Pitääkö minun maksaa tv-lupaa jos minulla ei ole televisiota (eikä siis Viihde-paketin digiboksi käytössä), mutta voin käytännössä katsoa tallenteita tietokoneelta? Ymmärtääkseni ei tarvitse, koska en voi ottaa vastaan reaaliaikaisia televisiolähetyksiä, mutta oikaiskaa jos olen väärässä, ettei tule yllätyksiä lisälaskujen muodossa jos erehdyn lupatarkastajalle oven avaamaan...
Elisa Viihde ja tv-lupa
5
921
Vastaukset
- reaaliaikainen..?
http://www.tv-maksu.fi/index/tietoa/ukk.html
Tarvitseeko tietokoneesta maksaa tv-maksua?
Tietokoneesta, jossa on sisäinen/ulkoinen digiviritin tai jolla on mahdollista vastaanottaa reaaliaikaisia tv-lähetyksiä esimerkiksi IPTV:n välityksellä, tulee maksaa tv-maksua. (Taitaa olla niin, että lupatarkastajan mielestä sinulla on MAHDOLLISUUS katsoa reaaliaikaisia tv-lähetyksiä, vaikka et niitä varsinaisesti seuraisikaan...)
Uusissa kannettavissa tietokoneissa on usein digiviritin valmiina, minkä vuoksi siitä tulee maksaa tv-maksua.- ap
Juu, tuon osasin itsekin tv-hallinnon sivuilta lukea ja se ei millään tavallaan vastaa kysymykseeni.
Minun tietokoneella ei ole digiviritintä valmiina eikä mahdollisuutta vastaanottaa reaaliaikaisia tv-lähetyksiä IPTV:n välityksellä. - ap
ap kirjoitti:
Juu, tuon osasin itsekin tv-hallinnon sivuilta lukea ja se ei millään tavallaan vastaa kysymykseeni.
Minun tietokoneella ei ole digiviritintä valmiina eikä mahdollisuutta vastaanottaa reaaliaikaisia tv-lähetyksiä IPTV:n välityksellä.Niin ja kun minulla ei ole televisiota mihin tuo digiboksi laittaa eikä sitä ymmärtääkseni voi kytkeä tietokoneeseen...
- Rikkjesus
¨Kyllä sen voi tietokoneeseen kytkeä, mutta kun tarkastaja tulee niin irti vaan
- Tarteee
Tarvitseeko tietokoneesta maksaa tv-maksua? Minulla on käytössä 8 Mbit/s laajakaistayhteys, jonka kautta näen valtakunnallisia digikanavia.
Tv-maksua on maksettava, jos tietokoneessa on sisäinen (integroitu) digiviritin tai siihen on kytketty ulkoinen digiviritin tai digiboksi. Esimerkiksi kannettavissa tietokoneissa saattaa olla digiviritin valmiina, jolloin siitä seuraa tv-maksuvelvollisuus.
Tv-maksua on myös maksettava, jos pystyy vastaanottamaan internetin kautta televisiokanavia. Operaattorit tarjoavat televisiokanavia internetin kautta (esim. Elisa Viihde , Sonera Koti TV).
Myös osa tallennuspalveluna internetin kautta vastaanotettavista televisio-ohjelmista vaatii tv-maksun. Esimerkiksi tvkaista.fi on palvelu, joka välittää kansallisten pääkanavien koko ohjelmatarjonnan tilaajilleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038172- 1105723
- 2855134
- 495013
- 763787
- 583011
- 662727
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222528Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292512- 452471