Tähystys Kuopiossa

heens

Onko keneltäkään otettu vatsalaukun tähystyksellä koepalaa ohutsuolesta Kuopiossa? Itse olen alkanut epäillä keliakiaa, mutta pelkään äärettömän paljon sitä tähystystä. Haluan ehdottomasti kunnon rauhoittavat, suonensisäistäkin on monet saaneet. Saako Kuopiossa?

2

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumaa23

Itse olen käynyt kyseisessä tähystyksessä kuopiossa, mutta minulle olisi annettu vain puuduttava aine suuhun. En kuitenkaan ottanut puudutetta, mutta suosittelen ottamaan sen, koska tähystys oli suoraan sanottuna aivan kamala kokemus! Pelkäsin itsekin tähystystä, mutta muistat vain olla rentona! Tsemppiä!

• Tähystelty

Jos on (yleensä terveydellistä) syytä, miksi ei ole suotavaa olla hereillä, tai vastaavasti kovin pieni lapsi niin tällöin tehdään lähinnä sairaaloissa nukutuksessa.

Muutoin kummiskin joku pari diapamia pelkotilanteessa (hyvin vähällä vedellä) ja/tai tähystykseen tullessa kurkun puudutus suihkeella, ovat niitä perusjuttuja. Ei perusterveydenhuollossa mitään "kunnon droppeja" anneta, joilla nyt ihan tiedottomaksi menisit. Muutama pami nyt auttaa jotain, jos auttaa...

Taitaa olla niin, että valtaosa tähystykseen tulevista kysyy jonkinlaista mahdollisimman kovaa lääkitystä mutta eipä niitä saada. Kysyttäessä ohjaavat käytännössä julkiselta puolelta (itsemaksavaksi) yksityiselle puolelle mikäli paikkakunnalla on enemmillä dropeilla tekevä sellainen taho. Mutta käytännössä tämä vaatii yksityissairaalan ja aika hyvin varustellun. Muussa tapauksessa samalla viivalla ovat nuo perus yksityislääkärikeskukset kuin julkinen puolikin.

AINOANA todella isona plussana, että kun itse tähystyttelen tiettyjen ilmeisen kroonisten vaivojen vuoksi vatsaa n. puolentoista vuoden välein niin yksityiselle pääsee vain soittamalla että mä tulisin taas. Pari sataahan siinä köyhtyy, mutta vaihtoehto olisi jonotella kuukausikaupalla ei-akuuttina julkisella puolella ja tuntematon lääkäri tekemässä. Aina etua, että tekee sama/samat jotka aiempinakin vuosina. ns. ei tarvi selitellä asioita ja voivat avainpaikoissa pyöritellä tähystintä sitten hieman tehostetulla tarkkuudella.

Kun niitä tähystyksiä tehty n. 4-5 niin se muuttuu samaksi kuin kävisit hammaslääkärissä nopeasti pyörähtämässä ruokatunnilla:) Iso lohtu, eikö vain. Kauheita tarinoitahan aina itsekin kuulee miten tähystys oli niin ja niin kamala jonkun mielestä, mutta kaikkeen tottuu. Vaihtoehto olisi sitten arvuutella onkohan tänä vuonna maha parempi vai huonompi... usein kun itsellä on juuri niin päin, että kun maha on kipeä niin siellä ei kauheita ole ollut ja kun ollut kuin pumpulia niin silloin sitten juuri ollut enemmän lääkettä sun muuta vaativaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin

Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000
      Maailman menoa
      484
      7182
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2558
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2551
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      157
      1844
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1738
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1339
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1244
    8. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1138
    9. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1133
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1125
    Aihe