Retkelyn taodot hallinnassa(ko)

gombazzi

Muutamissa viesteissä on käsitteitä 'retkeilytaidot hallinnassa' tai 'retkeilyn perustaidot hallinnassa'. Näyttävät olevan nuorempien naisten jutuissa. Miten tuommoinen määritellään vai onko silloin käytynä joku kurssi josta todistuskin. Ite olen kulkenut metissä 40 v, joskus useampikin viikko erämaassa, yksinkin. En kyllä osaa sanoa onko omat retkeilyn taidot 'hallinnassa'. Pärjätty on kun olen tässä koksalla kirjoittelemassa.

-tulee mieleen yks entinen seminaarin käynyt opettaja Kainuun perukoilla, jolta kysyttiin että paljonko sitä fysiikkaa tuli seminaarissa luettua. Ope vastas, että 'no, koko fysiikka tietenkin'.

10

464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karpaasi.

      40 v kulkenut metsissä eikä tiedä onko retkeilytaidot hallinnassa???????noh,joku jää aina asemallekin.

      • ihmisen...

        tulee tietää mitkä asiat on hallinnassa ja mitkä ei. Jos olet 40 v kulkenut etkä tiedä mitä asioita hallitset niin olis aika jo kurssille mennä


      • kommentti....
        ihmisen... kirjoitti:

        tulee tietää mitkä asiat on hallinnassa ja mitkä ei. Jos olet 40 v kulkenut etkä tiedä mitä asioita hallitset niin olis aika jo kurssille mennä

        Vaikka kulkisi metsissä vuosikymmeniä, ei välttämättä koskaan joudu tilanteeseen jossa taidot punnitaan...


      • ?????
        kommentti.... kirjoitti:

        Vaikka kulkisi metsissä vuosikymmeniä, ei välttämättä koskaan joudu tilanteeseen jossa taidot punnitaan...

        vasta lapsellinen kommentti tuli suorastaan järjetön.


      • luulisi...
        ????? kirjoitti:

        vasta lapsellinen kommentti tuli suorastaan järjetön.

        itse en ole joutunut koskaan sellaiseen tilanteeseen jossa olisi vielä taidot joutuneet koetukselle, vaikka olenkin vaeltanut pohjoisissa erämaissa 70-luvulta...


      • Juhani Aataminpoika
        ????? kirjoitti:

        vasta lapsellinen kommentti tuli suorastaan järjetön.

        Mitäs lapsellista tuossa oli?
        Minäkin olen vuosia korvissa kulkenut, mutta en ole esimerkiksi eksynyt tai luokannut itseäni kertaakaan. Enpä tiedä että miten kävisi jos jonain päivänä jotain tuollaista sattuu, riittäisikö taidot selviytymiseen vai ei...


    • Kuruerkki

      Taidot voivat olla hallinnassa, mutta aina voi tulla yllätyksiä, sairaskohtaus, tapaturma ja muutakin.
      Erämaata ei tarvitse pelätä mutta joissakin tilanteissa se voi olla armoton.

      • vuosia....

        40 vuotta pärjännyt ilman taitoja niin eiköhän se loppuaikakin mene samalla rutiinilla.EA taidot haavan sidonta lastoitus kiristysside kyllä kuuluvat niihin taitoihin jotka tulee ainakin jossakin määrin hallita


      • atlatl
        vuosia.... kirjoitti:

        40 vuotta pärjännyt ilman taitoja niin eiköhän se loppuaikakin mene samalla rutiinilla.EA taidot haavan sidonta lastoitus kiristysside kyllä kuuluvat niihin taitoihin jotka tulee ainakin jossakin määrin hallita

        ...olen pienen ikäni.
        Vielä en ole joutunut taitojeni rajoille. Koskaan ei onnekseni kukaan ole loukkaantunut,vaikka olenkin käynyt ensiapukurssit.
        Suunnistaa osaan.
        Luulen että pahin paikka olisi oma loukkaantuminen yksin metsässä, johon siihenkin on tieto olemassa,miten toimia. Mutta tilannehan riippuu siitä,onko koipi poikki vai sydäri tulossa.

        Sataprosenttista valmistautumista lienee harvassa,mutta hyvä ennakkovalmius auttaa paljon.


    • Lähes jokaisella tulipaikalla jonne tulee, on roskia ja polttamattomia
      jätteitä jotka on vain jätetty nuotiopaikalle tuulen ja lintujen leviteltäväksi.

      Viimeviikolla neljän päivän reissun aikan poltin aikamoisen määrän toisten
      jättämiä jätteitä ja muoveja sekä toin kassillisen palautuspulloja ja tölkkejä.
      Lisäksi poltin/ hautasin useita sälyketölkkejä.

      Ihmetyttää että mistä näitä idiootteja oikein tulee joilla on "retkeilytaidot hallinnassa".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe