OMG Chinchilla !!

jouf

Hei haluaisin lemmikiksi chinchillan mutta netistä ei löytynyt paljon myyjiä jotkut chinchillat olivat liian vanhoja löysin yhden chinchilla poikasen muutä sen äidilla on hammmaspiikki onko sitten chinchillalla??

10

630

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • accd

Osoitteesta www.slcry.net löytyy kaikki Suomen viralliset chinchillakasvattajat ja heidän yhteystietonsa. Kannattaa myös tutustua tarkasti yhdistyksen hoito-ohjeisiin ja kirjautua chinchillapalstalle (linkki löytyy SLC:n sivuilta).

Chinchilloilla, joilla on hammaspiikki, ei pitäisi teettää poikasia. Se saattaa periytyä ja johtaa lyhyeen ja hyvin epämukavaan elämään. En suosittelisi ostamaan kyseistä poikasta.

• jouf

kiitti tideosta :D

• cillaaaaaaaaaaa

ostitteko te jo chinchillan??:)

• chinchilla tyttö99

Moikka . Ei kannata ostaa chinchilloita joitten vanhemmilla on jotain .. esim se hammas piikki . Jos haluat chinchilloja kannattaa mennä sivulle www.suomenchinchilla ry.fi

• tsajaa

ei kantti ostaa sitä jonka äidillä o hammaspiikki, kanttii ettii semmone sivu missän on oikeet kasvattajat c:

• chinchillaaaaat

olen itsekin ostamassa chinchilloja ja mietin tuleeko kaksi tyttö chinchillaa hyvin toimeen keskenään jos ne on jo pienestä pitäen yhessä kun en haluaisi myöhemmin erottaa niitä toisistaan? vai olisiko vain parempi ottaa tyttö ja poika chinchilla? (:

• accd

Kyllä jotkut naaraatkin tulevat keskenään toimeen, suositelluin vaihtoehto kuitenkin on naaras kastroitu uros.

• Apina 007

Kyllä useasti on pareja, joissa on useampikin naaras yhdessä. Eläimilläkin on luonneeroja, kuten ihmisillä. Joten kyse on eläinkohtaisesta asiasta, tähän ei voi antaa mitään tiettyä vastausta.

Sekään ei ole kirkossa kuulutettua, että välttämättä naaras ja kastroitu uroskaan tulisi toimeen keskenään. Joitain pareja on, joissa naaras on alistanut pahasti kastroitua urosta.

• ANNELIE-91

Hammaspiikkejä omaavaa eläintä ei koskaan kannattaisi käyttää jalostuksessa. Yleensä vielä 5- vuotiaanakin cinculle saattaa puhjeta hammaspiikit. Pitkä aika odottaa pentujenkin suhteen, tuleeko niille vikaa, vaiko ei.

• Haammaspiikit

Kannattaa myös lukea artikkeleita hammaspiikeistä, mitä ne todellisuudessa on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1714
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1222
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      906
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      874
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe