Eli mitä voisi/kannattaisi laittaa puiden, puskien ja pihavalotolppien juurelle omakotitalon pihalla? Lähinnä ongelmana se että laiskana miehenä en jaksaisi käsin leikata trimmerillä em. kohteiden ympäriltä nurmikkoa sen jälkeen kun puutarhatraktorilla olen isot pinnat leikannut.
Ajattelin jotain haketta, mutta mitä ja miten pitäisi pohjustaa että sieltä alta ei puskisi ruohoa yms. parin vuoden päästä? Kivet olisivat nätein vaihtoehto (pidän kivestä) mutta pelkään että sitten kuitenkin teloisin puutarhatraktorin leikkuuterät kivikkoon :) Siksi ehkä hake olisi varmempi vaihtoehto?
Jos sillä on merkitystä niin seuraavat kohteet siis pitäisi ympäröidä jollain ei-nurmikkoa-kasvattavalla materiaalilla: omenapuu, pari mustaviinimarjapuskaa, pihlaja, kuusi ja pari pihavaloa terassi.
Mitä tavaraa puiden ja puskien juurelle nurmikon tilalle?
3
1123
Vastaukset
- 0712
Kekkilän sivuilla opastetaan puiden ympäristön kattaminen. Samaa voi soveltaa marjapensaisiin ja terassiinkin, kateaineeksi voi käyttää myös haketta.
http://www.kekkila.fi/kotipuutarhurit/ideaa-intoa/inspiroidu!/viikonloppuprojektit/kaulus-kotipihan-puulle - hake vai kate
Laitat nurmikosta ja rikkaruohoista putsatun mullan päälle kuorikatetta, mänty tai kuusikuoriketta.
Hake ei toimi kunnolla koska maatuu nopeammin ja varsinkaan lehtipuun hake ei estä niin hyvin rikkaruohoja.
Puiden ympärille n. 1m halkaisijalta ja pensaiden koko pensaan halkaisijan osalle. - näin-
ensin nurmikko alueelta pois, juurimatto päälle, siihen kuorikatetta ja niistä kivistä, kun tykkäät asettelisin niitä sinne tänne. jos laiskuus ei ihan hirveäksi äidy, voisi nämä alat vielä ympäröidä seuraavasti. pieni ura alueen ympärille ja siihen laiha sementtivalu rajaamaan ja varmasti ei enää ole ongelmaa leikkurille tai miehelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448411
- 724846
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373530Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483156Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella512986Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262905- 402880
- 412166
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731827