Olen avohoitopotilas ja maksanut kaikki 3 terveyskeskusmaksua ja saan käydä loppuvuoden siis maksutta terveyskeskuslääkärin vastaanotolla. Ei ole väliä kuka on lääkäri, kunhan saan keskusteluapua ja myös apua lääkeasioihin. Ajattelin että voisin käyttää nyt oikeuttani hyväkseni ja tavoitteena olisi saada aika 1-2 viikon välein loppuvuodeksi jollekin lääkärille. Toivoisin niiden olevan sellaista tukevaa keskusteluterapiaa, jossa voisin puhua psyykenlääkityksestä, seksuaalisuuden ongelmista ja yksinäisyydestä. Toivoisin että lääkäristä tulisi minulle läheisisin ihminen ja minusta läheisriippuvainen. Miten luulette tässä käyvän? Onko oikeuteni hakea apua näin usein, eli toteutuuko hoitotakuu? Kuinka pian he laittavat lähetteen psykiatrian polille jos olen varaamassa pitkää aikaa viikon kahden välein? Jos joudun psykiatrian polille, onko minulla siellä oikeus saada tavata psykiatri viikon kahden välein? En luota sairaanhoitajiin, vain lääkäreihin ja psykologeihin.
Ja tämä ei ole läppä, vaan olen tosissani. Olen heikko ja tarvitseva.
Kuinka usein saan käydä lääkärissä?
9
526
Vastaukset
- ........
Jos avaudut henkisistä ongelmista terveyskeskuksessa, voit saada lähetteen mielenterveystoimistoon. Siellä tapaat joko hoitajaa tai sosiaalihenkilöä kaiketikin noin parin viikon välein. Psykiatria et tapaa kuin muutaman kerran vuodessa ja silloin puhutaan lääkkeistä, mahdollisten lääkärintodistusten tarpeesta ja sen sellaisesta.
Millään ilveellä et pääse tapailemaan ketään LÄÄKÄRIÄ kahden viikon välein vaikka kuinka yrittäisit. Sinulle ei vaan yksinkertaisesti anneta aikaa ja se siitä. Sano siis suoraan jo terveyskeskuksessa mitä oikeasti kaipaat eli kuunteluapua mielenterveysongelmissa, että pääset sinne oikeaan osoitteeseen eli mielenterveystoimistoon omalla paikkakunnallasi. - .
toisaankaan kuten kuvailit. Saat MTT:n lähetteen.
- vinkvinkvink
Vaikka joka päivä mutta yksityisellä ja omalla rahalla. On muitakin apua tarvitsevia. Oletko ajatellut vapaaehtoistyötä esim. vanhusten parissa niin saisit ajatuksesi pois omasta navastasi ja kapeutuneista ajatuksistasi?
- Mollukka....,
ihan sama kenen kanssa juttelee vaikka viisitoista minuuttia huolistaan ja pahasta olostaan, niin se helpottaa. Toisille tekee hyvää olla valkotakkisen lääkärin kanssa keskustelemassa kuin ei- valkotakkisen terapeutin. Valkoinen takki tuo monille turvallisen olon a tiedon siitä, että ihminen todellakin auttaa, jos jotakin tapahtuu. Valkoinen takki myöskin kertoo siitä, että apu on todellakin lähellä ja ei tarvitse pelätä.
Lääkärin vastaanotolle voi mennä silloin, kun apua tarvitsee. Jos sanot ettet halua psykiatria lääkäriksesi, niin voit käydä , mutta aika tietty on lyhyt, terveyskeskuslääkärillä juttelemassa asioita. heillä on myöskin psykiatrian perustiedot hanskassa. Ovat tenttineen psykiatrian. - 7+20
Heh heh, lääkäriinkö luottasit. Lääkärille olet yksi 15 minuutin hetu jolle kirjataan järjestelmään vielä lääkitys ym. Ja lääkäristäkö sinusta riippuvainen. Voi kauhistus, se on yhteiskunnan varojen tuhlausta ja potilaasta riippuvaiseen lääkäriin en luottaisi kuunaan päivänä. Sama kuin lääkäri sekaantuisi potilaaseensa.
Heikko ja tarvitseva, heikko ja tarvitseva.....RYHDISTÄYDY. Ja yksinkin on elämää, paljon!- Venla72___
Lääkäriaikoja tuskin saat ellet mene yksityiselle. Siellä saa käydä vaikka joka päivä :) Sulle 7 20 sanon, että ootpa fiksu kun toinen kertoo mieltä painavista asioista niin sä tulet ja lyöt puukolla selkään. Empatiaa parhaimmillaan. Jos sä et ole heikko ja tarvitseva niin sätki sä yli-ihmisenä, me loput saadaan tasan varmasti olla juuri niin heikkoja ja tarvitsevia kun ollaan.
- aesdfjuk
Eikö kannattaisi ennemmin hakeutua terapiaan (joillakin terapeuteilla lienee lääkärin koulutus)? Tavalliset psykiatrit eivät osaa kuitenkaan sanoa juuta tai jaata mihinkään mitä vuodattelet, tai ainakaan minulle eivät osaa. Haenkin lääkäristä vain lääkkeitä.
- ???
miten h*tissä joku v*tun sosiaalihenkilö osaa auttaa masentunutta ?
- ontääsellasta että
Terveyskeskus lääkäril ei yleensä ole aikaa. Ne on täystyöllistettyjä'.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49901
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56762
- 101741
- 33702
- 60699