Palstalla ovat monet kirjoittaneet, että vanhoillislestadiolaiset vetävät linssiin yritystoiminnassa ihmisiä.
Onko näin? Minulla ei ole itsellä mitään kokemusta tästä asiasta. Onko asiassa perää vai onko kertojiin iskenyt perisuomalainen kansallistunto = kateus?
Jos vl on rakentanut menestyvän yrityksen puhtain keinoin ja ajaa isolla Mersulla (mulla on vähän pienempi Mersu) sekä asuu komiassa talossa, niin onko siihen kenelläkään nokan koputtamista?
Kusettaako vl kaupoissa?
24
554
Vastaukset
- Rebekka*
Niin, Suomihan on vapaa maa ja jokaisella samanlaiset mahdollisuudet ja vapaudet laittaa pystyyn minkälaista putiikkia tai firmaa haluaa. Menestymisessä ja omistamisessa ei ole mitään pahaa, ellei siihen ole kiinnittänyt sydäntään. Nimittäin on tyyppejä, joiden jutut pyörivät vain siinä mitä on ostettu ja mitä seuraavaksi hankintalistalla, joten EVVK ainakin tältä rintamalta. Itse vllnä en usko, että voi mitenkään yleistää tuota linssiin vetämistä. Mutta paha kello kauas kuuluu, hyvä ei edes eaapuriin, joten ne tapaukset joissa on näin ikävästi käynyt varmasti tulevat tietoon. Ja niin pitääkin. Menestymisestä on mielestäni jossain päin tätä armasti Isänmaata tullut sellainen Jumala, että jotkut ovat sen piikkiin valmiita myymään vaikka äitinsä, jos vain tarjonta kohtaisi kysynnän.
että ihminen on perusluonteeltaan AHNE.
Niinpä joillekin saattaa mahdollisen vaurauden karttuessa iskeä päälle vimma: Lisää, lisää, lisää...!!!
Tällöin katse kiinnittyy ensisijaisesti varallisuuteen ja mammonaan. Silloin ollaan metsässä. Sen sijaan Jumala ei kiellä vaurastumista, jos asiat ovat oikeassa suhteessa toinen toiseensa.
"Menestymisestä on mielestäni jossain päin tätä armasti Isänmaata tullut sellainen Jumala, että jotkut ovat sen piikkiin valmiita myymään vaikka äitinsä, jos vain tarjonta kohtaisi kysynnän."
Oletko kuullut koskaan, että joku vl olisi kaupitellut muoria?- Rebekka*
Melperi1 kirjoitti:
että ihminen on perusluonteeltaan AHNE.
Niinpä joillekin saattaa mahdollisen vaurauden karttuessa iskeä päälle vimma: Lisää, lisää, lisää...!!!
Tällöin katse kiinnittyy ensisijaisesti varallisuuteen ja mammonaan. Silloin ollaan metsässä. Sen sijaan Jumala ei kiellä vaurastumista, jos asiat ovat oikeassa suhteessa toinen toiseensa.
"Menestymisestä on mielestäni jossain päin tätä armasti Isänmaata tullut sellainen Jumala, että jotkut ovat sen piikkiin valmiita myymään vaikka äitinsä, jos vain tarjonta kohtaisi kysynnän."
Oletko kuullut koskaan, että joku vl olisi kaupitellut muoria?No en.:) Kenenkään ahneus ei ole niin totaaliseksi tullut. Varmaan olet oikeassa siinä että toisille menestys nousee päähän ja kaikkea pitää saada lisää ja entistä parempaa. Ja juuri tuo, että omistamisessa sinänsä ei ole mitään pahaa ellei se hallitse elämää ja ole kaiken mittapuu.
- "suhteita kalevaan"
viestisi oli pääosin ihan hyvä, parasta mitä sulta on koskaan tullut, mutta miksi ihmeessä menit pilaamaan kohtuullisen hyvän avauksesi sairaalla sivujuonteella ---> (mulla on vähän pienempi Mersu), olethan "viisas mies" ja "kirjoittelet rehulalle", niin onko ihan pakko paljastaa joka viestissä se kuinka tyhmä oikeesti olet?
Minäkin menen.
PS. Ajoin juuri talliin hienon tummansinisen Mersun. Älä ole niin katkera ja kateellinen. Pliis!- "suhteita kalevaan"
Melperi1 kirjoitti:
Minäkin menen.
PS. Ajoin juuri talliin hienon tummansinisen Mersun. Älä ole niin katkera ja kateellinen. Pliis!"Mene vl-PÄSSI nukkumaan"
Ei, niin en tee vaikka sitä toivot, olenhan punainen lanka - palstallasi :).
Minulla on yötyö, iso veli valvoo - et semmosii...., tiedä vaikka olet joku päivä tällä samalla "osastolla", tosin silloin sun tapauksessa eri puolella kaltereita, heh !=).
"Minäkin menen. "
Ei, vaan sinun on mentävä. (lääkkeet ne sinuunkin vaikuttaa, et oo kuitenkaan immuuni niille :))
"PS"
Tiesimme sen, perussuomalaisilla on "suhteita kalevaan".
(S-mallia kai yritit tarkoittaa ;D)
"Ajoin juuri talliin hienon tummansinisen Mersun."
Vaikka auto ei olekaan enää status, niin sinulle kyllä mersun suo, pitää sinullakin raukalla olla joku itsetuntoasi kohottava hyödyke.
"Älä ole niin katkera ja kateellinen."
Nyt et huomannut, (jota ei voinu odottaakaan - tietty) , että sinä kirjoitit avauksen mersuista :)))).
Kirjoitit avauksesi huom: rekattuna, ellet pillereissäsi sitä enää muista...
Kiitos kuitenkin salamannopeasta vastauksestasi,(hi hii hii@) tiedämme toki, että päivystät täällä tarvittaessa 16 h vrk. Ainoastaan lääkemääräyksesi aihauttaa katkon siihen - yö-ajaksi, ellei sit ole myös unikatkoja, joten sit yölläkin sä sit täällä, muttet.. :D.
mä nautin kun sä reagoit, se on tarkoituskin - että reagoit :)))))))))))))))))))))))))
kaikesta huolimatta; "kirjoita rehulalle, olethan "viisas mies"
:D - viisastuu.
"suhteita kalevaan" kirjoitti:
"Mene vl-PÄSSI nukkumaan"
Minulla on yötyö, iso veli valvoo - et semmosii...., tiedä vaikka olet joku päivä tällä samalla "osastolla", tosin silloin sun tapauksessa eri puolella kaltereita, heh !=).
"Minäkin menen. "
Ei, vaan sinun on mentävä. (lääkkeet ne sinuunkin vaikuttaa, et oo kuitenkaan immuuni niille :))
"PS"
Vaikka auto ei olekaan enää status, niin sinulle kyllä mersun suo, pitää sinullakin raukalla olla joku itsetuntoasi kohottava hyödyke.
Nyt et huomannut, (jota ei voinu odottaakaan - tietty) , että sinä kirjoitit avauksen mersuista :)))).
Kiitos kuitenkin salamannopeasta vastauksestasi,(hi hii hii@) tiedämme toki, että päivystät täällä tarvittaessa 16 h vrk. Ainoastaan lääkemääräyksesi aihauttaa katkon siihen - yö-ajaksi, ellei sit ole myös unikatkoja, joten sit yölläkin sä sit täällä, muttet.. :D.
mä nautin kun sä reagoit, se on tarkoituskin - että reagoit :)))))))))))))))))))))))))
:DKokemuksesta en tee heidän kanssa kauppoja , yleistää ei saisi , puhun vain omasta puolestani.
- hah hah
"suhteita kalevaan" kirjoitti:
"Mene vl-PÄSSI nukkumaan"
"Minäkin menen. "
"PS"
:DSiinäpä on kaksi sukulaissielua löytäneet toisensa, Melperi ja tämä vanginvartija-Oulun veli.
hah hah kirjoitti:
Siinäpä on kaksi sukulaissielua löytäneet toisensa, Melperi ja tämä vanginvartija-Oulun veli.
mahda olla kalterien sisäpuolella. On ilmeisesti saanut erityisluvan viedä läppärin selliin. Olisko sukua Olavi-veljelle, kun tällainen lupa heltisi?
- sentään
Vl ei toista vl:ää kuseta.
- liekö näin
väittää, että omaa väkeä ei vl:t kuseta, mutta "epäuskoisia" kusetetaan viimesen päälle.
- huono kello
liekö näin kirjoitti:
väittää, että omaa väkeä ei vl:t kuseta, mutta "epäuskoisia" kusetetaan viimesen päälle.
minulla on kokemusta. toisaalta ko. kusettaja meni liian pitkälle, eikä enää ole vl. varovaisuutta!
- Kempelainen
On todella.
Minua kaupan käynnistä pettäneistä, on yli 90% lestadiolaisia.
On kuitenkin huomioitava se, että tavallinen penkkiläinen ei siihen syyllisty, vaan tuo omavanhurskas kerma.
Kiinteistökaupassakin yksi johtava VL myi kiinteistön minulle ja selvisi, että se oli asiakirjoissa kunnassa katos?
Samoin sille tontille ei ollut liittymää?? Vaikka myyjä oli kiinteistövälittäjä.
Kunta ei antanut ( Vl virkamiehet ) liittymää ja minun oli se ostettava viereiseltä maan omistajalta.
Poliisi tutki, mutta kun Lääninhallituksessa on VL ja tutkinnan johtaja VL, tulos oli vain naureskeltava kirje – olisi pitänyt itse huomata.
Täysiä rosvoja koko johto porukka.En syytä, enkä syyllistä, mutta vastaavassa kaupassa olisin kysellyt monelta asiantuntijalta mielipidettä minkälaisia ansoja ko kauppa voisi sisällään pitää, varsinkin kun myyjänä on johtava vl. Todennäk en olisi uskaltanut sellaisen kanssa "ruveta millekään". Ihan sama mustalaisten kanssa. Tavallisista v-lest on kokemusta, että ovat keskimääräistä rehellisempiä. Mutta tosiroistoja on heissäkin.
Mutta kusettaa myöskin ei-vl...
- kop kop
"Jos vl on rakentanut menestyvän yrityksen puhtain keinoin ja ajaa isolla Mersulla (mulla on vähän pienempi Mersu) sekä asuu komiassa talossa, niin onko siihen kenelläkään nokan koputtamista?"
On siihen nokan koputtamista paljonkin. Ajattele tuollaisen ihmisen hiilijalanjälkeä. Olen itse kuullut nimeltä mainiten kaupoissa huijanneista vl:istä ja jo nuorena ihmettelin kuulemaani vl-kauppiaan markkinointipuhetta toiselle vl:lle: "EI ME NYT OMIA HUIJATA". Kuitenkin olen ihan samoin kuullut nimeltä mainiten myös rehellisen liikemiehen maineessa olevasta vl:stä. Molempia löytynee.
Tässä kaikessa lienee kuitenkin kyse siitä, että hyvä kello kauas kuuluu, mutta paha vieläkin kauemmaksi.- Oulun veli
ei muuta, eikä lisättävää!
- ainakin isoimmissa
marketeissa on vessat, joihin voi kuseskella jos kusettaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?612396Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411163Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755085Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283699Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963544Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss473094Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082819Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132318Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie392138Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191955