Mitenkäs tämä rekisteröintiasia nyt oikein menee? Olen ostamassa koiranpentua, jonka vanhemmat on rekisteröity ja myös pentu rekisteröidään. Rekisteröikö kasvattaja pennun omiin nimiinsä ensin ja sitten minä siirrän sen omiin nimiini? Ja miten sirutuksen laita on? Olen nykyisen sekarotuisen koirani siruttanut, ja sen tunnistetiedot ovat tietysti minun nimelläni. Miten tämä uusi pentu kun kasvattaja sen siruttaa, kuka merkitään sinne omistajaksi? Ja jos sinne merkitään kasvattaja niin miten ne tiedot sinne vaihdetaan?
Pennun rekisteröinti
4
2692
Vastaukset
- 12+3
kun olet maksanut sen ja paprut lähetetty Kennelliittoon.Kasvattajan nimeä ei pysty vaihtaan se on koiran loppuelämän se jonka sen teetti eli kennelin nimi.Kasvattaja on eri asia kuin omistaja.
- iloinen kasvattaja
Rekisteripaperi on eri asia kuin omistajatodistus. Rekisteripaperiin ei merkitä omistajaa, kasvattajan nimi kylläkin. Ja kasvattajalta saat sen rekisteritodistuksen, joko samalla kun pennunkin tai hän lähettää ne sinulle. Tämä siis jos maksat pennun koko hinnan, osamaksukaupassa on erilainen käytäntö.
Rekisteröitävät koirat sirutetaan ennen rekisteröintiä, se sirunumero tulee rekisteriin.
Omistajatodistuksen saat kun lähetät Kennelliittoon sen rekisterin mukana olevan lapun täydennettynä omalla nimelläsi.
Kauppakirja on se, millä tarpeen tullen todistat pennun omaksesi. Myös kauppakirjassa pitää näkyä se sirunumero.- omakoira
Lisäksi edellisen vinkkeihin, jos olet Kennelliiton jäsen ja sinulla on Omakoira-tunnukset, niin voit siirtää netissä koiran omiin nimiisi kasvattajan nimistä, kun olet saanut sen rekisteripaperit. Niiden paperien mukana tulee "valtuutusavain" (tai joku sellainen) koodi, jolla juuri kyseisen pennun voi siirtää omiin nimiinsä. Toimii samalla tavalla eli on ilmainen ensimmäisen omistajailmoituksen yhteydessä kuin tavanomainen postitse lähetettävä omistajailmoitus. Muistaakseni omistajatodistuksen voi tulostaa netistä sen jälkeen itsekin, mutta minä valitsin vaihtoehdon, jossa ne paperit kuitenkin lähetettiin Kennelliitosta. Sen paperin kun pitää rekisterikirjan mukana, niin näkyy sitten omistajakin aina tarvittaessa.
Omakoira-palvelusta voit lukea tuolta http://www.kennelliitto.fi/FI/jasenyys/omakoirapalvelu/omakoira.htm - alkup.
omakoira kirjoitti:
Lisäksi edellisen vinkkeihin, jos olet Kennelliiton jäsen ja sinulla on Omakoira-tunnukset, niin voit siirtää netissä koiran omiin nimiisi kasvattajan nimistä, kun olet saanut sen rekisteripaperit. Niiden paperien mukana tulee "valtuutusavain" (tai joku sellainen) koodi, jolla juuri kyseisen pennun voi siirtää omiin nimiinsä. Toimii samalla tavalla eli on ilmainen ensimmäisen omistajailmoituksen yhteydessä kuin tavanomainen postitse lähetettävä omistajailmoitus. Muistaakseni omistajatodistuksen voi tulostaa netistä sen jälkeen itsekin, mutta minä valitsin vaihtoehdon, jossa ne paperit kuitenkin lähetettiin Kennelliitosta. Sen paperin kun pitää rekisterikirjan mukana, niin näkyy sitten omistajakin aina tarvittaessa.
Omakoira-palvelusta voit lukea tuolta http://www.kennelliitto.fi/FI/jasenyys/omakoirapalvelu/omakoira.htmKiitos vastanneille. Tämä selvensi asiaa paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693