Minulla olisi muutama kysymys, enkä jaksaisi pankin asiakaspalvelujonossa odotella ja korttia kaivella laatikoista, niin jos täältä saisi vastauksia.
Minulla on jossain laatikon pohjalla jokin luottokortti. Olen ottanut sen joskus Sotkasta, kun sai 4kk korotonta maksuaikaa sohvalle. (Tuli ostettua aioittua kalliimpi sohva, niin oli kiva, kun ei tarvinnut maksaa ylimääräistä vaikka muutamassa erässä maksoi ja sai sohvan heti.) Saman tyylinen kun Tuohi-kortti, on muistaakseni Mastercard plussa ominaisuudella (en ole ihan varma, mutta tuollainen muistikuva on), eikä mitään hajua minkä pankin. Kortistahan ei tule mitään maksuja/lippulappuja kotiin, kun sitä ei käytä.
1. Lukeeko kortissa minkä pankin se on (varmaankin lukee)?
2. Kauan menee ennenkuin kortti pitää uusia? Kortti on ehkä 3-4v. vanha.
3. Tuleeko automaattisesti uusi kortti vai vanheneeko tuollainen käyttämätön kortti itsekseen?
4. Jos kortti ei ole omasta pankistani (Nordea), niin onko pankin rekisterissä minun oikea osoite, koska en mitään ilmoitusta ole 1,5v. sitten muuttaessani tehnyt?
5. Jos ja kun jaksan kortin jostain kaivaa, niin miten se poistetaan käytöstä? Soitetaanko pankkiin vai pitääkö vanhanaikaisella kirjeellä? Siinä oli muistaakseni aika kova korko (korkempi kuin normaalissa vastaavassa luottokortissa) muut maksut, jos korttia käytti.
Kiitoksia avusta.
Turha kortti
12
1176
Vastaukset
- ei jaksa
En millään jaksa vastata .
- jaksamista
Kiitos kuitenkin vastauksestasi.
- 8+8
Tämä on tyyppiesimerkki nykyajan pullamössösukupolvesta. Mitään ei jakseta itse selvittää.
- xd
Lukee
Lukee kortissa
Automaattisesti
On
Soittamalla - täti kertoo
Jos tiedät mistä kortti on hankittu (sotkasta?), sinne soitto ja esität asiasi.
Mikään ei tipu taivaasta itsekseen tai hoidu unissasi.
Ottavat tietosi pois rekisteristä, kun sen selkeästi ilmoitat ja irtisanot luottotilisi. Sitten kotona leikkaat kortin saksilla 4 palaseen ja palat roskiin.
Oman kotipankkisi kassajono ei liity tuohon mitenkään, jos korttisopimus kerran on tehty sinun ja huonekaluliikeen kesken.
Olethan muistanut säilyttää tekemäsi korttisopimuksen ja olet lukenut sen ennen allekirjoittamista?
Et vai - no jatkossa muistat ja säilytät.
Osta vaikka halpakaupasta pieni A4 muovikansio ja jatkossa sinne säilöön kaikki tärkeät paperit.
Suosittelisin pitämään parempaa huolta maskukorteista ja niihin liittyvistä sopimuksista. Niitä ei pidä "unohtaa" kassin tai laatikon pohjalle. Kuka tahansa voi käyttää ja shoppailla sinun laskuusi sillä kortilla, jos vaikka "vahingossa" heität sen roskiin ehjänä.
Olkaa teinit hereillä koulussa. Alkuperäinen kirjoitti:
"4. Jos kortti ei ole omasta pankistani (Nordea), niin onko pankin rekisterissä minun oikea osoite, koska en mitään ilmoitusta ole 1,5v. sitten muuttaessani tehnyt?"
Netistä kaivettu:
"Maistraatille muuttoilmoitus on tehtävä LAKISÄÄTEISESTI aikaisintaan kuukautta ennen muuttopäivää ja viimeistään viikon kuluttua muutosta.
Muuttoilmoitus on tehtävä maistraatille myös tilapäisestä asumisesta, joka kestää yli kolme kuukautta. Myös lyhyemmästä tilapäisestä asumisesta voit halutessasi tehdä muuttoilmoituksen. Tehtyäsi muuttoilmoituksen uusi osoitetietosi välittyy valtion väestötietojärjestelmään (vtj). Halutessasi tieto välitetään myös postin tietojärjestelmään (ots)."
Oletko siis rikkonut lakia, etkä ole tehnyt muuttoilmoitusta?
Jos olet, niin kyllä heillä on sinun uusi osoitteesi, ja ainakin Postilla on, ja kääntävät (lähes varmasti vuosienkin kuluttua) postisi oikeaan osoitteeseen.- Tyttö1234
Seuraavana päivänä tämän viestin kirjoittamisesta tuli uusi kortti postissa. Ilmeisesti oli joku aavistus milloin kortti vanhenee.
Joten, koska kukaan muu ei osannut vastata (ainakaan oikeellisesti, paitsi DX lukuunottamatta viimeistä kohtaa, ja silloinkin olisi pitänyt kaivaa kortti esiin, että olisi vastaukset saanut), niin vastaan itse.
Kortti oli OP:n, tosiaan oli plussamaster ja mitään muuta yhteyttä (tiliä yms.) ei minulla ole OP:hen.
1. Lukee
2. Kortti on voimassa 3 vuotta.
3. Ne lähettää automaattisesti uuden vaikka et olisi sillä tuon kolmen vuoden aikana ostanut mitään. (paitsi sen sohvan kortin hankinnan yhteydessä ilman korkoja ja kuluja)
4. On siis maistraatin osoitemuutos päivittynyt myös pankin järjestelmään. (Huom. Posti on velvollinen toimittamaan posti uuteen osoitteeseen kolme (3) kk). Ja tällä kysymyksellä tarkoitin suoraa muuttoilmoitusta pankille mistä kortti on pyydetty.
5. Voi perua kirjeitse ja myös sähköpostillä, jos on "virallinen" sähköposti omalla nimellä.
Ja en viitsinyt tuota perua, kysyin virkailijalta, niin kertoi, että toimii samalla tavalla kuin muutkin masterit, eli jos maksaa kuun lopussa sillä tehdyt ostokset, ei tule korkoa ja kulua, eikä edelleenkään ole mitään vuosimaksua tai muutakaan maksua. Vain jos käyttää luottoa, eli ei maksa saman heti seuraavaa laskua, niin tulee jokaiselta tilinhoitomaksu ja korko. Ja jos käyttää tulee muutaman euron laskutuslisä. Samapa se pitää tuota hätävara korttina, kun ei tähänkään menessä ole kertaan tarvinnut.
Muihin vastauksiin:
täti kertoo; Sen verran minäkinh muisin, ettei sotkalla ollut asian kanssa mitään tekemistä, muuta kuin korttihakemuksen satuin täyttämään siellä ja myyjä samantien soitti ja tarkisti saanko kortin. Oli joku plussan ja masterin /OP tarjous, joka vaan oli sotkassa. Siis kortti on minulle lähetty pankista, samoin kuin ne muutama lasku mikä sieltä tuli silloin kolme vuotta sitten. Luin myös kortin hakemuksen ja ehdot SILLOIN 3 VUOTTA SITTEN! en voi ulkoa muistaa mitä siinä luki. Sopimuskin on minulla tuolla samassa laatikossa, missä on kaikki tärkeät ja vähemmän tärkeät kodin ja omat liput ja laput. Siellä paperin keskellä on jossain myös se kortti ja en sitä vaan jaksanut kaivaa esiin, kun ajattelin että täällä netissä joku asiasta voisi tietää. Eli kortti ei ole missä sattu pois heittevässä laatikossa, vaan tuolla missä on kaikki muutkin tärkeät paperit, älä huoli.
8 8
Niin on sinulla varmaan rankkaa, kun nuorena jouduit hiihtamään kolmenkymmenen asteen pakkasessa vesisateessa 50km lähimpään pankkiin selvittämään asioita. Nykyään on netti, josta voi kysyä, niin ei tarvitse itse käyttää aikaa turhaan jonottamiseen ja papereiden penkomiseen. Voi vaan kysyä ja tarkistaa hetken päästä onko tullut vastauksia. Voi käyttää senkin ajan fiksummin, vaikka uittamalla pullaa kahvissa...- kiva juttu
että voi päästä viisastelemaan, kerrankin, kun joku pyytää apua. Eikös tämä netti, ja foorumi, mahdollista helpon ja nopean tavan selvittää asioita. 8 8 & co voisivat ehkä luettella ne aiheet joista saa esittää "typeriä" kysymyksiä jotta muut osaa käyttäytyä.
RipsaK: vaikka ne tiedot on maistraatissa oikein, ei mikään takaa että ne on yksityisen yrityksen asiakastietokantaan oikein viety. Ettet vaan ole pullamössösukupolvea jolle nämä tämmöiset jutut vaan tapahtuu itsekseen... - 1+2=2865
" Nykyään on netti, josta voi kysyä, niin ei tarvitse itse käyttää aikaa turhaan jonottamiseen ja papereiden penkomiseen. Voi vaan kysyä ja tarkistaa hetken päästä onko tullut vastauksia. Voi käyttää senkin ajan fiksummin, vaikka uittamalla pullaa kahvissa..."
Et saatana jaksa kaivaa omaa korttiasi esille vaan kyselet typeriä täällä samalla kun uitat pil eiku pullaasi kahvissa. Voi vittu sä olet kaikkien pullamössöjen prototyyppi. - 14+9
Posti kääntää muuton jälkeen postisi uuteen osoitteeseen ilmaiseksi vain yhden kuukauden. tuo 3 kk on historiaa. sen jälkeen osoitteenmuutoksen voi tehdä maksullisesti, itse.
- luottokorttikortti
samalla vaivalla olisit voinut soittaa kun kirjoitit tämän viestin. Vai eikö isi ladannutkaan enää puheaikaa kun sohvankin hankit velaksi?
- tyttö1234
No itse asiassa, noiden kahden ( tämän viestin) kirjoittamiseen meni joku 10min ja vielä junassa matkalla töihin/ kotiin, täällä netissä yleensä sen ajan vietän. Tuonne OP:lle soittelussa meni 25min (20min jonoa 5min kyselyä) ja se aika oli kotona, jolloin olisin voinut jotain fiksumpaakin tehdä.
Sohvan hankin luottokortilla, koska se ei maksanut sentin senttiä ylimääräistä. Säästössä oli rahaa n. 300€ sohvaan, mutta tuolla tavalla sainkin 900€ sohvan. Koska vanha sohva oli jo poissa, niin ei olisi ollut kivaa istua lattialla 4kk ja säästää ihanaan sohvaan tai tyytyä halpaan, jonka olisi taas saanut kohta vaihtaa.
Kai jokainen luotolla ostava tajuaa laskea paljonko ylimääräistä joutuu tästä nyt maksmaan jos ostaakin sen heti kortilla, eikä säästä siihen. Ja onko tuote tosiaan sen ylimääräisen rahan arvoinen. Itse laskin, että olisin joutunut muutaman korollisen erän maksamaan ja, että sohva olisi sen arvoinen (oli tarjouksessakin), mutta pihinä tyttönä järjestin raha-asiat niin, että sain silloisilla pienillä kaupan kassan tuloilla maksettua nuo erät pois ennen korkoja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694732
- 1053525
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383296- 492773
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262708Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52159- 232051
- 1991970
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981581Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91478