Osaisko joku kertoa pystyykö alumiinivanteen vahaamaan tavallisella autovahalla? Rengasliikkeessä väittivät että pystyy.
Alumiinivanteen vahaus?
15
5762
Vastaukset
- pois
Kyllä pystyy ja kannattaakin. Pinnassa on lakka kuten auton maalinkin pinnassa.
Ihmettelen vain että luuletko tosiaan saavasi täältä luotettavamman vastauksen kuin rengasliikkeestä???- Fillaristi
Hei, peilit on keksitty,ihaile sieltä itteäs!
Se on VAIN auto, käytä sekin aika parempaan, esim perhellees! - Heh
Fillaristi kirjoitti:
Se on VAIN auto, käytä sekin aika parempaan, esim perhellees!...tai netin selailuun ja kaikenlaiseen kommentointiin...
- Anonyymi
Fillaristi kirjoitti:
Se on VAIN auto, käytä sekin aika parempaan, esim perhellees!vahaa perhe ? perse ?
- Chevy
Vahaa normaalilla autovahalla. Helpompi pitää puhtaana ja säilyy parempana.
- Mertmi
Meikäläinen vahaa kesä- ja talvikäytössä olevat aluvanteet ennen käyttöön ottoa. Kyllä ne paremmin puhdistuu autopesussakin, kun lian ja vanteen välissä on vaha. Ihan tavallisia juoksevia pullovahoja olen laittanut.
- Anonyymi
Mertmi kirjoitti:
Meikäläinen vahaa kesä- ja talvikäytössä olevat aluvanteet ennen käyttöön ottoa. Kyllä ne paremmin puhdistuu autopesussakin, kun lian ja vanteen välissä on vaha. Ihan tavallisia juoksevia pullovahoja olen laittanut.
Olen vahannut aina vanteet ku otan ne pois alta kiva laittaa takaisin
- myös
...sivuikkunat niin pysyy paremmin puhtaana. Fillaristikin voi vahailla polkupyöräänsä niin pysyy sekin kunnossa.
- p.e.lastu
Vahan laadusta en tiedä, mutta aluvanne kannattaa vahata. KOSKA talven lumitöppyräkelit varsinkin alempiasteisilla teillä kerää vanteelle tiiviin lumimassan, joka jäätyy ja aiheuttaa suuren epätasapainon lumen/ jään irrotessa epätasaisesti vanteen sisäsivuilta.
- Anonyymi
Eipä se vaha auta mitään tuossa asiassa.
- 34256243
Itse olen käyttänyt Bilteman vannevahaa. On sellaista ohutta öljymäistä, kuten Autoglymin kultainen.
En tiedä miten tuo eroaa tavallisesta vahasta mutta onpahan varta vasten vanteille tehty.
Ja ehdottomasti kannattaa vahata, paljon helpompi pitää puhtaana ja vanne pysyy kunnossa kun ei happeudu jne. Likaiset vanteet pilaa auton ulkonäön ja pinttyneen lian irtihinkkaaminen on yhtä h*lvettiä.- 2356345423
On tuolla oikealla vannevahalla ainakin se etu ettei jää jälkiä esim kromipintaisiin vanteisiin. Tavallista vahaa käytettäessä ja helposti jälkiä joita on vaikea koneellakin saada kiillotettua, ainakin peilipintaisiin kromivanteisiin. Toullaisella öljymäisella vahalla ei jää jälkiä.
- Anonyymi
Tietysti pystyy ja voi vahata ihan autovahalla. Voi käytännössä ihan millä vahalla hyvänsä.
- Anonyymi
Eipä se vaha vanteessa pysy kuin hetken talvella.
- Anonyymi
Ekana kannattaa pestä suolat pois ettei ala kuplimaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995