Moi! Mulle sattui semmonen homma etten päässyt kouluun enkä edes varasijoille, koska valintakokeeni oli jostain syystä hylätty. Metropolialta tulleen tiedon mukaan jäin 4p ykkösvalinnasta, mutta 2.s valintaan pisteeni olisivat riittäneet..
Siispä, tietääkö kukaan mahdollisia syitä kokeeni eväämiseen? Voisiko kyseessä olla tiedon puutetta amk:den välillä, sillä kävin suorittamassa kokeen eripaikassa kuin 1.s ja 2.s valinnan amk:t on.. ?? Toinen vaihtoehto mikä on käynyt mielessä olisi, etten olisi saanut kokeesta tarvittavaa 10p, mikä on siis tekniikan- ja liikenteen alan kokeen minimiraja.. mutta se on erittäin epätodennäköistä, sillä tarkastin kokeen tulokset netistä ja samoja vastauksia sain monesta tehtävästä..
Olen soitellut metropoliaan pitkin päivää, mutta tuntuu ettei kukaan osaa vastata kysymykseeni.. puhelua siirretään aina toiselle ihmiselle yms.. sieltä sattuu olemaan pari tärkeää henkilöä lomalla..
Valintakokeen hylkäys?!?
15
7571
Vastaukset
- randomnimi
Käsittääkseni "hylätty" tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että olet varasijalla eli että et päässyt suoraan opiskelemaan. Soita toki hakutoimistoon ja kysy, kuinka monennella varasijalla olet.
- TyökkäriKutsuu???
tässä tapauksessa se ei tarkoita sitä, sillä minun paperissa ei ollut mitään mainintaa varasijoituksesta.. oli vain viiva sen kohdan päällä..
Kysyin vielä illalla kaveriltani (kuka ei käynyt ollenkaan valintakokeessa) että mitä hän sai kirjeessä, niin hänelläkin oli yksinkertaisesti pistetty kirjain E, ilman mitään lisäselityksiä.. minun paperini näyttää aikalailla samanlaiselta..
Tällähetkellä toivon vain että vika ja virhe on tapahtunut metropoliassa, sillä laskin tämän opiskelupaikan varaan aika paljon.. :/
P.S. Voisiko tekniikan puolella olla myös samanlaisia virheitä kuin oli kultuurialalla??? eli piste sekoiluja ja kokeen hylkäyksiä..
http://demi.fi/keskustelut/497739/v-auml-auml-r-auml-t-pisteet-amk-n-valintakokeista-metropolia-kulttuuriala - nyt on masis
TyökkäriKutsuu??? kirjoitti:
tässä tapauksessa se ei tarkoita sitä, sillä minun paperissa ei ollut mitään mainintaa varasijoituksesta.. oli vain viiva sen kohdan päällä..
Kysyin vielä illalla kaveriltani (kuka ei käynyt ollenkaan valintakokeessa) että mitä hän sai kirjeessä, niin hänelläkin oli yksinkertaisesti pistetty kirjain E, ilman mitään lisäselityksiä.. minun paperini näyttää aikalailla samanlaiselta..
Tällähetkellä toivon vain että vika ja virhe on tapahtunut metropoliassa, sillä laskin tämän opiskelupaikan varaan aika paljon.. :/
P.S. Voisiko tekniikan puolella olla myös samanlaisia virheitä kuin oli kultuurialalla??? eli piste sekoiluja ja kokeen hylkäyksiä..
http://demi.fi/keskustelut/497739/v-auml-auml-r-auml-t-pisteet-amk-n-valintakokeista-metropolia-kulttuurialaNoh minulla oli samanlainen juttu, eli ei mitään selitystä hylkäämisestä ja selviteltyäni asiaa selvisi, että minulla oli pieni ristiriita hakemuksen ja todistuksen kanssa jolloin minua ei hyväksytty hakijaksi vaikka pisteeni ylsivät reilusti jatkoon... oikaisupyynnöllä eteenpäin.
- höblääää
TyökkäriKutsuu??? kirjoitti:
http://demi.fi/keskustelut/497739/v-auml-auml-r-auml-t-pisteet-amk-n-valintakokeista-metropolia-kulttuurialaOliko kokeessa useampi osa? Voi olla niin että jokaisesta osiosta pitäisi saada tietty määrä pisteitä jotta voi tulla hyväksytyksi....
Joskus itse hain opiskelemaan restonomipuolelle kolmeen kouluun jotka olivat yhteistyösopimuksessa. Lopulta yhteen ei riittänyt pisteet ja toisesta sain hylätyn koska en ollut saanut tarpeeksi pisteitä haastattelusta (jota ei vaadittu siihen kouluun jonne pisteet eivät riittäneet). - TyökkäriKutsuu????
höblääää kirjoitti:
Oliko kokeessa useampi osa? Voi olla niin että jokaisesta osiosta pitäisi saada tietty määrä pisteitä jotta voi tulla hyväksytyksi....
Joskus itse hain opiskelemaan restonomipuolelle kolmeen kouluun jotka olivat yhteistyösopimuksessa. Lopulta yhteen ei riittänyt pisteet ja toisesta sain hylätyn koska en ollut saanut tarpeeksi pisteitä haastattelusta (jota ei vaadittu siihen kouluun jonne pisteet eivät riittäneet).tekniikan- ja liikenteen koe oli yksiosainen, joten tuo laittamani linkki johtaa vähän harhaan..
Nyt olen soitellut metropoliaan nyt parin päivän ajan eriaikoihin, mutta alan koulutusjohtaja (joka on varmaan ainoa joka tietää asiasta) ei halua vastata puhelimeensa.. yhteydenottopyyntökin on laitettu menemään eilen aamulla.. - Kunhan kyselen..
TyökkäriKutsuu???? kirjoitti:
tekniikan- ja liikenteen koe oli yksiosainen, joten tuo laittamani linkki johtaa vähän harhaan..
Nyt olen soitellut metropoliaan nyt parin päivän ajan eriaikoihin, mutta alan koulutusjohtaja (joka on varmaan ainoa joka tietää asiasta) ei halua vastata puhelimeensa.. yhteydenottopyyntökin on laitettu menemään eilen aamulla..Siis kirjallisessa kokeessakin oli vain yksi osa? Ei ollut esim. matikan osaa ja kielitaidon osaa? Meillä oli erikseen matikka, äikkä, enkku ja haastattelu, ja kaikista piti saada piste että voi tulla valituksi....
- Työkkäri'kutsuu?????
Kunhan kyselen.. kirjoitti:
Siis kirjallisessa kokeessakin oli vain yksi osa? Ei ollut esim. matikan osaa ja kielitaidon osaa? Meillä oli erikseen matikka, äikkä, enkku ja haastattelu, ja kaikista piti saada piste että voi tulla valituksi....
Valintakoe oli kirjallinen koe, missä oli teksti, matikka, looginenpäättely ja fysiikka/kemia. Ei siis haastattelua tms..
Ja kokeen yhteispisteet pitää olla min.10p, jotta koe hyväksytään. Ei haitannut vaikka ei olisi osannut fysiikkaa tai kemiaa ollenkaan.. Tai asiasta ei ainakaan kokeessa mainittu mitään, vain tuo 10p sääntö..
Valintakoe: http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Kevat_2010/nuko_vanhoja_ennakkotehtaevia_ja_kokeita/Valintakoe_teli_K2010.pdf
Eli siis kokeessa oli A ja B osa, mutta ne kuuluivat yhteen.. - Työkkäri'kutsuu?????
Työkkäri'kutsuu????? kirjoitti:
Valintakoe oli kirjallinen koe, missä oli teksti, matikka, looginenpäättely ja fysiikka/kemia. Ei siis haastattelua tms..
Ja kokeen yhteispisteet pitää olla min.10p, jotta koe hyväksytään. Ei haitannut vaikka ei olisi osannut fysiikkaa tai kemiaa ollenkaan.. Tai asiasta ei ainakaan kokeessa mainittu mitään, vain tuo 10p sääntö..
Valintakoe: http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Kevat_2010/nuko_vanhoja_ennakkotehtaevia_ja_kokeita/Valintakoe_teli_K2010.pdf
Eli siis kokeessa oli A ja B osa, mutta ne kuuluivat yhteen..tai oikeastaan kokeessa ei mainittu mitään tarvittavista pisteistä, mutta nettisivuja tutkaillessa on tämä 10p raja tullut monessa asiassa julki, mutta kukaan ei ole puhunut mitään että tarvittaisi väh.1p joka osa-alueesta..
Olkoot miten on, mielestäni sain kumminkin pisteitä tasaisesti joka alueelta..
- Amk:hon haluava
Itse kävin myös tekniikan ja liikenteen alan kokeissa ja sain myös hylsyn. Jäi kaksi pistettä puuttumaan, kokonaispisteet olisivat kyllä riittäneet, mutta kun siittä kokeesta pitää se kymmenen pistettä vähintään saada niin ei auta kuin jäädä rannalle ruikuttamaan ja tunnustaa tyhmyytensä.
- Amk:hon haluava
Siis varmasti sinulta jäi kuitenkin muutama piste puuttumaan, tai vaikka nimi paperista.
- Plunkki
Amk:hon haluava kirjoitti:
Siis varmasti sinulta jäi kuitenkin muutama piste puuttumaan, tai vaikka nimi paperista.
Jos et saa muualta järkevää vastausta, niin ota yhteyttä opiskelijakuntaan eli tässä tapauksessa Metkaan.
He ainakin osaavat sanoa ketä on Metropoliassa se kenen pitää osata sanoa kuka tietää hylkäysperusteen. Itse en opiskele Metropoliassa, mutta tunnen Metkan hyvin läheisesti. Sopiva henkilö johon ottaa yhteyttä olisi koulutuspoliittinen vastaava. Sähköposti: koulutuspolitiikka[ät]metkaweb.fi - hössöttävä mutsi
oli saanut vain 15 pistettä valintakokeesta pisteiden perusteella, vaikka omasta mielestään oli osannut paremmin. Pääsi kuitenkin (eri amk kuin alkuperäisellä), kun todistuspisteet olivat hyvät. Itse luulen, että pojalla on ollut sama ongelma kuin aina koulussa, osaa matikkaa päässään, vaikeitakin laskuja niin hyvin, ettei laita välivaiheita ja menettää siinä pisteitä. Toitottamisesta huolimatta.
- TyökkariKutsuu??????
hössöttävä mutsi kirjoitti:
oli saanut vain 15 pistettä valintakokeesta pisteiden perusteella, vaikka omasta mielestään oli osannut paremmin. Pääsi kuitenkin (eri amk kuin alkuperäisellä), kun todistuspisteet olivat hyvät. Itse luulen, että pojalla on ollut sama ongelma kuin aina koulussa, osaa matikkaa päässään, vaikeitakin laskuja niin hyvin, ettei laita välivaiheita ja menettää siinä pisteitä. Toitottamisesta huolimatta.
Nyt kun viiden päivän ajan ja n.3krt/pvä soittelin ympäri metropoliaa, nii sain vastauksen.
Tekniikan- ja liikenteen alan koulutuksen valintakoe voidaan hylätä vain, jos on saanut kokeesta alle 10p. (ja kuten jo täällä kirjoitettiinkin, eli jos oma nimi puuttuu).
Valintatoimistosta löytyi loppuenlopuksi sellainen henkilö joka osasi sanoa, että olin saanut kokeesta vain 7p, kun alunperin olin itse ajatellut n.17-20p.. Vähän aikaa virkailijan kanssa jutellessani päädyttiin siihen tulokseen, että laitan oikaisuvaatimuksen menemään mahdollisen virheen vuoksi.
Nyt vain kirjettä kehiin ja odottelemaan elokuun alkua, jolloin tulokset ilmoitetaan. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, vaikkakin tulen varmaankin lykkäämään aloitusta, sillä en kerkeä mitenkään muuttamaan saatika saamaan asuntoa pk-seudulta 2vkossa..! - Työkkärikö kutsuu?!?
TyökkariKutsuu?????? kirjoitti:
Nyt kun viiden päivän ajan ja n.3krt/pvä soittelin ympäri metropoliaa, nii sain vastauksen.
Tekniikan- ja liikenteen alan koulutuksen valintakoe voidaan hylätä vain, jos on saanut kokeesta alle 10p. (ja kuten jo täällä kirjoitettiinkin, eli jos oma nimi puuttuu).
Valintatoimistosta löytyi loppuenlopuksi sellainen henkilö joka osasi sanoa, että olin saanut kokeesta vain 7p, kun alunperin olin itse ajatellut n.17-20p.. Vähän aikaa virkailijan kanssa jutellessani päädyttiin siihen tulokseen, että laitan oikaisuvaatimuksen menemään mahdollisen virheen vuoksi.
Nyt vain kirjettä kehiin ja odottelemaan elokuun alkua, jolloin tulokset ilmoitetaan. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, vaikkakin tulen varmaankin lykkäämään aloitusta, sillä en kerkeä mitenkään muuttamaan saatika saamaan asuntoa pk-seudulta 2vkossa..!Nyt on valitukset käsitelty, ja niin minun valintakokeen tuloskin ratkennut VIHDOIN JA VIIMEIN!
Faktat löytyy päältä, ja ajatukseni laskentavirheestä pitivät paikkaansa! Ensimmäinen tarkastaja oli laskenut pisteikseni 7, vaikka niitä todellisuudessa oli ollut 15. (paskatulos, mutta silti riittävä.)
Eli siis opiskelupaikka tuli, mutta ihan liian myöhään. :/ Lykkäyspaperit pistin menemään viime viikolla ja opiskelut aloitan ensi syksynä. Tässä välissä on hyvä tehdä töitä ja kartuttaa pankkitilin saldoa :) - myösonnistunut
Työkkärikö kutsuu?!? kirjoitti:
Nyt on valitukset käsitelty, ja niin minun valintakokeen tuloskin ratkennut VIHDOIN JA VIIMEIN!
Faktat löytyy päältä, ja ajatukseni laskentavirheestä pitivät paikkaansa! Ensimmäinen tarkastaja oli laskenut pisteikseni 7, vaikka niitä todellisuudessa oli ollut 15. (paskatulos, mutta silti riittävä.)
Eli siis opiskelupaikka tuli, mutta ihan liian myöhään. :/ Lykkäyspaperit pistin menemään viime viikolla ja opiskelut aloitan ensi syksynä. Tässä välissä on hyvä tehdä töitä ja kartuttaa pankkitilin saldoa :)Mukava että asia ratkesi, ja vielä positiivisesti, onnea opiskelupaikasta vaikka et vielä aiokaan sinne mennä, mutta kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017433
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805018- 794849
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522679
- 402576
- 482229
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840