Huopakaton aluskate

jiiel

Tarkoituksena on uusia kesämökille huopakate. Aluskatteen osittainen uusiminen on ainakin edessä, koska vanha on päässyt ilmeisesti huonoon kuntoon. Kuulin tässä kuitenkin huhun, että uusi aluskate olisi syytä käsitellä jotenkin ennen paikalle naulaamista... Onkohan tässä perää? Aluskateeseen käytän samaa materiaalia kuin siellä on entuudestaankin eli 100x23 raakalautaa.

4

2446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17

Parempi kun jätät muille tuonkin homman, pohjalaudoitus ei tosiaan ole mikään aluskate.
      Noilla taidoilla ja tiedoilla ei kannata harrastaa kuin sukankutomista.

• KirvesMies-02A

ei ole edes sahatavaramitta, 22mm kyllkin on, nimenomaan kuusilauta, männyllä taas 19 ja 25.
      huopakatteen alla, siis esim palahuovan, on pohjahuopa, näin ainakin pitäisi olla. ja kuten sanottu, laudoitus EI ole aluskate. Sitä ei tarvitse käsitellä mitenkään, riittää että katemateriaali on ehjä.

• jiiel

Enpä tässä ole ammattilainen väittänytkään olevani ja välttämättä en ihan oikeaa sanastoa hallitse, mutta sen takia täällä varmaan neuvoa kyselläänkin.

Jos joku (17) saa jotain kiksejä siitä, että mollaa täällä ja haukkuu muita ja heidän taitojaan niin kovin on varmaan pientä ja köyhää elämä. Sen takia varmaan istuukin kolmen jälkeen yöllä koneella suomi24-sivustolla...

Huopana käytän tiivissaumakatetta, joka ei ainakaan myyjän mukaan tarvitse ALUSKATETTA. Katteen alustana käytän laudoitusta, joka on tosiaan tarkoitus tehdä tuosta 22x100mm raakalaudasta, jollainen siellä on entuudestaan. Tuon käsittelyn tarpeeseesta siis kyselin... Oma käsitykseni on, että ei käsitellä, mutta olen kuullut "ammattilaiselta" eri version käsittelyn tarpeellisuudesta.

• huopamies

Poista entinen kate, korjaa laudoituksen lahovauriot, et tarvitse alustaksi välttämättä raakaponttia tai wisa-kate vaneria tämänpäivän kumibitumikermi kestää hyvin myös raakalautapohjalla. Asenna uusi tarrareuna kermikate ohjeen mukaan. Huomaa, että tarvitset kylmäbitumiliimaa 3kg jolla teet pystypinta nostot ja kermien päätysaumat.
      http://www.lemminkainenkatto.fi/fi/Tuotteet/Tiivissaumakatto

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66