"On tärkeää tehdä ero Hengen hedelmien ja Hengen armolahjojen välillä.
Hengen hedelmät, rakkaus, ilo ja rauha, kuuluvat luonteeseen, mutta
armolahjat ovat työvälineitä. "
(Arvo W Arasola, "Pyhän Hengen lahja", 7. painos, 19. tuhat, Kirjatoimi, Tampere 1997)
"Ei ole mitään rajoja sellaisen henkilön käyttökelpoisuudelle, joka oman minänsä syrjäyttäen
antaa sijaa Pyhän Hengen työlle sydämessään ja elää kokonaan Jumalalle pyhitettyä elämää."
(E.G. White, Aikakausien toivo, s. 227)
"Raja ei kulje kirkkokuntien välillä, vaan fariseus-publikaani" rintamalla. Siihen tapaan tri Kai Arasola
korjaa sitä käsitystä, että toinen kirkkokunta olisi pyhempi ja toinen pahempi.
Eiköhän jokainen vilpitön kristitty voine yhtyä siihen, että pyhyyden ja pahuuden suuri taistelu
käydään ihmissydämissä eikä opinkappaleissa. Ylläolevasta näemme, että ainakin adventistit ovat
oivaltaneet Jeesuksen opetukset itsekkyyden ja epäitsekkyyden välisestä suuresta taistelusta.
Joten pulinat pois - kyllä adventtiseurakunnassa opetetaan kristittyä valvomaan omaa tilaansa.
Jos ystäväsi on kallellaan sapattia arvostavaan seurakuntaan päin, niin ainakin minun mielestäni
voit ihan turvallisin mielin hänen ratkaisulleen pyytää Herran siunausta. Minunkin olisi ollut viisasta
tutustua ensin ruohonjuuritason adventismiin ihan paikan päällä ja vasta sitten alkaa väitellä palstalla
adventisteina esiintyvien vänkääjien kanssa. Jotka vievät ajatukset pois Kristuksesta - opinkiistoihin.
On parempi sitoutua adventtiseurakuntaan tai muuhun kuin olla irrallinen vapaamatkustaja, joka
palvelee vain itseään. Tässä tulee mieleeni fariseus, joka rukoili vain "ITSEKSEEN", Luuk. 18:11.
Sapatin kunnioittaminen ja kahvista ehkä pidättäytyminen ja jalkojen pesu tai lihan syönnin
välttäminen ei varmasti vie ihmistä pois Kristuksen läsnäolosta. Kenties lihansyöminen tekee
ihmisestä hyvinkin lihallisen, ainakin jos digitaalivaa'alla punnitaan.
Myöskään se uskonkäsitys, että "kuolleet eivät tiedä mitään", ei sodi totuutta vastaan.
Itse uskon että vaikka eivät tiedä mitään MAANPÄÄLLISESTÄ menosta, niin tietävät oman
tilansa. Kuitenkin esim. seuraava kuvaus voisi aivan hyvin olla Jeesuksen kuvaus siitä,
mitä jumalattomana kuollut ajattelisi ja sanoisi, JOS olisi niinsanotusti tajuissaan.
Luuk. 16:28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
Suuresti arvostamani tri Kai Arasola toteaakin, että Jeesuksella oli tapana käyttää hyväkseen
senaikaisia tuttuja kertomuksia, kuvaamaan Hänen edustamaansa asiaa.
Aivan päälaelleenhan Jeesus käänsi tuon vertauksessaan rikkaasta miehestä ja köyhästä Lasaruksesta.
Kurja aivankuin Jumalan hylkäämä Lasarus periikin taivasosan ja omaisuudella siunattu ei.
Niinpä niin ...
Menestyvän ihmisen rikastumisen katsottiin olevan seurausta vanhurskaudesta ja köyhän köyhyys
johtui syntisyydestä. Kyllä meidänkin ajassamme semmoista henkeä on, että köyhyys ja sairaus
johtuu muka synneistä ja rikkauden siunaus johtuisi siitä että on Jumalalle otollinen.
Tutustukaamme paremmin adventtiseurakuntiin - niin palstalla käräjöimisen sijasta alamme rakentaa
yhteyttä. Ja adventismihan on mukana kristittyjen verkostoitumisessa. Esimerkiksi vapaakristillisessä
neuvostossa ja neuvoston muiden jäsenten kautta vaikka mihin. Itä-Savon seudulla lienee lähdetty
eristäytymisen suuntaan valitettavasti - jos Mikkelin Adventtiseurakunnan vanhaa sivustoa on uskominen,
http://www.ecredo.fi/e4mikkeli/yhteysverkostossa/mikkelin_adventtiseurakunta/.
Antti
Adventtikirkko on ok
61
391
Vastaukset
http://www.ecredo.fi/e4mikkeli/yhteysverkostossa/mikkelin_adventtiseurakunta/ ei ole koskaan ollut Mikkelin adventtiseurakunnan kotisivu. Se on E4-yhteisön kotisivu. Emmekä me ole eristäytyneet. Toimintamme vain on hieman toisenlaista.
Timo- prof.
Hänhän oli jyrkästi vastaan ekumeniaa ja babylonin kanssa "pelehtimistä" .
Nyt kuitenkin adventtikirkko on antanut "pikkusormensa" babylonialle.
Ja kohta on koko oikea käsi ja otsakin mennyttä.
Näinhän se luopumus tapahtuu.
Aivan kuten naispappeus asiassakin. Raamatun periaatteet unohtuvat.
Liekö lukihäiriö iskenyt?
VÄHITELLEN JA HUOMAAMATTA BABYLONIA NIELEE. - Jepp...
prof. kirjoitti:
Hänhän oli jyrkästi vastaan ekumeniaa ja babylonin kanssa "pelehtimistä" .
Nyt kuitenkin adventtikirkko on antanut "pikkusormensa" babylonialle.
Ja kohta on koko oikea käsi ja otsakin mennyttä.
Näinhän se luopumus tapahtuu.
Aivan kuten naispappeus asiassakin. Raamatun periaatteet unohtuvat.
Liekö lukihäiriö iskenyt?
VÄHITELLEN JA HUOMAAMATTA BABYLONIA NIELEE.kummallista on minustakin, jos veljeillään liikaa niiden kanssa joiden usko on noin 90% toinen kuin oma. Siinä saattaa käydä juuri niin kuin sanoit. Tämä on toistunut kautta historian, nykyinen kristinuskohan jo syntyi kompromissin tuloksena, kun Rooman valtioiden uskonnot keisarin käskystä sulatettiin yhteen yhdeksi valtiolliseksi uskonnoksi. Minä en Ellenistä paljon tiedä mutta olen ehdottomasti kaikkea ekumeeniaa vastaan, Raamattu saa riittää minulle.
" Emmekä me ole eristäytyneet. Toimintamme vain on hieman toisenlaista."
Kyllä minä tuon löysin nyt kuten silloin syksyllä 2009 tällä lailla, että googletin
"Mikkelin Adventtiseurakunta". Pääsivulla luki, että
olette mukana alueen evankelioimisen E4 yhteistyöverkostossa.
Sinut nimetty yhteyshenkilöksi adventtiseurakunnan osalta.
Sitten oli muuta seurakuntanne tekstiä kyseisellä etusivulla.
Kirjoitin innostuneena, että Mikkelissä noudatetaan Jeesuksen
jäähyväisrukouksen neuvoa. Mutta sinä korjasit silloinkin asian muuksi.
Kun totesin sinulle, että onhan siinä mainittu juuri sinut yhdyshenkilöksi
adventtiseurakunnan osalta, vastasit minulle, ettet koskaan ole ollut
siinä E4:ssä yhteyshenkilö, vaan joku on nimesi jostain syystä laittanut.
Lisäsit senkaltaista että mieluummin olet itse puhujana. (Minä en kylläkään tiedä miten semmoinen asiaan liittyisi.)
Näin on lähihistoria Itä-Savossa (tai mikä alue se sitten sinun käsityksesi
mukaan onkaan), että tammi- tai helmikuussa googlettaessani, siellä
lukikin jo näin:
"Mikkelin Adventtiseurakunta on vetäytynyt toistaiseksi syrjään E4-aluetyöryhmän toiminnasta."
( http://www.ecredo.fi/e4mikkeli/yhteysverkostossa/mikkelin_adventtiseurakunta/ )
Ja jossain 2009-2010 taitteessa sinusta tuli johtaja Mikkelin Adventtiseurakuntaan ja muutamaan muuhunkin adv.-seurakintaan sillä seudulla. Tuli myös uusi kotisivu:
http://www.teloos.fi/company/mikkelin_adventtiseurakunta/716014368052.htm
" Toimintamme vain on hieman toisenlaista."
Ehkä tarkoitat tuolla hieman toisenlaisella toiminnalla toisenlaista
raamatullista toimintatapaa:
Room. 15:20 :
ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle,
AnttiAnttiVKantola kirjoitti:
" Emmekä me ole eristäytyneet. Toimintamme vain on hieman toisenlaista."
Kyllä minä tuon löysin nyt kuten silloin syksyllä 2009 tällä lailla, että googletin
"Mikkelin Adventtiseurakunta". Pääsivulla luki, että
olette mukana alueen evankelioimisen E4 yhteistyöverkostossa.
Sinut nimetty yhteyshenkilöksi adventtiseurakunnan osalta.
Sitten oli muuta seurakuntanne tekstiä kyseisellä etusivulla.
Kirjoitin innostuneena, että Mikkelissä noudatetaan Jeesuksen
jäähyväisrukouksen neuvoa. Mutta sinä korjasit silloinkin asian muuksi.
Kun totesin sinulle, että onhan siinä mainittu juuri sinut yhdyshenkilöksi
adventtiseurakunnan osalta, vastasit minulle, ettet koskaan ole ollut
siinä E4:ssä yhteyshenkilö, vaan joku on nimesi jostain syystä laittanut.
Lisäsit senkaltaista että mieluummin olet itse puhujana. (Minä en kylläkään tiedä miten semmoinen asiaan liittyisi.)
Näin on lähihistoria Itä-Savossa (tai mikä alue se sitten sinun käsityksesi
mukaan onkaan), että tammi- tai helmikuussa googlettaessani, siellä
lukikin jo näin:
"Mikkelin Adventtiseurakunta on vetäytynyt toistaiseksi syrjään E4-aluetyöryhmän toiminnasta."
( http://www.ecredo.fi/e4mikkeli/yhteysverkostossa/mikkelin_adventtiseurakunta/ )
Ja jossain 2009-2010 taitteessa sinusta tuli johtaja Mikkelin Adventtiseurakuntaan ja muutamaan muuhunkin adv.-seurakintaan sillä seudulla. Tuli myös uusi kotisivu:
http://www.teloos.fi/company/mikkelin_adventtiseurakunta/716014368052.htm
" Toimintamme vain on hieman toisenlaista."
Ehkä tarkoitat tuolla hieman toisenlaisella toiminnalla toisenlaista
raamatullista toimintatapaa:
Room. 15:20 :
ja sillä tavoin, että olen pitänyt kunnianani olla julistamatta evankeliumia siellä, missä Kristuksen nimi jo on mainittu, etten rakentaisi toisen laskemalle perustukselle,
AnttiENSISIJAISET TUKIPILARIT RAAMATUSTA EIKÄ EGW:LTÄ
Uskonopissanne sanotaan, että Raamattu on ainoa oppilähteenne.
Oletko itse havainnut, että siinä missä muut adventistit puhuvat kristinuskon tukipilareista, sinä puhut Ellen G White -uskon tukipilareista?:
Ja onko niin, että nykyäänkin toiset poistavat viestejäsi ja laittavat
nimeäsi omavaltaisesti ja kenties luovat yhteyksiä selkäsi takana?
[][][] kirjoitin jo
TimoFlink 12.5.2010 14:00
toiseen ketjuun, että minä en niitä viestejä ole poistanut.
En tiedä kuka on se henkilö, joka sanoi ne poistaneensa.
Väitteeni ei ole totuuden vastainen vaan tosiasia. Kaikissa perustavaa laatua olevissa kysymyksissä kirkko opettaa ihan samoin kuin se on opettanut viimeiset 150 vuotta.
Se on varmasti totta, että monien yksittäisen adventistien näkemykset ovat voineet muuttua paljonkin, mutta se on sitten eri asia.
Kuten myös totesin, yksityiskohdissa ja painotuksissa on ollut muutosta, mutta ei niissä suurissa asioissa, jotka tekevät meistä adventisteja.
Sapatti on edelleen sapatti, pyhäkköoppi pyhäkköoppi, 10 käskyä 10 käskyä jne jne. EGWn tukipilareita on muuten viisi (Sabbath, State of Death, Second Coming, Sanctuary, Spirit of Prophecy).
Timo [][][]
TUKIPILAREISTA
[][][] EGWn tukipilareita on muuten viisi
(Sabbath, State of Death, Second Coming, Sanctuary, Spirit of Prophecy). [][][]
Sapattiusko
Tiedottomuus kuolemassa
Jeesuksen paluu
Oppi taivaallisesta pyhäköstä
Profetian henki
Noin tietysti onkin, kun raput ylös noustaan, mutta olen vastikään saanut
konkreettisesti todeta, että ruohonjuuritason adventismissa tukipilarit nousevat suoraan
Raamatusta. Toki ne varmaan EGW:nkin tukipilareita olivat.
RUOHONJUURITASON ADVENTISTIN TUKIPILARIT - NÄIN OLEN HAVAINNUT:
1.Parannus kuolleista töistä
Paavalin kirje Titukselle, 2. luku:
11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
15 Puhu tätä ja kehoita ja nuhtele kaikella käskyvallalla.
Älköön kukaan sinua halveksiko.
II.Usko Jumalaan Kristuksen kautta
Room. 1:8 Ensiksi kiitän Jeesuksen Kristuksen kautta Jumalaani teistä kaikista, sillä teidän uskostanne kerrotaan kaikkialla.
Room. 16:27 Saakoon Jumala, joka yksin on viisas, Jeesuksen Kristuksen kautta ikuisen ylistyksen!
III.Syntien anteeksi saaminen ja anteeksi antaminen pelastuksen edellytys.
Matt. 5:20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Matt. 6:15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
IV.Todistaminen Jeesuksesta, että itsekin saisi olla osallinen evankeliumista.
1. Kor. 9:23 Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen.
V. Ruokkia fyysisesti ja hengellisesti nälkäisiä Jeesuksen paluuta odotellessa. (Matt. 24:45-51).
http://www.google.fi/search?q=sympatiakeräys&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&client=firefox-a&rlz=1R1GGLL_fi___FI367- vai kuis on?
Vaikka saisit ihmisen opetetuksi siihen mittaan asti että hänelle voisi laittaa päähänsä sinun tohtorinlakkisi, hän ei olisi tullut kristtynä yhtään lähemmäksi kristinuskoa.
Adventismin oppien "Näin uskomme" tunnustaminen ja osaaminen kokonaisuudessaan ei sitä ole.
Jeesus sanoi; Mene ja myy kaikki mitä sinulla on ja seuraa minua" ja sinä teet ihmisille samoin.
Myyt adventismianne Jeesuksen seuraamisen tilalle.
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
6:13 Eiväthän nekään, jotka ympärileikkauttavat itsensä, itse noudata lakia, vaan he tahtovat teitä ympärileikkauttamaan itsenne saadakseen kerskata teidän lihastanne.
21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
- Lomaileva
ja mukava tunne istua ulkosalla ja juoda aamukahviaan. Tuulenvire leyhyttelee, linnut laulaa ja jossain kauempana kuuluu jonkinlaisen moottorin ääni vaimeana muistuttamassa arkipäivästä. Ja kaiken kukkuraksi saa lukea Antin kirjoittaman sovinnollisen ja oman uskonsa mukaisen aloitteen!! Jaa'a kyllä taas on siunattua elämää ja olemista.
Voi niin helposti unohtaa ja antaaa anteeksi kaikki soraäänet, esimerkiks tuon variksen raakkumisen mikä melkein peittää pikkulintujen laulun ja Antin viittauksen uskomaansa ikuiseen piinaan missä hän uskoo ihmisten kituvan ikuisesti.
Mutta miksi vaatia enempää kuin voi saada, ei varis tee väärin kun sydämmestään raakkuu ja Anttikin kai puhuu mitä hänelle on opetettu. On lukenut ja uskoo sitten lukemaansa ja niihän me muutkin kai tehdään.
Taidankin ottaa yhden kupillisen lisää, ja hyvää lomaa Antillekin.- tyytyväiset
Kaikki me ihmiset muutumme toiseen olomuotoon ruumiin ja hengen erotessa toisistaan.
Kaikille koittaa silloin vapautus.
Toiset vapautuvat taivaan ikuiseen autuuteen ja iloon.
Eräät vapautuvat ikuiseen eroon Jumalasta johtajansa kanssa.
Molemmat ovat saaneet valita osansa, joten kumpikaan ryhmä ei valittane tai voivottele kohtaloaan. - antti//timo
tyytyväiset kirjoitti:
Kaikki me ihmiset muutumme toiseen olomuotoon ruumiin ja hengen erotessa toisistaan.
Molemmat ovat saaneet valita osansa, joten kumpikaan ryhmä ei valittane tai voivottele kohtaloaan.vosii tietää olevansa erossa Jumalasta ja voivotella kohtaloaan kun ei kuolleena voi tietää mitään?
- Uskova
tyytyväiset kirjoitti:
Molemmat ovat saaneet valita osansa, joten kumpikaan ryhmä ei valittane tai voivottele kohtaloaan.Keistä Paavali kirjoittaa, kaikista maailman ihmisistä? Ei vaan niistä jotka pelastuvat Jumalan armosta. He voittavat kuoleman Jeesuksen uhrin tähden.
Lue .
- Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Me emme kaikki kuole, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme. Tämän katoavan on näet pukeuduttava katoamattomuuteen ja kuolevaisen kuolemattomuuteen. Mutta kun katoava pukeutuu katoamattomuuteen ja kuolevainen kuolemattomuuteen, silloin toteutuu kirjoitusten sana: -- Kuolema on nielty ja voitto saatu.
Missä on voittosi, kuolema? Missä on pistimesi, kuolema?
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.
Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa MEILLE VOITON meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
Olkaa siis vahvoja ja järkähtämättömiä, rakkaat veljeni, ja tehkää aina innokkaasti Herran työtä. Tietäkää, ettei Herra anna teidän työnne mennä hukkaan.
-------
Minulle tuo Paavalin teksti sanoo että vain Jeesuksen kautta voi ihminen voittaa kuoleman.
Uskothan Jeesukseen? ja siihen että hän pelastaa sinutkin kuolemasta elämään. antti//timo kirjoitti:
vosii tietää olevansa erossa Jumalasta ja voivotella kohtaloaan kun ei kuolleena voi tietää mitään?
Mutta kuollut voi herätä elämään ainakin, toivottavasti sinullekin on tapahtunut se, että menit itseesi ja tulit takaisin elämään:
Luuk. 15:32
Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut
ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
Tämä sinun veljesi palasi kadotuksen sikokaukaloilta, heräsi elämään.
On liian myöhäistä herätä tuomion ylösnousemukseen:
Joh. 5:29
ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
Älkäämme kadehtiko kuolleista herääviä, sillä me itse olemme aina
saaneet olla Herran luona, eikä meiltä ole iloa kielletty. Iloitkaamme
niistä, jotka sanovat: minä nousen ylös ja palaan Isäni luokse.
Luuk. 15:31
Isä vastasi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun luonani,
ja kaikki, mikä on minun, on sinun.
29 mutta hän vastasi:
'Kaikki nämä vuodet minä olen raatanut sinun hyväksesi enkä ole kertaakaan jättänyt käskyäsi täyttämättä.
Silti et ole koskaan antanut minulle edes vuohipahaista juhliakseni ystävieni kanssa.
Olisikohan niin, että vohlan olisi kyllä saanut, mutta ei edes halunnut sitä.
Mitä tulee kuolleiden tiedottomuustilaan niin ei minulla mitään ole sitä
vastaan. Ellen kelpaakaan Kristukselle, niin mieluusti olen tiedoton tuolla puolen ajan virran.
Jos kelpaan Kristukselle, niin tuskaa sieluista ei tarvitse sitten enää kokea,
jos todellakin nukun. Tässä ajassa TAHDON tuntea tuskaa sieluista.
Antti- antti//alex
Uskova kirjoitti:
Keistä Paavali kirjoittaa, kaikista maailman ihmisistä? Ei vaan niistä jotka pelastuvat Jumalan armosta. He voittavat kuoleman Jeesuksen uhrin tähden.
Lue .
- Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Me emme kaikki kuole, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme. Tämän katoavan on näet pukeuduttava katoamattomuuteen ja kuolevaisen kuolemattomuuteen. Mutta kun katoava pukeutuu katoamattomuuteen ja kuolevainen kuolemattomuuteen, silloin toteutuu kirjoitusten sana: -- Kuolema on nielty ja voitto saatu.
Missä on voittosi, kuolema? Missä on pistimesi, kuolema?
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.
Mutta kiitos Jumalalle, joka antaa MEILLE VOITON meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!
Olkaa siis vahvoja ja järkähtämättömiä, rakkaat veljeni, ja tehkää aina innokkaasti Herran työtä. Tietäkää, ettei Herra anna teidän työnne mennä hukkaan.
-------
Minulle tuo Paavalin teksti sanoo että vain Jeesuksen kautta voi ihminen voittaa kuoleman.
Uskothan Jeesukseen? ja siihen että hän pelastaa sinutkin kuolemasta elämään.Kaikki me muutumme,kuolleet herätetään katoamattomina.Kuolema on nielty ja voitto saatu,tämän voiton jälkeen kun kaikki kuolleet on herätetty kuolemaa ei enää ole,tämän jälkeen ei enää KUOLLA.
- timo//sirkka
AnttiVKantola kirjoitti:
Mutta kuollut voi herätä elämään ainakin, toivottavasti sinullekin on tapahtunut se, että menit itseesi ja tulit takaisin elämään:
Luuk. 15:32
Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut
ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"
Tämä sinun veljesi palasi kadotuksen sikokaukaloilta, heräsi elämään.
On liian myöhäistä herätä tuomion ylösnousemukseen:
Joh. 5:29
ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
Älkäämme kadehtiko kuolleista herääviä, sillä me itse olemme aina
saaneet olla Herran luona, eikä meiltä ole iloa kielletty. Iloitkaamme
niistä, jotka sanovat: minä nousen ylös ja palaan Isäni luokse.
Luuk. 15:31
Isä vastasi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun luonani,
ja kaikki, mikä on minun, on sinun.
29 mutta hän vastasi:
'Kaikki nämä vuodet minä olen raatanut sinun hyväksesi enkä ole kertaakaan jättänyt käskyäsi täyttämättä.
Silti et ole koskaan antanut minulle edes vuohipahaista juhliakseni ystävieni kanssa.
Olisikohan niin, että vohlan olisi kyllä saanut, mutta ei edes halunnut sitä.
Mitä tulee kuolleiden tiedottomuustilaan niin ei minulla mitään ole sitä
vastaan. Ellen kelpaakaan Kristukselle, niin mieluusti olen tiedoton tuolla puolen ajan virran.
Jos kelpaan Kristukselle, niin tuskaa sieluista ei tarvitse sitten enää kokea,
jos todellakin nukun. Tässä ajassa TAHDON tuntea tuskaa sieluista.
AnttiEi sielu ole erillinen,sielu on olemassa vain silloin kun siinä on elämän henki.Olet kuolematon vain jos sielussasi on elämän henki.
timo//sirkka kirjoitti:
Ei sielu ole erillinen,sielu on olemassa vain silloin kun siinä on elämän henki.Olet kuolematon vain jos sielussasi on elämän henki.
Voinemme poistaa tai muuntaa tämän turhaakin turhemman ja tuskaa
joillekin tuottavan sanankohdan ...
1. Tess. 5:23
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät
kokonansa, ja säilyköön
koko teidän henkenne
ja sielunne
ja ruumiinne
nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
Ap. t. 24:15
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
Hepr. 4:12
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Minulle ei Jumalan sana ole mikään ongelma, kuten näyttäisi olevan
sinulle. Ei ole tarvetta lyödä lukkoon kantaani, vaan katson kuinka riekaleina lopun lopussa
olen kadotuksessa tahi kuinka ehjän kokonaisena olen Isän luona.
Herranihan sen lopullisen päätöksen loppusijoituspaikasta tekee minun
poloisen kohdalla.
1. Kor. 4:4
sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
Siunaten
Anttitimo//sirkka kirjoitti:
Ei sielu ole erillinen,sielu on olemassa vain silloin kun siinä on elämän henki.Olet kuolematon vain jos sielussasi on elämän henki.
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa,
ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne
Missä kuolleiden uskovien henkisieluruumis säilytetään nuhteettomana?
Vai onko mielestäsi niin että vain elossa oleva uskovien sukupolvi pelastuu?
Tahtoisin tietää miten tuo 1.Tess.5:23 pitäisi kääntää että se kelpaisi sinulle
ja kaikille Raamattua uskoville.- kuolemattomuus.
antti//alex kirjoitti:
Kaikki me muutumme,kuolleet herätetään katoamattomina.Kuolema on nielty ja voitto saatu,tämän voiton jälkeen kun kaikki kuolleet on herätetty kuolemaa ei enää ole,tämän jälkeen ei enää KUOLLA.
Ja tarkoittaa Herran omia.
antti//alex kirjoitti:
Kaikki me muutumme,kuolleet herätetään katoamattomina.Kuolema on nielty ja voitto saatu,tämän voiton jälkeen kun kaikki kuolleet on herätetty kuolemaa ei enää ole,tämän jälkeen ei enää KUOLLA.
Tämä minua askarruttaa, kun sanot että kaikki kuolleet herätetään,
mutta et kerro, missä he nyt asustelevat.
ja kaikille Raamattua uskoville.
Minulla on jokin käsitys asiasta, mutta jääkööt se ilmaisematta tässä
yhteydessä, sillä sinä tunnut tietävän kaiken kuin olisit lainlaatija itse.- näin se menee
tyytyväiset kirjoitti:
Molemmat ovat saaneet valita osansa, joten kumpikaan ryhmä ei valittane tai voivottele kohtaloaan.Kyllä se nyt vain on niin, että sulla ei ole mitään etua jonkun toisin ajattelevan edellä vaikka kuolisitte millon tahansa, niin samaa paikkaan menette, henkenne, tai sieluinenne. Ei se auta sinua yhtään olet sinä kuinka hyvä uskovainen tahansa, ei se elämän henki, tai Jumala, on aivan sama kummaksiko nimitämme, se on se sama henki jota meidän keuhkomme tarvitsee, eikä se henki mene sen kauemmaksi kuin tähän ilmaalaan. Sielut palaa sinne kiirastuleen, jossa "punnitaan" menneet elämän tapahtumat vielä kerran, siellä erottelee sitten "monadi" Henki hyvän tiedon hedelmät talteen.
- timo//sirkka
AnttiVKantola kirjoitti:
Tämä minua askarruttaa, kun sanot että kaikki kuolleet herätetään,
mutta et kerro, missä he nyt asustelevat.
ja kaikille Raamattua uskoville.
Minulla on jokin käsitys asiasta, mutta jääkööt se ilmaisematta tässä
yhteydessä, sillä sinä tunnut tietävän kaiken kuin olisit lainlaatija itse.Raamatun alkulehdiltä...
>>Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. timo//sirkka kirjoitti:
Raamatun alkulehdiltä...
>>Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.ja uskoa koko olemuksellasi ja rakastaa koko olemuksellasi tätä sanankohtaa:
ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
Mutta pärjäilehän edes hengityksesi kanssa!
Kyllä ne hengellisetkin, sielunasiat, sinulle vielä saattavat kirkastua.
Jumalan armonvalinnat ovat ihmisille tuntemattomat, Hän on yllättäjä.
Room. 9:15
Sillä Moosekselle hän sanoo:
"Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen,
ja armahdan, ketä armahdan".
Toivotan menestystä jokaiselle vilpittömälle adventistille!
Anttinäin se menee kirjoitti:
Kyllä se nyt vain on niin, että sulla ei ole mitään etua jonkun toisin ajattelevan edellä vaikka kuolisitte millon tahansa, niin samaa paikkaan menette, henkenne, tai sieluinenne. Ei se auta sinua yhtään olet sinä kuinka hyvä uskovainen tahansa, ei se elämän henki, tai Jumala, on aivan sama kummaksiko nimitämme, se on se sama henki jota meidän keuhkomme tarvitsee, eikä se henki mene sen kauemmaksi kuin tähän ilmaalaan. Sielut palaa sinne kiirastuleen, jossa "punnitaan" menneet elämän tapahtumat vielä kerran, siellä erottelee sitten "monadi" Henki hyvän tiedon hedelmät talteen.
Niin, ja tomumaja yhdistyy maaksi. Siitä sielu ja henki vapautuu.
[][][] Kyllä se nyt vain on niin, että sulla ei ole mitään etua jonkun toisin ajattelevan edellä vaikka kuolisitte millon tahansa,
niin samaa paikkaan menette, henkenne, tai sieluinenne. [][][]
1.Tess.5:23
Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin,
ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
Adventtia!- --//--
AnttiVKantola kirjoitti:
ja uskoa koko olemuksellasi ja rakastaa koko olemuksellasi tätä sanankohtaa:
ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
Anttietteikö sinussa voisi olla henki ja ymmärrys sinun kuoltuasi mutta Jumalan henki ja ymmärys se ei silloin olisi.
Job.
Jumalan henki on tehnyt minun, ja KaikkivaItiaan henki on minulle antanut elämän.
Niinkauvan kuin minun henkeni on minussa, ja Jumalalta puhallus minun sieraimissani,
Mutta henki on ihmisessä; ja Kaikkivaltiaan henki tekee hänen ymmärtäväiseksi. - Raamattumies
AnttiVKantola kirjoitti:
ja kaikille Raamattua uskoville.pysyä kärryillä näissä Raamattu asioissa . ota pois se oma-kuolemattomuus korviesi välistä, niin johan alkaa asiat valjeta. Niin ja Raamattuakin voi lukea ihan joka paikasta ja aina pysyy asiassa.
Jumala ei ole luvannut kenellekään kuolemattomuutta synnissä.
Jumala ei ole luonut iankaikkista elämää syntiin.
Jos luet Raamattuasi siten kuin siihen on kirjoitettu niin ymmärrät että juuri näin se on, ja opit tuntemaan Jumalasi joka itse on iankaikkinen elämä. Nyt sinä uskot että Luoja loi elämää ikuisesti kitumaan ja se muuttaa koko uskosi sekavaksi ja ei uskottavaksi vakuutteluksi. Nypit Raamatusta kohtia, yhden sieltä ja toisen täältä joilla näennäisesti todistelet kuolemattomuuttasi erossa Jumalasta.
Raamatun selvääkin selvempi ilmoitus että syntinen tuhoutuu syntiensä seurauksena jos ei ota vastaan pelastusta ei sinulle kelpaa. Miksiköhän?
Kuka mahtoikaan sanoa?
Matt. 13: 24-30,38-40
"Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa. Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois. Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin. Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?' Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?' Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin. Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset. Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
Niin juu, Jeesushan tuon kertoi.
2. Piet. 3:9
Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät
Näin Raamattu sanoo, sinä Antti pelkäät mörköjä joita ei ole olemassakaan ja käännät selkäsi kun se todistetaan sinulle. Mutta tuhoutuminen on, ei siksi että Jumala haluaisi sinunkaan tuhoutuvan, vaan siksi että sinussakaan ei ole iankaikkistA ELÄMÄÄ erossa Luojastasi.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. - toivon kipinä!
Raamattumies kirjoitti:
pysyä kärryillä näissä Raamattu asioissa . ota pois se oma-kuolemattomuus korviesi välistä, niin johan alkaa asiat valjeta. Niin ja Raamattuakin voi lukea ihan joka paikasta ja aina pysyy asiassa.
Jumala ei ole luvannut kenellekään kuolemattomuutta synnissä.
Jumala ei ole luonut iankaikkista elämää syntiin.
Jos luet Raamattuasi siten kuin siihen on kirjoitettu niin ymmärrät että juuri näin se on, ja opit tuntemaan Jumalasi joka itse on iankaikkinen elämä. Nyt sinä uskot että Luoja loi elämää ikuisesti kitumaan ja se muuttaa koko uskosi sekavaksi ja ei uskottavaksi vakuutteluksi. Nypit Raamatusta kohtia, yhden sieltä ja toisen täältä joilla näennäisesti todistelet kuolemattomuuttasi erossa Jumalasta.
Raamatun selvääkin selvempi ilmoitus että syntinen tuhoutuu syntiensä seurauksena jos ei ota vastaan pelastusta ei sinulle kelpaa. Miksiköhän?
Kuka mahtoikaan sanoa?
Matt. 13: 24-30,38-40
"Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa. Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois. Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin. Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?' Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?' Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin. Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset. Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit. Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
Niin juu, Jeesushan tuon kertoi.
2. Piet. 3:9
Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät
Näin Raamattu sanoo, sinä Antti pelkäät mörköjä joita ei ole olemassakaan ja käännät selkäsi kun se todistetaan sinulle. Mutta tuhoutuminen on, ei siksi että Jumala haluaisi sinunkaan tuhoutuvan, vaan siksi että sinussakaan ei ole iankaikkistA ELÄMÄÄ erossa Luojastasi.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.Eihän kuollut enää syntiä tee sen paremmin tai pahemmin kuin kuollut hyvän tekijääkään hyvää, että sama kohtalo on molemmilla, jos sitä katsootaan fyysiseltä/ruumiilliselta kannalta, sillä maa emo heidät hoitaa. Molempien sielu menee aivan samaan paikkaan, eli Isän Jumalan tykö, elämän-Hengen yhteyteen, siellä on molempien "koto", niin että molemmat ovat siinä vaiheessa yhtä autuaita ikuisuuden hallitsijaan nähden.
toivon kipinä! kirjoitti:
Eihän kuollut enää syntiä tee sen paremmin tai pahemmin kuin kuollut hyvän tekijääkään hyvää, että sama kohtalo on molemmilla, jos sitä katsootaan fyysiseltä/ruumiilliselta kannalta, sillä maa emo heidät hoitaa. Molempien sielu menee aivan samaan paikkaan, eli Isän Jumalan tykö, elämän-Hengen yhteyteen, siellä on molempien "koto", niin että molemmat ovat siinä vaiheessa yhtä autuaita ikuisuuden hallitsijaan nähden.
Kuolluthan syntiä tekee kuin urakalla. Paavali ja Paavalin ystävät
(fariseusten lahko) luulivat elävänsä Jumalalle ja laille, mutta Jumalan
näkökulmasta todettuna hän oli kuollut, kunnes tuli Kristuksen uskoon ja
uskovien vainoamisen sijasta alkoi opettaa armonoppia uskoville.
Kannattaa lukea annu42 suosittelema Arvo Arasolan kirja aiheesta.
Hän opettaa selkeän johdonmukaisesti lain tehtävästä ja evankeliumin.
Kun etsin Raamatusta kuolemisen todistuksia kuolleilta, niin kylläkin vain yhden löysin.
Uuden Testamentin puolella Paavali tunnustaa luulleensa lain tuottavan
elämää, mutta se tuottikin hänelle kuolemaa ja tappion.
Room. 7:10
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä,
tuottikin minulle kuoleman.
Gal. 2:19
Lain vaikutuksesta minä kuolin,
mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle.
Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
Paavali kuoli synteihinsä, mutta Kristus herätti hänet ja siitä lähin hän
koki aivankuin kuolleensa yhdessä Kristuksen kanssa ristillä.
Kuin se toinen ryöväri ristillä.
Kristityillä on elävä usko, ei mikään korvikeuskonto. Uskontojen edustajat
ovat fariseuksia ja toki meissä publikaaneiksi tunnustautuvissakin on
fariseusta, niin adventeissa kuin muissakin. Mutta meillä on Kristuksen
vanhurskaus ansionamme. Kenellä ei ole, hänellä ei ole Isää.AnttiVKantola kirjoitti:
Kuolluthan syntiä tekee kuin urakalla. Paavali ja Paavalin ystävät
(fariseusten lahko) luulivat elävänsä Jumalalle ja laille, mutta Jumalan
näkökulmasta todettuna hän oli kuollut, kunnes tuli Kristuksen uskoon ja
uskovien vainoamisen sijasta alkoi opettaa armonoppia uskoville.
Kannattaa lukea annu42 suosittelema Arvo Arasolan kirja aiheesta.
Hän opettaa selkeän johdonmukaisesti lain tehtävästä ja evankeliumin.
Kun etsin Raamatusta kuolemisen todistuksia kuolleilta, niin kylläkin vain yhden löysin.
Uuden Testamentin puolella Paavali tunnustaa luulleensa lain tuottavan
elämää, mutta se tuottikin hänelle kuolemaa ja tappion.
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä,
tuottikin minulle kuoleman.
Lain vaikutuksesta minä kuolin,
mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle.
Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
Paavali kuoli synteihinsä, mutta Kristus herätti hänet ja siitä lähin hän
koki aivankuin kuolleensa yhdessä Kristuksen kanssa ristillä.
Kuin se toinen ryöväri ristillä.
Kristityillä on elävä usko, ei mikään korvikeuskonto. Uskontojen edustajat
ovat fariseuksia ja toki meissä publikaaneiksi tunnustautuvissakin on
fariseusta, niin adventeissa kuin muissakin. Mutta meillä on Kristuksen
vanhurskaus ansionamme. Kenellä ei ole, hänellä ei ole Isää.Tarkennan että toki vanhurskautettukin syntiä tekee vaikka ei tahtoisi,
mutta synnissä elävä on synteihinsä kuollut.
Room. 6:2
Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä,
kuinka me vielä eläisimme siinä?
1. Joh. 2:1
Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
1. Joh. 1:10
Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet,
niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Kyllä tuolla adventtikurssilla viime mainittukin asia selväksi tuli jopa
minulle, ei-adventistille. Tosin tuota nimenomaista jaetta ei käytetty.- kurssittomat
AnttiVKantola kirjoitti:
Tarkennan että toki vanhurskautettukin syntiä tekee vaikka ei tahtoisi,
mutta synnissä elävä on synteihinsä kuollut.
Room. 6:2
Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä,
kuinka me vielä eläisimme siinä?
1. Joh. 2:1
Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi;
mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
1. Joh. 1:10
Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet,
niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Kyllä tuolla adventtikurssilla viime mainittukin asia selväksi tuli jopa
minulle, ei-adventistille. Tosin tuota nimenomaista jaetta ei käytetty.Onko tällaisia adventtikurssejakin jo perustettu?
Pitääkö Jeesuksen toista ilmestymistä varten käydä kurssi?
Oletko harkinnut kurssisi jälkeen liittyä adventtikirkkoon vai oletko saanut harkinta-ajan? - Uskova
kurssittomat kirjoitti:
Onko tällaisia adventtikurssejakin jo perustettu?
Oletko harkinnut kurssisi jälkeen liittyä adventtikirkkoon vai oletko saanut harkinta-ajan?ennenkuin jättää pois uskon kuolemattomuuteensa ilman Jumalaa. Adventtikirkossa on AINOASTAAN niitä jotka tuntevat tarvitsevansa Jumalaa saadakseen iankaikkisen elämän.
- :) ...
antti//alex kirjoitti:
siitä "toisesta kuolemasta" mistä Raamattu puhuu. Siitä josta ei enää ole ylösnousua.
:) ... kirjoitti:
siitä "toisesta kuolemasta" mistä Raamattu puhuu. Siitä josta ei enää ole ylösnousua.
En tiedä oletko adventistiuskoinen vai ei. Mutta minä olen kyllä
nähnyt Ilmestyskirjasta maininnan toisesta kuolemasta -
Kuolema ja Tuonela heitettiin helvetin tulijärveen.
Ja adventisteilta olen kuullut mm. sellaisenkin selityksen, että
se tarkoittaisi lopun loppua jumalattomille ihmisille; se tulijärvi.
Niinkuin ruumenet poltetaan tulessa, paitsi että savuakaan ei jäisi
heistä jäljelle.
Ei heidän opetuksensa hassumpi ole tässä asiassa, eikä epälooginen. Kunhan huomioidaan, että nuo kuolevaiset
jumalattomat siinä sitten ihan oikeasti kärsivät kaiken sen
tuskan ja vaivan, mitä ovat eläessään ihmisille aiheuttaneet
tahallaan. Adventtiseurakunnat ja adventistit olkoot siunatut
muiden joukossa, ei tuo oppi saa olla mikään erottava väliseinä.--//-- kirjoitti:
etteikö sinussa voisi olla henki ja ymmärrys sinun kuoltuasi mutta Jumalan henki ja ymmärys se ei silloin olisi.
Job.
Jumalan henki on tehnyt minun, ja KaikkivaItiaan henki on minulle antanut elämän.
Niinkauvan kuin minun henkeni on minussa, ja Jumalalta puhallus minun sieraimissani,
Mutta henki on ihmisessä; ja Kaikkivaltiaan henki tekee hänen ymmärtäväiseksi.En estele tuttujani adventtiyhteyksistä tai liittymästä adv.-seurakuntaan. Mitä Jobiin tulee,
niin hänellä oli uudestisyntymisen seurauksena
Kristuksen Henki ja Todistus.
Se menee yli kaiken muun sössötyksen:
JOB 19.
22
Miksi tekin vainoatte minua, yhdessä Jumalan kanssa?
Ettekö ole jo kylliksi minua kalvaneet?
23
Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin,
kunpa ne talletettaisiin kirjaan,
24
uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi taltalla hakaten,
lyijyllä piirtäen!
25
Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
26 Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti,
minä saan nähdä Jumalan,
27
saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät:
hän ei ole minulle outo!
Tätä minun sydämeni kaipaa.
28
Mutta te sanotte: "Kuinka puristamme hänestä totuuden esiin?
Syyllinen hän joka tapauksessa on."
Kun pääset omasta lihallisuudesta ja viimein omasta lihastasikin, saat nähdä Jumalan, Luojasi - Elävän Sanan, Jeesuksen! Heti!
Toki adventistinen selitys on ihan järkeenkäypä ja siedettävän laillinen - se että kuoltuaan nukkuu ylösnousemukseen saakka
ja sitten herätessään ylhäällä toteaa uuden päivän alkaneen.
Jeesushan sanoi ryövärille ristillä, että TÄNÄ päivänä olet oleva kanssani paratiisissa.
Mutta sinun höpötyksissäsi ei ole mitään mieltä,
kunhan vain purat pahaa oloasi meihin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9186903/threa http://keskustelu.suomi24.fi/node/9186303/threadkurssittomat kirjoitti:
Oletko harkinnut kurssisi jälkeen liittyä adventtikirkkoon vai oletko saanut harkinta-ajan?Hepr. 10:25
Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme,
niinkuin muutamien on tapana,
vaan kehoittakaamme toisiamme,
sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
Minun oma seurakunnankokoukseni on kirkonmäellä.
Missä ikinä tutkitaan Raamattua yhdessä semmoisten kanssa,
jotka eivät tekeydy samanmielisiksi, opitaan jokainen.
Ja on kuten totesi raamattukurssilla eräs ope, en muista kuka,
vanhan aforismin että "jos kaksi ajattelee samalla tavalla, toinen
heistä on turha". Minä tarkentaisin, että toinen olisi MIELISTELIJÄ.
Taannoin saaristossa liikkui evankelistoja. Varovasti urkkien heiltä
kysyttiin, että mistäs kirjasta te laulatte. Helluntaievankelistat
olivat varautuneet siihen kertoivat virsikirjasta laulattavansa.
Niin saivat pitää sitten seuroja Turun saaristossa, Nauvossa ja Korppoossa ja silleen.
Adventtiseurakunnassa lauletaan "seurakunta laulaa" -kirjasta.
Ainakin puolet on hyviä tuttuja virsiä, lisäksi mm. Pekka Simojokea.
Ihan omaksi ja tutuksi kokee sävelet ja ennenkaikkea sanat.
"Pitääkö Jeesuksen toista ilmestymistä varten käydä kurssi?"
Ainakin asennekursseja; sivistyksellistä käytöstä on opittava.
Minä olen käynyt läpitunkevan asennekurssin. Mene ja tee sinä
samoin!
Matt. 24:48
Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',
49
ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,
50
niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,
51
ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Hammasten kiristelemisestä ei Aimo Helmisen vetämällä kurssilla
ollut tietoakaan. Sinäkin voit sellaisesta parantua osallistumalla.Uskova kirjoitti:
ennenkuin jättää pois uskon kuolemattomuuteensa ilman Jumalaa. Adventtikirkossa on AINOASTAAN niitä jotka tuntevat tarvitsevansa Jumalaa saadakseen iankaikkisen elämän.
[][][] Adventtikirkossa on AINOASTAAN niitä jotka tuntevat tarvitsevansa Jumalaa saadakseen iankaikkisen elämän.[][][]
Kävin Toivonlinnassa katsomassa ja näin todellakin vain niitä,
jotka uskovat Isään ja Poikaan ja Pyhään Henkeen.
Mutta eivät he kaikki sitä varten usko Jumalaan että saisivat lahjan.
Uskon monien heistä tarvitsevansa tuntea Jumala siksi,
että voisivat häntä Luojana kunnioittaa - eivät niinkään itsensä tähden kuin Jumalan. Adventisti arvostaa Luojan uskollisuutta.
2. Tim. 2:13
jos me olemme uskottomat,
pysyy kuitenkin hän uskollisena;
sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
Uskoni Israelin Jumalaan on vahvistunut sen myötä,
kun näin mitä näin, Toivonlinnassa.- benedi
AnttiVKantola kirjoitti:
ja uskoa koko olemuksellasi ja rakastaa koko olemuksellasi tätä sanankohtaa:
Anttija päästän hänet 1 Tess 5: 23 kivuista!
Asia menee näin:" Tänäpäivänä kun kuulette hänen äänensä älkää paaduttako sydämiänne"
Tekstissähän kerrotaan että " ennen Jeesuksen tulemusta, " karttakaa kaikenlaista pahaa" jae 22
Kuolleena ei voi karttaa hyvää eikä pahaa, sillä " Elävät tietävät että heidän on kuoltava, mutta
kuolleet eivät tiedä mitään , eikä heillä ole paikkaa"
Joten, ihminen ei tunne päiviänsä eikä hetkiänsä, joten " rukoilkaa lakkaamatta" jae 17...tarkoittaa siis eläessää!
Kun ihminen kuolee, niin " kuolleet eivät tiedä mitään"...niinpä heille, vaikka he ovat
esim. tuhannen vuoden haudassaan, niin heille kun he ovat tiedottomia, ei heillä ole aikaa-...eli samalla sekunnilla kun he kuolevat, samalla sekunnilla Jeesus tulee,...sillä eiväthän
he " tiedä haudassaan mitään myöskään ajan kulusta, sen enempää kuin Ojalan laskuopistakaan!!
Jos heidän henkensä, sielunsa ja ruumiinsa on nuhteeton Kristuksessa, ennen kuolemaa, niin on se silloin samaa Jeesuksen Kristuksen tulemuksessakin!!
" Hän, joka minuun uskoo, elää vaikka olisi kuollut" Jeesus..Eihän ryövärikään perinyt kuollessaan " paratiisia",...mutta eihän hän itse tiedä olevansa kuollut, sillä Jeesus sanoi moneen kertaan!!
" Hän nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta"!!! Ryöväri näkee Jeesuksen kasvot, samantien, kun hän kuoli toivossa " Sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"...vaikka
aikaa on kulunut jo n. 2000 vuotta!
Ryöväri on siis haudassaan nukkumassa, ja on tiedoton, mutta eihän hänellä ( ryövärillä) ole aikaa
tälle väliajalle, kun Jeesus antoi lupauksen paratiisista...ja kun hän tulee toteuttamaan
lupauksensa! "Voi niin helposti unohtaa ja antaa anteeksi kaikki soraäänet"
Äläpä liian kerkeästi anna minulle anteeksi. Edelleen kritisoin
asennettasi ei-adventisteja kohtaan ja niitä luterilaisia kohtaan,
jotka eivät ole "oikeita luterilaisia", kuten sinä, eronnut luterilainen.
Katsopa yli rajojen arvostetun Kai_A:n viestejä - ei yhden
yhtäkään pilkallista naurahdusta ei-adventistien suuntaan!
Piinasi on ikuista - et lakkaa piinaamasta niin kauan kuin luulet
jotain hengellistä voivasi omin avuin. Asennemuutos ei ole
mahdollinen ilman Jumalan ihmettä.
Ja ikuista sanonnalla tarkoitan vain siihen asti, kunnes Jumala
saa sinua koskettaa.
Jos sinä tosiaankin kannat kaunaa kaikista "soraäänistä" ja
annat sitten anteeksi kun soraäänet loppuvat, ymmärrän, että
sinulla on vaikeaa. Sillä on kuten kuulin juuri eräällä Raamattua oppivalla kurssilla: "Jos kaksi ihmistä ajattelee
samalla tavalla, on toinen heistä turha".[][][] On ihana ilma
Lomaileva [][][]
http://www.iltasanomat.fi/
Minun mielestäni piinaava helle on totta. Ei Jumala meitä
piinaa vaan luonto. On 76 vuotta edellisestä vastaavasta
hellepiinasta. Vai epäiletkö että Iltis valehtelee? Mutta minä en
halua: "mukava tunne istua ulkosalla ja juoda aamukahviaan",
33,9 asteen helvetissä.
"Jaa'a kyllä taas on siunattua elämää ja olemista."
Vai johtuiko tunteesi Antin aloituksesta "Adventismi on ok"?
Piinaava hellekään ei tuntunut miltään, kun adventismi sai
ansaitsemaansa tunnustusta?
Kyllä niin onkin että rohkenisin suositella sinulle liittymistä
adventtiseurakuntaan, eikä vähiten tuon siunatun sapatin
pyhittämisen vuoksi.Todistat ihanasta ilmastaa. Mutta Iltis ja Iltalehti, kaksi todistajaa, todistavat
henkilökohtaisesti vähemmän ihanasta helteestä.
"Ihottumaa ja heikotusta - Lukijat kertovat hellekokemuksistaan"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010071212026613_uu.shtml
Mitä tulee kuolemanjälkeiseen tuomioon, olen adventistien
kanssa samaa mieltä. Että Jumala antaa kullekin epäuskoiselle
oikeudenmukaisesti ansioittensa mukaan. Uskovien kohdalla
armo käy oikeudesta, tosin häpeä piinaa heitäkin, kunnes
Jumala pyyhkii pois kaikki heidän kyyneleensä.
ILMESTYSKIRJA.
Ilm. 7:17
sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
Ilm. 21:4
ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Jesajakin näkee että kyyneleet kuivataan ...
Jesaja 25:7
Ja hän hävittää tällä vuorella verhon, joka verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää kaikki kansakunnat.
8
Hän hävittää kuoleman ainiaaksi, ja Herra,
Herra pyyhkii kyyneleet kaikkien kasvoilta
ja ottaa pois kansansa häväistyksen kaikesta maasta.
Sillä Herra on puhunut.AnttiVKantola kirjoitti:
Todistat ihanasta ilmastaa. Mutta Iltis ja Iltalehti, kaksi todistajaa, todistavat
henkilökohtaisesti vähemmän ihanasta helteestä.
"Ihottumaa ja heikotusta - Lukijat kertovat hellekokemuksistaan"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010071212026613_uu.shtml
Mitä tulee kuolemanjälkeiseen tuomioon, olen adventistien
kanssa samaa mieltä. Että Jumala antaa kullekin epäuskoiselle
oikeudenmukaisesti ansioittensa mukaan. Uskovien kohdalla
armo käy oikeudesta, tosin häpeä piinaa heitäkin, kunnes
Jumala pyyhkii pois kaikki heidän kyyneleensä.
ILMESTYSKIRJA.
Ilm. 7:17
sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
Ilm. 21:4
ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Jesajakin näkee että kyyneleet kuivataan ...
Jesaja 25:7
Ja hän hävittää tällä vuorella verhon, joka verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää kaikki kansakunnat.
8
Hän hävittää kuoleman ainiaaksi, ja Herra,
Herra pyyhkii kyyneleet kaikkien kasvoilta
ja ottaa pois kansansa häväistyksen kaikesta maasta.
Sillä Herra on puhunut.Kerroit että on ihana kahvitella heinäkuun lämmössä.
Mutta minä en tiedä onko tämäkin Luojan soraääniä, kuten
tulivuoren purkaus Islannissa.
New York paahtuu helteeseen, kertoo Ilta-Sanomat ja minulla on
varjossa sama 40 astetta, vaikka tuulikin siinä mittaria heiluttaa.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2221682
Lpset uiskenelevat tuossa puutarhassa altaassa ja lapsenlapseni kanssa, mutta minä suoraan sanoen kärsin helteestä. Sisälläkään en jaksa mitään toimittaa, tämän helteen vuoksi.
tuskanhiki valuu koko kropasta. Varsinkin otsalta. Väistämättä
tulee mieleen suotuisampi päivä ...
SINÄ PÄIVÄNÄ EI HELLETTÄ
Sak. 14:6
Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
Herran päivänä sää on ok, Israelissa. Israelin lapsilla vain,
ei kansainvälisillä sotajoukoilla. Ne saavat kokea maanjäristystäkin. Mutta Israelin lapset pakenevat varjoisaa
laaksoa pitkin vuorille.
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
Mitkä ihanat raikkaat vedet ...luepa koko luku Herran päivästä.
Siitä ainoasta oikeasta.
8 Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet.
Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä.benedi kirjoitti:
ja päästän hänet 1 Tess 5: 23 kivuista!
Asia menee näin:" Tänäpäivänä kun kuulette hänen äänensä älkää paaduttako sydämiänne"
Tekstissähän kerrotaan että " ennen Jeesuksen tulemusta, " karttakaa kaikenlaista pahaa" jae 22
Kuolleena ei voi karttaa hyvää eikä pahaa, sillä " Elävät tietävät että heidän on kuoltava, mutta
kuolleet eivät tiedä mitään , eikä heillä ole paikkaa"
Joten, ihminen ei tunne päiviänsä eikä hetkiänsä, joten " rukoilkaa lakkaamatta" jae 17...tarkoittaa siis eläessää!
Kun ihminen kuolee, niin " kuolleet eivät tiedä mitään"...niinpä heille, vaikka he ovat
esim. tuhannen vuoden haudassaan, niin heille kun he ovat tiedottomia, ei heillä ole aikaa-...eli samalla sekunnilla kun he kuolevat, samalla sekunnilla Jeesus tulee,...sillä eiväthän
he " tiedä haudassaan mitään myöskään ajan kulusta, sen enempää kuin Ojalan laskuopistakaan!!
Jos heidän henkensä, sielunsa ja ruumiinsa on nuhteeton Kristuksessa, ennen kuolemaa, niin on se silloin samaa Jeesuksen Kristuksen tulemuksessakin!!
" Hän, joka minuun uskoo, elää vaikka olisi kuollut" Jeesus..Eihän ryövärikään perinyt kuollessaan " paratiisia",...mutta eihän hän itse tiedä olevansa kuollut, sillä Jeesus sanoi moneen kertaan!!
" Hän nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta"!!! Ryöväri näkee Jeesuksen kasvot, samantien, kun hän kuoli toivossa " Sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"...vaikka
aikaa on kulunut jo n. 2000 vuotta!
Ryöväri on siis haudassaan nukkumassa, ja on tiedoton, mutta eihän hänellä ( ryövärillä) ole aikaa
tälle väliajalle, kun Jeesus antoi lupauksen paratiisista...ja kun hän tulee toteuttamaan
lupauksensa!{}{}{} Ryöväri on siis haudassaan nukkumassa, ja on tiedoton, mutta eihän hänellä ( ryövärillä) ole aikaa
lupauksensa! {}{}{}
Noinkin sopii uskoa, sillä tuo kykenee selittämään Jeesuksen sanat
"tänä päivänä minun kanssani paratiisissa". Ja täällähän se paratiisi ...
JUMALAN PUUTARHA, SE OIKEA EEDEN, ON KOLMANNESSA TAIVAASSA
2. Kor. 12:2
Tunnen miehen, joka on Kristuksessa:
neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
2. Kor. 12:4
temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja,
joita ihmisen ei ole lupa puhua.
Ilm. 2:7
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta,
joka on Jumalan puutarhassa.
- Bushmanni
En olisi tuosta sinun yhdestä esimerkistä niin varma, että tarkoitetaanko sillä sitä, mitä sinä haluaisit sen tarkoittavan:
>> On parempi sitoutua adventtiseurakuntaan tai muuhun kuin olla irrallinen vapaamatkustaja, joka
palvelee vain itseään. Tässä tulee mieleeni fariseus, joka rukoili vain "ITSEKSEEN", Luuk. 18:11. >>
Taitaa olla parempi, että luet sen koko pätkän siinä kontekstissä, johon se on tarkoitettu:
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1992/Luuk.18.html
Ja mitäpä tulee yksin rukoiluun, niin vuorisaarnassa taisi olla siitä hyvä vertaus, joka sopii tähän kontekstiin:
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1992/Matt.6.html
5 "Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. 6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. 8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. 9 Rukoilkaa te siis näin:
Joten Raamatun valossa en olisi niin varma, että ihmisen kannattaa liittyä amerikkalaiseen kulttiin, vaikkakin osa sen dogmeista saattaa määrätyssä valossa näyttäytyä osin kristillisenä, kuten susikin saattaa näyttää määrätyssä valossa lampaana, jos se lampaan turkkiin puetaan.Onhan se niinkin että Jeesus ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä eikä
kirkkojen organisaatioissa. Mutta kyllä kaikkien kirkkojen ulkopuolelle
jäävätkin AINA jonkinlaisen systeemin pystyttävät ja hieman barrikaadeja,
jotta heidän ikäänkuin omistamansa väki pysyisi sisäpuolella.
Hyvä niin; sillä täysin irrallaan yksikseen tai itsekseen rukoilevan pyhät eivät
mitenkään voi kyetä esimerkiksi lähettämään ulkokentille evankelistoja.
Raamattu sanoo että kuinka kukaan voi kuulla lähetetyn julistusta, ellei ole
lähettäjää.
Joh. 10:16
Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Room. 10:15
Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
Hepr. 10:25
Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana,
vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
Muun muassa adventtikirkko lähettää kaikkialle maailmaan armon sanaa
julistamaan. Siksi on verrattomasti parempi tukea jäsenyydellään ja
taloudellisilla uhreillaan vaikkapa adventtiseurakuntaa kuin jotain
olematonta seurakuntaa. Ilman organisaatiota hosutaan vain ilmaan.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse umpimähkään,
en taistele niinkuin ilmaan hosuen,- Bushmanni
AnttiVKantola kirjoitti:
Onhan se niinkin että Jeesus ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä eikä
kirkkojen organisaatioissa. Mutta kyllä kaikkien kirkkojen ulkopuolelle
jäävätkin AINA jonkinlaisen systeemin pystyttävät ja hieman barrikaadeja,
jotta heidän ikäänkuin omistamansa väki pysyisi sisäpuolella.
Hyvä niin; sillä täysin irrallaan yksikseen tai itsekseen rukoilevan pyhät eivät
mitenkään voi kyetä esimerkiksi lähettämään ulkokentille evankelistoja.
Raamattu sanoo että kuinka kukaan voi kuulla lähetetyn julistusta, ellei ole
lähettäjää.
Joh. 10:16
Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Room. 10:15
Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
Hepr. 10:25
Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana,
vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
Muun muassa adventtikirkko lähettää kaikkialle maailmaan armon sanaa
olematonta seurakuntaa. Ilman organisaatiota hosutaan vain ilmaan.
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse umpimähkään,
en taistele niinkuin ilmaan hosuen,>> Muun muassa adventtikirkko lähettää kaikkialle maailmaan armon sanaa
olematonta seurakuntaa. Ilman organisaatiota hosutaan vain ilmaan. >>
Suositan perehtymään adventtikirkon järjestelmään omakohtaisesti, jotta et kirjoita jostain, joka ei ole aivan kuten kuvittelet.
Adventtikirkon sanomalla ei ole mitään tekemistä armon kanssa, vaan adventtikirkko on amerikkalainen kultti joka juuri syvensi itsensä vielä vahvemmin kulttien loppumattomaan suohon valitsemalla Ted Wilsonin johtajakseen.
Mitään amerikkalaista kulttia ei ole verratonta tukea, vaan se on ajan sekä rahan hukkaa, kirjaimellisesti.
Adventtikirkko julistaa omaa paremmuuttaan verrattuna muihin ja sillä sanomalla ei ole armon, eikä Kristuksen kanssa mitään tekemistä, vaan kyse on organisaation "kukkoilusta" suhteessa muihin samaa omaa ylemmyyttään ja opillista puhtautta korostaviin järjestöihin.
Olet ilmeisesti nyt sitä mieltä, että on verratonta tukea myös Jehovan Todistajia, taikka mormonikirkkoa tai ehkäpä Skientologiakirkon verraton tukeminen auttaa ihmistä kokemaan jotain pyhää ja erinomaista, vai mistä tuulee? Voisimmeko ajatella, että myös Daavidin oksa tai ehkäpä jopa Jonestownin Kansan Temppeli kyllä verrattomasti ansaitsi niiden ihmisten tuen ja rahallisen avustuksen, vaikkakin siinä amerikkalaisessa kultissa kävi loppujen lopuksi niin kuin kävi?
Sekin kaikki alkoi Kristuksen kiivaasta odotuksesta ja oltiin olevinaan Jumalan asialla, mutta loppu on surullista uskonnollisen kultin historiaa.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/joukkoitsemurhat/jnstown.html
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/joukkoitsemurhat/waco.html
Tuossa esimakua siitä, mitä saa aikaan kultti, joka aikoo palauttaa Jumalan kymmenen käskyä voimaan, vaikka sitten väkisin:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/joukkoitsemurhat/uganda00.html
Kulteista ei koskaan tiedä että mihin niiden omituiset johtajat ovat niitä viemässä, niin kaikkein turvallisinta on pysytellä niistä hyvin etäällä, vaikka tällä hetkellä tilanne saattaisi olla ulkopuolisen silmin hyvinkin verraton.
Jos kultilla on epärationaalinen maailmankuva jo nyt ja he haluavat kumota tieteiden saavutukset väittämällä niitä esimerkiksi Saatanan metkuiksi, niin pysy kaukana, äläkä ainakaan kehoita ihmisiä liittymään moiseen puljuun. Bushmanni kirjoitti:
>> Muun muassa adventtikirkko lähettää kaikkialle maailmaan armon sanaa
olematonta seurakuntaa. Ilman organisaatiota hosutaan vain ilmaan. >>
Suositan perehtymään adventtikirkon järjestelmään omakohtaisesti, jotta et kirjoita jostain, joka ei ole aivan kuten kuvittelet.
Adventtikirkon sanomalla ei ole mitään tekemistä armon kanssa, vaan adventtikirkko on amerikkalainen kultti joka juuri syvensi itsensä vielä vahvemmin kulttien loppumattomaan suohon valitsemalla Ted Wilsonin johtajakseen.
Mitään amerikkalaista kulttia ei ole verratonta tukea, vaan se on ajan sekä rahan hukkaa, kirjaimellisesti.
Adventtikirkko julistaa omaa paremmuuttaan verrattuna muihin ja sillä sanomalla ei ole armon, eikä Kristuksen kanssa mitään tekemistä, vaan kyse on organisaation "kukkoilusta" suhteessa muihin samaa omaa ylemmyyttään ja opillista puhtautta korostaviin järjestöihin.
Olet ilmeisesti nyt sitä mieltä, että on verratonta tukea myös Jehovan Todistajia, taikka mormonikirkkoa tai ehkäpä Skientologiakirkon verraton tukeminen auttaa ihmistä kokemaan jotain pyhää ja erinomaista, vai mistä tuulee? Voisimmeko ajatella, että myös Daavidin oksa tai ehkäpä jopa Jonestownin Kansan Temppeli kyllä verrattomasti ansaitsi niiden ihmisten tuen ja rahallisen avustuksen, vaikkakin siinä amerikkalaisessa kultissa kävi loppujen lopuksi niin kuin kävi?
Sekin kaikki alkoi Kristuksen kiivaasta odotuksesta ja oltiin olevinaan Jumalan asialla, mutta loppu on surullista uskonnollisen kultin historiaa.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/joukkoitsemurhat/jnstown.html
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/joukkoitsemurhat/waco.html
Tuossa esimakua siitä, mitä saa aikaan kultti, joka aikoo palauttaa Jumalan kymmenen käskyä voimaan, vaikka sitten väkisin:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/joukkoitsemurhat/uganda00.html
Kulteista ei koskaan tiedä että mihin niiden omituiset johtajat ovat niitä viemässä, niin kaikkein turvallisinta on pysytellä niistä hyvin etäällä, vaikka tällä hetkellä tilanne saattaisi olla ulkopuolisen silmin hyvinkin verraton.
Jos kultilla on epärationaalinen maailmankuva jo nyt ja he haluavat kumota tieteiden saavutukset väittämällä niitä esimerkiksi Saatanan metkuiksi, niin pysy kaukana, äläkä ainakaan kehoita ihmisiä liittymään moiseen puljuun.[][][] Suositan perehtymään adventtikirkon järjestelmään omakohtaisesti, jotta et kirjoita jostain, joka ei ole aivan kuten kuvittelet. [][][]
Siis minähän en tässä asiassa kuvittele. Olen uskaltautunut tutustumaan
adventismin todellisuuteen ja se juuri vapauttaa minut lainomaisuudesta
eli tuijottamasta opinkappaleisiin. Adventtiseurakunnissa muun muassa lauletaan kirjasta, josta puolet on virsiä ja loput Simojokea ym. ylevää.
Ei sapatin pyhittäminen ketään Kristuksesta pois erota, mutta se että me
ei-adventistit takerrumme adventistien opinkappaleisiin, todistaa siitä,
että juuri me olemme oppien orjia.
Nyt kun olen Jumalan armosta saanut uudistua, näyttää siltä, että en
aivan joka asiassa enää ymmärrä sinua ja sda.manageria ja Riittaa, mutta
eremith32 ja Kai_A, vaikka toinen on adventisti ja toinen ei-adventisti -
heidän ajattelunsa koen kuin omakseni. Etsin yhteyttä, en oppeja.- Bushmanni
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Suositan perehtymään adventtikirkon järjestelmään omakohtaisesti, jotta et kirjoita jostain, joka ei ole aivan kuten kuvittelet. [][][]
Siis minähän en tässä asiassa kuvittele. Olen uskaltautunut tutustumaan
adventismin todellisuuteen ja se juuri vapauttaa minut lainomaisuudesta
eli tuijottamasta opinkappaleisiin. Adventtiseurakunnissa muun muassa lauletaan kirjasta, josta puolet on virsiä ja loput Simojokea ym. ylevää.
Ei sapatin pyhittäminen ketään Kristuksesta pois erota, mutta se että me
ei-adventistit takerrumme adventistien opinkappaleisiin, todistaa siitä,
että juuri me olemme oppien orjia.
Nyt kun olen Jumalan armosta saanut uudistua, näyttää siltä, että en
aivan joka asiassa enää ymmärrä sinua ja sda.manageria ja Riittaa, mutta
eremith32 ja Kai_A, vaikka toinen on adventisti ja toinen ei-adventisti -
heidän ajattelunsa koen kuin omakseni. Etsin yhteyttä, en oppeja.>> Etsin yhteyttä, en oppeja. >>
Tämä on ylevää ja näin tietysti jokainen toivoisi asiain olevan.
Mutta muistanet täällä käymistä keskusteluista, että se oppi ja sen mahdollinen puhtaus tuntuu olevan suurin syy liittyä uskonnolliseen järjestöön, vaikkapa adventtikirkkoon. Eivät ihmiset etsi yhteyttä muihin uskoviin liittymällä adventtikirkkoon, vaan he etsivät sellaista järjestöä, joka lupaa eniten ja mukavinta tapahtuvaksi kuoleman jälkeen ja joka lupaa olla puhtain opillisesti, jota Jumala ei viskaisi kadotukseen tai kuumalla kivellä.
Tällä palstalla sen ovat ääneen kertoneet (kirjoittaneet) useat adventistit, mm. Timo Flink. Eivät he ole kertoneet etsivänsä yhteyttä muihin, vaan he ovat kertoneet löytäneensä nimen omaan puhtaimman opin, jota he kiivaasti puolustavat ja muut ovat väärässä, eikä niin, että juu juu, yhteyttä etsitään ja on se kiva, että olla kaikki saman Kristuksen armon alla.
Adventtikirkon tai mormonikirkon tai vaikkapa Jehovan todistajien ainoa olemassaolon edellytys on oppi ja sen puolustaminen paremmin kuin "vastustaja" tekee, sillä ainoastaan sillä tavalla saadaan lisää jäseniä puolustamaan oppia.
Jos meillä olisi yhteys, todellinen yhteys uskovien kesken, niin silloin meillä ei olisi erilaisia keskenään kinastelevia ihmisiä (kuten minä) tai keskenään opillista erinomaisuuttaan korostavia uskonnollisia järjestöjä, kuten adventtikirkko tai Jehovan todistajat.
Mutta et vastannut kysymykseen, että koetko myös Jehovan todistajat tai mormonikirkon, adventtikirkon USA:n serkut sellaisiksi, että uskovan ihmisen olisi verratonta tukea myös näiden toimintaa?
Kyllä minuakin vaikkapa Kai_A:n ajatukset miellyttävät kovasti, mutta hän ei edusta adventtikirkon keskimääräistä ajattelua, vaan hän on hyvinkin liberaali, joita uuden johtajan avulla varmaankin tullaan pistämään tiukasti selkä seinää vasten ja kysymys kuuluu, että tänne vai tuonne ja kysyjän sormi osoittaa ulko-ovea kohden.
Ei pysty Kai_A kovin kauaa sanomaan, että ei Ellen Whiteen tarvitse uskoa ollakseen adventisti, kun juuri uusi johtajansa nostatti hänet hyvin korkealle jalustalle ja johon pitää uskoa vahvasti, koska se on heidän kivijalkansa järjestöjen markkinoilla.
Kuten eräs loistava ihminen kirjoitti muinoin, että uskonnollisen yhteisön määrittää se, mitä he oikeasti opettavat, eikä se, mitä he sanovat opettavansa.
Nämä amerikkalaiset järjestöt eivät opeta yhteyttä muihin kristittyihin, vaan he koettavat he saada omiksi jäsenikseen, kuten K-kauppias yrittää saada Prisman asiakkaat omiksi asiakkaikseen.
Muut ovat väärässä, enemmän tai vähemmän ja me (tähän minkä tahansa uskonnollisen yhteisön nimi) olemme oikeassa.
Tuoko on sinun mielestäsi yhteyttä? Bushmanni kirjoitti:
>> Etsin yhteyttä, en oppeja. >>
Tämä on ylevää ja näin tietysti jokainen toivoisi asiain olevan.
Mutta muistanet täällä käymistä keskusteluista, että se oppi ja sen mahdollinen puhtaus tuntuu olevan suurin syy liittyä uskonnolliseen järjestöön, vaikkapa adventtikirkkoon. Eivät ihmiset etsi yhteyttä muihin uskoviin liittymällä adventtikirkkoon, vaan he etsivät sellaista järjestöä, joka lupaa eniten ja mukavinta tapahtuvaksi kuoleman jälkeen ja joka lupaa olla puhtain opillisesti, jota Jumala ei viskaisi kadotukseen tai kuumalla kivellä.
Tällä palstalla sen ovat ääneen kertoneet (kirjoittaneet) useat adventistit, mm. Timo Flink. Eivät he ole kertoneet etsivänsä yhteyttä muihin, vaan he ovat kertoneet löytäneensä nimen omaan puhtaimman opin, jota he kiivaasti puolustavat ja muut ovat väärässä, eikä niin, että juu juu, yhteyttä etsitään ja on se kiva, että olla kaikki saman Kristuksen armon alla.
Adventtikirkon tai mormonikirkon tai vaikkapa Jehovan todistajien ainoa olemassaolon edellytys on oppi ja sen puolustaminen paremmin kuin "vastustaja" tekee, sillä ainoastaan sillä tavalla saadaan lisää jäseniä puolustamaan oppia.
Jos meillä olisi yhteys, todellinen yhteys uskovien kesken, niin silloin meillä ei olisi erilaisia keskenään kinastelevia ihmisiä (kuten minä) tai keskenään opillista erinomaisuuttaan korostavia uskonnollisia järjestöjä, kuten adventtikirkko tai Jehovan todistajat.
Mutta et vastannut kysymykseen, että koetko myös Jehovan todistajat tai mormonikirkon, adventtikirkon USA:n serkut sellaisiksi, että uskovan ihmisen olisi verratonta tukea myös näiden toimintaa?
Kyllä minuakin vaikkapa Kai_A:n ajatukset miellyttävät kovasti, mutta hän ei edusta adventtikirkon keskimääräistä ajattelua, vaan hän on hyvinkin liberaali, joita uuden johtajan avulla varmaankin tullaan pistämään tiukasti selkä seinää vasten ja kysymys kuuluu, että tänne vai tuonne ja kysyjän sormi osoittaa ulko-ovea kohden.
Ei pysty Kai_A kovin kauaa sanomaan, että ei Ellen Whiteen tarvitse uskoa ollakseen adventisti, kun juuri uusi johtajansa nostatti hänet hyvin korkealle jalustalle ja johon pitää uskoa vahvasti, koska se on heidän kivijalkansa järjestöjen markkinoilla.
Kuten eräs loistava ihminen kirjoitti muinoin, että uskonnollisen yhteisön määrittää se, mitä he oikeasti opettavat, eikä se, mitä he sanovat opettavansa.
Nämä amerikkalaiset järjestöt eivät opeta yhteyttä muihin kristittyihin, vaan he koettavat he saada omiksi jäsenikseen, kuten K-kauppias yrittää saada Prisman asiakkaat omiksi asiakkaikseen.
Muut ovat väärässä, enemmän tai vähemmän ja me (tähän minkä tahansa uskonnollisen yhteisön nimi) olemme oikeassa.
Tuoko on sinun mielestäsi yhteyttä?[][][] Mutta muistanet täällä käymistä keskusteluista, että se oppi ja sen mahdollinen puhtaus tuntuu olevan suurin syy liittyä uskonnolliseen järjestöön, vaikkapa adventtikirkkoon. [][][]
Pidän jokseenkin hurskasteluna sitä, ettei muka kuulu mihinkään porukkaan.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta",
toinen: "Minä Apolloksen",
joku taas: "Minä Keefaan",
joku vielä: "Minä Kristuksen".
1. Kor. 3:4
Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta",
ja toinen: "Minä olen Apolloksen",
ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
MONINAISUUS
1. Kor. 3:6
Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
1. Kor. 3:7
Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala,
joka kasvun antaa.
On totta että jotkut adventtipastorit korostavat semmoista, että pitäisi
pysyä ruodussa elikkä ei ottaa oppia muualta, mutta toisaalta me tarvitaan
moninaisuutta:
1. Kor. 3:6
Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
1. Kor. 3:7
Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
Ja adventtikurssilla juuri kuulin ensi kertaa aforismin "Jos kaksi ihmistä
ajattelee samalla tavalla, toinen on turha". Tämän laajentaisin näin:
"Jos kaksi kirkkokuntaa tai kirkkokunnattomuutta ajattelee samalla
tavalla, toinen on turha."
Fil. 1:18
Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.
Palstan adventistit eivät ole normaaleja adventisteja olleet, vaan
jotain ylimielistä porukkaa, Kai_A:ta lukuunottamatta. Todettu on.
Mitä tulee ennustukseesi koskien Kaita, tuskinpa hänenkään lujuuttaan
Kristuksessa mitenkään kariuttaa sapatin pitäminen, sillä onhan Kristus
sapatin Herra. Muut 4 oppia - kuten insinööri Flink sanoo: EGW:n tukipilarit - eivät nekään estä elämästä Kristukselle ja rakastamasta lähimmäistä.
En tiedä muuta kuin tuo tri Flinkin isännöimä Itä-Savo, semmoiseksi pimeäksi alueeksi, että selvin sanoin on irtisanouduttu yhteydestä
muihin kristittyihin.
(Tai googleta "Mikkelin Adventtiseurakunta")
Miten voimme rakastaa Herraa Jumalaa, jos rakastamme vain itseämme
elikkä samanmielisiä - niitä jotka ovat ei-kenenkään lammastarhasta?
SHARIA
[][][] Kivitysrangaistusta vastustavan kansainvälisen järjestön mukaan
vain maailmanlaajuinen kampanja voi estää naisen kivityksen.
Islamilaisen lain eli sharian mukaan aviorikoksesta seuraa pahimmillaan
Iranissa kuolemaan johtava kivitysrangaistus.
Tuomittu haudataan ensin maahan rintaa myöden.
Kivitykseen ei kuole heti, vaan tuomittu kärsii ennen kuolemaansa kovista kivuista. [][][]
( http://uutiset.msn.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Iran aikoo kivittää kahden lapsen äidin hengiltä/1135258378659 )
No, laki on laki ja aina voimissaan. Mutta Jumalan laki on sentään oikeudenmukainen.
Myös mies joka on naisen saattanut aviorikokseen, kivitetään. Nykyisin Israel on niin
demokraattinen, ettei siellä laki sentään ole enää voimissaan, voimassa. Jeesuksen
päivinä vielä oli. Mutta taisi juuri siihen aikaan menettää voimallisuutensa - kivet
putoilivat käsistä suoraan alas.
5. Moos. 22:22
Jos joku tavataan makaamasta naisen kanssa, joka on toisen miehen aviovaimo,
niin kuolkoot molemmat, sekä mies, joka makasi vaimon kanssa, että vaimo.
Poista paha Israelista.
23 Jos joku neitsyt on kihloissa miehen kanssa ja toinen tapaa hänet kaupungissa ja makaa hänen kanssaan,
24 niin viekää molemmat sen kaupungin portille ja kivittäkää heidät kuoliaaksi, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua kaupungissa, ja mies siksi, että hän teki väkivaltaa lähimmäisensä morsiamelle. Poista paha keskuudestasi.- ikuisuusolentoja
Samoin laki säädöksinensä on poistettu armahduksen myötä. Syyttäjämme saatana koki ristillä tappion.
Meidät jokainen on armahdettu.
Meidät on jo syntyessämme TUOMITTU kuolemaan ilman armahtavaa Jumalaa.
Meidän veremme ja ruumiimme tulee kuolla, jotta henkemme saisi elää ikuisesti.
Liha on siis heikkoa, mutta Henki eläväksi tekee.
Ihminen on luotu kuitenkin ikuisuusolennoksi.
Ja se on peruuttamaton Jumalallinen KUVA meissä.
Mitään muuta Jumalallista meissä ei sitten itsessämme olekkaan saatanan toimien seurauksesta. ikuisuusolentoja kirjoitti:
Samoin laki säädöksinensä on poistettu armahduksen myötä. Syyttäjämme saatana koki ristillä tappion.
Mitään muuta Jumalallista meissä ei sitten itsessämme olekkaan saatanan toimien seurauksesta.Armonruhtinaasta erossa olevat laki yhä tuomitsee ja tappaa, sen tulet huomaamaan sitten, kun omatuntosi herää ja vapaudut "kaikki pääsevät taivaaseen" -opistasi.
Iranissa laki meinaa tappaa kivisateella ja tuomitusta varmaankin tuntuu
helvetilliseltä ja tulikivenkatkulta. Mutta Jumalan laki tappaa oikeesti ja
synti tappaa oikeesti. Vain Kristuksessa meillä on turva tuomiopäivänä.
Sitä opettavat adventistit ja muutkin kristilliset kirkot ja niin asia on.
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana,
joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
5
Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle.
6
Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.- sda.manager
AnttiVKantola kirjoitti:
Armonruhtinaasta erossa olevat laki yhä tuomitsee ja tappaa, sen tulet huomaamaan sitten, kun omatuntosi herää ja vapaudut "kaikki pääsevät taivaaseen" -opistasi.
Iranissa laki meinaa tappaa kivisateella ja tuomitusta varmaankin tuntuu
helvetilliseltä ja tulikivenkatkulta. Mutta Jumalan laki tappaa oikeesti ja
synti tappaa oikeesti. Vain Kristuksessa meillä on turva tuomiopäivänä.
Sitä opettavat adventistit ja muutkin kristilliset kirkot ja niin asia on.
5
Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle.
6
Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina.Meidän kaikkien on siis ensin kuoltava, jotta meistä tulisi eläviä.
Tämä kuolema pitää siis tapahtua ennen meidän toista kuolemaamme, joka on ruumiimme eli "savimajamme" kuolema.
1. kuolema saa aikaan ikuisen elämän.
2. kuolema saa aikaan ikuisen eron jumalasta.
Ne, jotka ovat kuolleet ensimmäisen kuoleman eivät koe toista kuolemaa ollenkaan.
He siis elävät ikuisesti vaikka olisivat "kuolleet" lainausmerkeissä.
Aivan kuten Jeesus itse sanoo:
Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. sda.manager kirjoitti:
Meidän kaikkien on siis ensin kuoltava, jotta meistä tulisi eläviä.
Tämä kuolema pitää siis tapahtua ennen meidän toista kuolemaamme, joka on ruumiimme eli "savimajamme" kuolema.
1. kuolema saa aikaan ikuisen elämän.
2. kuolema saa aikaan ikuisen eron jumalasta.
Ne, jotka ovat kuolleet ensimmäisen kuoleman eivät koe toista kuolemaa ollenkaan.
He siis elävät ikuisesti vaikka olisivat "kuolleet" lainausmerkeissä.
Aivan kuten Jeesus itse sanoo:
Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.Muut käsittivät mutta minä en korkealentoisesta opetuksestasi saanut selvää.
Tuon raamatunjakeen kyllä ...
Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle:
"Minä olen ylösnousemus ja elämä;
joka uskoo minuun, se elää,
vaikka olisi kuollut.
Varsinkin itselleen ja itsekkyydelle kuollut tietysti elää ja kirkkaasti loistaa.
Pois Maan päältäkin kuoltuaan elää. Ja jos tuonelan pimeyteen joutuisi, niin
eläisi.
Ps. 139:8
Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
Sananl. 5:5
Hänen jalkansa kulkevat alas kuolemaan, tuonelaan vetävät hänen askeleensa.
Oikeastaan hyväntekijäkin on olematon Jumalan vinkkelistä katsottuna
ilman Kristusta. Elämän salaisuushan on, että Kristus meissä ja me Hänessä.
Luuk. 22:25
Niin hän sanoi heille: "Kansojen kuninkaat herroina niitä hallitsevat, ja niiden valtiaita sanotaan hyväntekijöiksi.
26
Mutta älkää te niin; vaan joka teidän keskuudessanne on suurin,
se olkoon niinkuin nuorin, ja johtaja niinkuin se, joka palvelee.
Näin näen, kun korkealentoisesti ajattelen olemattomuuden ja kuolemattomuuden salaisuutta.- sda.manager
AnttiVKantola kirjoitti:
Muut käsittivät mutta minä en korkealentoisesta opetuksestasi saanut selvää.
Tuon raamatunjakeen kyllä ...
Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle:
"Minä olen ylösnousemus ja elämä;
joka uskoo minuun, se elää,
vaikka olisi kuollut.
Varsinkin itselleen ja itsekkyydelle kuollut tietysti elää ja kirkkaasti loistaa.
Pois Maan päältäkin kuoltuaan elää. Ja jos tuonelan pimeyteen joutuisi, niin
eläisi.
Ps. 139:8
Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
Sananl. 5:5
Hänen jalkansa kulkevat alas kuolemaan, tuonelaan vetävät hänen askeleensa.
Oikeastaan hyväntekijäkin on olematon Jumalan vinkkelistä katsottuna
ilman Kristusta. Elämän salaisuushan on, että Kristus meissä ja me Hänessä.
Luuk. 22:25
Niin hän sanoi heille: "Kansojen kuninkaat herroina niitä hallitsevat, ja niiden valtiaita sanotaan hyväntekijöiksi.
26
Mutta älkää te niin; vaan joka teidän keskuudessanne on suurin,
se olkoon niinkuin nuorin, ja johtaja niinkuin se, joka palvelee.
Näin näen, kun korkealentoisesti ajattelen olemattomuuden ja kuolemattomuuden salaisuutta.etsiminen ole babyloniaa parhaimmillaan tai pahimmillaan.
SEKOITUS oikeaa ja väärää.
Meidän tehtävämme on ainoastaan RIIPPUA Jeesuksen sovitustyössä kiinni.
Kaikki muu on maallista, eikä rakenna meitä hengellisesti.
Me olemme maailmassa, mutta emme maailmasta.
Meidän tulee päästä irti kaikenlaisesta LAHKOLAISUUDESTA.
Emme saa olla osallisina johonkin uskontokuntaan, kulttiin, kirkkoon jne.
Meidän tulee olla osallisena kristukseen, joka on runko johon meidät on oksastettu.
Satanalla on ollut ovela suunnitelma saattaa ihmiset eri uskontojen piiriin.
Tällä tavoin saatana saa ihmiset ylpeiksi itsestään ja kulttinsa opeista.
ME OLEMME OIKEASSA ja muut ovat väärässä henki vallitsee PYHÄN HENGEN sijasta.
Kirkkokunnat ovat saatanallinen juoni, joka on sokaissut nykyuskovien silmät. sda.manager kirjoitti:
etsiminen ole babyloniaa parhaimmillaan tai pahimmillaan.
SEKOITUS oikeaa ja väärää.
Meidän tehtävämme on ainoastaan RIIPPUA Jeesuksen sovitustyössä kiinni.
Kaikki muu on maallista, eikä rakenna meitä hengellisesti.
Me olemme maailmassa, mutta emme maailmasta.
Meidän tulee päästä irti kaikenlaisesta LAHKOLAISUUDESTA.
Emme saa olla osallisina johonkin uskontokuntaan, kulttiin, kirkkoon jne.
Meidän tulee olla osallisena kristukseen, joka on runko johon meidät on oksastettu.
Satanalla on ollut ovela suunnitelma saattaa ihmiset eri uskontojen piiriin.
Tällä tavoin saatana saa ihmiset ylpeiksi itsestään ja kulttinsa opeista.
ME OLEMME OIKEASSA ja muut ovat väärässä henki vallitsee PYHÄN HENGEN sijasta.
Kirkkokunnat ovat saatanallinen juoni, joka on sokaissut nykyuskovien silmät.[][][] Eikös yhtenevien opinkohtien
sda.manager Käyttäjän viestit 7.7.2010
SEKOITUS oikeaa ja väärää. [][][]
Todellakin pitää etsiä yhteyttä eikä mm. adventisteihin, eikä vaatia heitä
muuttamaan oppejaan samoiksi kuin meillä. Mielestäni varsinkaan ne,
joilla ei laisinkaan ole laillista organisaatiota, ovat heikoilla jäillä kesähelteelläkin, jos vaativat Adventtikirkkoa yhtymään heidän "oppiinsa".
Raamattu adventisteillakin joka tapauksessa lähteenä. Nyt heinäkuussa
polkaistiin käyntiin uusi vuosineljännes sapattikoulun tutkiskelussa.
Roomalaiskirjeestä etsivät vanhaa ja uutta. Jos joku sitten katsoo
viisaammaksi sulkea korvansa Paavalille ja kuulla vain E.Whitea, se on
sitten hänen yksityinen mokansa.- sda.manager
AnttiVKantola kirjoitti:
[][][] Eikös yhtenevien opinkohtien
sda.manager Käyttäjän viestit 7.7.2010
SEKOITUS oikeaa ja väärää. [][][]
Todellakin pitää etsiä yhteyttä eikä mm. adventisteihin, eikä vaatia heitä
muuttamaan oppejaan samoiksi kuin meillä. Mielestäni varsinkaan ne,
joilla ei laisinkaan ole laillista organisaatiota, ovat heikoilla jäillä kesähelteelläkin, jos vaativat Adventtikirkkoa yhtymään heidän "oppiinsa".
Raamattu adventisteillakin joka tapauksessa lähteenä. Nyt heinäkuussa
polkaistiin käyntiin uusi vuosineljännes sapattikoulun tutkiskelussa.
Roomalaiskirjeestä etsivät vanhaa ja uutta. Jos joku sitten katsoo
viisaammaksi sulkea korvansa Paavalille ja kuulla vain E.Whitea, se on
sitten hänen yksityinen mokansa.Mitenkäs ne jyvät erottuvat akanoista?
Eikös juuri Raamatun mukaan sillä perusteella, miten ihminen suhtautuu lähimmäiseensä?
Jumala ei kuuntele Herra! Herra! huutoja. Hän ei kuuntele meidän kertomuksiamme siitä, kuinka hyvillä teoillamme olemme miellyttäneet Jumalaa.
Jumala kuuntelee mitä lähimmäiselläni on minusta kerrottavaa. sda.manager kirjoitti:
Mitenkäs ne jyvät erottuvat akanoista?
Eikös juuri Raamatun mukaan sillä perusteella, miten ihminen suhtautuu lähimmäiseensä?
Jumala ei kuuntele Herra! Herra! huutoja. Hän ei kuuntele meidän kertomuksiamme siitä, kuinka hyvillä teoillamme olemme miellyttäneet Jumalaa.
Jumala kuuntelee mitä lähimmäiselläni on minusta kerrottavaa.[][][] Mitenkäs ne jyvät erottuvat akanoista?
Eikös juuri Raamatun mukaan sillä perusteella,
miten ihminen suhtautuu lähimmäiseensä? [][][]
Ei meidän onneksi tarvitsekaan keskittyä erottelemaan,
erottamaan ja erottautumaan.
Vaan sinä viisaasti teemme, kun olemme lähimmäisiä toisillemme. Yhteys rukous oli Jeesuksen jäähyväisrukous,
ei uloskutsuminen, Joh. 17. Ainoa pitkä yhtenäinen rukous.
Vasta lopussa hän sitten itse erottelee omansa muista.
Perheeseen voi kuulua paljon perheen lasten ystäviä, mutta vain lapset ovat yhtä perhettä isänsä ja äitinsä kanssa.
Asia tiedostetaan mutta lasten ystäviä kohdellaan kuin omia.
Matt. 13:28
Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29
Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti;
ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Nisut aittaan ja luste poltettavaksi. Helvetissä, kaatopaikalla,
kerettiläisroviolla? Ei niin tärkeä asia, sillä emmehän me saa
erotella. Sanovathan adventistitkin että peto leimakirveineen
on vasta tulossa. SE tekee sen likaisen työn Herran puolesta.
Matt. 3:10
Jo on kirves pantu puitten juurelle;
jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
Jokaisen uskovaksi itseään luulevan tai itsensä tietävän
juurelle on jo hakkuukirves laitettu, mutta vasta lopussa
hakkuukäsky tai lupa kuullaan.
Endtimeikuisuusolentoja kirjoitti:
Mitään muuta Jumalallista meissä ei sitten itsessämme olekkaan saatanan toimien seurauksesta."laki säädöksinensä on poistettu armahduksen myötä."
Sinulta jää tärkeä opetus saamatta, jos et tunnusta lain kouraa ...
Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle. Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
Vain ne, jotka tunnustavat lain voiman omassatunnossaan ja mahdottomuutensa lain edessä, vain ne oivaltavat armoa anoa.
Toki laki hellittää otettaan meissä sitä myöden, kun rakkaus vie
jumalisiin tekoihin, mutta usko tai älä - lain kouraa et vältä,
jos laista poikkeat - laista sovellettuna "rakkauden lakina".
"Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", toteaa Sana, Gal 5:6b ja samaan kategoriaan kuuluu tämä, että ei rakkaus loppujen
lopuksi ole lakia vastaan vaan toteuttaa lain niitä pikku piirtojakin,
joita ei edes pienenä tekstinä ole lakiin kirjattu.- Hengen elämä hänessä
ikuisuusolentoja kirjoitti:
Mitään muuta Jumalallista meissä ei sitten itsessämme olekkaan saatanan toimien seurauksesta.Tähän täytyy vain sanoa Aamen - aamen , aamen, näin on asia!! "ikuisuusolentoja", täysin samaa mieltä!
Hengen elämä hänessä kirjoitti:
Tähän täytyy vain sanoa Aamen - aamen , aamen, näin on asia!! "ikuisuusolentoja", täysin samaa mieltä!
[][][] Meidät on jo syntyessämme TUOMITTU kuolemaan ilman armahtavaa Jumalaa.
Meidän veremme ja ruumiimme tulee kuolla,
jotta henkemme saisi elää ikuisesti. [][][]
Vastasit tuohon aammenellasi. Mutta kyllä Eenok ja Elia otettiin
taivaisiin kuolemaa näkemättä. Se riittää todistukseksi että teidän
teorianne ei ole teologisesti aivan pätevä.
Vain yhden, Jeesuksen, täytyi kuolla sen eteen, että kaikkien
aikojen jumaliset saisivat elää ikuisesti. Ruumis kirkastetaan ns.
iankaikkisuusruumiiksi, "hengelliseksi ruumiiksi".
Tästä on hyvä jatkaa henkeviä keskusteluja.
JUHANNUS JÄI PIENEMMÄKSI VALOKSI, KUN TOIVONLINNASSA VIIHDYIN
lllll Missä Antti kävit adventtikurssin?
Oletko harkinnut kurssisi jälkeen liittyä adventtikirkkoon vai oletko saanut harkinta-ajan? lllll
"Adventismi on OK"-ketjun keskustelut käytiin heinäkuun alussa ja nyt 8 kk myöhemmin olen yhä vain kiitollisempi siitä, että Adventtikirkkokin on olemassa.
Siispä on kypsä aika vastailla noihin neljään kysymykseesi:
1. Kävin tällä foorumilla adventtikurssia vissiin 8 vuotta tietoisena siitä, että
adventismi on humpuukia. Kesällä - heti juhannuksen jälkeen - koin 7 päivän aikana, mitä adventistin sydän puhuu. Nyt toteutan adventtikurssia tällä palstalla. En ole adventisti.
En ole isänikään, enkä samanlainen edes uskonasioissa tai politiikassa ja minulla
on eräskin puute 86-vuotiaaseen isääni nähden - en tee metsätöitä enää.
Minä en ole kuin minun isäni, silti minä hyväksyn minun isäni.
2. Olisi välttämätöntä, että kaikki hengelliset yhteisöt järjestäisivät kursseja.
3. Tottakai Jeesuksen toista ilmestymistä varten pitää käydä kurssia. Älä sitä epäile! Muutoin tulee uni ja lamppu sammuu.
4. Ei ole ehdotettu, enkä ole ajatellut anoa adventtiseurakunnan jäsenyyttä.
Ei ole häädetty pois kokouksista, joten ei sellaista asiaa ole tarvinnut miettiä.
"Harkinta-aika"-kysymykseesi se käynee vastaukseksi. Adventtiseurakunta ei
tarvitse minua taakakseen, mutta minä voisin sitä seurakuntaa tarvita enemmänkin ennen pitkää, jos muut seurakunnat eivät ala ottamaan esiin
kolmen enkelin sanomaa, joka pikkuhiljaa alkaa tulla ajankohtaisemmaksi.
Sinetin ja merkin suhteen olen eri mieltä adventtiopin kanssa, mutta keskustelu
on tarpeen ja ihan seurakuntien välilläkin.- Huuhaa lahko!!
Adventtikirkko EI ole o.k.
Jo pelkästään siksi että he rikkovat käskyä:"Älkää pitäkö MITÄÄN kuvaa...."
Heillä on kirkoissaan ristin kuva,se Jeesuksen murha ase.
Isäni tapettiin puukolla ja en pidä seinälläni puukon kuvaa ja en edes kaulassani sen peinoismallia.
Adventistit ovat siis 10-käskyn rikkojia.
Jeesus tapettiin siksi, että sinua ei tarvitsisi tappaa eikä ketään muutakaan.
- alex-kasi
Antti pitää yksinpuheluaan käynnissä ja selittelee alexille vaikka ei alexia ole edes ollut koko ketjussa? Ennenkuin nyt..
Mikä tätä meidän Anttia oikein vaivaa ?? Vainoharhoistako kärsit?
Oletko siinä luulossa että olen ainoa joka on tajunnut kuinka olet väärässä sen omaan kuolemattomuuteesis uskosi kanssa. Kuinka on mahdióllista että olet olevinasi yhtä kuolematon kuin Jumala... ja ihan omasta takaa.. ?
kysyn Antti että uskotko että Jumala maksoi Pojassaan kaikki syntivelkasi - että Jeesus otti kantaakseen koko sen kohtalosi jonka sinä olet ansainnut ksikkien syntiesi seurauksena. Uskotko että Jeesus kärsi kaiken sen tuskan mikä olisi ollut osasi ilman häntä?
Vai etkö usko? Etkö usko että Jeesus kuoli sen kuoleman mikä olisi sinun ollut sinun osasi ilman häntä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023524
- 623187
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342684- 802463
- 852448
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422124- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501732Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706