varasijoille jääneet....

voi pettymys

Ite jäin hoitotyön sv:ssä varasijalle 43 ...

Mites muilla mille varasijalle jäitte?

128

17813

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noupadi

Pääsin sairaanhoito-puolelle sisään, mutta ykköshaku-toiveesta (kätilötyö) jäin 7. varasijalle. Ei vielä oikein hymy irtoa vaikka kai sitä pitäis olla tyytyväinen, että pääsi kuitenkin hoitoalaa opiskelemaan.

• mietin vaan kohtaloa

Miten toi voi olla mahdollista, ku mä oon tonne kätilötyöhön paremmalla varasijalla (4.), mut en silti päässy sairaanhoitoon vaan jäin ekalle varasijalle?!

• itqvinqparq

mäkin jäin varasijalle, tässä nyt jännäillään.
        kellään tietoa onko joku peruutellut paikkaansa?

• voi pettymys

siis olen sijalla 43 ja kouluun valittiin 24 eli enkös olekin varasijalla 19 ? No nyt tais mennä oikein =)). Toki aika monen pitäs peruu paikkansa jotta edes tosta nousis sisälle kouluun!

• kssks

Ei kyllä sä olet varasijalla 43 etkä 19... Ei niitä kouluun valittuja oteta tuohon laskuun mukaan ollenkaan

• voi pettymys
        kssks kirjoitti:

Ei kyllä sä olet varasijalla 43 etkä 19... Ei niitä kouluun valittuja oteta tuohon laskuun mukaan ollenkaan

no jos se noin sitten menee niin silloin on mahikset mennyt =(

• sasuuuuuuu

metropoliasta tulleesta ammattikorkeakoulujen yhteishaussa hakeneiden ohjeessa lukee: "saat selville varasijanumerosi kun vähennät tästä luvusta hyväksyttyjen määrän." Eli kssks taisit olla väärässä=) eli siis oot varasijalla 19! (43-24=19) ;)

• sasuuuuuuuuuu
        sasuuuuuuu kirjoitti:

metropoliasta tulleesta ammattikorkeakoulujen yhteishaussa hakeneiden ohjeessa lukee: "saat selville varasijanumerosi kun vähennät tästä luvusta hyväksyttyjen määrän." Eli kssks taisit olla väärässä=) eli siis oot varasijalla 19! (43-24=19) ;)

eli siis tolla luvulla tarkotan sijotustasi valinnassa.

• xyxyxyz

jep, täälläkin jäätiin ulos :(
      Mutta varasijaani en vielä tiedä...
      Noh; syksyllä uudestaan!!!

• ?????

Kirje tuli ja varasijalla 11 ollaan; 96 otetaan sisään. Eli hain Metropoliaan sairaanhoitajaksi.
      Onkohan tässä enää toivoa...? Miltä varasijoilta pääsee vielä sisään?

• koiijdd

Itse jäin varasijalle 15, en todellakaan usko että niin moni enää peruisi :D

• ?hoitaja

pääsin saimaan amk:hon sairaanhoitajaks ja oon toisella varasijalla samaan kouluun ensihoitajaksi. mitä luulette, kannattako elätellä toiveita vielä ensihoitajaks pääsystä....? haluaisin kovin... :)

• sulla on :)
        ?hoitaja kirjoitti:

pääsin saimaan amk:hon sairaanhoitajaks ja oon toisella varasijalla samaan kouluun ensihoitajaksi. mitä luulette, kannattako elätellä toiveita vielä ensihoitajaks pääsystä....? haluaisin kovin... :)

Sulla on hyvät mahdollisuudet, jos olet varsijalla 2 :) Toivotaan, että pääset.

• Noupadi
        sulla on :) kirjoitti:

Sulla on hyvät mahdollisuudet, jos olet varsijalla 2 :) Toivotaan, että pääset.

Hyvät tsäänssit päästä toiselta varasijalta sisään ja Metropoliaankin sijalta 15 voi ihan hyvin päästä kun paikkoja on enemmän. Turun kätilötyöhön on aloituspaikkoja vaan 20, niin en suuresti elättele toiveita 7. varasijalta sisään pääsystä...

• odottelua...
        Noupadi kirjoitti:

Hyvät tsäänssit päästä toiselta varasijalta sisään ja Metropoliaankin sijalta 15 voi ihan hyvin päästä kun paikkoja on enemmän. Turun kätilötyöhön on aloituspaikkoja vaan 20, niin en suuresti elättele toiveita 7. varasijalta sisään pääsystä...

mä oon toisella varasijalla.. eli aika hyvät mahikset ois päästä.. tympäsee vaan ku toi koulu oli toisena hakutoiveena, jos oisin laittanu sen ykkös toiveeks nii se ois riittäny sisäänpääsyyn.. :( mut nyt ei auta ku taas ootella tietoa.. :D

• ykskakskolme
        odottelua... kirjoitti:

mä oon toisella varasijalla.. eli aika hyvät mahikset ois päästä.. tympäsee vaan ku toi koulu oli toisena hakutoiveena, jos oisin laittanu sen ykkös toiveeks nii se ois riittäny sisäänpääsyyn.. :( mut nyt ei auta ku taas ootella tietoa.. :D

Itse hain HAMK:iin Mustialaan agrologiksi,ja olen tällä hetkellä varasijalla 13. Sisään otetaan 65, osaako joku sanoa, onko mitään mahdollisuuksia enää päästä sisään? Näkeekö netistä jostain niitä viime vuosien tuloksia, että kuinka moni on ottanut vastaan saamansa paikan? Muistaakseni niitä on jossakin ..

• Tiipu:)
        ykskakskolme kirjoitti:

Itse hain HAMK:iin Mustialaan agrologiksi,ja olen tällä hetkellä varasijalla 13. Sisään otetaan 65, osaako joku sanoa, onko mitään mahdollisuuksia enää päästä sisään? Näkeekö netistä jostain niitä viime vuosien tuloksia, että kuinka moni on ottanut vastaan saamansa paikan? Muistaakseni niitä on jossakin ..

Mulla kävi kans klassisesti, että pääsin metropoliaan sairaanhoitajaksi mut ykkösvaihtoehto oli kätilö. En tiiä vielä paljosta jäi kiinni, kun kirje ei oo vielä tänne pohjois-suomeen tullut. Ties vaikka ois joku varasija. :D Mut oon ilonen silti, samat opinnothan ne kuitenki on alussa SH:lla ja kätilöillä, joten hyvä hakee vaikka ens keväänä uuestaan. Onnittelut kaikille päässeille, ja tsempit niille jotka ei päässy sinne minne halus. Syksyllä sitten uuestaan! :)

• safasf
        Tiipu:) kirjoitti:

Mulla kävi kans klassisesti, että pääsin metropoliaan sairaanhoitajaksi mut ykkösvaihtoehto oli kätilö. En tiiä vielä paljosta jäi kiinni, kun kirje ei oo vielä tänne pohjois-suomeen tullut. Ties vaikka ois joku varasija. :D Mut oon ilonen silti, samat opinnothan ne kuitenki on alussa SH:lla ja kätilöillä, joten hyvä hakee vaikka ens keväänä uuestaan. Onnittelut kaikille päässeille, ja tsempit niille jotka ei päässy sinne minne halus. Syksyllä sitten uuestaan! :)

Laurean tietokäsittelyssä varasijalla 9 kun 75 pääsee, onkohan mitään toivoa?

• ykskakskolme
        safasf kirjoitti:

Musta tuntuu, että kun noin monta pääsee sisään ja sun varasija on sentään lähes alkupäässä; veikkaan et kyl ainakin 9 peruu paikkansa.. Monethan hakevat amk:iin vaan "varavaihtoehtona" jos yliopistoon ei pääsekään.Itse ainakin lohduttaudun sillä ajatuksella, ja toivon,ettei oma 13. varasijanikaan olisi mahdoton.. :)

• Nyt kävi näin
        safasf kirjoitti:

Metropolian mediatekniikassa varasija kymmenen paikkeilla ja sisään otetaan 110, kannattaako elätellä yhtään toiveita? Tuli kustua kokeessa aivan liian helppo tehtävä (3p arvoinen) ja sisäänpääsy jäi sitten kahdesta pisteestä kiinni....
        Toivottavasti joku jaksaisi vastata, kiitos etukäteen. :)

Elikkä:
        Varasija: 10
        Hyväksytyt 110

Onkohan minään vuonna päässyt tuolla yhdistelmällä varasijalta kouluun?

• humpssitaje
        ykskakskolme kirjoitti:

http://www.koulutusnetti.fi/index.php?file=276

saattaa löytyä vaikka mitä ;>

• Nyt kävi näin
        humpssitaje kirjoitti:

saattaa löytyä vaikka mitä ;>

Kiitos linkistä! Linkin perusteella mediatekniikassa on jättänyt vuosittain vähintään 15 henkilöä vastaanottamatta opiskelupaikan eli toivoa on, toivottavasti nappaa.

• koiiijd

Niin jäin siis tosiaan varasijalle 15 niinkuin aiemmin sanoin. Erehdyin katsomaan tilastoja viime syksyn perumisista ja kas kummaa 15 oli viime syksynä perunut paikkansa.. Jospa tänäkin vuonna peruisi.. Ehkä miun unissa :D

• safasf
        ykskakskolme kirjoitti:

Musta tuntuu, että kun noin monta pääsee sisään ja sun varasija on sentään lähes alkupäässä; veikkaan et kyl ainakin 9 peruu paikkansa.. Monethan hakevat amk:iin vaan "varavaihtoehtona" jos yliopistoon ei pääsekään.Itse ainakin lohduttaudun sillä ajatuksella, ja toivon,ettei oma 13. varasijanikaan olisi mahdoton.. :)

Toivottavasti tärppää meillä molemmilla :) Olen vieläkin niin pohjattoman pettynyt vaikka ihan ok varasija tulikin.. Suora paikka jäi reilusta pisteestä kiinni ja jos olisin pistänyt Laurean aikanaan haussa ykköseksi niin......... Laitoin kuitenkin Haaga-Helian saman alan ykköseksi mutta siinä jäin kauas. V*tutus olisi varmasti pienempi jos ei olisi tätä jossiteltavaa. Noh, kantapään kautta näemmä täytyy kokea :(

• ketutaaaaa
        safasf kirjoitti:

Toivottavasti tärppää meillä molemmilla :) Olen vieläkin niin pohjattoman pettynyt vaikka ihan ok varasija tulikin.. Suora paikka jäi reilusta pisteestä kiinni ja jos olisin pistänyt Laurean aikanaan haussa ykköseksi niin......... Laitoin kuitenkin Haaga-Helian saman alan ykköseksi mutta siinä jäin kauas. V*tutus olisi varmasti pienempi jos ei olisi tätä jossiteltavaa. Noh, kantapään kautta näemmä täytyy kokea :(

Joo, arvaa onko samat fiilikset täällä. Sain oman koulutusalani haun pisteissä sen alimman pistemäärän (90/100), jotta ois päässy sisään, enkä SILTIKÄÄN PÄÄSYT! Siis en, vaikka oli se alin pistemäärä :( Jäin kuudennelle varasijalle.

• ---------

mä jäin varasijalle 5. sisään otettiin 23. mitä luulette, mimmoset mahikset on päästä sisään vielä?? :) kokemuksia edellisvuosista?

• Sisu-Susan

Mä jäin 88. varasijalle SH-koulutukseen joten tälläkertaa mahkut ovat todella olemattomat vai mitä ?? Mikähän mahtaa olla alin varasijasijoitus jolla on sisään otettu ?? Kertokaa please. No haen syksyllä uudestaan !! Periksi ei anneta !!

• ??????

Jep, minuakin kiinnostaisi tietää, miltä varasijoilta on vielä päässyt sisään edellisinä vuosina Metropoliaan...

• Ömmöm
        ?????? kirjoitti:

Jep, minuakin kiinnostaisi tietää, miltä varasijoilta on vielä päässyt sisään edellisinä vuosina Metropoliaan...

Pääsin reippaalla pisteitten ylittämisellä sairaanhoitajaksi Metropoliaan, mutta ensihoito oli ykkösvaihtoehto... Puolesta pisteestä jäi kiinni, en tiedä edes millä varasijalla olen, mutta uskon ettei kovin paljoa mahkuja ole.

• I
        Ömmöm kirjoitti:

Pääsin reippaalla pisteitten ylittämisellä sairaanhoitajaksi Metropoliaan, mutta ensihoito oli ykkösvaihtoehto... Puolesta pisteestä jäi kiinni, en tiedä edes millä varasijalla olen, mutta uskon ettei kovin paljoa mahkuja ole.

Millähän varasijalla kannattaisi elätellä vielä toivoa vaasan amk terveydenhoitaksi opiskelemaan kun valittuja oli 35?

• hjkkjkjkjkj
        ?????? kirjoitti:

Kaverilla oli ollut kolmas varasija sairaanhoitopuolelle joku vuosi sitten, mutta ei päässyt. Seuraavana vuonna tais olla viides varasija ja pääsi, et silleen.

• M. M. 1991
        I kirjoitti:

Millähän varasijalla kannattaisi elätellä vielä toivoa vaasan amk terveydenhoitaksi opiskelemaan kun valittuja oli 35?

olen varasijalla 30 ja elättelen toivoa josko pääsisin sisään ?? Onkohan toiveeni täysin epärealistinen ? Ts. kysymys kuuluu minunkin osaltani että miltä varasijoilta on aikaisempina vuosina vielä saanut opiskelupaikan ?? Joku oli saanut paikan haluamaltaan alalta takavuosina vieä lokakuussa mutta numeerista varasijaa en valitettavasti muista. VASTAILKAA PLEASE.

• justjoojoo
        hjkkjkjkjkj kirjoitti:

Kaverilla oli ollut kolmas varasija sairaanhoitopuolelle joku vuosi sitten, mutta ei päässyt. Seuraavana vuonna tais olla viides varasija ja pääsi, et silleen.

joo noissa varasijoilta pääsyissä tuntuu olevan heittoa. Mun sisko pääs viime syksynä varasijalta 22 sairaanhoitajakouluun ja ite oon nyt varasijalla 20 eli jännää on.

• SH 2005
        M. M. 1991 kirjoitti:

olen varasijalla 30 ja elättelen toivoa josko pääsisin sisään ?? Onkohan toiveeni täysin epärealistinen ? Ts. kysymys kuuluu minunkin osaltani että miltä varasijoilta on aikaisempina vuosina vielä saanut opiskelupaikan ?? Joku oli saanut paikan haluamaltaan alalta takavuosina vieä lokakuussa mutta numeerista varasijaa en valitettavasti muista. VASTAILKAA PLEASE.

tyäkaverini pääsi joskus 2000-luvun alussa varasijalta 32 amk:hon sairaanhoitapuolelle. Toivottavasti PÄÄSET varasijalta 30 :):) !!! TSEMPPIÄ !!

• känädä5
        justjoojoo kirjoitti:

joo noissa varasijoilta pääsyissä tuntuu olevan heittoa. Mun sisko pääs viime syksynä varasijalta 22 sairaanhoitajakouluun ja ite oon nyt varasijalla 20 eli jännää on.

Itse hain HUMAKkiin viittomakielentulkin ko:aa opiskelemaan. Nettisivuilla lukee, että aloituspaikkoja 18. Kuitenkin koulutukseen hyväksytty nyt vain 17?

Olen 2.varasijalla ja kyllä ketuttaa! Itselläni on alin hyväksytty pistemäärä, joten yhteispisteistä tuo pääseminen koulutukseen ei ole jäännyt kiinni!

Jännä nähdä sitten, että kuinka ihmiset jättää ottamatta paikkojaan vastaan. Jos tuosta aiemmin lähetetystä linkistä oikein osasin tulkita niin edellisenä vuonna 2 olisi perunut ja sitä edeltävänä vuonna jopa 8 (tuolloin otettiin kuitenkin koulutukseen enemmän opiskelijoita mukaan). Kyllä harmittaa! No ensimmäistä kertaa tässä vasta ollaan hakemassa, mutta silti koulutuspaikka niiiiiiiiiiiiiiiin lähellä.. kehtaakohan tässä vielä toivoa pääsevänsä?

• Tyttö89^^..
        känädä5 kirjoitti:

Itse hain HUMAKkiin viittomakielentulkin ko:aa opiskelemaan. Nettisivuilla lukee, että aloituspaikkoja 18. Kuitenkin koulutukseen hyväksytty nyt vain 17?

Olen 2.varasijalla ja kyllä ketuttaa! Itselläni on alin hyväksytty pistemäärä, joten yhteispisteistä tuo pääseminen koulutukseen ei ole jäännyt kiinni!

Jännä nähdä sitten, että kuinka ihmiset jättää ottamatta paikkojaan vastaan. Jos tuosta aiemmin lähetetystä linkistä oikein osasin tulkita niin edellisenä vuonna 2 olisi perunut ja sitä edeltävänä vuonna jopa 8 (tuolloin otettiin kuitenkin koulutukseen enemmän opiskelijoita mukaan). Kyllä harmittaa! No ensimmäistä kertaa tässä vasta ollaan hakemassa, mutta silti koulutuspaikka niiiiiiiiiiiiiiiin lähellä.. kehtaakohan tässä vielä toivoa pääsevänsä?

Tuleeko sieltä joku kirje tai ilmoitus jos on hyväksytty varasijalta opiskelemaan?

• ..........
        Tyttö89^^.. kirjoitti:

Tuleeko sieltä joku kirje tai ilmoitus jos on hyväksytty varasijalta opiskelemaan?

Tulee kirje. Itsekin on hyväksytty yhtenä vuonna varasiljalta, mikä oli aikamoinen yllätys, kun olin aika kaukana jonon kärjestä eikä hirveästi paikkoja. Olin sitten jo tehnyt muita suunnitelmia, joten en mennyt, mutta semmoinen aika perus sinut on hyväksytty, ilmoita x päivään mennessä tuletko -kirje se oli.

.......... kirjoitti:

Tulee kirje. Itsekin on hyväksytty yhtenä vuonna varasiljalta, mikä oli aikamoinen yllätys, kun olin aika kaukana jonon kärjestä eikä hirveästi paikkoja. Olin sitten jo tehnyt muita suunnitelmia, joten en mennyt, mutta semmoinen aika perus sinut on hyväksytty, ilmoita x päivään mennessä tuletko -kirje se oli.

Äääähh!! Pääsin sairaanhoitajaksi metropoliaan, vaikka ykkösvaihtoehto oli kätilö! Ja jäi huimasta 0,25 pisteestä kiinni, eli olen EKALLA varasijalla!!!! Jännät paikat!! :DD

• miumaumou0000

Äääähh!! Pääsin sairaanhoitajaksi metropoliaan, vaikka ykkösvaihtoehto oli kätilö! Ja jäi huimasta 0,25 pisteestä kiinni, eli olen EKALLA varasijalla!!!! Jännät paikat!! :DD

Oulun Diakiin hoitotyöhön oon varasijalla 6 kun sisään otetaan 14..eli melkeen puolet pitäs perua että pääsisin.. :D (ei toivoa siis!) Kemi-tornioon hoitotyön sv oon sijalla 18 ku sisään otetaan 30..
        Tais jäädä koulupaikka saamatta, mutta ens vuonna uus yritys! :)

• 8640s803s
        miumaumou0000 kirjoitti:

Oulun Diakiin hoitotyöhön oon varasijalla 6 kun sisään otetaan 14..eli melkeen puolet pitäs perua että pääsisin.. :D (ei toivoa siis!) Kemi-tornioon hoitotyön sv oon sijalla 18 ku sisään otetaan 30..
        Tais jäädä koulupaikka saamatta, mutta ens vuonna uus yritys! :)

Olen Laurea Liiketalouspuolen varasijalla 11. (160 sisään)

- Voisi olla hyvin mahdollista päästä sisään? vai mitä mieltä olette?

8640s803s kirjoitti:

Olen Laurea Liiketalouspuolen varasijalla 11. (160 sisään)

- Voisi olla hyvin mahdollista päästä sisään? vai mitä mieltä olette?

Ihan hyvät mahikset on päästä vielä 11. varasijalta, kun noin paljon porukkaa on otettu sisään. Eri asia sitten niillä aloilla, joissa otetaan esimerkiksi alle parikymmentä, silloin on aika ihme jos melkein kaikki päässeet peruisivat. :D
        Toivotaan että tärppäis. :) Itelläni eka varasija kätilökouluun, ja jännittää PIKKUSEN!

BTW; tietääkö kukaan voiko noita peruutuspaikkoja kysellä jostain hakutoimistosta tms etukäteen, vai saako tiedon varasijalta pääsystä vasta elokuussa jonain tiettynä päivänä?

• varsijalla...

Ihan hyvät mahikset on päästä vielä 11. varasijalta, kun noin paljon porukkaa on otettu sisään. Eri asia sitten niillä aloilla, joissa otetaan esimerkiksi alle parikymmentä, silloin on aika ihme jos melkein kaikki päässeet peruisivat. :D
        Toivotaan että tärppäis. :) Itelläni eka varasija kätilökouluun, ja jännittää PIKKUSEN!

BTW; tietääkö kukaan voiko noita peruutuspaikkoja kysellä jostain hakutoimistosta tms etukäteen, vai saako tiedon varasijalta pääsystä vasta elokuussa jonain tiettynä päivänä?

Minulla vastattiin hakutoimistosta, että näillä näkymin viikolla 32 alkavat kutsumaan varsijolla olevia. Tuolloin myös itse soitella ja kysellä.
        En sitten tiedä osaavatko kertoa tilannetta aikaisemmin...

• ykskakskolme
        varsijalla... kirjoitti:

Minulla vastattiin hakutoimistosta, että näillä näkymin viikolla 32 alkavat kutsumaan varsijolla olevia. Tuolloin myös itse soitella ja kysellä.
        En sitten tiedä osaavatko kertoa tilannetta aikaisemmin...

Semmonen kysymys,et pitääkö varasijalla olevan ilmoittaa jotenkin AMKiin,että jonottaa vielä opiskelupaikkaa? Sain postia AMKlta mutta kuoressa ei ollut mukana mitään vastauslomaketta, olenko siis automaattisesti jonossa?

• ...
        ykskakskolme kirjoitti:

Semmonen kysymys,et pitääkö varasijalla olevan ilmoittaa jotenkin AMKiin,että jonottaa vielä opiskelupaikkaa? Sain postia AMKlta mutta kuoressa ei ollut mukana mitään vastauslomaketta, olenko siis automaattisesti jonossa?

Olet kyllä jonossa ihan automatiik

• kyyyyynel.....
        ... kirjoitti:

Olet kyllä jonossa ihan automatiik

onkoha mahkuja päästä kouluun varasijalta 10. pohjois-karjalan ammattikorkeeseen sairaanhoitajaks.. 3,5 pistettä jäi et ois päässy suoraa..:/ sisää otetaa 30..

• nvjfksgnf

itselläni jäi myöskin 0,25 pisteestää metropolian hoitotyön sv puolelle kiinni, mutta olen viidennellä varasijalla! :) Pitää vaan toivoa parasta!

• jehee

Täällä myös varasijoille jäätiin kevään haussa. Yhteen paikkaan jäin vain 1,66 pisteen päähän.. varasijalla olen kymmenentenä :s ja oppilaita otetaan reilu 70 sisään. Enpä olisi heti uskonut että kouluun pääseminen voisi jäädä pisteenkin pähän. Noh, tulipas ainakin kokemusta pääsykokeista, oli ensimmäinen hakuni, ja nyt vain sitten miettimään muita mahdollisuuksia.

• hämmentynyt?!?!

Siis miten tää varasija paikka nyt menee?? Jos kouluun otetaan 30 ja sijoitukseni oli 39, niin olenko varasijalla 9???

• ..

olet

• lardemanzo
        .. kirjoitti:

olet

Itse jäin 38. varasijalle OAMK:n haussa Maisemasuunnittelun (hortonomi) puolelle. Eniten pistää harmittamaan se että sain kokeesta täydet pisteet 30/30p ja silti jäin nuin kauas. Onkohan se alalle hyväksi jos sisään pääsee sellaisia opiskelijoita jotka pääsevät nipin napin kokeen läpi mutta alkupisteillään "varastavat" paikat tuolta. Alkaa harmittamaan kun ei lukiossa aikoinaan loistanut ja yo-lakin sai keskinkertaisilla arvosanoilla.

Onkohan mahdollisuuksia päästä vielä? Kun kyselin niin viime vuonna tullut kyseiseen paikkaan parisenkymmentä peruutusta. Mutta varasuuunnitelmana on jo harkinnassa, eli aloitan oppisopimuskoulutuksen eräässä arkkitehtitoimistossa ja sieltä saa ainakin ammatin (suunnitteluassistentti) 3 vuodessa ja saa palkkaakin!

Lannistua ei kannata, vaikka itselläkin on jo lähellä, 3. kevät kun pyrin eikä paikkaa tullut.

• Hurrdurrderp
        lardemanzo kirjoitti:

Itse jäin 38. varasijalle OAMK:n haussa Maisemasuunnittelun (hortonomi) puolelle. Eniten pistää harmittamaan se että sain kokeesta täydet pisteet 30/30p ja silti jäin nuin kauas. Onkohan se alalle hyväksi jos sisään pääsee sellaisia opiskelijoita jotka pääsevät nipin napin kokeen läpi mutta alkupisteillään "varastavat" paikat tuolta. Alkaa harmittamaan kun ei lukiossa aikoinaan loistanut ja yo-lakin sai keskinkertaisilla arvosanoilla.

Onkohan mahdollisuuksia päästä vielä? Kun kyselin niin viime vuonna tullut kyseiseen paikkaan parisenkymmentä peruutusta. Mutta varasuuunnitelmana on jo harkinnassa, eli aloitan oppisopimuskoulutuksen eräässä arkkitehtitoimistossa ja sieltä saa ainakin ammatin (suunnitteluassistentti) 3 vuodessa ja saa palkkaakin!

Lannistua ei kannata, vaikka itselläkin on jo lähellä, 3. kevät kun pyrin eikä paikkaa tullut.

Itse Jamk:iin 5 varasija ja 40 otetaan sisään. Pitää tässä alkaa soittelemaan ja kyselemään joko on tullut peruutuksia yms ja napata heti paikka jos/kun vapautuu

• .
        Hurrdurrderp kirjoitti:

Itse Jamk:iin 5 varasija ja 40 otetaan sisään. Pitää tässä alkaa soittelemaan ja kyselemään joko on tullut peruutuksia yms ja napata heti paikka jos/kun vapautuu

juu kannattaa tosiaan jo kysellä varasijoilta pääsy paikoista.. ite olin toisella varasijalla, sisäänotettiin 40 opiskelijaa. eilen soittelin hakutoimistoon ja tänään tuli kirje, pääsin opiskelemaan. :D

• hössöttelijä
        lardemanzo kirjoitti:

Ymmärrän sinua. Itse olen nyt vastavalmistunut aikuisiällä amk:sta. Yliopistoon sain aikoinaan 44/45 pisteestä, mutta jäin varasijalle 7 huonojen alkupisteiden takia, enkä koskaan päässyt sisään. Silloin hakijoista pääsi 10 % ko. alalle. En koskaan ehtinyt yrittää korottaa arvosanojani, kun menin opistoon ja tein töitä. Itse olin ap-kirjoitusten aikaan aika stressissä, isäni sairastui ja äitini yritys tarvitsi apua. Tuntuu pahalta kuunnella, että lukion arvosanojen merkitys ehkä korostuu, varsinkin kun pääsykokeessa luetaan juuri sitä alaa, mitä aikoo mennä opiskelemaan. Itsellä kielten kuuntelut laskivat arvosanoja uja yleisarvo eniten ja huvittavaa, kun pyrkimäni ala oli matemaattinen.

• --

Olen kolmantena varasijalle, kannattaako soitella hakutoimistoon jo ja kysellä että miltä näyttää, onko kukaan perunut ?? Vai onko nyt liian aikaista kun vasta 6. päivä nuo tuloksetkin ilmoitettiin.

• .

kannattaa kysellä.. ite jo pääsin toiselta varasijalta opiskelemaan (kuten tuossa aiemmin kirjoitin) :)

• koululainen

Diakin nuorisotyössä jäin varasijalle kymmenen, 20 otetaan sisään.. Lohduttauduin sillä, et ei sieltä monen tartte perua (jos vaikka toivottavasti se sama 6 ko viime vuonna *sormet ristissä*) ja muutama mun edellä oleva varasijalainen ottanut jonkun toisen paikan vastaan ni olisin sisällä :) joskin kyllä varasuunnitelma on jo olemassa ja tiedossa mitä syksyllä tapahtuu jossei varasijalta nousta :p mut kyllä ketutti! olis sit ees kunnolla hanurista mut joku arpapelivarasija...

• Hakija myöskin

Mihin diakkiin hait?

• --

Soittelin opistotoimistoon tänään ja sieltä sanottiin että elokuussa vasta saa tietää ketkä kutsutaan varasijoilta. Kuulemma se monta varasijoilta kutsutaan, niin riippuu siitäkin kuinka moni on aikaisemmin lykännyt opintoja ja aloittaa nyt. Ihan tyhmää :( Täl hetkellä yks peruutus oli vasta tullut.

• stressaavaa!

ja ala. itsekin olen miettinyt joko soittelisin... mutta ei varmaankaan kannata :(

• Hakija.

Itse olen varasijalla 5 ensimmäiseen hakutoiveeseeni eli diakoninen sosiaalityö johon otetaan 20 opiskelijaa ja toiseen hakutoiveeseeni olen sijalla 4 ja siihenkin otetaan 20. Kyseessä kristillinen lapsi- ja nuorisotyö. Onkohan minulla mahdollisuuksia Diakkiin?

• --

Itse olen varasijalla 6 viimeiseen hakutoiveeseeni joka on tuo diakoninen sosiaalityö Diakissa. Ensimmäiseen hakutoiveeseeni Laureaan sosiaalialaa opiskelemaan jäin varasijalle 14, saa nähdä miten käy. Ei oikein jaksa elätellä toivoa. :(

• xcvbnm
        -- kirjoitti:

Itse olen varasijalla 6 viimeiseen hakutoiveeseeni joka on tuo diakoninen sosiaalityö Diakissa. Ensimmäiseen hakutoiveeseeni Laureaan sosiaalialaa opiskelemaan jäin varasijalle 14, saa nähdä miten käy. Ei oikein jaksa elätellä toivoa. :(

Varasijoilta on aika helppo päästä opiskelemaan, ainakin jos sija on 1-5. Tietenkin riippuu alasta ja siitä, montako opiskelijaa otetaan sisään. Moni, joka on päässyt ammattikorkeakouluun ja yliopistoon, valitsee yleensä yliopiston. Yliopistothan julkaisevat viimeiset hyväksytyt 20.7. joten moni varmasti odotti näidenkin tulosten selviämistä. Jotkut saattavat myös jäädä jonottamaan yliopistopaikkaa varasijalta, joten kannattaa odottaa elokuun loppupuolelle asti kutsua ammattikorkeaan..

Itse pääsin sekä yliopistoon että ammattikorkeakouluun mielenkiintoisille aloille. Oli pakko miettiä vähän aikaa kumman paikan otan vastaan --->päädyin yliopistoon. Eli vasta nyt olen lähettämässä lappusta etten ota opiskelupaikkaa AMK:sta. En tiedä kauanko oppilaitokselta menee aikaa ilmoittaa iloinen uutinen varasijalla olevalle..

• kouluun tahtoisin
        xcvbnm kirjoitti:

Varasijoilta on aika helppo päästä opiskelemaan, ainakin jos sija on 1-5. Tietenkin riippuu alasta ja siitä, montako opiskelijaa otetaan sisään. Moni, joka on päässyt ammattikorkeakouluun ja yliopistoon, valitsee yleensä yliopiston. Yliopistothan julkaisevat viimeiset hyväksytyt 20.7. joten moni varmasti odotti näidenkin tulosten selviämistä. Jotkut saattavat myös jäädä jonottamaan yliopistopaikkaa varasijalta, joten kannattaa odottaa elokuun loppupuolelle asti kutsua ammattikorkeaan..

Itse pääsin sekä yliopistoon että ammattikorkeakouluun mielenkiintoisille aloille. Oli pakko miettiä vähän aikaa kumman paikan otan vastaan --->päädyin yliopistoon. Eli vasta nyt olen lähettämässä lappusta etten ota opiskelupaikkaa AMK:sta. En tiedä kauanko oppilaitokselta menee aikaa ilmoittaa iloinen uutinen varasijalla olevalle..

Hienosti menee... jäin rannalle minäkin. Hain monimuotona sairaanhoitajaksi opiskelemaan ja ensimmäiseen jäin varasijalle 30 ja jotain =) toiseen hakupaikkaan olis ehkä mahkut päästä, 35 otettiin sisään ja mä olin nro 36 =) Saas nähä miten käy...
        No jokatapauksessa tilanne alkaa olemaan aika kriittinen, työvuoroja töissä suunnitellaan jo syyskuulle ja vaikeeta on laittaa mitään toiveita, kun ei tiedä pääseekö vai ei, koska koulut alkaa jos pääsee ja miten siellä pitäis olla heti paikalla alussa =) Ja kaiken huviks, kaikki opintosihteerit sun muut on lomilla vielä hetken aikaa....

• rtyhry
        kouluun tahtoisin kirjoitti:

Hienosti menee... jäin rannalle minäkin. Hain monimuotona sairaanhoitajaksi opiskelemaan ja ensimmäiseen jäin varasijalle 30 ja jotain =) toiseen hakupaikkaan olis ehkä mahkut päästä, 35 otettiin sisään ja mä olin nro 36 =) Saas nähä miten käy...
        No jokatapauksessa tilanne alkaa olemaan aika kriittinen, työvuoroja töissä suunnitellaan jo syyskuulle ja vaikeeta on laittaa mitään toiveita, kun ei tiedä pääseekö vai ei, koska koulut alkaa jos pääsee ja miten siellä pitäis olla heti paikalla alussa =) Ja kaiken huviks, kaikki opintosihteerit sun muut on lomilla vielä hetken aikaa....

Sisään otetaan 75 ja sijoutuin 140.. eli varasijalla 65. ei varmaan mahdollisuuksia päästä sisään `?

• löjjlkhhkhk
        rtyhry kirjoitti:

Sisään otetaan 75 ja sijoutuin 140.. eli varasijalla 65. ei varmaan mahdollisuuksia päästä sisään `?

Hä? Olet varasijalla 140. Miten ihmeessä jengi oikein laskee nämä? :D Hirveää itsepetosta.

• ohjeiden mukaan..
        löjjlkhhkhk kirjoitti:

Hä? Olet varasijalla 140. Miten ihmeessä jengi oikein laskee nämä? :D Hirveää itsepetosta.

Mulla ainakin lukee (savonia) että vähennä sijotuksesi valittujen määrästä niin saat tuloksen, monennellako varasijalla pääsin..tosin pääsin itse, mutta tuo lukee paperissa kai kaikilla. Tietenkin silloin todennköisesti jos esim. sijoitus on 75 ja valittuja 72, on varasija 3.

• 653654645654654
        löjjlkhhkhk kirjoitti:

Noinhan se kuuluukin laskea AMK:ssa. Sijoituksesta vähennetään sisäänpäässeet.

• muikku4
        löjjlkhhkhk kirjoitti:

ei täällä kyllä itsepetosta harrasteta! kannattaisi sinunkin selvittää, että miten se varasija lasketaan! Edellinen oli laskenut sen ihan oikein!!

• tikumiku

oon 2. varasijalla kyamkkiin naprapatian ko:hon, jäin pisteen päähän opiskelupaikasta.. ei paljon juhlita. sinne otetaan 26, mutta kun ei alaa voi opiskella missään muualla niin luultavasti aika tiukille menee.

• adisahid

Noo jokos porukalle on kantautunut iloisia uutisia? =) Eikös se tällä viikolla pitänyt selvitä, onko varasijalta tärpännyt..

• ykskakskolme

Eipä ole vielä mitään kuulunut, toivottavasti tulisi vielä iloista postia loppuviikosta! :)

• daadaddaa
        ykskakskolme kirjoitti:

Eipä ole vielä mitään kuulunut, toivottavasti tulisi vielä iloista postia loppuviikosta! :)

Soitin Metropoliaan ja sanoivat että hakutoimisto on niin ruuhkainen, että varasijalaisille pistetään postia näillä näkymin ensi viikon alussa. Sitä odotellessa...

• eikös
        daadaddaa kirjoitti:

Soitin Metropoliaan ja sanoivat että hakutoimisto on niin ruuhkainen, että varasijalaisille pistetään postia näillä näkymin ensi viikon alussa. Sitä odotellessa...

Kai sitä voi vielä varasijalta päästä myöhemminkin vaikkei tällä viikolla ilmoiteta.. Koska voihan joku varasijalainenkin vielä perua.

• jänskättää
        eikös kirjoitti:

Kai sitä voi vielä varasijalta päästä myöhemminkin vaikkei tällä viikolla ilmoiteta.. Koska voihan joku varasijalainenkin vielä perua.

Minulle kerrottiin reilu viikko sitten, että 13.8. saisi vasta tiedon Metropolian varasijoista.

Jänskäksi homman tekee se, että jos tuo ei natsaa, pitäisi jo tuota seuraavana maanantaina aloittaa orientaatio toisaalla...

• ----
        jänskättää kirjoitti:

Minulle kerrottiin reilu viikko sitten, että 13.8. saisi vasta tiedon Metropolian varasijoista.

Jänskäksi homman tekee se, että jos tuo ei natsaa, pitäisi jo tuota seuraavana maanantaina aloittaa orientaatio toisaalla...

minä sain vastaukseksi, että sosiaali-ja terveysalan varasijoille ilmoitetaan viikolla 34 kirjeitse ja muita tietoja ei valitettavasti voida antaa !!!!
        Eli TAAS odotellaan......

• lallislallero
        ---- kirjoitti:

minä sain vastaukseksi, että sosiaali-ja terveysalan varasijoille ilmoitetaan viikolla 34 kirjeitse ja muita tietoja ei valitettavasti voida antaa !!!!

haha, voi veljet... ei ole herkkua heilua varasijalla. Toivottavasti tuossa ei joudu alkaa vielä asuntoa järjestelemään!

• prettyblack
        lallislallero kirjoitti:

haha, voi veljet... ei ole herkkua heilua varasijalla. Toivottavasti tuossa ei joudu alkaa vielä asuntoa järjestelemään!

Joko on kirjeitä tullut?

• missä vika
        prettyblack kirjoitti:

Joko on kirjeitä tullut?

kun metropolia antaa noin epätasaisesti tietoa varasijoista?

• harasoo
        missä vika kirjoitti:

Koulutusohjelmakohtaisia eroja varmaankin.

• :)
        harasoo kirjoitti:

Koulutusohjelmakohtaisia eroja varmaankin.

tää odottaminen on pahinta! Soittelin tänää hakutoimistoon ja sanoivat että olen 2 varasijalla. kirjeessä olin vielä 9, toivoa siis on. ^^ tai sitten mun tuurilla vapautuu enää vain 1 paikka... voi sitä riemua siinä vaiheessa! tsemppiä kaikille!

• jaaettä
        :) kirjoitti:

tää odottaminen on pahinta! Soittelin tänää hakutoimistoon ja sanoivat että olen 2 varasijalla. kirjeessä olin vielä 9, toivoa siis on. ^^ tai sitten mun tuurilla vapautuu enää vain 1 paikka... voi sitä riemua siinä vaiheessa! tsemppiä kaikille!

mihin kouluun/linjalle?

• hfoidjdljd
        jaaettä kirjoitti:

mihin kouluun/linjalle?

Pääsin RAMKiin varasijalta :D Tuli kirje eilen :)

• offtopic
        hfoidjdljd kirjoitti:

Pääsin RAMKiin varasijalta :D Tuli kirje eilen :)

Onkohan nuo hakutoimistot auki viikonloppuisin? ja pitääkö täydennyshakuun ilmoittautua? :o jostain luin että ei tarvitse, kunhan ilmestyy paikan päälle mutta jotenki tuntuu hassulta ettei niillä olis mitää tietoa saapuvien hakijoiden lukumäärästä.

• 9+5=?
        offtopic kirjoitti:

Onkohan nuo hakutoimistot auki viikonloppuisin? ja pitääkö täydennyshakuun ilmoittautua? :o jostain luin että ei tarvitse, kunhan ilmestyy paikan päälle mutta jotenki tuntuu hassulta ettei niillä olis mitää tietoa saapuvien hakijoiden lukumäärästä.

mun ei ainakaa tarvinnu ilmottaa erikseen vaan sitä hakua täytellessä piti valita se paikka mihin menet suorittamaan kokeen, tai siis että se hakulomake itsessään riitti... en sitten tiedä onko joka paikassa näin, kannattaa toki soittaa jos askarruttaa, ei jää sitten jälkeenpäin harmittamaan :)
        Ärsyttävää kun kaikki menee näin viime hetkeen, eivätkö ne vois siirtää noita aikoja hieman aikasemmalle esim milloin on viimenen päivä jolloin kouluun pitää ilmoittautua jos sinne aikoo. siinä on sitten siistiä rupee hommaa kämppää ja sitä muuttorumbaa hoitelee kun aikaa on reilu viikko! mutta ei ressiä ;)

• Mmmsahh
        missä vika kirjoitti:

Metropoliassa kyllä tosi huonosti infotaan, varsinki ku koulun olis tarkotus alkaa viikon päästä! Ite oon eka varasijalla, soitin sinne heti tiedon saavuttua, ne sano että ei tiietä ennenku elokuun alussa, viimeviikolla sitte soitin ja sanoivat että oottele vielä ens viikkoon. Ihan kivat kuumotukset päällä vaik kyllähä eka varasija on aika varma nakki, silti, ennenku on varmaa tietoo ni ei saa huokasta helpotuksesta. Luulis et niillä olis joku vähä järkevämpi systeemi, miettikää nyt niitä jotka muuttaa jostai kaukaa ja sit niille annetaan se viikko hommaa kämppä Helsingistä. Auts.

• odottelija
        Mmmsahh kirjoitti:

Metropoliassa kyllä tosi huonosti infotaan, varsinki ku koulun olis tarkotus alkaa viikon päästä! Ite oon eka varasijalla, soitin sinne heti tiedon saavuttua, ne sano että ei tiietä ennenku elokuun alussa, viimeviikolla sitte soitin ja sanoivat että oottele vielä ens viikkoon. Ihan kivat kuumotukset päällä vaik kyllähä eka varasija on aika varma nakki, silti, ennenku on varmaa tietoo ni ei saa huokasta helpotuksesta. Luulis et niillä olis joku vähä järkevämpi systeemi, miettikää nyt niitä jotka muuttaa jostai kaukaa ja sit niille annetaan se viikko hommaa kämppä Helsingistä. Auts.

Mistä koulutusohjelmasta sinulle on kyse?
        Itse saan odotella ilmeisesti vielä kaksi viikkoa...
        Kyllä minuakin ihmetyttää tuo Metropolian toiminta, kuinka voi kestää noin kauan. Luulisi niiden jo osaavan sanoa edes, kuinka monennelta varasijalta tässä vaihessa pääse, mutta sitäkään tietoa ei voitu antaa...!!!

• Ömmöm
        odottelija kirjoitti:

Mistä koulutusohjelmasta sinulle on kyse?
        Itse saan odotella ilmeisesti vielä kaksi viikkoa...
        Kyllä minuakin ihmetyttää tuo Metropolian toiminta, kuinka voi kestää noin kauan. Luulisi niiden jo osaavan sanoa edes, kuinka monennelta varasijalta tässä vaihessa pääse, mutta sitäkään tietoa ei voitu antaa...!!!

Ensihoidon varasijoista (Metropoliassa) saa tietää opintotoimiston mukaan vasta 23. päivä alkaen, silloin lähettävät kirjeen.. Voisihan sinne toki vielä siinäpäivänä soittaa.

• ddsfhhjk
        Ömmöm kirjoitti:

Ensihoidon varasijoista (Metropoliassa) saa tietää opintotoimiston mukaan vasta 23. päivä alkaen, silloin lähettävät kirjeen.. Voisihan sinne toki vielä siinäpäivänä soittaa.

Ei näy vieläkään kirjetta, huohh.

• asdf fdsa
        ddsfhhjk kirjoitti:

Ei näy vieläkään kirjetta, huohh.

ähh, 17. päivä alkaa orientaatio toisessa koulussa ja Metropolia panttaa tietoa :I

• hhkhkuuuuuuk
        asdf fdsa kirjoitti:

ähh, 17. päivä alkaa orientaatio toisessa koulussa ja Metropolia panttaa tietoa :I

Laurean opintotoimisto ilmoitti sähkpostitse etteivät ottaneet yhtään hakijaa varasijalta Liiketalouden koulutukseen Leppävaarassa.

• Odotan, odotan
        ---- kirjoitti:

Mä soitin hakutoimistoon juurikin sosiaali- ja terveysalan opintoihin liittyen 4.8. ja mulle sanottiin, että mikäli tietoa ei ole tullut tähän keskiviikkoon (11.8.) mennessä, kannataa unohtaa eikä ole kuulemma siinä vaiheessa enää järkeä soitellakaan perään. Et oiskohan kuitenkin ollut kyseessä viikko 32?

• dgsgfswsg
        hhkhkuuuuuuk kirjoitti:

Laurean opintotoimisto ilmoitti sähkpostitse etteivät ottaneet yhtään hakijaa varasijalta Liiketalouden koulutukseen Leppävaarassa.

:P Voinee lopullisesti unohtaa toiveet siitä, että oma varasijani riittäisi Laurean tietojenkäsittelyyn jos ei kerta liiketalouteenkaan päässyt varasijalta

• tsuhmura
        Odotan, odotan kirjoitti:

Mä soitin hakutoimistoon juurikin sosiaali- ja terveysalan opintoihin liittyen 4.8. ja mulle sanottiin, että mikäli tietoa ei ole tullut tähän keskiviikkoon (11.8.) mennessä, kannataa unohtaa eikä ole kuulemma siinä vaiheessa enää järkeä soitellakaan perään. Et oiskohan kuitenkin ollut kyseessä viikko 32?

Ihan kiva, mut ylihuomenna alkais plan-b koulu. Tällä viikolla muka pitäis tietää metropoliasta. Jos sitä taas alkais pommittaa sinne. Luulis ainaki että sinne varasijoilta pääsee ku opiskelijoita otettii muistaakseni 180 sisää.

• dvdvdfvvvvv
        tsuhmura kirjoitti:

Ihan kiva, mut ylihuomenna alkais plan-b koulu. Tällä viikolla muka pitäis tietää metropoliasta. Jos sitä taas alkais pommittaa sinne. Luulis ainaki että sinne varasijoilta pääsee ku opiskelijoita otettii muistaakseni 180 sisää.

Mones varasija sulla on metropoliaa?

• äsdf
        dvdvdfvvvvv kirjoitti:

Mones varasija sulla on metropoliaa?

huhhuh, kylläpä osaa kismittää moinen hiljaisuus. Toisaalta tuntuu turhauttavalta edes olla pahoillaan siitä ettei sieltäpäin kuulu, koska varasija on kuitenkin ikään kuin armopala. Toisaalta käytäntö taas sanelee, että tuo tieto olisi hyvä saada ajoissa muiden koulujen, KELAn ja nykyisten työnantajien puolesta.

• odottelija
        Odotan, odotan kirjoitti:

Tällaisen viestin sain Metropolian opintotoimistosta "varasijapäätökset tehdään aloituspäiväjärjestyksessä. Varasijat ratkeavat sosiaali- ja terveysalalla viimeistään viikolla 34, mutta jos mahdollista ne yritetään saada selväksi sitä aikaisemmin."

Eli toivoa vielä on, jos ei tänään ole tullut kirjettä :)

• ei enää ?hoitaja
        odottelija kirjoitti:

Tällaisen viestin sain Metropolian opintotoimistosta "varasijapäätökset tehdään aloituspäiväjärjestyksessä. Varasijat ratkeavat sosiaali- ja terveysalalla viimeistään viikolla 34, mutta jos mahdollista ne yritetään saada selväksi sitä aikaisemmin."

Eli toivoa vielä on, jos ei tänään ole tullut kirjettä :)

kirjoittelin tuolla aikasemmin että olin päässyt sairaanhoitajaksi saimaan amk:hon ja jäänyt toiselle varasijalle ensihoidon puolelle.. eilen sitten aikani kuluksi lähettelin koululle sähköpostia että mikäs siellä on jonotustilanne kun ei ole mitään kuulunut jne... tänä aamuna sitten puhelin soi ja täti kouluta ilmotti että "meillä on ollut täällä nyt vähän jotain ongelmia näiden järjestelmien kanssa, siun ois pitäny saada tietää jo aikasemmin, tää tulee nyt vähän myöhässä mutta siulla alkais sitten kuun lopussa ensihoidon opinnot!" karis unihiekat silmistä aika nopeesti, positiivinen yllätys! :)

tää nyt ihan esimerkkinä siitä, että naikin saattaa käyda, kyllä ne muutkin koulut vähän kämmäilee näissä asioissa, ei todellakaan kannata vielä lakata toivomasta haluamaansa opiskelupaikkaa!

• ladakh
        ei enää ?hoitaja kirjoitti:

kirjoittelin tuolla aikasemmin että olin päässyt sairaanhoitajaksi saimaan amk:hon ja jäänyt toiselle varasijalle ensihoidon puolelle.. eilen sitten aikani kuluksi lähettelin koululle sähköpostia että mikäs siellä on jonotustilanne kun ei ole mitään kuulunut jne... tänä aamuna sitten puhelin soi ja täti kouluta ilmotti että "meillä on ollut täällä nyt vähän jotain ongelmia näiden järjestelmien kanssa, siun ois pitäny saada tietää jo aikasemmin, tää tulee nyt vähän myöhässä mutta siulla alkais sitten kuun lopussa ensihoidon opinnot!" karis unihiekat silmistä aika nopeesti, positiivinen yllätys! :)

tää nyt ihan esimerkkinä siitä, että naikin saattaa käyda, kyllä ne muutkin koulut vähän kämmäilee näissä asioissa, ei todellakaan kannata vielä lakata toivomasta haluamaansa opiskelupaikkaa!

Metropoliasta tuli tänään tieto että pääsin 17. varasijalta opiskelemaan liiketaloutta!

• asdggaqQF
        ladakh kirjoitti:

Metropoliasta tuli tänään tieto että pääsin 17. varasijalta opiskelemaan liiketaloutta!

Onko kukaan kuullut Laureasta vielä jotain?!?!?!?

• Opiskelemaan....
        asdggaqQF kirjoitti:

Onko kukaan kuullut Laureasta vielä jotain?!?!?!?

Joko joku on kuullut Hamkin tilanteesta... onko kukaan päässyt varasijalta opiskelemaan...
        Edelleen odotellaan, oli kuitenkin ekalla varasijalla ja mitään ei kuulu =)

• nappokääpiöinen
        Opiskelemaan.... kirjoitti:

Joko joku on kuullut Hamkin tilanteesta... onko kukaan päässyt varasijalta opiskelemaan...

Metropolian viestinnän varasijapaikat "toivottavasti huomiseksi" selviä. Lähteenä puhelu hakutoimistoon tänään.

GAHH!

• dyyd.

Tässä viime viikollla kirjoittamani viesti tänne, eri keskusteluun tosin:

Soitin sinne hakutoimistoon eilen. Maaseutuelinkeinojen ko:hon on oikeasti alunperin 50 paikkaa kuulemma, näemmä kuitenkin hyväksyivät 65. Mä en tajua, miks sit on sanottu paikkoja olevan 65.. Eilen sanoivat, että 50 paikan täytyttyä otetaan joitain vielä lisää, mutta se määrä vaihtelee joka vuosi, eikä tän vuoden lisäpaikkojen määrä olla päätetty, koska ne ei oo saanu kiinni jotain tyyppiä, joka niistä päättää. Todella outoa!

Vähän luulen, että mahdollisuudet on aika olemattomat. Kun ne 50 paikkaa on jo täytetty ja nyt sit selvitelläään niitä lisäpaikkoja. Kyllä mä taidan nyt miettiä asiat uusiks, syksyn hakua, töitä jne.

Mutta mitä koulutusta mahdat HAMK:sta tarkoittaa?

• opiskelemaan....
        dyyd. kirjoitti:

Tässä viime viikollla kirjoittamani viesti tänne, eri keskusteluun tosin:

Soitin sinne hakutoimistoon eilen. Maaseutuelinkeinojen ko:hon on oikeasti alunperin 50 paikkaa kuulemma, näemmä kuitenkin hyväksyivät 65. Mä en tajua, miks sit on sanottu paikkoja olevan 65.. Eilen sanoivat, että 50 paikan täytyttyä otetaan joitain vielä lisää, mutta se määrä vaihtelee joka vuosi, eikä tän vuoden lisäpaikkojen määrä olla päätetty, koska ne ei oo saanu kiinni jotain tyyppiä, joka niistä päättää. Todella outoa!

Vähän luulen, että mahdollisuudet on aika olemattomat. Kun ne 50 paikkaa on jo täytetty ja nyt sit selvitelläään niitä lisäpaikkoja. Kyllä mä taidan nyt miettiä asiat uusiks, syksyn hakua, töitä jne.

Mutta mitä koulutusta mahdat HAMK:sta tarkoittaa?

Hoitotyötä Hamkista tarkotan =) Aikuispuolelle Forssaan hain ja 35 otettiin sisään ja mä onnellinen olin 36 numero =)

hakutoimisto tänään vastas niinkin viisaasti, että varasijoilta kutsutaan opiskelijoita syyskuun alkuun asti jos tulee peruutuksia =)

• ykskakskolme
        opiskelemaan.... kirjoitti:

Hoitotyötä Hamkista tarkotan =) Aikuispuolelle Forssaan hain ja 35 otettiin sisään ja mä onnellinen olin 36 numero =)

hakutoimisto tänään vastas niinkin viisaasti, että varasijoilta kutsutaan opiskelijoita syyskuun alkuun asti jos tulee peruutuksia =)

Olen oikein urakalla tässä viime viikkoina pommittanut hakutoimistoa. Viikko sitten olin varasija nro 9, kun alunperin olin 13. Tänään sain sähköpostiini vastauksen, että varasijani on tällä hetkellä nro 6, eli ihan kivasti kuitenkin on parantunut. Sähköpostissa luki, että vielä elo-syyskuun aikana kutsutaan opiskelijoita varasijalta, mikäli peruutuksia tulee. Milloinkohan AMK:ssa opiskelut sitten oikein alkaa, kun noin pitkälle voidaan vielä kutsua opiskelijoita? Ei kai sinne oikein kesken lukukaudenkaan enää voi pamahtaa tunneille? :DD

Hain siis maaseutuelinkeinojen ko:hon Mustialaan.

• fdsaasdffdsa
        nappokääpiöinen kirjoitti:

Metropolian viestinnän varasijapaikat "toivottavasti huomiseksi" selviä. Lähteenä puhelu hakutoimistoon tänään.

GAHH!

nii...

...seuraavan kerran löysä hirsi nitkahtaa maanantaina tai tiistaina. Ei ne h*lvetti vaan saa sieltä sitä tietoa ulos.

ykskakskolme kirjoitti:

Olen oikein urakalla tässä viime viikkoina pommittanut hakutoimistoa. Viikko sitten olin varasija nro 9, kun alunperin olin 13. Tänään sain sähköpostiini vastauksen, että varasijani on tällä hetkellä nro 6, eli ihan kivasti kuitenkin on parantunut. Sähköpostissa luki, että vielä elo-syyskuun aikana kutsutaan opiskelijoita varasijalta, mikäli peruutuksia tulee. Milloinkohan AMK:ssa opiskelut sitten oikein alkaa, kun noin pitkälle voidaan vielä kutsua opiskelijoita? Ei kai sinne oikein kesken lukukaudenkaan enää voi pamahtaa tunneille? :DD

Hain siis maaseutuelinkeinojen ko:hon Mustialaan.

HAMKiin 1.9 sanoi äsken täti puhelimessa :) ja oma sija on kans tipahtanu uuu mama!!! vähä hyppiny edestakasin pienten omien mokailujen takia. 9->2->3->1->6-> ja tänään jälleen 2...et oo siis ainut joka niitä ahdistelee oikein urakalla ;) mutta niitten työtähän se on. kylhän ne vissiii voi sinne vielä kutsua vaikka koulu olisikin jo alkanu, niin oon ainaki ymmärtäny. jonottajia toisiin kouluihin vielä on muutama ja niitä ketkä ei ole ilmoittanu ottaako paikan niin 6. ei siis täysin mahdotonta :) kestävä kehitys siis kyseessä täällä.

• poks__

HAMKiin 1.9 sanoi äsken täti puhelimessa :) ja oma sija on kans tipahtanu uuu mama!!! vähä hyppiny edestakasin pienten omien mokailujen takia. 9->2->3->1->6-> ja tänään jälleen 2...et oo siis ainut joka niitä ahdistelee oikein urakalla ;) mutta niitten työtähän se on. kylhän ne vissiii voi sinne vielä kutsua vaikka koulu olisikin jo alkanu, niin oon ainaki ymmärtäny. jonottajia toisiin kouluihin vielä on muutama ja niitä ketkä ei ole ilmoittanu ottaako paikan niin 6. ei siis täysin mahdotonta :) kestävä kehitys siis kyseessä täällä.

Miten varasijat voi heitellä, jos sija yhtäkkuä huononee ja taas paranee? tyhmää, jos kauheesti huononis :S mut miten se on mahdollista???

poks__ kirjoitti:

Miten varasijat voi heitellä, jos sija yhtäkkuä huononee ja taas paranee? tyhmää, jos kauheesti huononis :S mut miten se on mahdollista???

toi ykkössijasta kutoseen oli täysin oma moka, olin anatanu väärän työkokemusmäärän... mutta muuten voi kyllä heitelle kumpaankin suuntaan... jos vaikka joku korjaa pisteensä parempaan suuntaan niin tietenkin kyseinen henkilö kiilaa jonossa, oli siinä joku muuki juttu mutten muista enää mitä se täti siellä puhelimen toisessa päässä selitti.

• poks__

toi ykkössijasta kutoseen oli täysin oma moka, olin anatanu väärän työkokemusmäärän... mutta muuten voi kyllä heitelle kumpaankin suuntaan... jos vaikka joku korjaa pisteensä parempaan suuntaan niin tietenkin kyseinen henkilö kiilaa jonossa, oli siinä joku muuki juttu mutten muista enää mitä se täti siellä puhelimen toisessa päässä selitti.

Juu sen ymmärsin, et jos on antanu virheellistä tietoa, mutta miten jonossa enää voi kiilata, ainakaan työkokemuspisteitä ei katsota hakuajan päättymisen jälkeen :o Mistä noista ottaa selvää.. Ei kyllä millään pahalla, mut aikamoisia laitoksia nuo jotkut amk:t, ku hakutoimistoissakin ollaan ihan pihalla ja vastaukset on niin sekavia :D

• diipadaabab
        poks__ kirjoitti:

Juu sen ymmärsin, et jos on antanu virheellistä tietoa, mutta miten jonossa enää voi kiilata, ainakaan työkokemuspisteitä ei katsota hakuajan päättymisen jälkeen :o Mistä noista ottaa selvää.. Ei kyllä millään pahalla, mut aikamoisia laitoksia nuo jotkut amk:t, ku hakutoimistoissakin ollaan ihan pihalla ja vastaukset on niin sekavia :D

ei katsotakkaan mutta voihan sitä antaa vahingossa väärän luvun, jättäny jonkun ajan laskematta vahingossa kokonaan tai laskenu keskiarvon liian pieneksi... huolimattomia ihmisiä riittää, tai sitten muuten vaa kiireessä väsänny sen hakemuksen...näitä sattuu

• Opiskelemaan....
        diipadaabab kirjoitti:

ei katsotakkaan mutta voihan sitä antaa vahingossa väärän luvun, jättäny jonkun ajan laskematta vahingossa kokonaan tai laskenu keskiarvon liian pieneksi... huolimattomia ihmisiä riittää, tai sitten muuten vaa kiireessä väsänny sen hakemuksen...näitä sattuu

No nii... tänään se sitten ratkesi... tuli kirje ja pääsin opiskelemaan ensimmäiseltä varasijalta hoitotyön ko:hon Hamkiin... =)

• ^^

No nii... tänään se sitten ratkesi... tuli kirje ja pääsin opiskelemaan ensimmäiseltä varasijalta hoitotyön ko:hon Hamkiin... =)

sama täällä! ai että mikä helpotus!

• ykskakskolme
        ^^ kirjoitti:

sama täällä! ai että mikä helpotus!

13.varasijalta HAMKiin!!!! Miten helkkarissa VOI olla mahdollista häääh? :DD no ilonen oon kuitenkin :D

• evt
        ykskakskolme kirjoitti:

13.varasijalta HAMKiin!!!! Miten helkkarissa VOI olla mahdollista häääh? :DD no ilonen oon kuitenkin :D

Hoitotyön varasijoilta Metropoliaan opiskelemaan päässeet ovat saaneet kirjeitä maanantaina 23.8.

• ONNELLLINEN :)
        evt kirjoitti:

Hoitotyön varasijoilta Metropoliaan opiskelemaan päässeet ovat saaneet kirjeitä maanantaina 23.8.

tämä onnellinen ihminen sai kuin saikin paikan Metropolian hoitotyöhön. Varasijalta 11.
        JEE!

• TAMK?

Moikka,

entäs TAMKissa Tampereella? Onko kokemuksia, miltä varasijalta voisi päästä AMK:n hoitotyön koulutusohjelmaan, opiskelemaan sairaanhoitajaksi?

• Sugar

Hei TAMK? !

Mulle tuli tänään kans tieto kotia kirjeitse ja oon Tampereelle hoitotyön ko:hon varasijalla 3 (: Millä varasijalla sää oot? Mulla ainaki luki kirjeessä, että 65 otetaan sisään, eli aika hyvät mahikset luulisin ainaki itellä olevan, ku ei tarttis ku kolmen peruuttaa nii pääsisin! Jos se nyt edes menee niin ;D Opiskelupaikkahan piti ottaa vastaan Tampereella 11.12 mennessä, että sieltähän varmaan aletaan soitteleen / laittaan kirjettä heti, ku yks aina peruu.

• Sugar

Ja kävin kattoon vähä tilastoja nii kolmen viime haun aikana on TAMKissa peruutuspaikkoja tullu hoitotyöhön 20-30. Eli luulis olevan ihan hyvät mahkut vaikka ois varasijalla 15 yms. Mutta koskaan ei voi tietää varmasti. Jännää!

• 1234567

Mistä Sugar löysit tilastot? Saisko linkkiä?

• Sugar

Hei 1234567! En muista mistä löysin nuo tilastot, kun tuosta on jo aikaa. Muistaakseni ne kuitenkin löytyi jostakin sieltä TAMKin sivuilta tai googlettamalla. Se oli siis ihan sellainen virallinen sivu, jossa näkyi joka vuoden sisäänotetut, peruutuspaikat, hylätyt yms.

• hermyy

39. varasijalla... Ei taida ihan täältä asti enää lykästää. No, ei kun vaan töitä tekemään vuodeksi!

• toiveena amk

Mulla on varasija 8 Karelia amk tradenomi-linjalle. Lisäksi olisi Kajaanin amk varasija 5 samalle alalle. Mulla oli tuo Karelia ykkösvaihtoehto ja vasta kolmas tuo Kajaani. Toiv. pääsen Kareliaan!

• RAMK

Itse olen varasijalla kolme liikunnanohjauksen ja vapaa-ajan koulutukseen Rovaniemen ammattikorkeakouluun. sisään otettiin 42, minkälaiset mahikset mulla on päästä sisään?

• 9wejl9

Ihan mahdollista on että voisit päästäkin varasijalta kolme.

Koulutusnetistä löytyy tilastot kuinka moni hyväksytyistä on ottanut opiskelupaikan vastaan edellisvuonna.
      Koulutusnetti.fi ja oikeassa yläkulmassa Tilastot, tässä vielä suora linkki ammattikorkeakoulujen tilastoihin.

• lprrr

Mitä olette mieltä onko minulla millaiset mahdollisuudet päästä Saimaan ammattikorkeaan liiketalouden koulutusohjelmaan varasijalta 4? En noita tilastoja oikein osaa tulkita haha

• metropol1

Kellään tietoo Metropolian hoitotyön aikuiskoulutuksen varasijalta pääsyistä? Erittäin nihkeesti irtoo tietoo tuolta hakutoimistosta... kyllähän niitä peruutuksia kuitenkin tulee jo kesän aikana..

• tsippadippa1

Aikuispuolelta taitaa peruutuksia tulla tooooosi nihkeästi.. Itse jäin syksyllä ensihoitoon muistaakseni kolmannelle varasijalle ja tosiaan jäin... Ei auennut silloin koulun ovet...

• patruuna2

Aikuispuolella saattaa tulla joitain peruutuksia virheellisesti ilmoitetuista alkupistemääristä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe