jatkuvaa lypsämistä tältä omahyväiseltä firmalta nimeltään VATTENFAL!
Muutimme omakotitaloomme reilu kuusi vuotta sitten ja nelihenkisen perheemme sähkölasku oli kesäkaudella keskimäärin 60 €/kk ja talvella enimmillään 150 €/kk. Nyt meitä asuu enää kolme ja erityisesti olen kiinnittänyt huomiota järkevään sähkön käyttöön. Kulutus on vähentynyt jatkuvasti n. 5-10 %:n vuosivauhdilla!
Mutta aivan se ja sama vaikka vähemmän kuluukin, toi s**tanan Vattenfall on nostanut joka vuosi kaksi kertaa sähkönsä hintaa. Tällä hetkellä kesälaskut 170 €/kk ja talvella yli 300 €/kk.
Tämä ei vielä sinällään ole aiemmin ylittänyt kirjoituskynnystäni, mutta nyt ylitti:
1) yritäpä soittaa asiakaspalveluun: HEH, HEH, eihän sieltä kukaan vastaa! Paras odotteluaika 25 minuuttia - sitten vaihteen numeroon, pimpeli pom... ei muuten vastaa ASIAKASPALVELUJOHTAJAKAAN.
2) edellisen voi toki muuttaa kohdaltaan ja vaihtaa toimittajaa, mutta ÄRSYTTÄÄ NIIN VITUSTI, KUN FIRMA LÄHETTELEE VIELÄ ITSEÄNSÄ IMARTELEVAAN SÄVYYN HINNANKOROTUSILMOITUKSIA: lässyn, lässyn ja sinun ei tarvitse tehdä mitään hyväksyäksesi uuden korotuksen!
Omaa tyhmyyttäni on ollut, kun olen mokomaan paskapalveluun suostunut. Nyt loppuu!
MILLAISIA KOKEMUKSIA MUILLA?
Esitän "Pro No Vattenfall" -liikettä näillä sivuilla. Ei tämä huono asiakaspalvelu, omahyväinen viisastelu ja verenimeminen muutoin lopu kuin boikotoimalla avoimesti tällaista Verenimijä Ab:ä!
Kirjoittamani sävy johtuu juuri äsken avaamastani ja lukemastani korotuskirjeestä - pahoittelen lukijalle paatoksellista tyyliä... Jo toinen korotuskirje 2010!
Nimim. _ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN_ERITTÄIN TYYTYMÄTÖN VATTENFALLIIN
HÄRSKIÄ,
16
1350
Vastaukset
- kesän rahasyöpön!
Joo, asiakaspalvelusta samoja kokemuksia. Ihan ystävällistä palvelua olen tosin saanut, kunhan vain jonkun on lopulta tavoittanut!
Mikä lämmitysmuoto ja kuinka suuri asunto yms.? Tai eihän nillä sinällään taida olla merkitystä, kun vertaa samaan lähtötilanteeseen...(?)
Olen samaa mieltä hinnan-korotus-kirjeistä! Aivan samaan sävyyn Vattenfallin lisäksi mm. Nordea on ilmoittanut säästötilin koron alentamisesta (hyvä asia asiakkaalle) ja lainakorkojen nostamisesta (kuten myös).
Mitä tarkoitat tuolla liikkeelläsi? Pitääkö allekirjoittaa jokin vetoomus?- tämän asian
pitäminen esillä kommentoimalla voisi auttaa asiaa.
Talo, jossa asumme, on juuri ennen muuttoamme peruskorjattu puolitoistakerroksinen omakotitalo, n. 120 m2. Lämmityksenä (sähköllä toimiva) varaava vesikiertoinen patterilämmitys. Vuorokautinen kaksoistariffi ollut koko ajan.
PS. Tämän palstan Vattenfallin asiakaspalvelu näyttää olevan melkoinen propaganda-yksikkö: kun tarpeeksi hokee samaa paskaa samoilla sanoilla, niin kyllä ne lopulta uskovat.
- useammallakin
negatiivisia kokemuksia Vatrtenfallin ylimielisestä suhtautumisesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8512618/42870803 - Teuvo Tyytyväinen
"MILLAISIA KOKEMUKSIA MUILLA?"
Syksyllä 2008 sain osoitteettoman mainoskirjeen Vattenfallilta. Mainostivat edullista sähköä. Tutkin tilannetta ja laskin, että vaihtamalla paranee. Tein vuoden sopimuksen sähköenergiasta. Syksyllä 2009 tein jälleen hintavertailua ja totesin, että kannattaa jatkaa asiakassuhdetta ja tehdä kahden vuoden sopimus, kun hinta oli vieläkin vähemmän kuin aiemmin.
Asiakaspalveluun olen soittanut muutaman kerran. Aina on vastattu nopeasti, ja palvelu on ollut ystävällistä.
Mutta nettipalveluun sisäänkirjautuminen ei tunnu onnistuvan kuin kikkailemalla, mutta edellisestä yrityksestä on kulunut varmaan kuukausi. Onko korjattu nyt -en tiedä.
Siis: nettipalvelu tökkii, muuten jees. Ostan sähköä Turku Energian jakelualueella. - vaihtakaaheti
Joo, vaihtakaa kaikki Energiapolarille, saatte takuuvarmasti parempaa palvelua ja halvempaa sähköä, suosittelen!
TV. Tyytyväinen energiapolarin asiakas :)- samanlainen huijattu
sun e-polaris rakentelee lisää verkkoa, niin voi pyytää kaapelit tännekin.
Ei paljoa auta, kun kiinteät maksut muodostavat leijonaosan koko potista.
- 8-(
Minullakin sähkölaskut vaan nousee ja on paljon kalliimpaa nyt, kun muutin pääkaupungista pohjois-pohjanmaalle. Tuntuu vain olevan ainoa sähkönsiirtopaikka näillä main, eikä se muuten se lasku niin iso olisikaan, ellei tuo siirto maksaisi niin penteleesti. Epäreilua tämän seudun asukkaille sanon minä!:-(
- Teuvo Tyytyväinen
Olen ihmetellyt, miksi näkyy valitusta hinnoista, vaikka itse maksan parin vuoden sopimuksella (alkaen viime syksyltä) sähköenergiasta kerrostaloon 5,2 senttiä/kWh (Täysvesi, yleissähkö kotitalouteen, Turku Energia siirtää). Kalleus on siis laitettu siirtoon, mikä on todellakin sikäli epistä, ettei siirtoyhtiötä voi vaihtaa.
Lakikirjassa puhutaan jotakin *määräävän markkina-aseman* väärinkäytöstä tai jotain sinne päin. Jos hinnoittelu on törkeää eikä perustu kustannuksiin, joku voisi tutkia, menetteleekö V oikein siirtohinnoittelussaan (tule apuun, MOT ja Kuningaskuluttaja). En siis väitä, että tekevät mitään väärin, mutta ainahan sitä joku voi ja saattaa uteliaisuuttaan tutkia menettelytapojen oikeellisuutta.
Tämän päivän tarjous samalle sähkölle parin vuoden sopimuksella maksaa 6,3snt/kWh, ja perusmaksu on 2,10€/kk. Itse maksan 2€ perusmaksua. - Vikkde
Teuvo Tyytyväinen kirjoitti:
Olen ihmetellyt, miksi näkyy valitusta hinnoista, vaikka itse maksan parin vuoden sopimuksella (alkaen viime syksyltä) sähköenergiasta kerrostaloon 5,2 senttiä/kWh (Täysvesi, yleissähkö kotitalouteen, Turku Energia siirtää). Kalleus on siis laitettu siirtoon, mikä on todellakin sikäli epistä, ettei siirtoyhtiötä voi vaihtaa.
Lakikirjassa puhutaan jotakin *määräävän markkina-aseman* väärinkäytöstä tai jotain sinne päin. Jos hinnoittelu on törkeää eikä perustu kustannuksiin, joku voisi tutkia, menetteleekö V oikein siirtohinnoittelussaan (tule apuun, MOT ja Kuningaskuluttaja). En siis väitä, että tekevät mitään väärin, mutta ainahan sitä joku voi ja saattaa uteliaisuuttaan tutkia menettelytapojen oikeellisuutta.
Tämän päivän tarjous samalle sähkölle parin vuoden sopimuksella maksaa 6,3snt/kWh, ja perusmaksu on 2,10€/kk. Itse maksan 2€ perusmaksua.Asiakaspalvelu ei ainakaan netin kautta näytä toimivan. Melkein neljä viikkoa mennyt eikä kukaan ole tehnyt asialla mitään.
Se kyllä tiedetään ettei siellä koskaan homma toimi. - Diy80
Teuvo Tyytyväinen kirjoitti:
Olen ihmetellyt, miksi näkyy valitusta hinnoista, vaikka itse maksan parin vuoden sopimuksella (alkaen viime syksyltä) sähköenergiasta kerrostaloon 5,2 senttiä/kWh (Täysvesi, yleissähkö kotitalouteen, Turku Energia siirtää). Kalleus on siis laitettu siirtoon, mikä on todellakin sikäli epistä, ettei siirtoyhtiötä voi vaihtaa.
Lakikirjassa puhutaan jotakin *määräävän markkina-aseman* väärinkäytöstä tai jotain sinne päin. Jos hinnoittelu on törkeää eikä perustu kustannuksiin, joku voisi tutkia, menetteleekö V oikein siirtohinnoittelussaan (tule apuun, MOT ja Kuningaskuluttaja). En siis väitä, että tekevät mitään väärin, mutta ainahan sitä joku voi ja saattaa uteliaisuuttaan tutkia menettelytapojen oikeellisuutta.
Tämän päivän tarjous samalle sähkölle parin vuoden sopimuksella maksaa 6,3snt/kWh, ja perusmaksu on 2,10€/kk. Itse maksan 2€ perusmaksua.On niitä muitakin kalliita sähkönsiirtäjiä, ei ole ainoastaan Vattenfall, jolla on tähtitieteelliset siirtohinnat...
Yleissähkö 3x25 A:
Rovakaira 8,98 e/kk
Fortum 14,52 e/kk
Savon Voima 14,01 e/kk
Suur Savon sähkö 14,21 e/kk
E.On 13,70 e/kk - Vattenfall_asiantuntija
Vikkde kirjoitti:
Asiakaspalvelu ei ainakaan netin kautta näytä toimivan. Melkein neljä viikkoa mennyt eikä kukaan ole tehnyt asialla mitään.
Se kyllä tiedetään ettei siellä koskaan homma toimi.Kiitos kommentistasi,
Olemme pahoillamme, että asiakaspalvelumme ei ole toiminut odotetulla tavalla. Pyysin Asiakaspalvelustamme vastausta kommenttiisi ja sain sieltä seuraavan vastauksen:
”Asiakaspalvelussamme on ollut ruuhkaa ja jonotusajat puhelimessa sekä vastausajat sähköpostiviesteihin ovat olleet normaalia pidempiä. Varsinkin alkukesä on asiakaspalvelussamme vuoden kiireisintä aikaa. Muun muassa opiskelijat muuttavat pois ja laskutuksestamme lähtee suuri määrä laskuja. Nämä tilanteet nostavat hetkellisesti yhteydenottojen määrää, ja erityisesti maanantaipäivät ovat ruuhkaisia viikonlopun jälkeen.
Tehtävämme on taata hyvä palvelu ja teemme järjestelyjä, jotta palvelun taso pysyy kunnossa. Ehdotamme, että toimitat meille yhteystietojasi niin olemme meidän puolelta yhteydessä sinuun ja selvitämme asiat.
Terveisin, Airi Laakkonen,
Vattenfallin energia-asiantuntija - miksi asia ei etene?
Vattenfall_asiantuntija kirjoitti:
Kiitos kommentistasi,
Olemme pahoillamme, että asiakaspalvelumme ei ole toiminut odotetulla tavalla. Pyysin Asiakaspalvelustamme vastausta kommenttiisi ja sain sieltä seuraavan vastauksen:
”Asiakaspalvelussamme on ollut ruuhkaa ja jonotusajat puhelimessa sekä vastausajat sähköpostiviesteihin ovat olleet normaalia pidempiä. Varsinkin alkukesä on asiakaspalvelussamme vuoden kiireisintä aikaa. Muun muassa opiskelijat muuttavat pois ja laskutuksestamme lähtee suuri määrä laskuja. Nämä tilanteet nostavat hetkellisesti yhteydenottojen määrää, ja erityisesti maanantaipäivät ovat ruuhkaisia viikonlopun jälkeen.
Tehtävämme on taata hyvä palvelu ja teemme järjestelyjä, jotta palvelun taso pysyy kunnossa. Ehdotamme, että toimitat meille yhteystietojasi niin olemme meidän puolelta yhteydessä sinuun ja selvitämme asiat.
Terveisin, Airi Laakkonen,
Vattenfallin energia-asiantuntijapalkatkaa edes yksi asiakaspalveluhenkinen ja sitä oikeasti osaava tänne palstalle vastailemaan.
Kysyntää selvästi on. Miksi Laakkonen ei vie asiaa esimiehelleen ja oikeasti pyri asioita ratkomaan. Turhaan täällä näitä tyhmiä vinkkejäsi jakelet, kun kukaan niistä ei ole kiinnostunut! - Vattenfall_asiantuntija
miksi asia ei etene? kirjoitti:
palkatkaa edes yksi asiakaspalveluhenkinen ja sitä oikeasti osaava tänne palstalle vastailemaan.
Kysyntää selvästi on. Miksi Laakkonen ei vie asiaa esimiehelleen ja oikeasti pyri asioita ratkomaan. Turhaan täällä näitä tyhmiä vinkkejäsi jakelet, kun kukaan niistä ei ole kiinnostunut!Kiitos vielä kommentistasi,
kuten edellä kirjoitin, vein asiaasi eteenpäin pyytämällä vastauksen sieltä, minne se kuuluu - Asiakaspalvelusta. Jos välittämäni vastaus ei sinua miellytä, voisitko ystävällisesti antaa yhteystietosi, niin Asiakapalvelumme voi hoitaa asiasi kuntoon. Tällä energianeuvontapalstalla on muuten mahdotonta selvittää asiaasi, josta ei ole tarkempaa tietoa.
Terveisin, Airi Laakkonen,
Vattenfallin energia-asiantuntija - Vattenfall
Vattenfall_asiantuntija kirjoitti:
Kiitos vielä kommentistasi,
kuten edellä kirjoitin, vein asiaasi eteenpäin pyytämällä vastauksen sieltä, minne se kuuluu - Asiakaspalvelusta. Jos välittämäni vastaus ei sinua miellytä, voisitko ystävällisesti antaa yhteystietosi, niin Asiakapalvelumme voi hoitaa asiasi kuntoon. Tällä energianeuvontapalstalla on muuten mahdotonta selvittää asiaasi, josta ei ole tarkempaa tietoa.
Terveisin, Airi Laakkonen,
Vattenfallin energia-asiantuntijaMistå ihmeestå olet pååhåsi såånyt, ettå ålisin kysynyt sinyltå jåtåin?
Kåmmentåin våin huånåå ja ulimirlistå ASIAKASPALVELEMATTOMUUTTANNE siellå Våttebfuckisså!
Ihme kiukuttelua ja vielä täällä omalla palstallaan! Kyllä näkee, että on suojatyöpaikka tälläkin sefulla!
- ylen kyllästynyt
tosiasia on se, että osakkeenomistajien edut ovat tässäkin tärkeimpiä ja heidän voittonsa turvataan olipa sähkön kulutus mikä tahansa. Mitä enemmän säästetään ja rikastutetaan erilaisten laitteiden myyjiä, sitä enemmän sähkön hinta nousee.
Pörssiin meno on sähkön hinnan korotuksien suurin syy.- tyuuu
Ikuisesti tehty järjestelyjä yhtiössä. Ei siltikään mikään toimi. Outoa järjestelyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579