Tangomarkkinat

eiii.....

Saatiin taas tusinakuningas. En voi käsittää miten tuollainen karaokelaulaja voi saada kruunun.

62

1137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+2+61

toimintaa tuomaristolta! En käsitä minäkään.

• xzzzzzz

ei kai se maunola voittanut

• ...

Marko Maunuksela voitti. Mun telkkuni meni kiinni siinä vaiheessa kun Tapani Kangas pudotettiin. Siinä olis kerrankin ollut persoonallinen ääni ja mies. No, eipä ainakaan Maunuksela enää ensi vuonna ole tyrkyttämässä itseään. Kuuluu niihin ikuisiin yrittäjiin.

• hernandon salaisuus
        ... kirjoitti:

Marko Maunuksela voitti. Mun telkkuni meni kiinni siinä vaiheessa kun Tapani Kangas pudotettiin. Siinä olis kerrankin ollut persoonallinen ääni ja mies. No, eipä ainakaan Maunuksela enää ensi vuonna ole tyrkyttämässä itseään. Kuuluu niihin ikuisiin yrittäjiin.

Se varmasti voitti sen takia, että tuomaristo oli jo ihan kyllästynyt kun se joka vuosi siellä epätoivoisesti yritti. Tällä tavallahan siitä päästiin nyt eroon. No, eipä tarvitse enää ensi vuonna sitä onneksi katsella.

• Annu.
        hernandon salaisuus kirjoitti:

Se varmasti voitti sen takia, että tuomaristo oli jo ihan kyllästynyt kun se joka vuosi siellä epätoivoisesti yritti. Tällä tavallahan siitä päästiin nyt eroon. No, eipä tarvitse enää ensi vuonna sitä onneksi katsella.

Niinpä ;D
        Mut vaikka noista ikuisista yrittäjistä en tykkääkään noin yleensä niin toivoisin tuon Kankaan yrittävän ensi vuonna uudelleen. Ja vaikka ilman hattua.

• r.moore

ihan samaa mieltä. aivan kamala koko tämän vuotinen tangomarkkinat. Ihan niin persoonatonta että hävettää että kilpailut yleensä pidettiin; esiintyjien puolesta hävettää. Sillä lippalakkimiehellä olisi ollut kuitenkin vähän erottuva ja peroonallisempi ääni kuin muilla. Vaan onhan se liian radikaalia tangolaulajalle kun on lippalakki päässä. Vaikka osaisi laulaakin.

Itse olen eniyten yllättynyt 1. tangokuningattaren Arja Sipolan hienosta paluusta. Toivottavasti Arja saa kokonaisen levyn ulos yhtä tummanpuhuvaa persoonallista tulkintaa kuin on tämä "tiilenpäitä lukemassa" -tango. Aivan mahtava kappale. Tätä äänialaa kuin Arjalla ei markkinoilla sitten muilla olekaan kuin Koivuniemen Paulalla. Siinäpä mahtava ja osaava lady-pari!

• s.connery

lopeta toi Koivuniemen hehkuttaminen!!! Tuosta Sipolasta; mitä mahtoi tarkoittaa kun sanoi jotenkin että ei ole pyyhkinyt hyvin viime aikoina tms.???

• r.moore
        s.connery kirjoitti:

lopeta toi Koivuniemen hehkuttaminen!!! Tuosta Sipolasta; mitä mahtoi tarkoittaa kun sanoi jotenkin että ei ole pyyhkinyt hyvin viime aikoina tms.???

ja me hänen faninsa olemme samaa mieltä, olemme olleet jo 40 vuotta. Ehkä hitusen kauemmainkin. Paulan ääni ja tyyli vain paranee kuten viini vanhetessaan. Näin kuulen tapahtuneen myös Arja Sipolan kohdalla. Peace and lol.

• Annu.
        r.moore kirjoitti:

ja me hänen faninsa olemme samaa mieltä, olemme olleet jo 40 vuotta. Ehkä hitusen kauemmainkin. Paulan ääni ja tyyli vain paranee kuten viini vanhetessaan. Näin kuulen tapahtuneen myös Arja Sipolan kohdalla. Peace and lol.

On kyllä todella ruostunutta rautaa jos se rautaa muka on. Paula tekee kuin avattu pullo halpaa viiniä, väljähtyy ja rupee haisemaan.

• agatha c.
        Annu. kirjoitti:

On kyllä todella ruostunutta rautaa jos se rautaa muka on. Paula tekee kuin avattu pullo halpaa viiniä, väljähtyy ja rupee haisemaan.

Me Paula- fanit juomme vain parasta. Ja myös kuuntelemme parasta. Kuten Paulaa, Tapani Kansaa ja näin. Suurtten ikäluokkien ihanaa musiikkia. Että ei tyylittömille tätä laatuosastoa lainkaan. :)

• Avaan meren tuolla..

Reijo Taipale sanoi eilisessä Kymen Sanomissa,että kisat pitäisi olla kerran kolmessa vuodessa.
        Juuri noin. En montaa "pinnalla olevaa" kuningasta muista.

• yks ilimajokinen

..- ei luulisi ,että noin kolkoksi voi mennä ihmisen lauluääni ! Sai todella sen kuvan, kuin olisi ollut tiilenpäitä lukemassa koko laulaja .
        No,onhan siitä jo yli kai 20 vuotta,kun oli tangokuningatar. Katri-Helenankin alkuperäisen raikas ääni vaipui varsin tympeäksi aikoinaan ja sitähän kummasteltiin.

Naisillahan on tietysti ne biologiset vaiheetkin, jotka huonontavat matalaa ääntä.

Kehittymätön musiikkikorva ei ehkä havaitse tuota.

• ilkeilyä
        Annu. kirjoitti:

rautaa? Onko hän artisti? Minä kun luulin että hän on lähinnä julkkis.

• yölaulaja

Kuka tuomari halusi pois JUHAN ja MIAN,,,
      Aivan käsittämötän tuomari tulkinta , Finaali karsinnassa ,Naisista MIA LEIVO oli paras laulaja ja MIEHISTÄ JUHA HAUTAKANGAS, Juha oli kuin luotu Tangokuninkaaksi,tuntellinen tulkitsija,,, TE hölmöt tuomarit ,ette kuunelleet ylöisön taputuksia, Juhan esityksen jälkeen , sai kaikkein kovimmat abloodit,,oletteko jo sopineet ennen kilpailuja voittajan, saa sen kuvan ,,
      Toinen asia mikä oli VÄÄRIN tekstareilla äänestykset,,näitte,että paikkakuntalaiset tietenkin tekstaavat eniten, palatkaa entiseen alkukarsintaan >tuomari äänestys siinäkin, ja vaihtakaa tuomareita,
      Koevakorkut ei sovi tangokuninkaalle! Ällöttävää ja lätsä päässä,hyi,!

kirjoittaja ei ole pohjanmaalta,,,anne

• EINI-FANI

Mulla on Marko Maunukselan sinkku Tämä yö, ja hartaasti toivon, että hän breikkaa tänä vuonna. Laulutaitoa ainakin löytyy. Mutta turha kai toivoakaan, kun Iskelmä ei kuitenkaan sitä soita... ja laulajia on paljon, täytyy erottautua muista, se on ehdoton edellytys.

• Pöh!

niin samaa mieltä! Mun suosikit oli kans Mia ja Juha, petyin kun molemmat putosivat heti ensimmäisinä.

• Tusina tavaraa
        Pöh! kirjoitti:

niin samaa mieltä! Mun suosikit oli kans Mia ja Juha, petyin kun molemmat putosivat heti ensimmäisinä.

Juha Hautaluoma (ei kangas) toi jotenkin mieleen Olavi Virran! Jotain samankaltaista. Mia Leivo taas oli muuten hyvä!

• Puokion poika

mieltä . Juha ja Mia olivat parhaat

• Renny H

En päässyt katsomaan. Ketkä olivat tuomareina,kun tämä päätös tehtiin ?

• ...

• Kera Miikan

• Tusina tavaraa

Senhän näki alusta alkaen, että tuomasi oli jo etukäteen valinnut Marko Maunukselan tulevaksi kunkuksi. Ihan sama, vaikkei kisaa olis käytykään, kun tulos oli jo etukäteen selvillä. Eipä kiinnosta seurata tuollaista kunkkua tulevana vuonnakaan!

• mira.

Juu, aika tyhmästi tehty kun se joku tuomareista sanoi jo siinä alussa että Maunuksela on karvan verran edellä muita. No, karvat sen päästä kyllä puuttuivatkin...

• mari 78
        mira. kirjoitti:

Juu, aika tyhmästi tehty kun se joku tuomareista sanoi jo siinä alussa että Maunuksela on karvan verran edellä muita. No, karvat sen päästä kyllä puuttuivatkin...

Onnea Marko Maunukselalle! Markon laulu TÄMÄ YÖ on yksi hienoimmista iskelmistä minkä olen kuullut! Hieno esitys Markolla tästä todella kaunnista laulustaan!

• pete1243

Tuomaristo valitsee voittajan jo paljon ennen kisoja,monta vuotta jo niin tehnyt.

• olipa kamalaa

voittaja ei ollut oikea. koko kisa kamala

• Hiljaa yössä.......

Tangokilpailut: Tuomariksi tangolaulajia,niitä jotka ovat vuosikaudet ansaineet leipänsä laulamalla tangoja tai vaihtoehtoisesti huippumuusikoita siltä saralta.

"osaamaton käskee saamatonta tekemään tarpeetonta"

Laittakaa tuomaristoehdotuksia,olisi kiva katsoa ollaanko samoilla linjoilla.

Kyllä lajitietoa pitää olla,jos tuomariksi kelpaa.

• Hiljaa yössä....... kirjoitti:

Tangokilpailut: Tuomariksi tangolaulajia,niitä jotka ovat vuosikaudet ansaineet leipänsä laulamalla tangoja tai vaihtoehtoisesti huippumuusikoita siltä saralta.

"osaamaton käskee saamatonta tekemään tarpeetonta"

Laittakaa tuomaristoehdotuksia,olisi kiva katsoa ollaanko samoilla linjoilla.

Kyllä lajitietoa pitää olla,jos tuomariksi kelpaa.

Ilkka Vainion ja sen tummatukkaisen hattarapään mä potkaisisin ihan ensimmäisenä pellolle sieltä tangotuomaristosta. Ainoat tuomarit jotka ehkä vähänkin jotain laulamisesta ja tangoista tuosa tuomaristossa ymmärtää oli se Esa Nummela ja se naistuomari ( oopperalaulaja/lauluopettaja).

Reiska Taipale, Arja Koriseva ja/tai vaikka Markus Allan esimerkiksi heidän tilalleen tuomaristoon.

ps. Kyllä muuten kummiskin Marko Maunuksela lauloi huomattavasti paremmin, kuin Ilkka Vainio riimitteli. Ile Vainion jutuissa ei ole päätä eikä häntää, vaikak kai ne hauskoja on olevinaan, mutta eipä ole isän taidot pojalle periytyneet, sillä Juha Vainio oli miljoona kertaa parempi tekstintekijä/riimittelijä.

• Annu.
        Justiinax kirjoitti:

Ilkka Vainion ja sen tummatukkaisen hattarapään mä potkaisisin ihan ensimmäisenä pellolle sieltä tangotuomaristosta. Ainoat tuomarit jotka ehkä vähänkin jotain laulamisesta ja tangoista tuosa tuomaristossa ymmärtää oli se Esa Nummela ja se naistuomari ( oopperalaulaja/lauluopettaja).

Reiska Taipale, Arja Koriseva ja/tai vaikka Markus Allan esimerkiksi heidän tilalleen tuomaristoon.

ps. Kyllä muuten kummiskin Marko Maunuksela lauloi huomattavasti paremmin, kuin Ilkka Vainio riimitteli. Ile Vainion jutuissa ei ole päätä eikä häntää, vaikak kai ne hauskoja on olevinaan, mutta eipä ole isän taidot pojalle periytyneet, sillä Juha Vainio oli miljoona kertaa parempi tekstintekijä/riimittelijä.

Kyllä todellakin tuomaristoon pitäisi ottaa oikea tangontaitaja, kuten just Arja Koriseva tai Reijo Taipale tuollaisen Esa Nummelan tilalle vaikka, tosin siellä on kai pakko olla Auraviihteen edustaja mut eipä tuo Nummela ole mitenkään kunnostautunut laulun saralla vaikka kuningas taittakin olla joltain vuodelta 1-2, vai lieneekö prinssi.
        Tuommoiset kaupungin edustajat joutaisivat huithiiteen. Mitä ne välttämättä musiikista ymmärtävät kun ovat sinne valittu vain siksi että edustavat kaupunkia.
        Ja joku Saija Palin, juontaja ja keramiikkataiteilija! Miten se liittyy musiikkiin. Laulaa kai väsätessään niitä savipötisköjä.
        Johanna Tuomi on siellä mielestäni paikkansa ansainnut ja kai Hietamäkikin koska tietäähän se jotain musiikista mikä menee kaupaksi. Vainio on ihan surkea.

• Annu.
        Annu. kirjoitti:

Kyllä todellakin tuomaristoon pitäisi ottaa oikea tangontaitaja, kuten just Arja Koriseva tai Reijo Taipale tuollaisen Esa Nummelan tilalle vaikka, tosin siellä on kai pakko olla Auraviihteen edustaja mut eipä tuo Nummela ole mitenkään kunnostautunut laulun saralla vaikka kuningas taittakin olla joltain vuodelta 1-2, vai lieneekö prinssi.
        Tuommoiset kaupungin edustajat joutaisivat huithiiteen. Mitä ne välttämättä musiikista ymmärtävät kun ovat sinne valittu vain siksi että edustavat kaupunkia.
        Ja joku Saija Palin, juontaja ja keramiikkataiteilija! Miten se liittyy musiikkiin. Laulaa kai väsätessään niitä savipötisköjä.
        Johanna Tuomi on siellä mielestäni paikkansa ansainnut ja kai Hietamäkikin koska tietäähän se jotain musiikista mikä menee kaupaksi. Vainio on ihan surkea.

Eipä siellä tällä kertaa kaupungin edustajaa ollutkaan mut joissain tuomaristoissa on ollut. Sensijaan tuo Haapamäki voitaisiin laittaa veke, koska ei hän ole kuin Seinäjoen energian toimitusjohtaja ja tanssin harrastaja. Mitä tuommoinen tietää musiikista!

• Annu. kirjoitti:

Tuosta tuomarityöskentelystä vielä sen verran ,että mun mielestä oli tosi naurettavaa , että ne tuomarit antoivat täysiä kymppejä niin heppoisista esityksistä mitä sillä Maunukselalla ja Karjulalla oli. Jos kympin antaa niin kyllä sen tulkinnan pitäis sitten mun mielestä olla jo sellanen veret seisauttavan komea . Ei Maunuksela ja Karjula tai kukaan muukaan yltänyt sellaseen suoritukseen, että olis kympin ansainnut.

• Annu.
        Justiinax kirjoitti:

Tuosta tuomarityöskentelystä vielä sen verran ,että mun mielestä oli tosi naurettavaa , että ne tuomarit antoivat täysiä kymppejä niin heppoisista esityksistä mitä sillä Maunukselalla ja Karjulalla oli. Jos kympin antaa niin kyllä sen tulkinnan pitäis sitten mun mielestä olla jo sellanen veret seisauttavan komea . Ei Maunuksela ja Karjula tai kukaan muukaan yltänyt sellaseen suoritukseen, että olis kympin ansainnut.

Olis vaan kiva tietää mitä Sauli Lehtonen aikoinaan sai pisteitä koska minulla kyllä "veret seisahtui" ;) kun Sauli avasi eka kertaa suunsa laulaakseen. Sellaistapa ei ole tarvinnut juuri sen koommin kokea vaikka ihan hyviä kunkkuja ja kuningattaria on toki pari kipaletta senkin jälkeen tullut, mm. Tomi Markkola ja Arja Koriseva, tosin taisivat olla ennen Saulia mut kuitenkin hyviä. Ja Jarihan se sai kaikilta kympit...mut ei seisauttanut mun veriäni ;)

• Dodii!
        Annu. kirjoitti:

Olis vaan kiva tietää mitä Sauli Lehtonen aikoinaan sai pisteitä koska minulla kyllä "veret seisahtui" ;) kun Sauli avasi eka kertaa suunsa laulaakseen. Sellaistapa ei ole tarvinnut juuri sen koommin kokea vaikka ihan hyviä kunkkuja ja kuningattaria on toki pari kipaletta senkin jälkeen tullut, mm. Tomi Markkola ja Arja Koriseva, tosin taisivat olla ennen Saulia mut kuitenkin hyviä. Ja Jarihan se sai kaikilta kympit...mut ei seisauttanut mun veriäni ;)

Sauli Lehtonen sai tuomareilta yhteensä 67 pistettä ( tuomaristoon kuului arvatenkin seitsämän jäsentä ). Saman pistemäärän sai myös Henri Hurme, mutta tuomariston puheenjohtajan oikeudella Päiviä Pyysalo valitsi voittajaksi Saulin.

• mico.

Tuo mies on jotenkin niin kammottavan oloinen/näköinen ettei sitä pysty katsomaan ja kuuntelemaankaan ei pysty, joten olisi joutanut joku muu valita tuosta tosin surkeasta joukosta. Sillä on semmoinen "kiiluva"katse silmissään. Yäk.

• ei hyva

Aika paljon Veeti Kallion oloinen kaveri.

• ...ja Jari Gregin!
        ei hyva kirjoitti:

Aika paljon Veeti Kallion oloinen kaveri.

...ja Jari Gregin!

• keikalta kotiin
        ...ja Jari Gregin! kirjoitti:

...ja Jari Gregin!

Ja kapellimestarin.

• Ei kyllä tänäkään vuona kilpailijoiden taso mitenkään päätä huimannut, jos ei huimannut viime vuonnakaan.
      Juha Hautaluoma näytti muuten ainakin kauempaa katsottuna nuorelta Olavi Virralta aikalailla. Lauluääni ihan kohtuullinen ( eniten perinteiseltä tangolaulajalta kuulostava ja näyttävä miesartisti tämän vuoden finalisteista ), mutta ei mitään kylmiä väreitä saanut aikaiseksi.

Tapani Kangas ( melkein sama nimi kun mun lempilaulajallani Tapani Kansalla ;) ) vaikuttaa varsin lupaavalta ja monipuoliselta laulajalta. Hänellä on miellyttävä äänenväri ja ttunnettakin tulkinnoissa. Tapani vaan eilen finaalissa jännitti tosi paljon ja se pilasi hänen suoritustaan . Kun näytettiin niitä pätkiä hänen laulamisestaan matkanvarrelta tangokarsintoja, niin niissä pätkissä laulu sujui paremmin, kun hän ei jännittänyt niin paljon.

Marko Maunukselassa on mun mielestä kyllä karismaa ja esiintymistaitoa. Silmissä on sellaista iloista pilkettä. Ääni on ihan ok mutta ei ole parhaimmillaan tangoissa. Hänen äänessään kun ei ole sellaista syvyyttä ja tummuutta, jota tangoihin vaadittaisiin. Ehkä tässä Marko Maunukselan valinnassa mietittiinkin sitä , että kuka näistä mahdollisesti olisi sopivin euroviisu edustajaksemme. Markolle kun voisi joku sellainen euroviisuissa menestyvä nopea renkutus sopisi parheiten esitettäväksi, jos vertaa esim. Juha Hautaluomaan.
      Ihan symppis tyypiltä tuo Marko haastattelujen perusteella vaikuttaa, mutta ei hän kyllä varmaankaan mihinkään suurten ja mieleenjäävien tangokuninkaiden kastiin tule nousemaan.

• Lisään vielä sen , että vaikkei tuo Marko Maunukselakaan mikään häikaisevä laulaja ole, niin oli se hyvä ,että hänet ennemmin valittiin voittajaksi, kuin se nainen ( Karjula vai mikä sen nimi taas olikaan ). Sen naisen laulamana se viimeienen kaksinkamppailu biisi oli nimittäin tosi pitkästyttävää kuunneltavaa. Esitys oli niin pliisu ja ponneton. Maunukselan oli sentään hitusen parempi.
      Harmi, kun Tapani Kangas ei päässyt esittämään sitä kaksinkamppailu biisiä. Hän oli mun suosikkini kyllä tänä vuonna näistä laulajista.

Täytyy muuten sanoa se ,että semifinaalissa laulanut Tino Alghrenilla on kyllä huomattavasti kauniimpi ja miellyttävämpi ääni, kuin Amadeus Lundbergilla. Molemmat on romaneja, mutta Alghrenin äänessä ei ole sitä sellaista puistattavaa manne-etnovibraattoa, kuin Lundbergilla. Muutenkin tuo Lundberg ärsyttää mua kertakerralta vaan enemmän kun sitä joutuu esim. telkkarissa näkemään ja kuulemaan. Ihme ilmeilyä kokoajan . Luuleekohan se olevansa jotenkin hauskakin, kun niska jäykkänä muikistelee sitä suutaan ja vastailee ihan ihmeellisiä ja epämääräisiä höpötyksiä kysymyksiin. Ja se ääni on ihan HIRVEE ja ne käsilikkeet ja muu lavaliikehdintä laulaessa..... YÄK YÄK ja vielä kerran YÄK !

• Annu.

Nähtiinhän sekin päivä kun ollaan sun kanssasi ihan samaa mieltä jotain ;) Minun suosikkini nimittäin oli just tuo Kangas vaikka jotkut ei tunnu tykkäävänkään sen lippalakista ja korviksista. Mut ääni oli paras noista kaikista. Ja ainakin persoonallinen tyyppi ja jotenkin hellyyttävän häkeltynyt ja jännitti. Toivoin koko ajan että Maunuksela putoaisi mutta ei. Ja se Karjula oli kyllä tosi pliisu.
        Ja myös minusta Amadeus saisi olla huitomatta niitä ihme eleitään lavalla ja todella ne vastaukset...voi ei. Ainut missä Amadeus oli mielestäni hyvä, on se Onnemme kyyneleet. Se vibraatto on myös aika kamala. Tuota Ahlgrenia en yhtään tunne.

• Annu. kirjoitti:

Nähtiinhän sekin päivä kun ollaan sun kanssasi ihan samaa mieltä jotain ;) Minun suosikkini nimittäin oli just tuo Kangas vaikka jotkut ei tunnu tykkäävänkään sen lippalakista ja korviksista. Mut ääni oli paras noista kaikista. Ja ainakin persoonallinen tyyppi ja jotenkin hellyyttävän häkeltynyt ja jännitti. Toivoin koko ajan että Maunuksela putoaisi mutta ei. Ja se Karjula oli kyllä tosi pliisu.
        Ja myös minusta Amadeus saisi olla huitomatta niitä ihme eleitään lavalla ja todella ne vastaukset...voi ei. Ainut missä Amadeus oli mielestäni hyvä, on se Onnemme kyyneleet. Se vibraatto on myös aika kamala. Tuota Ahlgrenia en yhtään tunne.

Joo, mukava olla vaihteeksi samaa mieltäkin jostain ;)
        Tapani Kangas sai mielestäni kaikkein isoimmat ablodit yleisöltä, joten kyllä hänestä varmasti tullaan vielä kuulemaan vaikkei nyt voittanutkaan.

Tässä tuon Sebastian Alghrenin semifinaalissa esittämä laulu. Päihittää Amadeuksen 10-0 vaikkei ole kuin 19- vuotias.
        http://www.youtube.com/watch?v=PjXoLiKFgz8

• Veltto Virtasen kuvi

oli kuin veltto Virtanen olemukseltaankin, ja ääni ei sitten säväyttänyt yhtään. No, justiinaksulle mieluinen kyllä, kun on samaa kastaiaTapani Kansansa kanssa! Ei siis mitään hohtoa ja mielhillä kun ei lauluääntä ole niin ei ole! Sellset on Justiinaksun mieleen! Sen hän tuopi esiin vähintään kerran päivässä!

• Justiinax kirjoitti:

Tapani Kangas sai mielestäni kaikkein isoimmat ablodit yleisöltä, joten kyllä hänestä varmasti tullaan vielä kuulemaan vaikkei nyt voittanutkaan.

Tässä tuon Sebastian Alghrenin semifinaalissa esittämä laulu. Päihittää Amadeuksen 10-0 vaikkei ole kuin 19- vuotias.

Siis Tino Alghrenia tarkoitin tietysti. Sebastianhan on hänen isänsä.

• Veltto Virtasen kuvi kirjoitti:

oli kuin veltto Virtanen olemukseltaankin, ja ääni ei sitten säväyttänyt yhtään. No, justiinaksulle mieluinen kyllä, kun on samaa kastaiaTapani Kansansa kanssa! Ei siis mitään hohtoa ja mielhillä kun ei lauluääntä ole niin ei ole! Sellset on Justiinaksun mieleen! Sen hän tuopi esiin vähintään kerran päivässä!

No ei sillä nyt mikään huikaiseva ääni ole, mutta ihan hyvä kummiskin. Ja kyllä Tapsa Kansa on ihan eri kaliiberin laulaja, joten en heitä lähtisi vertailemaan.

Tykkään monipuolisita laulajista enkä mistään yhden torven toitottajista, jollaiselta esim. se Juha Hautaluoma vähän vaikutti. Tuo Tapani Kangashan on heviyhtyeen solisti ja lauloi kuitenkin tangoja näinkin hyvin ja tunteikkaasti kuten tässä videolla, joten siitä myös pointsit.

http://www.youtube.com/watch?v=rcViBy8wcOw

• Annu.
        Justiinax kirjoitti:

Sori nyt mut en kyllä tykännyt yhtään tuosta Tinosta, sensijaan sedällään Sebastianilla on mielestäni kaunis ja "muhkea" ääni.

• Palin hiiteen
        Justiinax kirjoitti:

No ei sillä nyt mikään huikaiseva ääni ole, mutta ihan hyvä kummiskin. Ja kyllä Tapsa Kansa on ihan eri kaliiberin laulaja, joten en heitä lähtisi vertailemaan.

Tykkään monipuolisita laulajista enkä mistään yhden torven toitottajista, jollaiselta esim. se Juha Hautaluoma vähän vaikutti. Tuo Tapani Kangashan on heviyhtyeen solisti ja lauloi kuitenkin tangoja näinkin hyvin ja tunteikkaasti kuten tässä videolla, joten siitä myös pointsit.

T K.lla hieman sösöttämistä seassa. Suhisee......

• Annu.
        Annu. kirjoitti:

Sori nyt mut en kyllä tykännyt yhtään tuosta Tinosta, sensijaan sedällään Sebastianilla on mielestäni kaunis ja "muhkea" ääni.

Siis Sebastianko olikin tuon Tinon isä :0 korjattakoon siis tuo kirjoitukseni sedästä.

• joku vaan
        Annu. kirjoitti:

Siis Sebastianko olikin tuon Tinon isä :0 korjattakoon siis tuo kirjoitukseni sedästä.

Ei oli vaan on edelleen Tinon isä.

• saas nähä
        Palin hiiteen kirjoitti:

T K.lla hieman sösöttämistä seassa. Suhisee......

miten Amadeuksella riittää nyt keikkaa jatkossa kun ei ole enää kunkku.

• kohtalokas tango.
        saas nähä kirjoitti:

miten Amadeuksella riittää nyt keikkaa jatkossa kun ei ole enää kunkku.

Niin sääli Amadeuksen puolesta, että on juuri tuon Ile Vainion alaisuudessa. Hänen uraansa ei ole satsattu ja nyt menee hyvä laulaja ihan hukkaan. Ensimmäinen albumi on niin mielenkiinnotonta ja ponnetonta radiopoppia tulvillaan, vain näitä Vainion omilta luottotekijöiltä tietysti. Onhan nämä Toivaset ja Asikaiset tehneet hyvääkin musiikkia, mutta heiltä ei yksinkertaisesti riitä sellaista joka lähtöön. Kunpa joku kunnon levy-yhtiö ottaisi Amadeuksen siipiensä suojaan niin että hän saisi tehdä monipuolisesti musiikkia vaikkapa tangosta isoihin balladeihin.

Marko Maunuksela on mielestäni enemmän iskelmätähti kuin tangolaulaja. Tämänvuotiset kisat kun katsoi niin melkein toivoin että olisipa Arja Sipola valittu uudelleen kuninkaalliseksi!

• Vuosia tuntenut
        Justiinax kirjoitti:

Tapsa ei kyllä ole minkään valtakunnan heviyhtyeen solisti. Ainoastaan komppikitaristi. Niin ja herran "tunteellinen tulkinta" on hyvin tietoisesti opeteltua näyttelemistä... Kuorta, kuorta...

Tango ei ole kyseisen miehen intohimo. Kaukana siitä. Sanahelinää on helppo viljellä.

• Into Himo
        Vuosia tuntenut kirjoitti:

Tapsa ei kyllä ole minkään valtakunnan heviyhtyeen solisti. Ainoastaan komppikitaristi. Niin ja herran "tunteellinen tulkinta" on hyvin tietoisesti opeteltua näyttelemistä... Kuorta, kuorta...

Tango ei ole kyseisen miehen intohimo. Kaukana siitä. Sanahelinää on helppo viljellä.

No eipä nuo muutkaan aiemmat kuninkaalliset ihmeemmin tangoja ole levyttäneet. Eli tuo intohimo tangoon on siis teeskentelyä ja ropisee pois kun kruunu on saatu. Korisevan Arja taitaa olla ainut joka on oikeesti säilyttänyt tangokuningattaruutensa myös jälkikäteen. Samoin Marita Taavitsainen on levyttänyt myös joitain tangoja.

• Kuuntelutango
        Into Himo kirjoitti:

No eipä nuo muutkaan aiemmat kuninkaalliset ihmeemmin tangoja ole levyttäneet. Eli tuo intohimo tangoon on siis teeskentelyä ja ropisee pois kun kruunu on saatu. Korisevan Arja taitaa olla ainut joka on oikeesti säilyttänyt tangokuningattaruutensa myös jälkikäteen. Samoin Marita Taavitsainen on levyttänyt myös joitain tangoja.

Tuskin kukaan "tangotähdistä" kieltäytyisi tangojen levytyksistä jos niitä heille anettaisiin levytettäväksi.

Tango ei myy levyllä koska se koetaan ainostaan käyttömusiikiksi tansia varten. Ainoastaan kuuntelumusiikki myy.

• Myyvät tangat
        Kuuntelutango kirjoitti:

Tuskin kukaan "tangotähdistä" kieltäytyisi tangojen levytyksistä jos niitä heille anettaisiin levytettäväksi.

Tango ei myy levyllä koska se koetaan ainostaan käyttömusiikiksi tansia varten. Ainoastaan kuuntelumusiikki myy.

Tangat ei todellakaan myy yllä - paitsi jos on hyväkroppainen kaunis nainen! Sit kyllä myy!

• Arja-fani
        Kuuntelutango kirjoitti:

Sittenhän on sama jos Tapani Kankaalla tangon tulkinta muka oli näyteltyä. Niinhän se siis on muillakin. Kummasti vaan Arja on saanut tangoja levyilleen ja hyvin on ymmärtääkseni myynyt. Itse kuuntelen kyllä erittäin mielelläni tangoja, niitä "oikeita" vanhanaikaisia.

• että kaikki osas
        Arja-fani kirjoitti:

Sittenhän on sama jos Tapani Kankaalla tangon tulkinta muka oli näyteltyä. Niinhän se siis on muillakin. Kummasti vaan Arja on saanut tangoja levyilleen ja hyvin on ymmärtääkseni myynyt. Itse kuuntelen kyllä erittäin mielelläni tangoja, niitä "oikeita" vanhanaikaisia.

Ne vanhat 60lukuset palujunttatangot ovat parhaita, kun niitä on parisensataa kaikki niin kuin samasta muotista puristettuja. Ei tuota askellus vaikeuksia, kun samalla kaavalla voi kaikki tanssia, kun kaikki osaa saman kaavan. Kumma kun nykyisin pitää taiteilla kaikenmaailman kommervenkkejä ja niitä kun ei osaa tanssia. Sama kaava kun opeteltiin että kaikki osas tanssia salla tavalla ei ollut mitään ongelmaa.

• miettinyt pitkään
        että kaikki osas kirjoitti:

Ne vanhat 60lukuset palujunttatangot ovat parhaita, kun niitä on parisensataa kaikki niin kuin samasta muotista puristettuja. Ei tuota askellus vaikeuksia, kun samalla kaavalla voi kaikki tanssia, kun kaikki osaa saman kaavan. Kumma kun nykyisin pitää taiteilla kaikenmaailman kommervenkkejä ja niitä kun ei osaa tanssia. Sama kaava kun opeteltiin että kaikki osas tanssia salla tavalla ei ollut mitään ongelmaa.

Mikä on syy siihen, että Jari on jättänyt muut tangokunkut taakseen julkisuuden määrässä ja suosiossa? Onko hän oikeasti parempi laulajana kuin nämä Jarista nähden takariviin jääneet tangokuninkaat??? Ihan aidosti ihmettelen mikä tekee hänestä suuremman tähden kuin esim. KAUKO SIMOSESTA tai TOMI MARKKOLASTA?
        Vai tunteeko hän oikeat toimittajat jotka pitävät häntä esillä? Minulle hänen musansa on aina ollut aika yhdentekevää.

• Taneli. H.
        Vuosia tuntenut kirjoitti:

Helppohan täällä on sanoa vuosia tunteneensa nimimerkin takana, tai vähemmänkin, mutta enempää en itse väitäkään.

Tangomarkkinoilla mukana olleena toiminnassa / takahuoneessa pyörineenä täytyy sanoa että kun hän lavalta poistui omavalintaisen "kertokaa se hänelle" biisin jälkeen ja istui alas pukuhuoneen eteen käytävälle ja purskahti kyyneliin sanoen "Tuohon tulkintaan latasin niin paljon tunnetta ja sydäntä että ei tässä muu auta, Anteeksi" niin ei ollut mitään epäilystä siitä etteikö mies tekisi musiikkia ja laulua niin suurella sydämellä että ansaitsee kaiken hyvän maailmassa. Tuollaista ei pysty näyttelemään edes hyvä näyttelijä. Ja itse olen kuitenkin toiminut teattereissa ja produktioissa 25 vuotta.

Kun kaksiviikkoa takaperin kuulin miehen laulua laivalla trubaduurina, nousi karvat pystyyn välittömästi kun jokaikinen nuotti mitä miehen suusta ulos tuli oli rakkautta musiikkiin. Meitä oli 2 ihmistä kuuntelemassa ja esimerkiksi Juice Leskisen kappale "Risainen elämä" sai tämän miehen käsittelyssä niin suuren määrän tunnetta ilmaan että ei voinut kuin kuunnella haltioissaan.

Toivottavasti tapsa on mukana tänäkinvuonna. Jos ei teidän epäilijöiden takia, niin ainakin meidän jotka miehestä pitävät. Maailmassa on harvassa aidot musiikin ystävät.

• hyvä Ikkunaprinssi!
      • tusinaa

Olkoon voittanut vaikka tenavatähtikilpailun, ihan surkea se on.

• Kuuta-Molla
        tusinaa kirjoitti:

Olkoon voittanut vaikka tenavatähtikilpailun, ihan surkea se on.

Katselin Kesäillan valssia ja mielestäni ko. henkilön äänestä ja esiintymisestä puuttuu lämpö. Jotenkin kalseaa kuunneltavaa ja katsottavaa. Ura kestänee vuoden.

• Mauno SELA
        Kuuta-Molla kirjoitti:

Katselin Kesäillan valssia ja mielestäni ko. henkilön äänestä ja esiintymisestä puuttuu lämpö. Jotenkin kalseaa kuunneltavaa ja katsottavaa. Ura kestänee vuoden.

En jaksaisi kuunnella tuntiakaan ilman korvausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6804
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4572
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      32
      3768
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      63
      3081
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1925
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1646
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1630
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1553
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1419
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1187
    Aihe