Karvaton koira

Leenuskainen

Onko kukaan leikannut lapinkoiransa turkkia kesäksi? Mieli tekisi mutta tuleeko koirasta kovin ruma ; )

7

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapinkoiran turkki on mahtava ja sillä on varmasti kuuma näin kesähelteillä. Kuitenkin se on juuri se turkki joka toimii eristeenä myös kesällä.
      Pitää vain kysyä, miksi haluat leikata koiran turkin?
      Jos kyse on kuumuudesta, harjaa kaikki pohjavillat irti, ainakin jää koiralle turkki päälle, mutta ne kuumat pohjavillat on poissa. Itse en leikkaisi kuin pakon edessä, kuten viime kesänä tuli muutaman meressäuinnin jälkeen ihottumaa joka kutisi. Oli helpompi hoitaa kun oli lyhyempi turkki ja iho sai hengittää paremmin.
      En kyllä tosiaan menis muuten leikkaamaan. Eihän se näytä edes lapinkoiralta sitten. :(

      • Leenuskainen

        Niin aion tehdä, kiitos vastauksestasi : ) -Ei kun harjaamaan, karvaa kyllä lähtee!


      • Leenuskainen kirjoitti:

        Niin aion tehdä, kiitos vastauksestasi : ) -Ei kun harjaamaan, karvaa kyllä lähtee!

        Jep! Meilläkin lähtee kyllä vaan niin paljon kuin jaksaa harjata! :)


      • tgdxs
        Leenuskainen kirjoitti:

        Niin aion tehdä, kiitos vastauksestasi : ) -Ei kun harjaamaan, karvaa kyllä lähtee!

        Yleensä kesäisin pystykorvarotujen aluskarva alkaa vähentyä ns. karvanlähtö. Koirilla on luontainen kyky irroittaa aluskarvaansa ja kasvattaa tarpeen vaatiessa uutta tilalle. Peitinkarvasta koiran lämmönsäätely ei riipu, vaan aluskarvasta.


    • titii

      Meidän leikattu 11v pappa on ajeltu nyt edellisenä ja tänäkesänä. Leikatun uroksen karva voi mennä ihan hulluksi, kasvaa vaan pituutta ja karvanlähtöajatkin voi mennä ns. sekaisin.
      Koira on selkeästi tyytyväisempi lyhyen kesätukan kanssa, liikkuu enemmän ja erehtyy välillä jopa leikkimäänkin. :-)

      • 12+3

        suojaksi paarmoja,hyttysiä ja muita vastaan,kun turkki luontaisesti suojaa koiran niiltä.Ei ole koiran karvoja tarkoitettu leikeltäväksi pois.Turkki on kuin iho koiralle se suojaa koiraa.


      • huohoijaa
        12+3 kirjoitti:

        suojaksi paarmoja,hyttysiä ja muita vastaan,kun turkki luontaisesti suojaa koiran niiltä.Ei ole koiran karvoja tarkoitettu leikeltäväksi pois.Turkki on kuin iho koiralle se suojaa koiraa.

        No ei kukaan nyt koiraa täysin karvattomaksi aja... Jos lappalaisella on tiheä turkki, se suojaa kyllä öttiäisiltä vaikka olisikin sentin pituiseksi ajeltu. Meillä ei ole ainakaan KOSKAAN paarmat käyneet lappalaisen kimppuun ja hyttyset imee verta kuonosta, jossa ei ole niin paksua karvaa (taikka tarpeeksi) kuin muualla. Ei lappalaista saa kokonaan samanlaiseksi kuin se kuonokarva ajelemalla.
        Kyllä mä ajelisin mun koirat kaljuksi jos kokisin ettei ne muuten pärjää helteillä eikä pudota karvaansa, varsinkin kun nartuilla harvemmin karvanlähtö liittyy vuodenaikaan, enemmänkin kiimankiertoon.
        "Turkki on kuin iho koiralle se suojaa koiraa." Kyllä niillä koirilla on se ihokin siellä karvan alla suojaamassa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe