Nokia 6151 heikko kuuluus puhuessa?

Mitä?

Minulla on Nokian 6151. Ongelmana on se että puhuessa puhelin kuuluu todella heikosti. Siis vastaanottajan ääni kuuluu todella heikosti puhuessa puhelimessa. Olen säätänyt äänenvoimakkuuden täysille mutta silti puhe kuuluu vaimeasti, välillä on hankala saada selvää puhujasta jopa. Minulla on hyvä kuulo, joten siinä ei ole ongelmaa ja aikaisemmissa Nokialaisissa ei ole tälläistä ongelmaa minulla ollut. Aikaisempi Samsunging ohut alpamalli kuului paljon paremmin.Kyseinen ominaisuus puhelimessa on ollut siitä asti kun sain sen. Voiko ongelmalle tehdä mitään vai pitääkö hankkia uusi puhelin?

22

1012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä?

Samsungin joku ohut halpamalli jopa.

• Nokia N86 8MP

Oletko kokeillut myös puhelun aikana säätää äänenvoimakkuuden täysille? On olemassa erikseen äänenvoimakkuudet ainakin puhetilanteeseen, musiikin/muun äänen toistoon ja kai sitten ohjelmien äänenvoimakkuus

• Myös ohjelmisto päivitys saattaa auttaa.......

• Mitä?

Puhelun aikana olen säätänyt äänenvoimakkuuden maksimille mutta soittajan ääni kuuluu edelleen hijaisena. Mistähän muualta tuota ääntä saisi säädettyä isommalle

• Nokia N86 8MP
        Mitä? kirjoitti:

Puhelun aikana olen säätänyt äänenvoimakkuuden maksimille mutta soittajan ääni kuuluu edelleen hijaisena. Mistähän muualta tuota ääntä saisi säädettyä isommalle

Auttaako yhtään kaiuttimen kautta puhuminen? Onko ongelma sama kaikkien soittajien kanssa?

• Mitä?
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

Auttaako yhtään kaiuttimen kautta puhuminen? Onko ongelma sama kaikkien soittajien kanssa?

Ongelma on kaikkien soittajien kanssa ja puhe kuuluu erillisen handfree laitteen kautta voimakkaana tai sitten puhelimen kauittimen kautta (puhelimen kyljessä oleva pieni kauitin joka on ns HF tilaa ja muita ääniä varten). Mahtaakohan tuo puhelimen tavallinen kauitin olla jotenkin vahingoittunut?

• Nokia N86 8MP
        Mitä? kirjoitti:

Ongelma on kaikkien soittajien kanssa ja puhe kuuluu erillisen handfree laitteen kautta voimakkaana tai sitten puhelimen kauittimen kautta (puhelimen kyljessä oleva pieni kauitin joka on ns HF tilaa ja muita ääniä varten). Mahtaakohan tuo puhelimen tavallinen kauitin olla jotenkin vahingoittunut?

Jos kerran tuntuu puhe kuuluvan muista äänilähteistä normaalisti, niin sitten voisi kyllä nähtävästi näyttää siltä, että siinä puhelimen korvakuulokkeessa voi olla jotain häikkää... Ei ole vettä mennyt siitä sisään tjsp?

• Nokia N86 8MP
        Mitä? kirjoitti:

Ja kannattaa myöskin kokeilla sitä puhelimen ohjelmiston päivitystä niinkuin vapunen jo ehdottikin

• Mitä?
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

Ja kannattaa myöskin kokeilla sitä puhelimen ohjelmiston päivitystä niinkuin vapunen jo ehdottikin

Latasin netistä Nokian päivitys ohjelman ja oli tarkoituksena päivittää puhelin. No tämä vaatii USB datakaapelin, jollaista minulla ei ole. Kävin kiertelemässä kauppoja ja Gigantista, Anttilasta, Veikon Koneesta, Elisan myymälöistä kyseiseen malliin sopivaa datakaapelia ei löytynyt. Liikkeissä olevien muiden mallien datakaapelit vaikuttivat aika arvokkailta. Mikäli tuohon malliin on saatavissa datakaapeli ja hinta ei olisi kaapelilla paha voisin harkita kaapelin ostoa mutta mikäli kaapeli on kallis tyyliin 20 euroa, on parempi säästää rahaa ja ostaa uusi puhelin tilalle. Kyseinen puhelin on kuitenkin 2-3 vuotta vanha.

• Mitä? kirjoitti:

Latasin netistä Nokian päivitys ohjelman ja oli tarkoituksena päivittää puhelin. No tämä vaatii USB datakaapelin, jollaista minulla ei ole. Kävin kiertelemässä kauppoja ja Gigantista, Anttilasta, Veikon Koneesta, Elisan myymälöistä kyseiseen malliin sopivaa datakaapelia ei löytynyt. Liikkeissä olevien muiden mallien datakaapelit vaikuttivat aika arvokkailta. Mikäli tuohon malliin on saatavissa datakaapeli ja hinta ei olisi kaapelilla paha voisin harkita kaapelin ostoa mutta mikäli kaapeli on kallis tyyliin 20 euroa, on parempi säästää rahaa ja ostaa uusi puhelin tilalle. Kyseinen puhelin on kuitenkin 2-3 vuotta vanha.

http://www.halvathinnat.fi/magento/ca-53-cable-for-nokia.html Huom! Ei ole Nokian tekemä kaapeli.

Tai: Tämä vaikuttaa alkuperäiseltä: http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=1055

• 31203120
        vapunen kirjoitti:

Huom! Ei ole täyttä varmuutta, että päivitys korjaisi kuuluvuuden.

ei se päiv. korjaa tota..tod näk johtuu vaan siitä että jollain määrätyllä soittajalla saattaa itsellään olla puhelimessaan huono puheäänen laatu joka sitten kuuluu sinun puhelimessasi ikään kuin kellari ääniefektinä..mulla on joku kymmenkunta toimivaa kännyä joista halvimmalla 2610 peruskännyllä on ehdottomasti selkein kirkkain kuuluvin puheääni oli soittavalla puhelin sitten mikä tahansa tai vaikka lankapuhelin,aina kuuluu hyvin ja kirkkaasti..elikkä ei o´le sanottu että mitä kalliimman ostat sen parempi äänenlaatu.

• Nokia N86 8MP
        Mitä? kirjoitti:

Isäni maksoi 6151:n virallisesta Nokian datakaapelista peräti 39,90€

• Mitä?
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

Isäni maksoi 6151:n virallisesta Nokian datakaapelista peräti 39,90€

Kiitos viesteistä :) Ei tuollainen datakaapeli kovin kallis olisi. Jos nyt hankin puhelimen niin hankin aivan tavallisen perus mallin jonka saa alle 50 eurolla.

• Nokia N86 8MP
        Mitä? kirjoitti:

Kiitos viesteistä :) Ei tuollainen datakaapeli kovin kallis olisi. Jos nyt hankin puhelimen niin hankin aivan tavallisen perus mallin jonka saa alle 50 eurolla.

Uusimmissa malleissa tulee yleensä jo kaikissa miltei datakaapeli mukana

• fgfgfgfgfgf

Tilasin eilen iltapäivällä(netistä) 3120 puhelimeeni USB datakaapelin(CA-101) hintaan 5,49e postikulut 1,90e yht 7.39e kaapeli tuli tänään postissa,eli nopeesti ei ole alkuperäinen mutta mitä väliä..noissa giganteissa ym maksaa yli 20 http://www.klc.fi/fin/ mitäs kaikkea kivaa voin nyt tehdä sitten kun kytken kaapelin tk:seen..PC suiten lataus varmaan ekana.

• Älä asenna koneelle enää sitä vanhaa Pc suitea! Lataa uusi Ovi suite. Kaapelin avulla voit siirtää musiikkia kännykkään, ja varmuuskopioida kännykkäsi tiedostot koneelle nopeasti. Voit myös päivittää puhelimesi ohjelmisto Ovi suitella.

• fgfgfgfgfg
        vapunen kirjoitti:

Älä asenna koneelle enää sitä vanhaa Pc suitea! Lataa uusi Ovi suite. Kaapelin avulla voit siirtää musiikkia kännykkään, ja varmuuskopioida kännykkäsi tiedostot koneelle nopeasti. Voit myös päivittää puhelimesi ohjelmisto Ovi suitella.

kerkesin asentaan jo pc suiten,voinko ladata vielä ovi suiten vai poistanko pc suiten ensin..mitä tällä oikeestaan tekee ..klikkasin sitä gallerian kuvaa ja siirsin puhelimen päälle .lataskohan se gallerian tiedostot tietokoneelle kaikki siis..puhelimessa ei näy muuta kuin usb liitäntä merkki

• fgfgfgfgfg kirjoitti:

kerkesin asentaan jo pc suiten,voinko ladata vielä ovi suiten vai poistanko pc suiten ensin..mitä tällä oikeestaan tekee ..klikkasin sitä gallerian kuvaa ja siirsin puhelimen päälle .lataskohan se gallerian tiedostot tietokoneelle kaikki siis..puhelimessa ei näy muuta kuin usb liitäntä merkki

Poista nykynen Pc suita ja asenna uusi Ovi suite täältä: http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohjelmistot/ohjelmistot/nokia-ovi-suite

• fgfgfgfgfg
        vapunen kirjoitti:

Poista nykynen Pc suita ja asenna uusi Ovi suite täältä: http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohjelmistot/ohjelmistot/nokia-ovi-suite

Ok kohta poista muuta sain nyt siirrettyä kaikki kuvat puhelimesta tietokoneesseen,piti vain klikata tiedostot ja image store asetukset kuntoon niin alko pelittään,kuhan opin tän käytön paremmin niin onmpahan kätsy juttu kun saan kuvat ilmaseks tk:seen,nyt meni 135 kuvaa kertaheitolla.täytyy alkaa opiskeleen tätä juttua päivitykset ym saa täältä näköjään kätevästi,kiitos vapunen auttamisista..kysyttävää tulee varmasti lisää,kuten tuokin että tää puhelin(3120 classic)voi toimia jopa modeemina,sitä pitää vielä harjotella

• fgfgfgfgfg kirjoitti:

Ok kohta poista muuta sain nyt siirrettyä kaikki kuvat puhelimesta tietokoneesseen,piti vain klikata tiedostot ja image store asetukset kuntoon niin alko pelittään,kuhan opin tän käytön paremmin niin onmpahan kätsy juttu kun saan kuvat ilmaseks tk:seen,nyt meni 135 kuvaa kertaheitolla.täytyy alkaa opiskeleen tätä juttua päivitykset ym saa täältä näköjään kätevästi,kiitos vapunen auttamisista..kysyttävää tulee varmasti lisää,kuten tuokin että tää puhelin(3120 classic)voi toimia jopa modeemina,sitä pitää vielä harjotella

Ovi suite on uudempi, ja helpompi käyttää..... Itse käytän sitä melkein joka päivä. Siinä pystyy tekemään melkein kaikki samat asiat kuin Pc suitessa.....

• Nokia N86 8MP
        vapunen kirjoitti:

Ovi suite on uudempi, ja helpompi käyttää..... Itse käytän sitä melkein joka päivä. Siinä pystyy tekemään melkein kaikki samat asiat kuin Pc suitessa.....

Minullakin on vielä PC-Suite koneella. Olin vain ehtinyt käyttää sitä niin paljon, että käytän sitä edelleen. Sitä paitsi Ovi Suite on antanut alkuaikoina hieman negatiivisen kuvan kun se vain sattui koko ajan kaatumaan... Mutta eipä taida sitä enään tehdä päivityksien myötä. Täytyis vain ryhtyä siirtymään siihen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4691
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2648
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2533
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2455
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1837
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      60
      1428
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82