Retkelyn taodot hallinnassa(ko)

gombazzi

Muutamissa viesteissä on käsitteitä 'retkeilytaidot hallinnassa' tai 'retkeilyn perustaidot hallinnassa'. Näyttävät olevan nuorempien naisten jutuissa. Miten tuommoinen määritellään vai onko silloin käytynä joku kurssi josta todistuskin. Ite olen kulkenut metissä 40 v, joskus useampikin viikko erämaassa, yksinkin. En kyllä osaa sanoa onko omat retkeilyn taidot 'hallinnassa'. Pärjätty on kun olen tässä koksalla kirjoittelemassa.

-tulee mieleen yks entinen seminaarin käynyt opettaja Kainuun perukoilla, jolta kysyttiin että paljonko sitä fysiikkaa tuli seminaarissa luettua. Ope vastas, että 'no, koko fysiikka tietenkin'.

10

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karpaasi.

      40 v kulkenut metsissä eikä tiedä onko retkeilytaidot hallinnassa???????noh,joku jää aina asemallekin.

      • ihmisen...

        tulee tietää mitkä asiat on hallinnassa ja mitkä ei. Jos olet 40 v kulkenut etkä tiedä mitä asioita hallitset niin olis aika jo kurssille mennä


      • kommentti....
        ihmisen... kirjoitti:

        tulee tietää mitkä asiat on hallinnassa ja mitkä ei. Jos olet 40 v kulkenut etkä tiedä mitä asioita hallitset niin olis aika jo kurssille mennä

        Vaikka kulkisi metsissä vuosikymmeniä, ei välttämättä koskaan joudu tilanteeseen jossa taidot punnitaan...


      • ?????
        kommentti.... kirjoitti:

        Vaikka kulkisi metsissä vuosikymmeniä, ei välttämättä koskaan joudu tilanteeseen jossa taidot punnitaan...

        vasta lapsellinen kommentti tuli suorastaan järjetön.


      • luulisi...
        ????? kirjoitti:

        vasta lapsellinen kommentti tuli suorastaan järjetön.

        itse en ole joutunut koskaan sellaiseen tilanteeseen jossa olisi vielä taidot joutuneet koetukselle, vaikka olenkin vaeltanut pohjoisissa erämaissa 70-luvulta...


      • Juhani Aataminpoika
        ????? kirjoitti:

        vasta lapsellinen kommentti tuli suorastaan järjetön.

        Mitäs lapsellista tuossa oli?
        Minäkin olen vuosia korvissa kulkenut, mutta en ole esimerkiksi eksynyt tai luokannut itseäni kertaakaan. Enpä tiedä että miten kävisi jos jonain päivänä jotain tuollaista sattuu, riittäisikö taidot selviytymiseen vai ei...


    • Kuruerkki

      Taidot voivat olla hallinnassa, mutta aina voi tulla yllätyksiä, sairaskohtaus, tapaturma ja muutakin.
      Erämaata ei tarvitse pelätä mutta joissakin tilanteissa se voi olla armoton.

      • vuosia....

        40 vuotta pärjännyt ilman taitoja niin eiköhän se loppuaikakin mene samalla rutiinilla.EA taidot haavan sidonta lastoitus kiristysside kyllä kuuluvat niihin taitoihin jotka tulee ainakin jossakin määrin hallita


      • atlatl
        vuosia.... kirjoitti:

        40 vuotta pärjännyt ilman taitoja niin eiköhän se loppuaikakin mene samalla rutiinilla.EA taidot haavan sidonta lastoitus kiristysside kyllä kuuluvat niihin taitoihin jotka tulee ainakin jossakin määrin hallita

        ...olen pienen ikäni.
        Vielä en ole joutunut taitojeni rajoille. Koskaan ei onnekseni kukaan ole loukkaantunut,vaikka olenkin käynyt ensiapukurssit.
        Suunnistaa osaan.
        Luulen että pahin paikka olisi oma loukkaantuminen yksin metsässä, johon siihenkin on tieto olemassa,miten toimia. Mutta tilannehan riippuu siitä,onko koipi poikki vai sydäri tulossa.

        Sataprosenttista valmistautumista lienee harvassa,mutta hyvä ennakkovalmius auttaa paljon.


    • Lähes jokaisella tulipaikalla jonne tulee, on roskia ja polttamattomia
      jätteitä jotka on vain jätetty nuotiopaikalle tuulen ja lintujen leviteltäväksi.

      Viimeviikolla neljän päivän reissun aikan poltin aikamoisen määrän toisten
      jättämiä jätteitä ja muoveja sekä toin kassillisen palautuspulloja ja tölkkejä.
      Lisäksi poltin/ hautasin useita sälyketölkkejä.

      Ihmetyttää että mistä näitä idiootteja oikein tulee joilla on "retkeilytaidot hallinnassa".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe