Tähystys Kuopiossa

heens

Onko keneltäkään otettu vatsalaukun tähystyksellä koepalaa ohutsuolesta Kuopiossa? Itse olen alkanut epäillä keliakiaa, mutta pelkään äärettömän paljon sitä tähystystä. Haluan ehdottomasti kunnon rauhoittavat, suonensisäistäkin on monet saaneet. Saako Kuopiossa?

2

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumaa23

      Itse olen käynyt kyseisessä tähystyksessä kuopiossa, mutta minulle olisi annettu vain puuduttava aine suuhun. En kuitenkaan ottanut puudutetta, mutta suosittelen ottamaan sen, koska tähystys oli suoraan sanottuna aivan kamala kokemus! Pelkäsin itsekin tähystystä, mutta muistat vain olla rentona! Tsemppiä!

    • Tähystelty

      Jos on (yleensä terveydellistä) syytä, miksi ei ole suotavaa olla hereillä, tai vastaavasti kovin pieni lapsi niin tällöin tehdään lähinnä sairaaloissa nukutuksessa.

      Muutoin kummiskin joku pari diapamia pelkotilanteessa (hyvin vähällä vedellä) ja/tai tähystykseen tullessa kurkun puudutus suihkeella, ovat niitä perusjuttuja. Ei perusterveydenhuollossa mitään "kunnon droppeja" anneta, joilla nyt ihan tiedottomaksi menisit. Muutama pami nyt auttaa jotain, jos auttaa...

      Taitaa olla niin, että valtaosa tähystykseen tulevista kysyy jonkinlaista mahdollisimman kovaa lääkitystä mutta eipä niitä saada. Kysyttäessä ohjaavat käytännössä julkiselta puolelta (itsemaksavaksi) yksityiselle puolelle mikäli paikkakunnalla on enemmillä dropeilla tekevä sellainen taho. Mutta käytännössä tämä vaatii yksityissairaalan ja aika hyvin varustellun. Muussa tapauksessa samalla viivalla ovat nuo perus yksityislääkärikeskukset kuin julkinen puolikin.

      AINOANA todella isona plussana, että kun itse tähystyttelen tiettyjen ilmeisen kroonisten vaivojen vuoksi vatsaa n. puolentoista vuoden välein niin yksityiselle pääsee vain soittamalla että mä tulisin taas. Pari sataahan siinä köyhtyy, mutta vaihtoehto olisi jonotella kuukausikaupalla ei-akuuttina julkisella puolella ja tuntematon lääkäri tekemässä. Aina etua, että tekee sama/samat jotka aiempinakin vuosina. ns. ei tarvi selitellä asioita ja voivat avainpaikoissa pyöritellä tähystintä sitten hieman tehostetulla tarkkuudella.

      Kun niitä tähystyksiä tehty n. 4-5 niin se muuttuu samaksi kuin kävisit hammaslääkärissä nopeasti pyörähtämässä ruokatunnilla:) Iso lohtu, eikö vain. Kauheita tarinoitahan aina itsekin kuulee miten tähystys oli niin ja niin kamala jonkun mielestä, mutta kaikkeen tottuu. Vaihtoehto olisi sitten arvuutella onkohan tänä vuonna maha parempi vai huonompi... usein kun itsellä on juuri niin päin, että kun maha on kipeä niin siellä ei kauheita ole ollut ja kun ollut kuin pumpulia niin silloin sitten juuri ollut enemmän lääkettä sun muuta vaativaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe