KUMPI PAREMPI VARUSTELU AUDI A3????

Audisti(ko)??

Attraction vai Ambition??? Mitä eroa?? Jompi kumpi sporttisempi tms?? Kiitoksia vastauksista!

19

6854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Attraction on perusmalli ja ambition on se paras. Noiden välissä on ambiente. Ambition on paljon sporttisempi, siihen kuuluu mm. urheiluistuimet, urheilualusta, sporttisempi ratti ja vaihdekepinnuppi ja 17" vanteet.

      • Alkuper.kysyjä*

        Urheilualusta lienee n. 15mm matalempi ja vähän jäykempi?? Onko tuosta kokemusta? Kiinnostuin kyllä kovasti. Koeajon paikka ehdottomasti!


      • ......
        Alkuper.kysyjä* kirjoitti:

        Urheilualusta lienee n. 15mm matalempi ja vähän jäykempi?? Onko tuosta kokemusta? Kiinnostuin kyllä kovasti. Koeajon paikka ehdottomasti!

        se on 15 mm madallettu ja jäykempi. Mielestäni urheilualusta on hemmetin hyvä, se tuo vielä paremmat ajo-ominaisuudet kuin vakioalusta. Miinuksena on sitten hieman epämukavampi meno tiellä jossa on reilusti kuoppia, mutta itse otan aina autooni urheilualustan. Käy ehdottomasti koeajolla, se kannattaa. Itse ostin jokin aika sitten A3 1.4 TFSI:n ambition paketilla ja S-Tronic vaihteistolla.


    • audifani forever

      Nyky koppaan ei taida saaha enää sitä Abt-varustelua? Oli pörinäpönttöö, isoa vannetta, madallusta ym kivaa. oli se sporttisin varustelu taso.

      • Ohikulkija_

        Onko myös 97-2000 mallisissa A3:sissa urheilualustat yms tuossa Ambition mallissa?


      • ........
        Ohikulkija_ kirjoitti:

        Onko myös 97-2000 mallisissa A3:sissa urheilualustat yms tuossa Ambition mallissa?

        on.


      • alkuper.
        ........ kirjoitti:

        on.

        97 mallissa ainakin 4puolainen perusratti ja penkitkin näyttävät suht normeilta, tosin nuo tuet ovat aika leveät, mutta näyttää olevan kaikissa noissa kolmessa mallissa. Ehkä sitten ovat jäykemmät/tukevammat.


      • ........
        alkuper. kirjoitti:

        97 mallissa ainakin 4puolainen perusratti ja penkitkin näyttävät suht normeilta, tosin nuo tuet ovat aika leveät, mutta näyttää olevan kaikissa noissa kolmessa mallissa. Ehkä sitten ovat jäykemmät/tukevammat.

        ne penkit ovat vm. 97 A3:ssa ambition paketilla tukevammat. Ne kieltämättä muistuttavat peruspenkkejä mutta ovat selvästi paremmat. Ratti saattaa olla 4 puolainen mutta nahkaa se ainakin on.


      • Alkuper.
        ........ kirjoitti:

        ne penkit ovat vm. 97 A3:ssa ambition paketilla tukevammat. Ne kieltämättä muistuttavat peruspenkkejä mutta ovat selvästi paremmat. Ratti saattaa olla 4 puolainen mutta nahkaa se ainakin on.

        Onko Audi A3 -97 hintansa arvoinen? Hintapyynnit ovat suhteellisen kovat. Kalliimpi kuin A4 ja muista merkeistä saa jo astetta isomman auton. Onko A3 selvästi jämäkämpi parempi ajaa kuin normi perheautot?


      • .........
        Alkuper. kirjoitti:

        Onko Audi A3 -97 hintansa arvoinen? Hintapyynnit ovat suhteellisen kovat. Kalliimpi kuin A4 ja muista merkeistä saa jo astetta isomman auton. Onko A3 selvästi jämäkämpi parempi ajaa kuin normi perheautot?

        se on oman luokkansa paras. A3 on paljon jämäkämpi kuin monet isommat autot. Kannattaa käydä koeajamassa ja huomaat itse eron. Millaista A3:sta olet katsellut?


      • Alkuper.
        ......... kirjoitti:

        se on oman luokkansa paras. A3 on paljon jämäkämpi kuin monet isommat autot. Kannattaa käydä koeajamassa ja huomaat itse eron. Millaista A3:sta olet katsellut?

        97-99 1.6 Ambition A3 ja 3-ovista mielellään. Tehojen puolesta riittää tuo 1.6 varsin hyvin. Samalla kulutus ja vakuutusmaksut pysyvät aisoissa. Ulkonäöllä on vaan merkitystä, toki ajettavuus ratkaisee! Onko paljon pikkuvikoja 200tkm ajetuissa A3:sissa?


      • .......
        Alkuper. kirjoitti:

        97-99 1.6 Ambition A3 ja 3-ovista mielellään. Tehojen puolesta riittää tuo 1.6 varsin hyvin. Samalla kulutus ja vakuutusmaksut pysyvät aisoissa. Ulkonäöllä on vaan merkitystä, toki ajettavuus ratkaisee! Onko paljon pikkuvikoja 200tkm ajetuissa A3:sissa?

        ei esiintynyt omassa A3:ssa yhtään. Tosin autolla oli ajettu vain 100 tkm kun vaihdoin sen pois, ja vm. oli 2002. Moottorina oli myös tuo 1.6 ja varustetaso oli Attraction, eli ns. perusmalli. Pelkät määräaikaishuollot riittivät vallan mainiosti ja hyvin pelitti.

        Selaa auton huoltohistoria tarkasti läpi ja käy kunnollisella koeajolla, niin eiköhän siinä jo huomaa että onko kunnossa vai ei. Jahkohihnan vaihtohan tulee tehdä aina 90 tkm välein, eli kaiken järjen mukaan 200 tkm ajetussa se on jokin aika sitten tehty.


      • Alkuper.
        ....... kirjoitti:

        ei esiintynyt omassa A3:ssa yhtään. Tosin autolla oli ajettu vain 100 tkm kun vaihdoin sen pois, ja vm. oli 2002. Moottorina oli myös tuo 1.6 ja varustetaso oli Attraction, eli ns. perusmalli. Pelkät määräaikaishuollot riittivät vallan mainiosti ja hyvin pelitti.

        Selaa auton huoltohistoria tarkasti läpi ja käy kunnollisella koeajolla, niin eiköhän siinä jo huomaa että onko kunnossa vai ei. Jahkohihnan vaihtohan tulee tehdä aina 90 tkm välein, eli kaiken järjen mukaan 200 tkm ajetussa se on jokin aika sitten tehty.

        Miksi vaihdoit ja mihin vaihdoit? Onko jakohihnan vaihtovälissä vuosirajaa tuon km rajan lisäki, kumpi tulee ensiksi vastaan tms..?

        Minkälainen A3 on muuten ajaa? Onko ohjaus jäykempi tunnokkaampi ja nopeampi kuin esim. muissa merkeissä? Kallisteleeko vakio alusta (Attraction) paljon?

        Lienee perheauto alustasarjalla hieman jäykempi vrt tuo perus Attraction A3?


      • ........
        Alkuper. kirjoitti:

        Miksi vaihdoit ja mihin vaihdoit? Onko jakohihnan vaihtovälissä vuosirajaa tuon km rajan lisäki, kumpi tulee ensiksi vastaan tms..?

        Minkälainen A3 on muuten ajaa? Onko ohjaus jäykempi tunnokkaampi ja nopeampi kuin esim. muissa merkeissä? Kallisteleeko vakio alusta (Attraction) paljon?

        Lienee perheauto alustasarjalla hieman jäykempi vrt tuo perus Attraction A3?

        tuolla ylempänä mainitsin niin nykyinen autoni on uusi A3 1.4 TFSI S-Tronic ja Ambition yhdistelmällä. Vaihdoin uuteen koska johan tuo edellinen oli minulla ollut jo 7 vuotta, eli vaihto tapahtui viime vuoden puolella. Hihnan vaihdon vuosirajaa en muista. Itse vaihdoin sen 90 tkm kohdalla ja auto oli silloin n. 6 vuotias. Vaihto meni varmaan yli suositellun vuosirajan mutta kyllä se kesti hyvin. Suositus taitaa olla 5 vuotta.

        A3 on todella hyvä ajaa kokoisekseen. Ohjaus on tunnokkaampi ja tarkempi kuin esim. BMW 116i:ssä jota kävin myös aikanaan koeajamassa. Attractionin alusta on mielestäni selkeästi löysempi, joka sopii ihmiselle joka haluaa mukavuuspainotteisin alustan, mutta itse tykkään enemmän tuosta Ambitionin sport-alustasta.

        Todennäköisesti alustasarjalla varustettu perheauto on jäykempi kuin Attraction, minulla ei tosin ole kokemusta jälkiasennettavista alustasarjoista.


      • Audilla ajaja
        ........ kirjoitti:

        tuolla ylempänä mainitsin niin nykyinen autoni on uusi A3 1.4 TFSI S-Tronic ja Ambition yhdistelmällä. Vaihdoin uuteen koska johan tuo edellinen oli minulla ollut jo 7 vuotta, eli vaihto tapahtui viime vuoden puolella. Hihnan vaihdon vuosirajaa en muista. Itse vaihdoin sen 90 tkm kohdalla ja auto oli silloin n. 6 vuotias. Vaihto meni varmaan yli suositellun vuosirajan mutta kyllä se kesti hyvin. Suositus taitaa olla 5 vuotta.

        A3 on todella hyvä ajaa kokoisekseen. Ohjaus on tunnokkaampi ja tarkempi kuin esim. BMW 116i:ssä jota kävin myös aikanaan koeajamassa. Attractionin alusta on mielestäni selkeästi löysempi, joka sopii ihmiselle joka haluaa mukavuuspainotteisin alustan, mutta itse tykkään enemmän tuosta Ambitionin sport-alustasta.

        Todennäköisesti alustasarjalla varustettu perheauto on jäykempi kuin Attraction, minulla ei tosin ole kokemusta jälkiasennettavista alustasarjoista.

        Tuon vanhemman mallin (97-)Attraction on on mielestäni parempi ajoltaan kuin uudempi Attraction malli. Merkkiliikkeen mekaanikkojen mukaan vanhemman mallin jotkut osat kestävät paremmin kuin uudemman mallin vastaavat. Jakohihnan vaihto on 1,6 mallissa helppo eikä kovin kalliskaan operaatio.


      • 1->9
        Audilla ajaja kirjoitti:

        Tuon vanhemman mallin (97-)Attraction on on mielestäni parempi ajoltaan kuin uudempi Attraction malli. Merkkiliikkeen mekaanikkojen mukaan vanhemman mallin jotkut osat kestävät paremmin kuin uudemman mallin vastaavat. Jakohihnan vaihto on 1,6 mallissa helppo eikä kovin kalliskaan operaatio.

        uudessa 1.4 T:ssä ei joudu vaihtaa hihnaa ollenkaan koska siinä on ketju.


      • Alkuperäinen kirjoit
        1->9 kirjoitti:

        uudessa 1.4 T:ssä ei joudu vaihtaa hihnaa ollenkaan koska siinä on ketju.

        Mutta onkohan se ohjaus sitten selvästi parempi kuin esim. muutaman vuoden uudemmassa japsissa joka on myös isompi auto? Japsissa on myös alustasarja leveät nakit ja alut. Todella vaikea päätös. Ulkoisesti A3 ei näytä kummoiselta, mutta jos ajettavuus on selvästi parempi? Attraction malleja on reilusti tarjolla, siihen joutuisi jäykemmät jouset vaihtamaan. Audi taitaa olla myös enemmän naisten mieleen. =)

        Audissa PLUSSAT: ajettavuus; tarkka ohjaus, Audi mies saa aina naista, yleinen imago
        MIINUKSET: enemmän laittoa ja kalliimmat osat? Aika vaisun näköinen ilman 17" vanteita ja madallusta, maksaa suhteessa paljon muihin autoihin verrattuna

        Japsissa PLUSSATt :luotettavampi? jakopää ketjulla, tilavampi kontti, alustasarja,leveät nakit alut
        MIINUKSET: tyypillinen perheauto (tulee vastaan usein ja tylsä jollain tapaa) Ohjaus voi olla japsimaiseen tapaan tunnoton, ei niin tatsikas kuin A3:sessa, eikä se ole Audi :(


        Järjellä jos pitäisi valita auto näistä kahdesta olisi se tuo japsi, mutta tunteella niin Audi A3. En osaa päättää. Auttakaa mua! Perustelut kehiin!


      • Alkuper.
        Alkuperäinen kirjoit kirjoitti:

        Mutta onkohan se ohjaus sitten selvästi parempi kuin esim. muutaman vuoden uudemmassa japsissa joka on myös isompi auto? Japsissa on myös alustasarja leveät nakit ja alut. Todella vaikea päätös. Ulkoisesti A3 ei näytä kummoiselta, mutta jos ajettavuus on selvästi parempi? Attraction malleja on reilusti tarjolla, siihen joutuisi jäykemmät jouset vaihtamaan. Audi taitaa olla myös enemmän naisten mieleen. =)

        Audissa PLUSSAT: ajettavuus; tarkka ohjaus, Audi mies saa aina naista, yleinen imago
        MIINUKSET: enemmän laittoa ja kalliimmat osat? Aika vaisun näköinen ilman 17" vanteita ja madallusta, maksaa suhteessa paljon muihin autoihin verrattuna

        Japsissa PLUSSATt :luotettavampi? jakopää ketjulla, tilavampi kontti, alustasarja,leveät nakit alut
        MIINUKSET: tyypillinen perheauto (tulee vastaan usein ja tylsä jollain tapaa) Ohjaus voi olla japsimaiseen tapaan tunnoton, ei niin tatsikas kuin A3:sessa, eikä se ole Audi :(


        Järjellä jos pitäisi valita auto näistä kahdesta olisi se tuo japsi, mutta tunteella niin Audi A3. En osaa päättää. Auttakaa mua! Perustelut kehiin!

        Audi A3 1.8 Ambition tarttui matkaan ja Avensis jäi myymälään. Hyvä peli on! =)


      • Mineriitti
        Alkuper. kirjoitti:

        Audi A3 1.8 Ambition tarttui matkaan ja Avensis jäi myymälään. Hyvä peli on! =)

        Täällä olis myytävänä Audi A3 1.8 automatic super hyvillä varusteilla.

        Varustelista ja yhteystiedot ja muuta autoon liittyvää :
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9208358


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      207
      7196
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      51
      2753
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      188
      2251
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1613
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      142
      1569
    6. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      19
      1237
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      74
      1190
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      38
      1133
    9. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1097
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      50
      1019
    Aihe