Taormina

Iloinen kurpitsa

Olisin lähdössä murun kanssa syyskuussa Taorminaan viikoksi. Olisiko teillä kiltit lukijat hyviä vinkkejä mihin kannattaisi suunnistaa sieltä, kun emme halua maata vain rannalla. Shoppailu kiinnostaisi myös, mutta ei hirmu kalleissa butiikeissa. Olen lukenut, että markkinat ovat hyviä paikkoja tehdä löytöjä, olisiko teillä antaa muita hyviä vinkkejä?

Kiitos paljon etukäteen vinkeistä ja ei-vinkeistä!

5

1331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brille

      olin ja itse Taorminan kaupungissa ei kehuttavat shoppailumahdollisuudet ole. Vain pieniä kalliita ja vielä enemmän kalliita butiikkeja, yhdet kengät Taorminasta puoleenhintaan ostin ja 90e maksoin eli siinä alinta hintatasoa ;) Benettonin ja Espritin myymälät siellä oli, eli nämä ainoat halvemmat. Kannattaa suunnistaa Cataniaan, mentiin bussilla noin 1,5h muistaakseni, hinta n. 5e suunta kai(?), ja siellä isot shoppailumahdollisuudet. Paljon ostoskeskuksia ym. ja enemmän kaupungintunnetta. Markkinoilla ei käyty kun ei jotenkin 'meidän juttu'. Siinä jotakin :)

      • Iloinen kurpitsa

        Kiitos vinkistä Brille. Tuo Catalania kuullostaa hyvältä, mekin varmasti käymme siellä. Majoitumme Ariston hotelliin, josta pitäisi olla lyhyt etäisyys bussiasemalle. Mitä mieltä olet Taorminan ruokailumahdollisuuksista? Osaisitko suositella meille missä kannattaa käydä syömässä? :)


      • Brille
        Iloinen kurpitsa kirjoitti:

        Kiitos vinkistä Brille. Tuo Catalania kuullostaa hyvältä, mekin varmasti käymme siellä. Majoitumme Ariston hotelliin, josta pitäisi olla lyhyt etäisyys bussiasemalle. Mitä mieltä olet Taorminan ruokailumahdollisuuksista? Osaisitko suositella meille missä kannattaa käydä syömässä? :)

        oli monenlaisia, yksi oli kyllä ehdottomasti yli muiden!! Sellainen ihan trattoria mistä sai aivan mielettömän hyvää pastaa, kolme kertaa käytiin siellä syömässä :) Taorminan kaupungin molemmissa päissä on portit (nimiä en enää ikävä kyllä muista) ja trattoria sijaitsi aivan toisen portin ulkopuolella, vieressä taisi olla joku nomination kauppa. Kyseessä on portti joka sijaitsi ei Naxoksen päässä vaan juuri vastakkainen portti. Jos menette Aurinkomatkoilla, niiden hotellikirjassakin tätä ihanaa ravintolaa oli suositeltu! Pastat siis huippuja, pitsat varmasti myös ja hintataso n. 8-12e pastoilla. Huonoa ruokaa sain vain kerran lomanaikana yhdessä ravintolassa kun tein virheen ja otin jauheliha-tagliatellea, mutta ravintolan nimeä en muista enää.


      • Dolce Vita_____
        Brille kirjoitti:

        oli monenlaisia, yksi oli kyllä ehdottomasti yli muiden!! Sellainen ihan trattoria mistä sai aivan mielettömän hyvää pastaa, kolme kertaa käytiin siellä syömässä :) Taorminan kaupungin molemmissa päissä on portit (nimiä en enää ikävä kyllä muista) ja trattoria sijaitsi aivan toisen portin ulkopuolella, vieressä taisi olla joku nomination kauppa. Kyseessä on portti joka sijaitsi ei Naxoksen päässä vaan juuri vastakkainen portti. Jos menette Aurinkomatkoilla, niiden hotellikirjassakin tätä ihanaa ravintolaa oli suositeltu! Pastat siis huippuja, pitsat varmasti myös ja hintataso n. 8-12e pastoilla. Huonoa ruokaa sain vain kerran lomanaikana yhdessä ravintolassa kun tein virheen ja otin jauheliha-tagliatellea, mutta ravintolan nimeä en muista enää.

        portit ovat Catanian portti Ja Messinan portti.
        Tarkoittamasi Ravintola on Messinan portin vieressä ja nimeltään Trocadero.
        (www.ristorantetrocaderotaormina.it.)

        Taorminan putiikit ovat todella hintavia, jos aikaa riittää, kannattaa ottaa bussi Giarreen.
        Mielenkiintoinen kaupunki muutenkin kuin vain shoppailu mielessä.
        Taorminan "must" nähtävyys on tietenkin kreikkalainen teatteri ja kaupungin puisto on viehättävä paikka.
        Itse olen ihastunut Isola Bellaan, valitettavasti se on tänä vuonna suljettu korjausten takia.
        Isola Bellan rannasta tehdään pieniä veneretkiä Taorminan edustalla ja yleensä näihin sisältyy vierailu kauniiseen, tosin pieneen, siniseen luolaan, Grotta Azurroon.
        Castelmolaan lähtee bussi linja-autoasemalta n. kerran tunnissa, paitsi siesta aikaan klo 13-16 välillä, jolloin ei muutenkaan tunnu missään tapahtuvan yhtään mitään.
        Castelmolan on pieni, vanha kapea kujainen kaupunki josta on todella upeat näköalat.
        Sinne menee myös opastettu kävelyreitti johon saa kulumaan aikaa, energiaa ja litroittain vettä.
        Ilmastoidulla bussilla homma hoituu n. 25 minuutissa.
        Taormina vanha pappi joutui/pääsi eläkkeelle ja uusi, tarmokas viranhaltia on uudistanut
        käytäntöjä niin että lähes kaikki alueen vanhat kirkot ovat päivittäin auki.
        Calatabianossa sijaitsee vanha normannilinnoitus joka avattiin yleisölle viime vuonna ja on niitä harvoja kohteita joissa infoa saa muillakin kielillä kuin italialla.
        Luulen että sinne tehdään järjestettyjä retkiä, itse olen käynyt siellä vain vuokra-autolla.
        Tässä muutamia minusta kiinnostavia kohteita.
        Hyvää lomaa.


      • Iloinen kurpitsa
        Dolce Vita_____ kirjoitti:

        portit ovat Catanian portti Ja Messinan portti.
        Tarkoittamasi Ravintola on Messinan portin vieressä ja nimeltään Trocadero.
        (www.ristorantetrocaderotaormina.it.)

        Taorminan putiikit ovat todella hintavia, jos aikaa riittää, kannattaa ottaa bussi Giarreen.
        Mielenkiintoinen kaupunki muutenkin kuin vain shoppailu mielessä.
        Taorminan "must" nähtävyys on tietenkin kreikkalainen teatteri ja kaupungin puisto on viehättävä paikka.
        Itse olen ihastunut Isola Bellaan, valitettavasti se on tänä vuonna suljettu korjausten takia.
        Isola Bellan rannasta tehdään pieniä veneretkiä Taorminan edustalla ja yleensä näihin sisältyy vierailu kauniiseen, tosin pieneen, siniseen luolaan, Grotta Azurroon.
        Castelmolaan lähtee bussi linja-autoasemalta n. kerran tunnissa, paitsi siesta aikaan klo 13-16 välillä, jolloin ei muutenkaan tunnu missään tapahtuvan yhtään mitään.
        Castelmolan on pieni, vanha kapea kujainen kaupunki josta on todella upeat näköalat.
        Sinne menee myös opastettu kävelyreitti johon saa kulumaan aikaa, energiaa ja litroittain vettä.
        Ilmastoidulla bussilla homma hoituu n. 25 minuutissa.
        Taormina vanha pappi joutui/pääsi eläkkeelle ja uusi, tarmokas viranhaltia on uudistanut
        käytäntöjä niin että lähes kaikki alueen vanhat kirkot ovat päivittäin auki.
        Calatabianossa sijaitsee vanha normannilinnoitus joka avattiin yleisölle viime vuonna ja on niitä harvoja kohteita joissa infoa saa muillakin kielillä kuin italialla.
        Luulen että sinne tehdään järjestettyjä retkiä, itse olen käynyt siellä vain vuokra-autolla.
        Tässä muutamia minusta kiinnostavia kohteita.
        Hyvää lomaa.

        Kiitos vinkeistä Brille ja Dolce, alkaa jo matkakuume nousta kovaa vauhtia, oikein hyvää kesää teille!! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe