Kertokaas minkä auton ostaisitte työ/työmatka-autoksi, n.30t/v, yleensä yksin tai kaksin matkassa, tavaratilan ei tarvitse olla iso, ajot pääasiassa suur Helsingin ja Uudenmaan alueella. On muuten yllättävän vaikea valita
Järkiauto ja tietty mukava
70
2812
Vastaukset
- valittu on monesti
Muutama avainkriteeri valintaasi helpottamaan:
1. Automaattivaihteinen
2. Diesel - ainakin noilla kilometreillä, bensiinikin käy jos tykkäät
3. Hyvä kolariturvallisuus
4. Hinta - osta se mihin on oikeasti varaa
Siinähän ne avainkriteerit, on sitten makuasia valitsetko Opelin, Volkkarin, Hyundain, Citroenin tai minkä nyt sitten haluatkin. Oma maku ratkaisee loppupeleissä.
Oma valinta voisi olla: VW Golf Farkku 1,6 TDI DSG- Autohullu543
Älä turhaan vaivaa päätäsi, täältä löydät vastauksesi http://www.bukisa.com/articles/311746_information
- sdfghjkjhg
Melko asiantunteva kommentti. Voihan se värikin ratkaista...
- Ei merkkifani
Eikös aloittaja kysynyt MUKAVAA autoa?Mitenkä joku volkkari siihen kuuluu,eikä kuulu mikään saku,skooda,italiaano tai idä-kaukomaiden kääpiökolistinkaan.Ainut vaihtoehto on euroautoista ranskalainen ja iso sellainen.Citroen tietty tai Pösö,Rellukin.Näin kokemuspohjalta ja 3 Citikan ex-omistajana.Toinen vaihtoehto on aito USA auto(ei siis korean Chevyjä tms pelleilyjä).Koska en tiedä millainen maku muuten,rahavaroja,uusi/vanha,automaatti/keppivaihde...mahdoton täsmentää.Laatu/kestävyys tms merkistä/valmistusmaasta riippumatta pääsääntöisesti HUONO.Mitä uudempi ja mitä enemmän vipstaakeja=sitä tutummaksi huollon odotustiski=)Tokihan täällä jokainen omaansa kehuu,minä en.En omista Ranskista nyt,enkä nyt USA nykyautoakaan.Molempia ollut,paku nykyään.Turvallisuus tai kulutuslukemat voi jättää omaan arvoonsa.Muoviset nykykinnerit hajoavat päreiksi jo pikkukolarissa parkkiksellakin,ilman hirviä(oli testi-tähtiä mitä hyvänsä) ja samaa paskaahan noi massamerkit ulkoisesti kuin sisäisesti pääosin.kulutuslukemat ajettu varmaan kuun tuuliolosuhtein.Dieselin kolinaan/kylmyyteen jos tykästys,ok.Etsi kumminkin paremmin äänieristetty malli,ihan mukavuussyistä(radiokin kuuluu).Ja sitä moottoritilavuutta ei voi koskaan olla liikaa!
- Liirumlaarum-rommi
Ei merkkifani kirjoitti:
Eikös aloittaja kysynyt MUKAVAA autoa?Mitenkä joku volkkari siihen kuuluu,eikä kuulu mikään saku,skooda,italiaano tai idä-kaukomaiden kääpiökolistinkaan.Ainut vaihtoehto on euroautoista ranskalainen ja iso sellainen.Citroen tietty tai Pösö,Rellukin.Näin kokemuspohjalta ja 3 Citikan ex-omistajana.Toinen vaihtoehto on aito USA auto(ei siis korean Chevyjä tms pelleilyjä).Koska en tiedä millainen maku muuten,rahavaroja,uusi/vanha,automaatti/keppivaihde...mahdoton täsmentää.Laatu/kestävyys tms merkistä/valmistusmaasta riippumatta pääsääntöisesti HUONO.Mitä uudempi ja mitä enemmän vipstaakeja=sitä tutummaksi huollon odotustiski=)Tokihan täällä jokainen omaansa kehuu,minä en.En omista Ranskista nyt,enkä nyt USA nykyautoakaan.Molempia ollut,paku nykyään.Turvallisuus tai kulutuslukemat voi jättää omaan arvoonsa.Muoviset nykykinnerit hajoavat päreiksi jo pikkukolarissa parkkiksellakin,ilman hirviä(oli testi-tähtiä mitä hyvänsä) ja samaa paskaahan noi massamerkit ulkoisesti kuin sisäisesti pääosin.kulutuslukemat ajettu varmaan kuun tuuliolosuhtein.Dieselin kolinaan/kylmyyteen jos tykästys,ok.Etsi kumminkin paremmin äänieristetty malli,ihan mukavuussyistä(radiokin kuuluu).Ja sitä moottoritilavuutta ei voi koskaan olla liikaa!
No, ei todellakaan ranskalaista pölö-autoa.
Ainoa oikea ja mukava, kohtuuhintainen on aaamerikkalainen pitkänmatkanajooooon tehty
huippu mukava auto - ykkösenä
Ei merkkifani kirjoitti:
Mukavuus oli vasta kakkosena.
- öljysheikeille
Liirumlaarum-rommi kirjoitti:
No, ei todellakaan ranskalaista pölö-autoa.
Ainoa oikea ja mukava, kohtuuhintainen on aaamerikkalainen pitkänmatkanajooooon tehty
huippu mukava auto> ajot pääasiassa suur Helsingin ja Uudenmaan alueella
Jenkkilotjalla onkin kiva pyörittää kaupungissa, kun bensaa menee pitkälti yli 10 l/100 km.
Jenkkilotjienhan mainoksissa aina revitellään "vain 6,1 l/100 km" normikulutuksella ... mutta kyseessä on AINA maantieajon normikulutus, eikä yhdistetty normikulutus, kuten yleensä on tapana ilmoittaa. No, hiljaa olisin minäkin, kun yhdistetty on 8 l/100 km ja kaupunkikulutus yli 10 l jollain Golf-kokoluokankin autolla. - sitikk = jätettä
Ei merkkifani kirjoitti:
en ota ilmaiseksikaan!
- to-vag-ta
ehei, älkää lukijat hermostuko, en suosittele toyotaa, taikka miksei mutta nyt ostaisin itse edellisen kirjoittajan mainitseman golffin 1,6 TDI-mallin mutta manuaalivaihteisena, 5-ovinen tai farmari. 5-ovinen on saksassa tehty, farmari meksikossa mutta tällä ei lienee vaikutusta työnlaatuun? Tai sitten se skooda oktaavia, sitäki lienee saa sillä 1,6 TDI-pannulla? Nämä 2 ovatkin myydyimpiä autoja avensiksen ohella. Japanilaisten laadun ylivoima on muuten heikentynyt ja eurojen parantunut, joten ehkä painottaisin enemmän varsinkin noilla kilometreillä ajettavuutta ja muita ominaisuuksia oman maun mukaan. Rankkaa 3 autoa ja käy koeajaa ne ja valitse sitten.
- Työsuhdeautona PSA
ole nykyään hinta-/laatusuhteeltaan ihan kilpailukykyisiä? Opelin ja ranskalaiset unohtaisin - työsuhdeautoiksi voisin toki niitäkin harkita. Japsit on aina takuuvarmoja, jos haet luotettavuutta ja käytön edullisuutta. Mutta tee päätöksesi ihan itse - et sinä täältä saa kuin subjektiivisia vastauksia.
- werwe
Mä kyllä ottaisin Peugeotin 607:kan. Kestävä ja todellakin mukava sekä hyvin varusteltu.
- Never french
werwe kirjoitti:
Mä kyllä ottaisin Peugeotin 607:kan. Kestävä ja todellakin mukava sekä hyvin varusteltu.
aloittajan tarvekartoituksen huolellisesti...
- nmrewap
werwe kirjoitti:
osta pösöö niin rikas ei suomes oo kukaan et sitä olis varaa pitää korjaamossa yli puolet vuodesta
- Huuru-ukko
nmrewap kirjoitti:
osta pösöö niin rikas ei suomes oo kukaan et sitä olis varaa pitää korjaamossa yli puolet vuodesta
Lieneekö näillä palstoilla yhdelläkään Pösön viholliseksi leimautuneella ollut itselläkään yhtää pösöä? Tuskin monellakaan. Aivan samoja vikoja, jopa pahempia esiintyy tojoissa ym riisikupeissa, vaan niistä ei tehdä numeroa, kun naapurin Erkilläkin on samanlainen, tosin viattomampi, eki perskeles sitä voi naapurin Erkkiä huonompi olla. Itsellä kolmas pösö menossa enkä merkkiä vaiha mihinkään tojoon, jossa koneetkin tehtaan jäljiltä susia. Huolettomia halpoja kilometrejä hyväkulkuisella autolla. Kaikki me vanhenemme ja vikaanumme, kulumavikoja tulee, onneksi pösöönkin saa kuluvat osat edullisesti, toisin kuin kuskiin...
- 2+2+koira
ainoo vaihtoehto v 70. olen omistanut niin c5en ja farkku primeran sekä ryslerin, mutta en ole parempaa autoa omistanut kuin nykyisen v70en. ja olen keskituloinen
- kokenutpaskan
Huuru-ukko kirjoitti:
Lieneekö näillä palstoilla yhdelläkään Pösön viholliseksi leimautuneella ollut itselläkään yhtää pösöä? Tuskin monellakaan. Aivan samoja vikoja, jopa pahempia esiintyy tojoissa ym riisikupeissa, vaan niistä ei tehdä numeroa, kun naapurin Erkilläkin on samanlainen, tosin viattomampi, eki perskeles sitä voi naapurin Erkkiä huonompi olla. Itsellä kolmas pösö menossa enkä merkkiä vaiha mihinkään tojoon, jossa koneetkin tehtaan jäljiltä susia. Huolettomia halpoja kilometrejä hyväkulkuisella autolla. Kaikki me vanhenemme ja vikaanumme, kulumavikoja tulee, onneksi pösöönkin saa kuluvat osat edullisesti, toisin kuin kuskiin...
mulla oli 8 vuotta 405sri ja ei ollu muutaku vikoja joka saatanan viikko,kaikki osat on muovia eikä ne kestä suomen ilmastoa
- Espace2003
Korealaisia hankkimalla heikennämme Euro-alueen taloutta = autosta maksetut eurot päätyvät vinosilmille!
Sitten toinen "ihana" lause on; "ei ranskiksia"
- tällä palstalla on niin suuri osa porukkaa, joka ei seuraa riittävästi autoiluasioita ja jotka eivät usko asioiden muuttuvan!
- myönnetään, että katsastustilastoissa / vikaraporeteissa ei ole mennyt erikoisesti vuosimallien 2000-2005 osalta, mutta nyt ranskalaiset valmistajat ovat vihdoin kääntäneet kelkkansa ja mm. Citroen C4 Picasso on kokoluokkansa kestävin, samoin Renault Clio III omassa sarjassaan.
- elikkä ainakin Renault ja Citroen ovat jo saaneet uusimmat mallit laaduntielle. Renaultiessa on nyt 4-vuoden takuu.
- itse suosittelen Renault Megane III:sta =voitti mm. TM:n vertailun, jossa masentava Golf ei ollut mukana:-)
- Megane on kokoluokkansa meluttomin ja parhaiten varusteltu automalli, mm. integroidun TomTomin saa edullisesti, löytyy xenon valoa, ja kaikkea sellaista mitä ei noihin korean "kippoihin" edes saa lisävarusteena!!!
- Ja etenkin Megane Sport Tourer on tyylikkäin farkku, kun VW Golf Varinat on säälittävän näköinen:-) - on-
Espace2003 kirjoitti:
Korealaisia hankkimalla heikennämme Euro-alueen taloutta = autosta maksetut eurot päätyvät vinosilmille!
- tällä palstalla on niin suuri osa porukkaa, joka ei seuraa riittävästi autoiluasioita ja jotka eivät usko asioiden muuttuvan!
- myönnetään, että katsastustilastoissa / vikaraporeteissa ei ole mennyt erikoisesti vuosimallien 2000-2005 osalta, mutta nyt ranskalaiset valmistajat ovat vihdoin kääntäneet kelkkansa ja mm. Citroen C4 Picasso on kokoluokkansa kestävin, samoin Renault Clio III omassa sarjassaan.
- elikkä ainakin Renault ja Citroen ovat jo saaneet uusimmat mallit laaduntielle. Renaultiessa on nyt 4-vuoden takuu.
- itse suosittelen Renault Megane III:sta =voitti mm. TM:n vertailun, jossa masentava Golf ei ollut mukana:-)
- Megane on kokoluokkansa meluttomin ja parhaiten varusteltu automalli, mm. integroidun TomTomin saa edullisesti, löytyy xenon valoa, ja kaikkea sellaista mitä ei noihin korean "kippoihin" edes saa lisävarusteena!!!
- Ja etenkin Megane Sport Tourer on tyylikkäin farkku, kun VW Golf Varinat on säälittävän näköinen:-)Korealaisilla on työllistävä vaikutus euroopassa.Hyundailla on Tsekeissä autotehdas.Muodot suunnitellaan Saksassa.Kialla on Slovakiassa autotehdas jne.
- paskamikäpaska
Espace2003 kirjoitti:
- Ja etenkin Megane Sport Tourer on tyylikkäin farkku, kun VW Golf Varinat on säälittävän näköinen:-)mitä tekee nätillä ranskalaisella autolla. EI MITÄÄN, mihin se on tarkoitettu.
- pitäisi tehdä?
paskamikäpaska kirjoitti:
mitä tekee nätillä ranskalaisella autolla. EI MITÄÄN, mihin se on tarkoitettu.
Minulla on kokemusta parista ranskalaisesta autosta, enkä minä niille muuta käyttöä keksi kuin ajaminen. Sen homman ne hoitivat hyvin ja luotettavasti, samalla tavalla kuin japsini ja sakuni. Mitähän muuta niillä pitäisi tehdä? Olen jo sen verran iäkäs, ettei p-ralli ja peltoautoilu ole enään ajankohtaisia.
- ranskatar
paskamikäpaska kirjoitti:
mitä tekee nätillä ranskalaisella autolla. EI MITÄÄN, mihin se on tarkoitettu.
hei haloo ittelles vaan! Mitä sinä luulet tietäväsi ranskalaisista autoista? Et mitään! Hoet vaan jotain ikiaikaista luuloa kuin mantraa! Hitto olet tyhmä ja johdateltavissa, oikea laumasielu. Uskallan luottaa itseeni ja omiin kokemuksiini ja siksi ajan ranskalaisilla autoilla enkä vaihda muihin!!!
- vvt-i
kokenutpaskan kirjoitti:
mulla oli 8 vuotta 405sri ja ei ollu muutaku vikoja joka saatanan viikko,kaikki osat on muovia eikä ne kestä suomen ilmastoa
405 SRi oli mullakin ja yllättävän vähäisillä kilometreillä (120tkm ) alkoivat ongelmat... ja niitä riitti.
Sittemmin on ajettu Toyotalla mukavasti, luotettavasti ja edullisesti. Mutta jokainen ostakoot itselleen mieleisen auton. - Anonyymi
ranskatar kirjoitti:
hei haloo ittelles vaan! Mitä sinä luulet tietäväsi ranskalaisista autoista? Et mitään! Hoet vaan jotain ikiaikaista luuloa kuin mantraa! Hitto olet tyhmä ja johdateltavissa, oikea laumasielu. Uskallan luottaa itseeni ja omiin kokemuksiini ja siksi ajan ranskalaisilla autoilla enkä vaihda muihin!!!
Yes Ranskan autot luotettavia ja halpoja pitää
- + yllätys
Vuokrasin ulkomaan reissulla jokin aika sitten uuden Ford Fiestan. Oli muuten erittäin hyvä auto ajaa, eikä ollut pikkuauton tuntua. Myös mallin muotoilu on erittäin onnistunut. Malli on ollut todella suosittu euroopassa joten myöskään jälleenmyynti jossakin vaiheessa ei tule ongelmaksi. JA EN OLE MISSÄÄN SUHTEESSA KO. AUTOJA MYYVIIN TAHOIHIN.
- J_E
Itsellä on päivittäinen työmatka väh. 190 km. Alla Vw Passat 1.9 Tdi Vm.2008. Toinen Volkkari alla ja olen ollut tyytyväinen. Auto on ollut kuin juna, ei vetele, eikä tarvitse koko ajan ohjata kaistalla. Turvallinen isohko korinen auto, pienellä kulutuksella.
- samat kilometrit
J_E kirjoitti:
Itsellä on päivittäinen työmatka väh. 190 km. Alla Vw Passat 1.9 Tdi Vm.2008. Toinen Volkkari alla ja olen ollut tyytyväinen. Auto on ollut kuin juna, ei vetele, eikä tarvitse koko ajan ohjata kaistalla. Turvallinen isohko korinen auto, pienellä kulutuksella.
Myös Tdi Golfilla pärjäät. On hyvä ajaa ja kokemuksesta tiedän,että 350000 menee kevyesti.
- patuliini
J_E kirjoitti:
Osta uusi Volvo tai Mersu ei mitäänVAG rimpuloita,rakennettu ties missä,(kyllä uuden auton tuoksu voittaa vaikka pienen pankkilainan)
- näinkin voi olla
J_E kirjoitti:
Oma työsuhde passat 2005 1,9 tdi oli ongelmia täynnä, jätti välille ym. Myös työkavereilla on ollut uuden karheissa passateissa (juuri takuun loputtua) aivan ihmeellisiä monen tonnin vikoja mm. moottoreissa. Ei tule enää passattia tähän taloon. Passatti on hyvä ajaa, mutta luotto on mennyt laatuun.
- peåwsl
osta iso audi,ei vetele mihinkään suuntaan ja on turvallinen,ainoa miinus on et vie bensaa helvetisti
- MersutAtti
Osta MERSU ,vaikka joku 320CDI C-MESE KAIKILLA VARUSTEILLA 100000 € sillä onmpi mukava ajella!!!!
- Matti Viikate
Kannattaa ihan sellainen ostaa mista itse pitaa, siita on kuitenkin sen verran paljon silloin iloa ettei voi jaada harmittamaan. Huono auto taas soisi ilon elamasta, siihen ei ole varaa. http://mattiviikate.newsvine.com/
- Pierre!
Citroen DS3 on hyvä kahdelle, tyylikäs, laadukas ja hyvä ajaa. Kannattaa tutustua. Pieniä Korealaisia kannattaa myös käydä katsomassa. Missään nimessä ei kannata ostaa mitään isoa rohjoa, joka on tosi kankea kaupungissa, kun kerran suurille tiloille ei ole tarvetta. Smart voisi myös olla tutustumisen arvoinen.
Pian Tojotero kirjoittaa tänne, ettei muuta kannata harkitakaan, kuin Turkissa valmistettuja Tojoja. - patuliini
Pierre! kirjoitti:
Citroen DS3 on hyvä kahdelle, tyylikäs, laadukas ja hyvä ajaa. Kannattaa tutustua. Pieniä Korealaisia kannattaa myös käydä katsomassa. Missään nimessä ei kannata ostaa mitään isoa rohjoa, joka on tosi kankea kaupungissa, kun kerran suurille tiloille ei ole tarvetta. Smart voisi myös olla tutustumisen arvoinen.
Pian Tojotero kirjoittaa tänne, ettei muuta kannata harkitakaan, kuin Turkissa valmistettuja Tojoja.Kerro sitten Smartista kun olet ajanut,ei kelpaa mihinkään muuhun kuin Nizzan nuorison valoista lähtöön etuset ilmassa (piristetyt moottorit),itse ajanut ja sivusta seurannut
- Tojotero
Pierre! kirjoitti:
Pian Tojotero kirjoittaa tänne, ettei muuta kannata harkitakaan, kuin Turkissa valmistettuja Tojoja.Laatupelejä sitten suosittelit?
- Ratakaisee...
Ilman hintalappua on lähes mahdoton puhua mitään. Kolmenkymmenen tonnin ajoilla kannattaa katsoa dieseliä, ellei ole niille allerginen.
Jos on paljon matka-ajoa, niin katsoisin suuremman keskiluokan autoja, koska isolla autolla on kivempi ajaa. Vaikka Ford Mondeo.
Jos ei ole tilan tarvetta ja pienempikin auto käy, niin vaikka Fiesta ja lähes joka merkistä löytyy vastaavia pareja, jos Fordi ei kiinnosta. - 8
kulutus 5,5/100 km.. uusi ja fiksu, kaikilla mausteilla. Mulla on sellainen ja olen erittiän tyytyväinen.
- yksikään
tähän mennessä vastannut selvin päin :) Oma ehdotukseni on a) Golf/Octavia TSI/1.6d b) V50 Drive c) V70 D3. Siitä vain kukkaron mukaan valitsemaan.
- 250 mese
Mersu! Jos löydät hyväkuntosen jostain. Maksaa noin pari kolme tonnia. Menee pienellä ja on hyvä ajaa. Unelma eikä kukaan ole katellinen
- patuliini
250 mese kirjoitti:
Mersu! Jos löydät hyväkuntosen jostain. Maksaa noin pari kolme tonnia. Menee pienellä ja on hyvä ajaa. Unelma eikä kukaan ole katellinen
aivan oikein taksimiesten mielestä 124 korinen oli todella viimeinen Mersu
- Anonym23456
patuliini kirjoitti:
aivan oikein taksimiesten mielestä 124 korinen oli todella viimeinen Mersu
Semmonen auto, jossa on ilmastointi! Minä en ainakaan haluaisi ajaa töihin 30 asteen helteessä autolla, jossa ei ole ilmastointia!
- Tojotero
Anonym23456 kirjoitti:
Semmonen auto, jossa on ilmastointi! Minä en ainakaan haluaisi ajaa töihin 30 asteen helteessä autolla, jossa ei ole ilmastointia!
Eikö tuo uusista autoista löydy?
- pösötiin sw
on varma toiminen pirssi: ei koskaan esim sähkövikoja ja kovilla pakkasilla parraillaan, varsinki ensimmäiset mallit on legendaarisia!!!
- Erkka124
Näin olisi parempi
- ouzo76
Mul on Toyota corolla vm-97 aj.372500km.Ei syö öljyä eikä pidä muutenkaan mitään ylimääräsiä ääniä.turhaan pistää rahaansa mihinkään uuteen kaaraan.Vanhojakin on vielä hyviä liikenteessä ja omaani en myy.
- 4711
tässä viestiketjussa esitettyihin nähden se on täysin ylivoimainen..ja olen ihan vakavissani.
Nyt sinun on siis peräänkuulutettava nimimerkki "Tercellimän", joka asustelee Kuopion suunnalla, häneltä saattaisit löytää tarpeisiisi sopivan todellisen työkalun.
-Minua suuresti hämmästyttää eikö autoa tarvitsevat osaa valita sitä itse, vaan tulevat kyselemään jopa S24-palstoilta mikä auto heidän olisi hankittava!
---Olisiko perustettava uusi palvelu missä ihmiset voisi kysellä toisiltaan mitä mitä mitä...kun ei oma järki edes sen verran toimi että osaisi tehdä päätöksen ihan itse!! hankkimiensa todellisten tietojen perusteella, eikä jonkun viirapäisten huuhaa-ukkkojen täyttämän lukijapalstan neuvoilla.
Tärkein palsta olisi tietenkin sellainen, missä rikoksiin syyllistyneet voisi kysellä mitä asioita voisi poliisikuulustelussa hämärästi muistaa -vaikka olisi tekoa tehdessään selvinpäin- ja mitä ei vahingossakaan pidä mennä sanomaan ja tunnustamaan.- piksia
Juu, varmaan kannattaa ostaa joku vanha 400000km:ä ajettu kadetti tai corolla, jos ei tarvi joka päivä lähteä töihin ja kuulokin menee niinkuin tältä ouzo76:lta.
- dfghjkkjhb
piksia kirjoitti:
Juu, varmaan kannattaa ostaa joku vanha 400000km:ä ajettu kadetti tai corolla, jos ei tarvi joka päivä lähteä töihin ja kuulokin menee niinkuin tältä ouzo76:lta.
Ostakaa ranskalainen auto, jos ei tarvitse lähteä joka päivä välttämättä sillä omalla autolla. On tärkeää työllistää myös korjaamoja. Outoa ettei kukaan suositellut luotettavaa Fiattia.
- No Hilux
dfghjkkjhb kirjoitti:
Ostakaa ranskalainen auto, jos ei tarvitse lähteä joka päivä välttämättä sillä omalla autolla. On tärkeää työllistää myös korjaamoja. Outoa ettei kukaan suositellut luotettavaa Fiattia.
Osta 500000000 km ajettu Toyota Hilux se on Toyoterojen mielestä huippu, paras, ei rikkoudu koskaan.
Jos uskot Toyoteroja niin osta Toyota Hilux, mieluiten 35 vuotta vanha entinen betoniraudoittajan
muuli mutta jos olet järjissäsi niin mikä muu tahansa auto kuin Toyta Hilux.
HUMMER olisi ihan näpsäkkä.
- hgyuftdkfhj
Mersu diesel
- Hyvä ja käytetty
Itse olen ajellut pitkää työmatkaa jo 7 vuotta. Olen laskeskellut että jos ostan uuden auton, voi sen arvonalennus olla todella tuntuva. Minun 50tkm / vuosi auton arvo putoaa yli 10000e vuosi, jos ajan uudella ja keskikokoisella farkku dieselillä. Sehän on suoraan pois ansiotuloista. Olen päätynyt käyttämään halpoja ja varmoiksi havaittuja merkkejä, kuten vw passat tdi, xsara hdi (oli tosin ainoa auto joka jätti tienpäälle), volvo 850 tdi (erittäin hyvä ja mukava sekä taloudellinen auto), nyt alla mb 220 cdi, jossa mm vakionopeuden säädin ja ilmastointi. Sellaisen saa jo muutamalla tonnilla, kuten omani vm 2000 ajettu 389tkm, ja josta maksoin 4000euroa. On varman ja mukavan tuntuinen auto, ja kulutuskin vain n. 5 litraa. Näillä ei ainankaan pääse köyhtymään auton arvon alennuksen vuoksi.
- uityrtrt
tarkoitettu hyvin toimeentuleville. Ei kaltaisillesi.
- BENSAT kieltoon
Mersut, pemarit ja japsit kun jätät syrjään, niin hyvä on. Älä vain laita DSG laatikolla olevaa autoa tai takavetoista. Diesel ehdottomasti ajoit 10tkm tai enempi. Sitikaat ja pösöt voi varauksella välttää, 607 HDI ehkä kaikista para vaihtoehto vw passatin tai golfin rinnalla. Muut esim. volvot korjaamo tavaraa, vaikka ovat turvallisia.
- V8Pasi
Kunnon työmatka vehje on fullsize jenkki ja mieluiten ISOLLA V8:lla (yli 8l), Siinä on jo köyhät kyykkyyn ja varattomat vattalleen meininkiä.
- jenkit kuin maa
V8Pasi kirjoitti:
Kunnon työmatka vehje on fullsize jenkki ja mieluiten ISOLLA V8:lla (yli 8l), Siinä on jo köyhät kyykkyyn ja varattomat vattalleen meininkiä.
Jenkit kannataa unohtaa, se on jo työtä kun ajaa ja ei edes palkkaa saa. Sen verran huono ominaisuudet ajolleen ollut aina....
- jenkit kuin maa
jenkit kuin maa kirjoitti:
Jenkit kannataa unohtaa, se on jo työtä kun ajaa ja ei edes palkkaa saa. Sen verran huono ominaisuudet ajolleen ollut aina....
Kyllä minä mieluummin ajan DX Corollalla kuin millään Jenkillä tai Mersulla.
- Ameriikan ötökkä
Osta Corvette. On aina kiva lähteä töihin. Auton saa parillakympillä. Loppu jää bensarahoiksi.
- M. Vanhanen
Mulla on polvi kipeä
- kelmi Koo
maksanut laidoista täyden hinnan niin ei tarvitsisi kontaten niitä kuskata. Mutta kun on ovela niin ei tartte 20kympin autoja katella.
- cvbn,mnb
Melkoinen paradoksi. Mutta käy vaikka kirjastossa lukemassa muutama viimeisin autotesti. Järkivalintaa ei voi tehdä tunnepohjalta.
- 12+15
tehdään aina nimenomaan tunnepohjalta,ei siinä järjellä ole paljo tekemistä.
Nykyautot merkistä riippumatta ovat pääsääntöisesti paskaa. Laatua ei enää ole vaan halvalla valettuja muoviosia jopa moottorissa johon muovi ei kuulu. Jotain ompelukoneen hihnoja pyörittämässä jakopäätä jne.
Tee kunnon koeajo ja ota se mikä parhaiten tuntuu hanskaan sopivan. Älä turhaan järkeile.Kaikissa on kuitenkin samoja halpoja made in malaysia osia.
- ____________
sellanen joka kulkee eteenpäin ja taaksepäin.
- Honda mies
Ihan nyt vaan luotat itseesi. Täällä on niin monta mieltä kuin on kirjoittajaakin. Oma apu paras apu.
- sporttipelii
ärrä civicci
- Vain toyota
hei
et kertonut paljonko auto saisi maksaa, joset sit edullista joku pieni japski , micra tai susuki ?
Jos et ole kinnostunut auton huollosta niin Nissan MAzda tai Toyota,
Automaatti on kaupungissa ehdoton, mulla on ja en enää vaihda.- weriuhygtfd
Onhan se vaikea valita, jos hintahaitari on 12000-30000 Euroa. Ensin pitää päättää mitä haluaa.
- Ave I
Seat Exeo TDI?
- e5jn7 4
ennen vaikka pappatunturilla.
- HAHAHAAH!
e5jn7 4 kirjoitti:
ennen vaikka pappatunturilla.
HAHAHAAH! Toyoterolla ei ole edes Carinaa vaan pelkkä pappatunturi.
- biistii
järkevät autot ovat tehottomia, mitäänsanomattomia tai peräti rumia, kamalia ajaa, ilman varusteita, ja niillä ei tee mieli ajaa..
ts. "järkevät" autot voi unohtaa heti autoista puhuttaessa, valinta tehdään fiiliksellä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1117317- 475246
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562961Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän62414Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101468Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1911348Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921083Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3101018Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?225958Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30896