elin olisin inttiin menossa ensi viikolla,mietin vain että onko siellä joku painoindeksi raja tai jtn,
ku itsellä painoindeksi yli 36,onko siellä heti joku lääkärintarkastus?
ajattelin että jos mahdollista niin pyytäisin sieltä lykkäystä n.1v
ja hankkisin vähän kuntoa ja laihduttaisin
kun nyt kunto on TODELLA huono,cooperis olis varmaankin 1000 luokkaa.
enkä viitsisi rimanalittajana siellä olla muiden hännillä.
mieluummin pitäisin sen 1v ja kehittäisin kuntoani.
painoindeksi
6
4988
Vastaukset
- guguguggugug
En tiedä tarkasta painoindeksirajasta, onhan se hieman häilyvä terveyden mittari joka tapauksessa. Mutta sinun tapauksessasi olisin melkoisen varma että saat E-paperit, eli kokeilisit onneasi vuoden kuluttua uudestaan. Sinulla on hieno asenne laihduttamiseen, yritä vain pitää innostusta yllä äläkä aloita liian kunnianhimoisesti! Yhtäkkiä huomaat miten nopeasti sitä kehitystä tapahtuu.
- ???????
juu kiitän,pitäisikö mun puhua siitä heti tuvanjohtajalle vai kelle kun sinne menen vai odotanko terveystarkastusta,en tiedä onko mitään järkeä kylläkään niitä kamppeita ottaa muutamaksi päiväksi jos meinaisin odottaa terveystarkastusta?
- ??????
??????? kirjoitti:
juu kiitän,pitäisikö mun puhua siitä heti tuvanjohtajalle vai kelle kun sinne menen vai odotanko terveystarkastusta,en tiedä onko mitään järkeä kylläkään niitä kamppeita ottaa muutamaksi päiväksi jos meinaisin odottaa terveystarkastusta?
vai pitäisikö soittaa aluetoimistoon ja kysyä sieltä?
- kersmaaaantteli
??????? kirjoitti:
Armeijassa terveystarkastus yleensä ensimmäisellä viikolla palveluksen alussa (ja sitten myös viimeisellä viikolla ennen kotiutumista). Omalla kohdalla oli muistaakseni tasan viikon päästä intin alkamisesta. Sääntönä on, että ennen lääkärintarkastusta alokkaat eivät juokse (heitä ei juoksuteta), eikä muutenkaan mitään vähänkään rasittavaa liikuntaa harrasteta.
Tuo lihavuus ja huono kunto ovat vähän riippuvia käsitteitä silloin kun lääkärintarkastuksessa lykkäyksiä jaellaan. Itse muistan kun omassa yksikössä oli samasta saapumiserästä pari tosi lihavaa ja huonokuntoista kaveria, mutta eivät he sitten mitään lykkäystä saaneet (toinen tosin sai parin kuukauden päästä C-paperit pahasta astmasta johtuen).
Omalla johtajakaudella (ensimmäisen puolen vuoden jälkeen) tapahtui sitten melkein päinvastainen homma. Kävi niin hyvä tuuri että yksi lukiokaveri pääsi samaan komppaniaan kuin itse olin, ja sitten vielä niin huikea tuuri että hän pääsi samaan ryhmään, jonka johtajana olin. Kaveri oli hieman tukevahkossa kunnossa, eikä kuntokaan mikään kovin hyvä varmaan ollut (mutta ei välttämättä ihan huonoimmasta päästäkään). No, niinhän siinä vaan kävi että alku lääkärintarkastuksessa olivat todenneet että kaveri liian lihava ja huonokuntoinen armeijatouhuihin, ja olivat iskeneet parin vuoden lykkäyspaperit kouraan. Näin tällä kertaa.
Jos sinä tunnet heti armeijaan mennessä etä ei hommasta kuitenkaan tule mitään, voit toki sanoa siitä vaikka alkuhaastattelussa saapumiserän johtajalle, taikka sitten vaikka sille ryhmänjohtajalle/tuvan esimiehelle, jonka pitäisi välittää sana kouluttajille tai komppanianpäällikölle.
- huolissaan itsestään
olenko liian lihava armeijaan. olen 180cm / 128 kg ja esim. vatsalihaksia meni viimeksi 47. Kuntoni ei kovin hyvä, mutta esim. koulussa pysyn kuitenkin sählyssä, jalkapallossa ym. ym edes jotenkin muiden mukana. pitäisikö pelätä hylkäys papereita.
- sadasdjasdlkasjldjas
Jos ei ole viellä selvinnyt niin ainakin omalla kohdalla mitoilla 185cm/ 122kg oli liikaa ja E paperit kädessä. Hieman harmittaa mutta paremmalla onnella sitten ensi syksynä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212286
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4242163Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?14974- 44794
Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109766Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15764Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32689