A6 3.0 TDI Quattro Tiptronic ostoaikeissa

ostajakandi

Hei!

Olen ajatellut laittavani Saksasta vm. 2006-2008 Audi A6 3.0 TDI koneella sekä tiptronic-automaatilla. Mitä pitäisi ottaa huomioon? Onko ko. kone kestävä ja tehokas muutenkin mitä siitä on luvattu ja puhuttu? Entäs tuon Tiptronic-laatikon kestävyys? Entäs huoltojen ja varaosien hinnat sekä vakuutukset ja d-vero tuon kokoisessa autossa?

Ps. Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista! Haluan kuulla käyttökokemuksista, en mistään provojen viisasteluista, että osta skoda tai volkkari tms.

11

3799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mara741

      Kyllähän se kestää. Samaa moottoria ja laatikkoa käytetään myös takseissakin, joten ei se mikään heikko peli ole, enkä ole kuullut yhdeltäkään omistajalta että laatikko tai moottori olisi mennyt rikki.

      D-vero on muistaakseni n. 600 euroa, mutta se kannattaa vielä tarkitsaa jostain. Sen voin todeta että kyllä se tehokas on ja kulkee noin isoksi autoksi todella hyvin. Olen ajanut vastaavalla autolla, mutta en ole koskaan sellaista omistanut, joten huolloista en osaa sanoa mitään.

    • Mesemiesvielä

      Onhan toi arvokas ja hyvä auto jos tykkää mallista ja led valoista. Laatikko on kestävä. Siihen vaihdetaan öljyt kerran 60 tuh km päästä. On oppiva laatikko ja vaihtaa nätisti. Kone kestää miljoona km mutta elektroniikka näistä laukee ennen. Itse ajan MB E 320 cdi tiptronik laatikolla eikä ole mitään pahaa sanottavan. Ainakin teinibemarit jää valoissa kun seisomaan mustaan nokipilveen. Se pilvi tulee siitä kun iskee turbon päälle. Päälle se ei mene kun kikdown asennossa eli kaasu pohjassa. Osta auto jos saat edullisesti koska suomessa noista joutuu maksamaan maltaita.
      Kyllä tännekkin vielä kerkii joku Toyotamies kateuksissaan viisastelemaan.

      • mesemiesvielä

        Noista huolloista vielä kyllä ne maksaa jos kaikki teettää merkkihuollossa. Paljon voi tehdä itsekkin. Varaosat alkuperäisenä maksaa myös mutta noin uudehkoon autoo ei ole ongelma vielä. Niistä huolloista vielä niin sulla huoltonäyttö ilmoittelee mitä huoltoja on tulossa na näytön voi nollata itsekkin pienemmän huollon jälkeen ettei jää sinne pyörimään.


      • Mesemies vielä
        mesemiesvielä kirjoitti:

        Noista huolloista vielä kyllä ne maksaa jos kaikki teettää merkkihuollossa. Paljon voi tehdä itsekkin. Varaosat alkuperäisenä maksaa myös mutta noin uudehkoon autoo ei ole ongelma vielä. Niistä huolloista vielä niin sulla huoltonäyttö ilmoittelee mitä huoltoja on tulossa na näytön voi nollata itsekkin pienemmän huollon jälkeen ettei jää sinne pyörimään.

        Siitä dieselverosta niin mulla on koko summa 676e vuosi. Auto siis MB E 320cdi


    • Werner Q

      Itsellä oli ko-.malli 2006-2009. Ostin uutena 2006 ja ajelin sillä noin.90 tkm.
      Ei mitään ongelmia. Erittäin hyvä auto, tehokas, kohtuukulutus (matka-ajossa menee alle 7 litran), tukeva, hyvä ajettava,ja oli mitkä kelit hyvänsä. Ja Tiptronic hyvä loota, en ole koskaan kuullut niiden ongelmista.

      Hyvä valinta. Osta pois.

    • Goldenberg

      Audi A6 2.5 TDi triptronic neliveto on yksi kestävämpi moottorilla. Lisäksi moottorin typpi BAU. Siis on paras malli.

    • jallukallu

      Heippa sun heiluvilles! Ihan oikeaan paikkaan postasit kysymyksesi. Jos ei täältä löydy tietoa, ei löydy mistään. Aika perusasioita tunnut kyselevän, kun kuitenkin olet jo päättänyt hyvinkin tarkkaan haluamasi auton merkin ja mallin? Kerrot "laittavasi tuollaisen Saksasta"? Seuraavassa postauksessasi varmaan kysyt, että hei miten mä sen sitten "laitan"?
      Noooo, mitäs pienistä. Pikku juttuja. Valitsemasi ajokki on ehtaa premiumkamaa. Tosta parempaa audia on vaikea nimetä. Ei mahdotonta, mutta vaikeaa. Kone ja laatikko kestää melkein mitä tahansa. Tuota samaa pannua marinoidaan meridieseliksi hyvällä menestyksellä.

    • vanhaa_kamaa

      Mitä lie tehnyt aloittaja 6 vuotta sitten? Ja jos kävi ko. auton hankkimassa niin varmaan on jo kokemuksiakin.

    • Laitaihanmihinlystäät

      "Olen ajatellut laittavani Saksasta vm. 2006-2008 Audi A6 3.0 TDI koneella"

      Taas joku "laittaja" asialla.On muuten kamalaa suomenkieltä.Puhutaanko Pohjanmaalla tuolla tavalla vai onko ehkä peräisin Käkkäläjärveltä?

      • SitäSeVaanOn

        Se on hiudianttien salaista koodikieltä, joka tarkoittaa oikeasti, että sain lainaa hirveällä korolla, koska kuulun riskiryhmään velkojen takaisinmaksua ajatellen, niin nyt on oiva tilaisuus hankkia Audi kerran elämässä, ennen kuin se ulosmitataan tulevaisuudessa......


    • Anonyymi

      Hei olen pertti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe