Olisikohan ukkosta

Nittaminax

tiedossa, kun kissa piiloutui sängyn alle vaikka vasta sataa tihrustaa vettä.
Eräs toiselta paikkakunnalta oleva asukas oli tehnyt eilen loitsuja sateen saamiseksi, mutta pikkasen iski sadekuuro harhaan.
Teetkö sinä kenties jotain leikkimielisiä loitsuja tai manauksia. Lallatteletko loruja jonkun asian saamiseksi. ;))

40

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anjaniina.

Nitta....tää on 50 palsta ;)))))

• vihtori, nyt vasta sen sanoit. Musta kun on niiiin tuntunut et olisin leikkikoulussa. :)

• Anjaniina.
        Nittaminax kirjoitti:

vihtori, nyt vasta sen sanoit. Musta kun on niiiin tuntunut et olisin leikkikoulussa. :)

kyllä tuntuu siltä.
        ja hiekklaatikko on koko ajan varattu... :(

• Anjaniina. kirjoitti:

kyllä tuntuu siltä.
        ja hiekklaatikko on koko ajan varattu... :(

ja lapparit varastettu tai ainakin piilotettu.
        Olin muuten vastauksessani liian hätänen, kun piti vielä mainita että kyllä kait nyt viiskymppisillä jo on jotain kokemusta loruista ja kaikista tuollasista. Eri asia olis jos viisvuotialita kyselis ;)

• Anjaniina.
        Nittaminax kirjoitti:

ja lapparit varastettu tai ainakin piilotettu.
        Olin muuten vastauksessani liian hätänen, kun piti vielä mainita että kyllä kait nyt viiskymppisillä jo on jotain kokemusta loruista ja kaikista tuollasista. Eri asia olis jos viisvuotialita kyselis ;)

minusta ne on ne viisvuotiaat jotka lallattelee..
        Ei sitä enää tässä iässä..asiat joko tapahtuu tai ei...
        Mulla on korkeintaan pahoja aavistuksia..

• Anjaniina. kirjoitti:

minusta ne on ne viisvuotiaat jotka lallattelee..
        Ei sitä enää tässä iässä..asiat joko tapahtuu tai ei...
        Mulla on korkeintaan pahoja aavistuksia..

etkö silloin manaa mitään ja toivo että niin ei tapahtuisi, edes mielessäsi.

• Hopia

"tule tule hyvä kakku, älä tule paha kakku" koputellessani puoliksi sulanutta evässoppaa pakasterasiasta lautaselle ruokatunnilla. Unohdan aina ottaa ne eväät sulamaan illalla.....
      Jostain syystä homma naurattaa aina vaan työkavereita joten voi olla, että loitsuan jatkossakin ;)

• askareen haluaisin minäkin nähdä. Voin kuvitella kuinka yks koputtelee lusikalla rasian pohjaa ja hurmiossa lukee lorua. :)))

• Hopia
        Nittaminax kirjoitti:

askareen haluaisin minäkin nähdä. Voin kuvitella kuinka yks koputtelee lusikalla rasian pohjaa ja hurmiossa lukee lorua. :)))

paitsi ei lusikalla, kämmentä on pakko käyttää, sen verran jäässä mun sapuskat aina on.
        Hauska on askare, hauska... :)))

• Hopia kirjoitti:

paitsi ei lusikalla, kämmentä on pakko käyttää, sen verran jäässä mun sapuskat aina on.
        Hauska on askare, hauska... :)))

se oli hauska ja sai minut hymyilemään ja mielikuvituksen lentämään. No mun mielikuvitus on mitä on ja sitä ei kaikki ymmärrä. :))

• piippaK

Missä päin Suomea sataa? Tulen viivana sinne...!

• No Espoossa sataa silloin tällöin sellaisina kuuroina, mutta ilma ei ole raikastunut yhtään ja kuuma on. Tervetuloa vaan tännepäin :)).

• huh hellettä....
        Nittaminax kirjoitti:

No Espoossa sataa silloin tällöin sellaisina kuuroina, mutta ilma ei ole raikastunut yhtään ja kuuma on. Tervetuloa vaan tännepäin :)).

Espoossa tuli vettä tuossa jokin aika sitten ihan kaatamalla. Välillä jo aurinko pilkahteli, mutta nyt on taivas pilvessä. Ei kyllä yhtään ilma raikastunut sateesta. On niin tukahduttavan kuuma.

Tämä ilma ei sovi tämmöselle kohta 60v naiselle yhtään. Ahistaa oikein. On noita kaikenlaisia vaivoja, joten siitä se ahistus johtuu. Kyllä tämä tästä ohitse menee pian.

Toiset nauttivat helteestä ja se on ihan kiva heille.

• piippaK
        Nittaminax kirjoitti:

No Espoossa sataa silloin tällöin sellaisina kuuroina, mutta ilma ei ole raikastunut yhtään ja kuuma on. Tervetuloa vaan tännepäin :)).

Pitääpä lähteä tulemaan! Matkaa on tosin yli neljä sataa. Ja jos ei ilma ole raikastunut niin kannattaakohan sittenkään... Tänne keski-pohjanmaalle on luvattu sadetta huomiseksi.

Sataisi nyt sitten sen verran että nurmikot uskaltaisi leikata. Nyt ei ole mitään asiaa leikkaamaan tai palaa nurmikko niin ettei koko loppu kesään tarvii tehdä mitään.

• huh hellettä.... kirjoitti:

Espoossa tuli vettä tuossa jokin aika sitten ihan kaatamalla. Välillä jo aurinko pilkahteli, mutta nyt on taivas pilvessä. Ei kyllä yhtään ilma raikastunut sateesta. On niin tukahduttavan kuuma.

Tämä ilma ei sovi tämmöselle kohta 60v naiselle yhtään. Ahistaa oikein. On noita kaikenlaisia vaivoja, joten siitä se ahistus johtuu. Kyllä tämä tästä ohitse menee pian.

Toiset nauttivat helteestä ja se on ihan kiva heille.

ei ainakaan nämä helteet tee yhtään hyvää ja toivotaan ettei nyt ihan mahdottomaksi mene tämä kuumuus.

• piippaK kirjoitti:

Pitääpä lähteä tulemaan! Matkaa on tosin yli neljä sataa. Ja jos ei ilma ole raikastunut niin kannattaakohan sittenkään... Tänne keski-pohjanmaalle on luvattu sadetta huomiseksi.

Sataisi nyt sitten sen verran että nurmikot uskaltaisi leikata. Nyt ei ole mitään asiaa leikkaamaan tai palaa nurmikko niin ettei koko loppu kesään tarvii tehdä mitään.

tänään katsovinani että vasta huomenna täälkin vasta pitäisi sataa, mutta kai katsoin väärin, kun jo aamusta rupesi ripottelemaan. Hautuvaa on keli..ei voi mittään.

• huh hellettä....
        Nittaminax kirjoitti:

ei ainakaan nämä helteet tee yhtään hyvää ja toivotaan ettei nyt ihan mahdottomaksi mene tämä kuumuus.

on juuri sydänvaivoja ja huomaan, että on helteellä oltava iisisti ja voinnin mukaan, elettävä semmoista "säästöelämää", jos oikein osaisin asian ilmaista. Siksi kulutan aikaani täällä koneellakin, vaikka muuten en kesällä paljon täällä istuskele.

• huh hellettä.... kirjoitti:

on juuri sydänvaivoja ja huomaan, että on helteellä oltava iisisti ja voinnin mukaan, elettävä semmoista "säästöelämää", jos oikein osaisin asian ilmaista. Siksi kulutan aikaani täällä koneellakin, vaikka muuten en kesällä paljon täällä istuskele.

ei todellakaan kannata huhkia mitä vaan, sen olen itsekkin huomannut. Terveysasematkin ovat jo varautuneet jollain lailla potilaisiin jos nämä helteet jatkuvat pitkäänkin.

• piippaK
        Nittaminax kirjoitti:

tänään katsovinani että vasta huomenna täälkin vasta pitäisi sataa, mutta kai katsoin väärin, kun jo aamusta rupesi ripottelemaan. Hautuvaa on keli..ei voi mittään.

Minäkin olen: vasta huomenna piti sadealueen tulla Suomeen. Et sinä ole väärässä vaan ilmatieteenlaitos! (taas kerran...!)

• lllä

käännyn heimosiskojen puoleen

• Osaan useitakin vanhankansan loitsuja ja käytän niitä tarvittaessa. Olen oppinut ne pienenä. Kipuun luen loitsun nimeltään, pistoluku. Samoin villasella painaminen tai kiukaankivellä painaminen ja siihen loitsu ...painu paha, älä paisu, alene paha, äläkä ylene... Kuulle luen loitsun tarvittaessa...syö kuu liikaa... Hautuumaalla ja ruumistalossa ja -saatossa yms. vainajan yhdeydessä...rauha eläville, lepo kuolleille... Lemmenloitsu hiuksilla... Saunaloitsu... Synnytysloitsu... Kasteveden heittoloitsu... Hammasloitsu... Palovammat...tuli vanhin tyttäristä, vesi vanhin veljeksistä.... Ukkosella luetaan, vahvistusloitsu, mieluiten alasti...

• sieltähän tuli loitsuja joka lähtöön ja yksi epäili ettei viiskymppiset mitään tollasia tee, tai enhän mä nyt sun ikääs tiedä, mutta kuitenkin. :))) tuskin ihan tarhaikäinenkään olet. :)

• Nittaminax kirjoitti:

sieltähän tuli loitsuja joka lähtöön ja yksi epäili ettei viiskymppiset mitään tollasia tee, tai enhän mä nyt sun ikääs tiedä, mutta kuitenkin. :))) tuskin ihan tarhaikäinenkään olet. :)

Yleensä sanon olevani tuhat vuotta vanha. Tuossa oli vain pieniä näytteitä, sehän on suusanallista tietoa, ja loitsuihin kuuluu myös tekemistä samalla esim kolme kertaa sylkäistään vas. olkapään yli yms...

• Heikunkeikku

Ohoh, vai sataa siellä vettä. Täällä ei satele mitään muuta, kuin auringonsäteitä. Niitä on joka puolella. Puuskittainen tuuli. Merituuli on voimakas. Lähden illan suussa saareen, tällä kertaa olen kutsunut kaverin mukaan. Omalla veneellä en tohdi lähteä, vaan pyysin poikaa, että hän veisi meidät ja hakisi sitten perjantaina pois.

En loitsuile pahemmin mitään. Sadetanssin voin suorittaa :), mutta vasta sitten, kun se sade jo ropisee niskaan. Lämmin kesäsade ei haittaa. Ja lämmin tuulikin on ihan mukavaa. Saaressa tuuli viimeksi niin kovaa, että en meinannut saada ulko-ovea auki, kun tuuli päätti puskea täysillä ovea kiinni ja minä oven takana hartiat lommoilla yritin puskea ovea auki. Sadevesitynnyrit, jotka olivat tyhjinä, lensivät saaren toiseen päähän.
      Menin rannalle seistä töröttämään ja annoin tuulen suorittaa kampauksen hiuksiini. Melkeen letitti rastamaiset pötköt päähän. :) Olin Hieeeaaano :)

• edes tuulisi, mutta on aivan tyventä ja nyt iski ihan hirmunen kateus, kun sulla saari minne pääsee lomalle tai vapaa-ajalle tai mitä nyt onkin. Mä taas meinasin leikkauttaa nää hapsuni polkkatukaksi, ku kyllästyttää ainaiset takut. :)

• Heikunkeikku
        Nittaminax kirjoitti:

edes tuulisi, mutta on aivan tyventä ja nyt iski ihan hirmunen kateus, kun sulla saari minne pääsee lomalle tai vapaa-ajalle tai mitä nyt onkin. Mä taas meinasin leikkauttaa nää hapsuni polkkatukaksi, ku kyllästyttää ainaiset takut. :)

Joo, saari on mulle semmonen ihanuus, että en oikein osaa edes sanoa, miten tärkeä se mulle on.
        Johtuu tietenkin siitä, että oon vauvasta asti siellä kulkenut ja viettänyt piiiiitkiä aikoja sekä lapsena, että oman perheeni kanssa.

Kutsun muutamia kavereita saareen ainakin kerran kesäs, koska heillä ei ole vastaavaa paikkaa ja tahdon antaa heille tavallaan vaihtelua ja elämystäkin, jos voisin semmosta sanaa käyttää. Nauttivat ihan suunnattomasti. Tämä tämänkertainen ystävä saa pulahtaa sinne mun kylpyammeeseeni, joka kököttää kiven juuressa. TIEDÄN, että hän nauttii siitä ihan hirmu-hirmusti. Toivottavasti ei nyt ihan kauheasti tuule, että hän pääsisi uimaan. On oikea peto vedessä. Ui niin kauas rannasta, että vain pieni pää justiin ja justiin näkyy rannalla. Mua aina murehduttaa, kun häntä merellä kattelen. Itse en uskaltaisi koskaan mennä niin kauas. Kovassa aallokossa tuskin lähtis niin kauas.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Joo, saari on mulle semmonen ihanuus, että en oikein osaa edes sanoa, miten tärkeä se mulle on.
        Johtuu tietenkin siitä, että oon vauvasta asti siellä kulkenut ja viettänyt piiiiitkiä aikoja sekä lapsena, että oman perheeni kanssa.

Kutsun muutamia kavereita saareen ainakin kerran kesäs, koska heillä ei ole vastaavaa paikkaa ja tahdon antaa heille tavallaan vaihtelua ja elämystäkin, jos voisin semmosta sanaa käyttää. Nauttivat ihan suunnattomasti. Tämä tämänkertainen ystävä saa pulahtaa sinne mun kylpyammeeseeni, joka kököttää kiven juuressa. TIEDÄN, että hän nauttii siitä ihan hirmu-hirmusti. Toivottavasti ei nyt ihan kauheasti tuule, että hän pääsisi uimaan. On oikea peto vedessä. Ui niin kauas rannasta, että vain pieni pää justiin ja justiin näkyy rannalla. Mua aina murehduttaa, kun häntä merellä kattelen. Itse en uskaltaisi koskaan mennä niin kauas. Kovassa aallokossa tuskin lähtis niin kauas.

mä en enää tässä iässä muutenkaan uskaltaisi kovin kauas rannasta uida ja oikeastaan se on multa kiellettykkin ja varsinkaan jos uin yksin. Siinä ei paljoa auta jos kaveri on rannalla ja mulle, ulapalla tai kauempana rannasta jotain kävis, eli siis menisin tajuttomaksi.
        Hukkuisnhan mää...
        Mutta hyvää saarilomaa sinulle ja kaikille kavereille..*huokaa perään* :))

• kednah
        Heikunkeikku kirjoitti:

Siellä se vaan pihalla kököttää.
        70- luvun kerrostalosta kotoisin. 40 e siitä maksettiin. Pihalla koköttää pensaan varjossa.
        Kerran kai kerkisi kylpeä ennen delaamistaan.
        Mitähän silläkin tekisi?

• kednah kirjoitti:

70- luvun kerrostalosta kotoisin. 40 e siitä maksettiin. Pihalla koköttää pensaan varjossa.
        Mitähän silläkin tekisi?

itse sinne köllöttämään ja nauti kesästä.

• Heikunkeikku
        kednah kirjoitti:

Mitähän silläkin tekisi?

Ihanko totta? Ai, että hänelläkin oli pensaan varjossa kylpyamme. Hauska yhteensattuma, kun noita kylpyammeita ei niin kovin paljon ihmisten pihoissa lojuskele.

Mitä sillä tekisit? No, ensiksi nyt sitten peset sen kunnolla ja sitten lämmität vettä. Pruuttaat kylpyvaahtoa pullosta jotain puoli pullollista (iso pullo) ja pläiskäset ihanan kuumaa vettää siten, että pidät nappoa mahdollisimman ylhäällä, että vesi putoo sieltä pläiskien alas ja tällä tavalla kylpyvaahto alkaa riemusta kiljumaan ja suorastaan Pursuaa ihtiänsä.

Tämän jälkeen lasket housusi alas ja hyppäät niistä pultuista veks. Sitten kiskaset puseron pois ja muut kledjut. Ja kohta huomaatkin, että kah määhän oon alasti. Sitten nostat isonvarpaasi ammeen yläpuolelle ja lasket sen sopivan nautinnollisesti alas, kohti lämmintä vettä. Maiskuttelet varpaallasi veden lämpötilaa ja siitä sitten valuskelet kokonaan veteen siten, että jätät mieluummin pään veden yläpuolelle. Pääsi nojaa ammeen loivempaan puoleen. ammeen vierellä on "ofkoos" tuoli tai pieni pöytä, sen päällä soitin, josta musiikkia, sitten vaikkapa viinilasi.

Tämän jälkeen annat ajatusten Valua sisuksiisi. Silmät kiinni ja keskity lämpimän veden aistimiseen, joka on kääriyttänyt itsensä sinun ympärillesi.

Siis voiko, toista voiko, siis toistan Voiko, siis toistan VOIKO, VOI-KO ihminen enää muuta toivoa. Rentouttava olotila ihanaisessa vedessä.

Eli tämän ehdotuksen sinulle annan kylpyammeen käytöstä. Saat ehdotukseni ihan ilmaiseksi, ole hyvä. :)

• tiesi, jo jylisee jossain, mutta kaukana. Onhan niillä parempi kuulo ku meikäläisellä. :)

• Opetan teille ukosella tehtävän vahvistusloitsun. Kun ukkonen jyrisee, heittäydytään kalliolle alasti mahalleen ja luetaan. " anna minulle ukko vahvenpi luonto, ota pois tämä huono luonto"

• mutta tuon taitaisin kyllä jättää tekemättä. Tiiä vaikka sais salaman iskun itelleen. :))

• Loitsuessa lyödään tahtia omalla nyrkillä kallioon ja sit ne sylkäisyt, kolme kertaa vas. olkapään yli, ne aina vahvistaa tehoa hih hih...

• miljoona kirjoitti:

Loitsuessa lyödään tahtia omalla nyrkillä kallioon ja sit ne sylkäisyt, kolme kertaa vas. olkapään yli, ne aina vahvistaa tehoa hih hih...

epeli huijaat meitä. Sillon sylkästään jos musta kissa kulkee tien yli. Sinä senkin.....

• huh hellettä...
        Nittaminax kirjoitti:

epeli huijaat meitä. Sillon sylkästään jos musta kissa kulkee tien yli. Sinä senkin.....

jyrisee ja paras kai sulkea tietsikka. Odotankin ukkosmyrskyä kovasti. Kerrostalossa on turvallista olla, en pelkää. Maalla asia on ihan toisin, siellä en toivo ukkosta kovin kovasti todellakaan.

• huh hellettä... kirjoitti:

jyrisee ja paras kai sulkea tietsikka. Odotankin ukkosmyrskyä kovasti. Kerrostalossa on turvallista olla, en pelkää. Maalla asia on ihan toisin, siellä en toivo ukkosta kovin kovasti todellakaan.

ja koko ajan lähenee, taitaa mereltäpäin nousta. No mä suljen koneen vasta sit jos se on ihan päällä. Kerrostaloissa onkin kaikkein turvallisinta vaikka en kyllä silloinkaan ikkunassa tai partsilla kuikuile. :)

• Nittaminax kirjoitti:

Se kolme on maaginen luku, aina luetaan loitsukin kolmesti. Sä voit kokeilla sitä varovasti siellä kerrostalossa, voi se auttaa sisätiloissakin, ei muuta ku vaatteet pois vaan...hih hi

• miljoona kirjoitti:

Se kolme on maaginen luku, aina luetaan loitsukin kolmesti. Sä voit kokeilla sitä varovasti siellä kerrostalossa, voi se auttaa sisätiloissakin, ei muuta ku vaatteet pois vaan...hih hi

nyt ihan ilkosilleen kuitenkaan, ku nytkin vaan yöpyjama päällä. Ei tääl kestä ihan pukeissa olemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5494
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      53
      1535
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      12
      981
    4. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      937
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      57
      880
    6. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      868
    7. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      839
    8. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      828
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      806
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      10
      785
    Aihe