Meillä on kellastuneen/tummuneen männyt väriset ovet ja katto kylpyhuoneessa. Haluaisin kylppäriin mahdollisimman vaalean ilmeen, sauna saa jäädä tummemmaksi. Kylppärin kattoon laitetaan vaaleat valkokuultoiset paneelit. Onnistuukohan ovien vaalentaminen hiomalla ja lakkaamalla valkokuultolakalla? Siis toimiiko tämä aine kosteassa tilassa. Varsinkin saunan oveen pääsee suihkusta roiskevettä.
Ovet haluaisin kuultolakata vain toiselta puolelta eli kylppärin puolelta. Saunan ja takkahuoneen puolen haluaisin jättään ennalleen tummuneen männyn sävyiseksi.
Voiko kylpyhuoneen ovet valkokuultolakata?
7
766
Vastaukset
- reimi
Meillä sauna- ja pesuhuoneremontissa käytettiin Sauna Sasua sävytettynä valkoisella.
Tosin se ei ole lakkaa, mutta ihan hyvän näköiset tuli.- Mariia..
Vaaleniko paljonkin tuolla sävytetyllä Sauna Sasulla?
- lakkasuti
lakata, esim. Tikkurilan unica superia saa sävytettyä valkoiseksi ja kestää vedenroiskeita todella hyvin.
- kamala....
Ei onnaa riippuen katsojan/tekijän silmästä. Jos itse tuhit ja tahit tulee hieno mutta jos palkkaat jonkun tekemään ja maksat täyden hinnan tulee kamala. Aikuisten oikeasti tummuneen panelin vaalentamiseen tarvitaan niin paljon pigmenttiä että se on jo niin lähellä maalia että kannattaa maalata kunnolla umpeen.
Paras ois kun vaihtaa ovet....- lakkasuti
ilmeisesti huonosti, kun "ovien vaalentaminen hiomalla ja lakkaamalla valkokuultolakalla" eli riittävä hionta itsessään jo vaalentaa tummuneen puun ja kuultolakka vielä päälle niin on ihan kuin uusi.
Tosin puupuhtaaksi joutuu kaikki pinnat hiomaan ja se on melkonen homma se. - kamala....
lakkasuti kirjoitti:
ilmeisesti huonosti, kun "ovien vaalentaminen hiomalla ja lakkaamalla valkokuultolakalla" eli riittävä hionta itsessään jo vaalentaa tummuneen puun ja kuultolakka vielä päälle niin on ihan kuin uusi.
Tosin puupuhtaaksi joutuu kaikki pinnat hiomaan ja se on melkonen homma se.Mikä on "riittävä" hionta? Aikuisten oikeasti vanhentunutta paneelia ei saa hiomalla siistiksi. Pitää höylätä. Vanhan paneelin tai laikukkaaksi hiotun paneelin päälle pitää laittaa valkoista kuultopigmenttiä niin paljon että se muistuttaa jo maalia jos tummumat haluaa piiloon.
Kaikenlaisia valkokuulto vippasvirityksiä vanhan panelin on tullut vastaan mutta yhtään hyvää ei vielä.....
- Mariia..
Laitanpa viestia vielä. Nyt on ovet valkokuultolakattu vesiohenteisella lakalla ammattilaiselta saatujen ohjeiden mukaisesti. Hyvä tuli. Mies lakkasi aavistuksen valkoisemmaksi kuin olin ajatellut, mutta ihan hienot ovat näinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971918- 881350
- 1101143
- 761047
- 1191020
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33703