YTHS + gynekologi

kysymys0

Miten tilanne on? Pääseekö YTHS:n kautta kuinka helposti* gynekologille? Olen aloittamassa syksyllä opiskelut ja pohdin tässä, menenkö yksityiselle nyt vai odotanko syksyyn, jotta pääsen käyttämään YTHS:n palveluita.

(*Ongelmani on TODELLA pitkä ja epäsäännöllinen kuukautiskierto (alkoi e-pillereiden lopettamisen jälkeen), ja tk-yleislääkäri vain minulle totesi, että on ihan normaalia.
Itse haluaisin nyt kyllä jo selvittää, onko elimistössäni jotain vialla vai johtuuko muka vieläkin e-pillereiden lopettamisesta, kun siitä on kuitenkin jo vuosi aikaa... Apua ei näytä yleislääkäristä olevan.)

6

3250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ddddddddo

muistaakseni 1,5 vkossa gynelle hesassa..mulla syynä oli patti rinnassa..en tiedä, jos arvottavat jotenkin kiireellisyyttä. syksyl VOI olla paljon porukkaa aikoja varaamassa ja hiukan voi olla eroja, mihin yths:ään oot menossa. mut kylhän toi sun ongelma (asiaan vihkiytymättömälle) kuulostaa oikealta ongelmalta, joten miks et pääsis suht hyvin. yksityisellä kuten julkisellakaan et voi silti olla varma palvelun laadusta, gynekologien taso vaihtelee mielestäni yksityisellä paljon samankin firman sisällä. oon yksityisellä mm. ollu gynellä, joka ei edes tehny sisätutkimusta, pöytääkään ei ollu huoneessa!?

• sanujj

Jyväskylässä jonot ainakin naisgynelle on 4-6 viikkoa

• ap

Ei tällä asialla nyt mikään viikon tai kahden kiire ole, mutta sitä tosiaan mietin, että pääsenkö YTHS:nkin piirissä vain yleislääkärille (jolloin voin yhtä hyvin mennä jo nyt yksityiselle itse) vai pääsenkö gynekologille (jolloin en nyt viitsi yksityiseen gynekologiin omia vähäisiä rahojani pistää)...

Mutta kaipa nyt syksyyn siis odotan ja kyselen YTHS:ltä sitten.

• Megsy
        ap kirjoitti:

Ei tällä asialla nyt mikään viikon tai kahden kiire ole, mutta sitä tosiaan mietin, että pääsenkö YTHS:nkin piirissä vain yleislääkärille (jolloin voin yhtä hyvin mennä jo nyt yksityiselle itse) vai pääsenkö gynekologille (jolloin en nyt viitsi yksityiseen gynekologiin omia vähäisiä rahojani pistää)...

Mutta kaipa nyt syksyyn siis odotan ja kyselen YTHS:ltä sitten.

Veikkaan, että kyllä ne sut gynelle pistää, mutta voithan aina pyytää aikaa gynekologille.

• Anonyymi

Hki YTHS, asiaton gynekologi.

• Anonyymi

Jäänyt eläkkeelle, mutta lääkäreistä kannattaa ottaa selvää ennen vastaanottoaikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      177
      11198
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2565
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2256
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1781
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1675
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1320
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1265
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1086
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      112
      1014
    Aihe