Varokaa Soneraa

Tauno Mato

Hauska tapa soneralla kusettaa asiakkaita. Meille soitti joku helppoheikki soneralta, ja tarjosi yhteyden nopeuttamista 8 megasta 24 megaan. Melkein samaan hintaan. Asia sovittiin ja sen jälkeen on yhteys ollut hitaampi. Yritimme olla yhteydessä soneraan ja pyytää neuvoa asian suhteen. Ostimme uudet piuhat ja modeemit soneran neuvojen mukaan, ei mitään hyötyä. Vihdoin asia noteerattiin ja asentaja kävi katsomassa taloa ja sanoi ettei taloon saada kuin korkeintaan 7 megaa tulemaan. Asentaja oli sitä mieltä, että tämä 24 megan yhteys saattaa jopa haitata, kun on vanha talo. Otimme yhteyttä soneraan, ja kerroimme tilanteen (kaikki saimme hoitaa itse). Soneralta luvattiin palauttaa vanha 8megan nopeus. Tänään putkahti lasku postista, jossa vaadittiin yli 900 euroa tästä 24megan yhteydestä vuoteen 2012 asti normaalin laajakaistalaskun lisäksi. Missään välissä ei ollut puhetta uusista sopimuksista, vain nopeuden muuttamisesta. Soneralla selviteltiin asiaa, ja asiakaspalvelussa sanottiin, ettei tarvitse maksaa. Pyysin uutta laskua, mutta ei onnistunut. Se alkoi todella haiskahtamaan. Emme ole ollenkaan varmoja, että tämä sählinki on ohi. Siitä olen täysin varma, että kun nykyisen sopimuksen määräaikaisuus päättyy, panen kaikki yhteydet poikki kyseiseen firmaan. Miten on muuten mahdollista, että soneralla ei tiedetä, kuka näitä sopimuksia kaupittelee?

11

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d

      No mikä tossa nyt on ihmeellistä? Nopeus palautettu ja lasku peruttu -> homma ok.

      • sonera...

        on kalliimpi kaikissa liittymissä joten ihmettelen miten kukaan käyttää sonraa ylipäätään.Kuuluvuuskin huonoin kaikista.


      • DNA ei ikinä enää!

        Ei ainakaan jos vastaavanlaista tapahtuisi DNA:lla. Itselleni tippui sopimuksen ja liittymän päättymisen jälkeen vielä pitkään aiheettomia laskuja. Firmasta ilmoitettiin, että asia ok ja heidän moka, mutta seuraavaksi lähestyikin vouti. Sellaista elämä on!


      • Tauno Mato

        Mikä tossa on ihmeellistä? Nopeus on yhtä hidas kuin ennenkin, yritetään kusettaa asiakkaalta tonni tosta vaan, ja uusitaan sopimuksen määräaikaisuuksia kysymättä mitään. Joka kerta, kun soneran helppoheikki soittaa asiakkaalle ja tarjoaa nopeuden nostoa, astuu näköjään uusi määräaikaisuus (24kk) voimaan. Kysymättä asiakkalta lupaa. Mikäpä tässä nyt niin ihmeellistä olisi?


      • -
        sonera... kirjoitti:

        on kalliimpi kaikissa liittymissä joten ihmettelen miten kukaan käyttää sonraa ylipäätään.Kuuluvuuskin huonoin kaikista.

        Siis Soneran ADSL-kuuluvuus?


      • sönerä
        Tauno Mato kirjoitti:

        Mikä tossa on ihmeellistä? Nopeus on yhtä hidas kuin ennenkin, yritetään kusettaa asiakkaalta tonni tosta vaan, ja uusitaan sopimuksen määräaikaisuuksia kysymättä mitään. Joka kerta, kun soneran helppoheikki soittaa asiakkaalle ja tarjoaa nopeuden nostoa, astuu näköjään uusi määräaikaisuus (24kk) voimaan. Kysymättä asiakkalta lupaa. Mikäpä tässä nyt niin ihmeellistä olisi?

        Määräaikaisuuksiin tarvitsee aina luvan, ja tuskinpa sinulle on sellaista solmittu ilman tietämystäsi. Puhelut nauhoitetaan, joten he voivat sen sieltä varmasti tarkistaa jos alat riehumaan asiasta. =)

        Kai te ymmärrätte, ettei Sonerallakaan mitään kristallipalloa ole, josta ennustaa jokainen pieni virhe matkan varrella sekä tietysti liittymänne ongelmat ilman yhteydenottoa. Vioista VIKAILMOITUKSET, jotka johtavat asian tutkimiseen kuten tässäkin tapauksessa. Loppulasku inhimillinen tekninen virhe, joka tullut uuden määräaikaisuuden irtisanomisesta, vaikka on ollut tarkoitus ns. mitätöidä sopimus. Jos alueellenne / taloonne on luvattu 24M saatavuus, on hyvin yleistä, että sinne se myöskin on mahdollista toimittaa. Talokohtainen 7M saatavuus ei ole enää Sonerasta kiinni ADSL-verkossa vaan vika on vanhoissa piuhoissa, joten Soneralla ei jälleenkään ole sitä kristallipalloa josta ennustaa piuhojenne ikää. Riehumalla ei saa kuin pakolliset hyvitykset, asianmukaisella käytöksellä sen sijaan aina hieman ekstraa, muistakaa tämä kaikissa asiakaspalvelutilanteissa tuotteista tai palvelunantajista riippumatta. :)


    • mokat

      suuria mokia laskutuksessaan. Meillekin tuli kerran satoja euroja liian suuri puhelinlasku jonka onneksi kuitenkin korjasivat.

    • Tauno Mato

      Sama show jatkuu Soneran kanssa. Eilen sanoivat puhelimessa, että liittymä ei ole enää määräaikainen. Otin yhteyttä uuteen operaattoriin, joka sanoi että eivät voi tehdä uutta sopimusta, koska meillä ei näy adsl-yhteyttä, vaikka meillä sellainen on(Sonera). Soitin soneran asiakaspalveluun irtisanoakseni liittymän, mutta sanoivat sen taas olevan määräaikainen. Asiakaspalvelussa eivät kuulemma voi tehdä asialle mitään, vaan heidän on yhdistettävä eteenpäin. Siinä numerossa ei koskaan vastata. Tekivät emännälle saman tempun. Eli vaikuttaa siltä, että asiakaspalvelu on ainoa yhteydenottokeino, mutta eivät voi tehdä mitään eivätkä vastaa yhteydenotto pyyntöihin. Todella mielenkiintoista liiketoimintaa. Puhelinmyyjät voivat näköjään täysin mielivaltaisesti soitella asiakkaille ja "uusia" näitä määräaikaisuuksia lupaamalla nopeampaa yhteyttä. Älkää jumalauta vaan menkö Soneran asiakkaaksi! Kaikki toiminta perustuu pelkkään kusetukseen.

      • hyvin toimii

        Mulla ei ole mitään negaa Soneran toimista. Kaikkihan ne noin toimii. Yllaolevan pitäisi mennä itseensä ja syyttää tapahtuneesta vain ja ainoastaan itseänsä. Seuraavan kerran, kun puhelin soi ja kehotetaan hyppäämään katolta alas, ni tämä yo sankari hyppäämisen jälkeen varmaan täällä valittaisi.
        Käyttämällä järkeä ja ymmärtämällä lukemaansa pärjää aika kivasti.


      • ds
        hyvin toimii kirjoitti:

        Mulla ei ole mitään negaa Soneran toimista. Kaikkihan ne noin toimii. Yllaolevan pitäisi mennä itseensä ja syyttää tapahtuneesta vain ja ainoastaan itseänsä. Seuraavan kerran, kun puhelin soi ja kehotetaan hyppäämään katolta alas, ni tämä yo sankari hyppäämisen jälkeen varmaan täällä valittaisi.
        Käyttämällä järkeä ja ymmärtämällä lukemaansa pärjää aika kivasti.

        olla manne tai autokauppias. Tai soneralla duunissa.


      • jabadabaduu_

        Ihan osakkeen omistajana ottaa aivoon tämä soneran toiminta. 24mb yhteys toimii max 10MB
        on tehty vikailmoituksia kokoeiltu eri modeemeja yms. niin ja parasta on että yhteys on muutettu 1,5 vuotta sitten toiselle paikkakunnalle noin 200km päähän ja kun soneran asentaja oli lähtenyt liikkeelle niin meni tuonne vanhaan osoitteeseen, eli sonera ei osaa tehdä edes osoitteen muutosta oikein, tosin myöhemmin asentaja löysi oikean kaupungin :D.

        Sama paska pätee myös 3G kuuluvuus kartaan pohjois-suomessa, kartta näytää 3G alueeksi ja iphone ei saa edes edge verkkoa kiinni. Tosin kyseisessä paikassa DNA:lla asiat on vielä huonommin siellä kartta näyttää rehellisesti että on 3G rajalla mutta tilanne on niin että sieltä ei pysty kunnolla edes soittamaan DNA:lla. Pitää olla juuri oikeassa paikassa, pää oikeassa kulmassa ja varmaan kuun asentokin tietty :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

      Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      104
      1814
    2. 211
      1594
    3. Ikävä on häntä

      Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1050
    4. Minkä kultakimpaleen

      Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1010
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      61
      927
    6. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      54
      849
    7. Kerroppas nyt

      M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      63
      798
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

      Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      795
    9. Tykkäsit nainen

      Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      37
      787
    10. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

      Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      782
    Aihe