söin pöljyyttäni paistettua sipulia vaikka minulla on todettu sappikivet. Nyt on juilinut koko iltapäivän oikealta kyljestä. Onko mitään kotikonsteja saada tämä juiliminen loppumaan. Yö tulossa ja varmana pitkä yö jos ei tämä kipu lopu. Auttaako joku, ruoka tms, tai särkylääke tms, kertokaa PLIIS !
sappikivikohtaus
5
2446
Vastaukset
- k
ole saanut lääkäriltä kotiin litalgin nimistä lääkettä jos sulla on todettu sappikivet? oletko jonossa leikkaukseen?
Itseltäni leikattiin sappi vuosi sitteen ja aina kun tuli kohtaus niin liikuttelin itseäni ylös ja alas, sivulta, sivulle. Tän pitäis auttaa irrottaa ne kiilautuneet kivet sappitiehyeitten edestä ja poistaa kipu. Voit koittaa vaikka varovasti hyppiäkkin. Kuulostaa hullulta mutta mulla auttoi ja tietenkin otin litalginia samalla.- koskoooooooooooo
En saanut mainitsemaasi lääkettä lääkäriltä ja nuo sappikivet aikoinaan huomattiin sattumalta ylävatsan ultrassa ja eivät ole kovin usein vaivanneet.. ja olenki huomannut, että kaikenlainen venyttely auttaa ja kävin pyöräilemässä jotain 15 km , niin ekan kilometrin jälkeen jo alkoi helpottaan. Noh, jospa se siitä. kiitti vastauksesta...
- 13+19
Kai sulla jo aika leikkaukseen?! Meinaan saat huonolla säkällä vielä haimatulehduksenkin...JA SE EI SIT OO KIVAA!!!! jotkut lääkärit sanoo et ei sit enää kaljan kaljaakaan koko loppuelämänä, VAIKKA haimatulehdus johtuis sappikivistäkin...
- koskooooo
Ei mulla mitään aikaa oo leikkaukseen. Siitä on monta vuotta kun ultrassa nämä kivet näky ja ei niistä oo sen koomin puhuttu. ja nytkin on jo helpottanu. ja en juo kaljaa enkä muutakaan alkoholipitoista. .. no toivottavasti en saa sitä haimatulehusta...
- ei tulehdusta
Ei mullakaan mitään leikkausaikaa ole vaikka sappikivet todettu. Ne leikataan sitten kun on pakko. Mitään oireita mulla ei ole koskaan niistä ollut, löytyi sattumalta ultrassa aivan kuin ap:llakin. En edes noudata sitä ruokavaliota, lääkärin mukaan ei tarvitse koska oireita ei ole ollut. Ei sappikivet mitään sen kummempia oireita välttämättä aiheuta jos ei ole tulehdusta. Jos on tulehdus, se voi levitä haimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63859
- 61835