtuu...

En mä nyt oikeastaan kai kokoajan stressaa. Kai. :)) Mutta nyt ollut muutaman päivän ihan outo vatsa. Ummetusta, sitten vatsa löysällä ja kaikki tulee ihan vetisenä/löysänä, sitten taas ummettaa ja hirveät ilmavaivat ja mitään ei silti tule vaikka tuntuis että pitäis tulla. Sitten pitääki kohta äkkiä löytää vessa kun yhtäkkiä kaikki päättääkin tulla sillon kun haluaa. Jos ei löydä vessaa niin mahaan alkaa sattua ja alkaa hirveä kupliminen/poksuminen mahassa ja vatsa on kuin raskaana. Nytkin ihan kummallinen tunne vatsassa. Kävin juuri vessassa ja jostain syystä huomioni osui ulosteeseen: siitä roikkui valkoista "rihmaa". :o MATOJAKO?? LOINEN??? hyi. :/ Vai onko se jotain normaalia, kenties ummetuksesta johtuvaa? Empä ainakaan huomannut mitenkään liikkuvan. Vaikka kävinkin tyhjentämässä, vatsa on ihan kamalan tuntuinen. En osaa selittää, mutta tavallaan vatsaan koskee epämiellyttävästi ja tuntuu että alavatsa on ihan turvoksissa.

• Stressimaha
        stressaantunut kirjoitti:

En mä nyt oikeastaan kai kokoajan stressaa. Kai. :)) Mutta nyt ollut muutaman päivän ihan outo vatsa. Ummetusta, sitten vatsa löysällä ja kaikki tulee ihan vetisenä/löysänä, sitten taas ummettaa ja hirveät ilmavaivat ja mitään ei silti tule vaikka tuntuis että pitäis tulla. Sitten pitääki kohta äkkiä löytää vessa kun yhtäkkiä kaikki päättääkin tulla sillon kun haluaa. Jos ei löydä vessaa niin mahaan alkaa sattua ja alkaa hirveä kupliminen/poksuminen mahassa ja vatsa on kuin raskaana. Nytkin ihan kummallinen tunne vatsassa. Kävin juuri vessassa ja jostain syystä huomioni osui ulosteeseen: siitä roikkui valkoista "rihmaa". :o MATOJAKO?? LOINEN??? hyi. :/ Vai onko se jotain normaalia, kenties ummetuksesta johtuvaa? Empä ainakaan huomannut mitenkään liikkuvan. Vaikka kävinkin tyhjentämässä, vatsa on ihan kamalan tuntuinen. En osaa selittää, mutta tavallaan vatsaan koskee epämiellyttävästi ja tuntuu että alavatsa on ihan turvoksissa.

koko ajan stressata, stressi saa nuo kuvailemasi vaivat esiin.

Mulla ollut ihan tuota samaa.

Olen ihan eri ihminen ja suolisto myös, samoin refluksi, kun ajoittain mulla käytössä mielialalääkkeet, jotka poistaa stressin ja jännitystilat elimistössä.

• 2+20

näitä ..Lisää kuitumäärää vähitellen 25-35 gr, paljon vettä, liikuntaa, ei paljoa istumista.
      Vältä kaikkia kaasua erityisesti aiheuttavia ruokia.
      Kokeile apteekista entsyymilisää?
      Närästyksen itsehoitohjeisiin kannattaa tutustua - ja noudattaa myös!

Jotkut oireilee vatsalla kyläillessä.

• numerot

auta mitkää'än entsyymit eikä kuidut!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3214
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2137
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1822
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1755
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1599
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1350
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1274
    Aihe