Pihallani kasvaa alppiruusuja, itse en kasveja tunnista mutta kaveri kertoi niin :) (edellinen asukas istuttanut) Kauniisti ne kukki, mutta vain hetken... Pitääkö minun leikata tai irrottaa kuolleet kukat vai antaa vain olla? kukkiiko ne vielä uudestaan?
Alppiruusu
2
607
Vastaukset
- kasvattaja
Alppiruusu tekee kukinnan jälkeen uudet nuput, jotka kukkivat ensi keväänä.
Eihän niitä kukkineita välttämättä tarvi ottaa pois.
Itse otan sen ränsistyneen 'kukkatertun' käteeni ja taivutan sen poikki, ei mitenkään kovakouraisesti, se lähtee helposti irti, siihen kasvaa uudet lehdet ja nuput.
Muista antaa syksyllä paljon vettä. - kasvattaja2
Alppiruusu ei nimestään huolimatta kuulu ruusuihin. Se on kanervakasvi samoin kuin atsalea.
Lajikkeita löytyy molemmissa vaikka millä mitalla.
Alppiruusun hoidossa on edellisen kasvattajan neuvojen lisäksi otettava huomioon, että alppiruusu on ikivihreä kasvi. Siksi sitä on syytä suojata kevätauringon liialliselta poltteelta.
Alppiruusua kannattaa kastella keväällä lämpimän haalealla vedellä, jotta juuristo pysyy elinvoimaisena ja syksyllä kehittyneet nuput aukeavat. Rhodoille on oma lannoitteensa, jolla ne lannoitetaan. Kasvi pitää happamasta maasta, joten sitä ei pidä istuttaa kalkkipitoiseen alustaan. Se viihtyy mäntyjen seurassa.
Tiedän joidenkin nyppivän kukkien "jämät" kukinnan jälkeen. Itse en ole niin tehnyt, vaan antanut kasvin hoitaa homman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428