Maailmansyli

Ken elää
hän näkee
tuntee elämänvirran itsessään

maailmantuulet keinuttaa
puhdasta viljaa sydämessään
aidoilla mielenviljelmillä

nähdä menneisyyden taakse
yli vainioiden ja arojen
horisontinkajoon

kokea elämänkaaret sisimmässään
olla oman sydämensä lähteillä

kulkea arjen taivalta
hipaista pyhää maata
astella onnen ja surun polkuja

Matkustaa luonnonlakien ääninä
maisemakuvina nähdä elämänrikkaus
kuunnella kaikuja syviltä sisäisiltä porteilta

nähdä edessään Elämälle avatut maailmanportit

löytää itsensä
maailmansa
sylistä.

6

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä nyt

      Kulkea astua tuosta portista
      elämään vapaana maailmassa
      kuolemakin elämää
      elää nauttia tässä ja nyt
      kuunnella sydämensä suurinta kaipuuta
      antaa sen viedä suuntaansa

      Kiitos, elämän löytämisestä päällä maan : )

      • Kiitän huomiostasi - tässä ja nyt.


    • Elämän virran kokeneena
      tietäen tuon kaiken

      maailman tuulien tuoksun
      tuntien sieraimissaan.

      Yli vainioiden ja arojen
      yli horisontin jakoon
      niinpä…

      sisimmässään koetut tunteet
      arjen, pyhän, onnen ja surun
      mahtavaa…

      luonnon kuvat ja maiseman ääret
      kuunnella niitä…

      nähdä elämän portit…

      voih, niin kuin sanoit…

      löytää itsensä, maailmansa, sylinsä…

      siinä se, löytääkö?

      Kiitos suurenmoisesta runostasi!!!

      • Tämä runoni oli jo tavallaan aikaa sitten pohjustettu
        muualla mutta tänne sitä muutin hieman - toiseen
        yhteyteen - että tarkoitukseen sopivaksi.

        Vielä tuon luonnon tärkeyden korostamista ei voi
        liiaksi korostaa,joka on hyvin olennainen osa elämäämme.

        Vielä kun kuulee sanonnan että täytyy matkustaa kauas
        jonnekin,jotta palattuaan voisi nähdä lähelle ... ?

        Kiitos Sinulle ja hyvältä tuntuu että käyt välillä
        täälläkin kuin silloin "ennenvanhaan".

        Toivotan Hyviä suvenpäiviä kuin viilentäviä tuulia !


    • ex noita

      minä täällä maailmankajon
      toisella puolella huudan
      ääni kalpeana
      surusta
      tuskasta
      menetyksestä
      rakkaudesta

      minä huudan
      menetetyin äänin
      horisonttikajoon
      ei ketään näy missään

      jossakin
      kaiku vastaa
      enkä siis ole yksin?

      Dolan ystäväni, tervehdys pitkästä aikaa. Hieno runo sinulta!

      • Oletko nyt jossain maailmankajossa
        ja minä runoineni horisontissa mutta
        jos molemmat olemme kaukaisuudessa

        ehkä silloin lähempänä kun uskommekaan.

        Herää ajatus - ex noita - piip....ehkä
        kuulolla noitatulien äärillä että mitä
        suvakiehkurat että kipinät voisivat
        kertoa tästä ajasta (-mme).

        Minä Kiitän ex noitaa ja otan
        tervehdyksesi mielihyvin vastaan
        että kipinöidään ...kajossa kenties
        valoa-kin ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe