Bali helmi-maaliskuussa?

sh0egal

Onko kellään kokemuksia Balista helmi-maaliskuun ajoilta. Olen lukenut että se aika on ns. märkää aikaa, mutta miten on? Todellakaan ei haittaa jos lämpötila jää alle 30, mutta ihan mukavaa olisi jos aurinko paistaisi. Ja muutenkin, mitä olette tykänneet paikasta? Tarkoituksena olisi lähteä reissuun, Bangkok-Bali-Lombok. Kokemuksia, hintatasoa, shoppailumahdollisuudet, ruoka ym. tieto on kaikki tervetullutta. Kiitos :)

3

2245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viime helemikuu kierrelthiin vähin samoja maisemia, elikkä viis päivää Balilla Kuta / Legian aluhheela. sitte pariviikkua Gili Trawanganilla ja Lombokin pääsaaren kautta takas Balille, Ubudiin.

vaikka se tosihaan sajekautta on, ei minusta kannate isommin olla huolishaan. mejän nelijänviikon aikana oli yks semmonen melekeen kokopäivän kestäny tihkusaje. parina iltapäivänä tais olla tunnin - parin räväkkä ukkoskuuro ja muuten paisto aurinko. iltasin kyllä usiasti oli rankkoja ukkoskuuroja ja salamat hakkas Lombokin vuorten seinämhiin melekeen joka ilta. kerran panin lämpömittarin terassile, justhiin semmosen kuuron jäläkheen, puolenyön maisa, ko ilima tuntu jotenki niin raikhaalta. näytti vain kolomiakymmentä sillon, niinettä semmoset kelit.

"Ja muutenkin, mitä olette tykänneet paikasta"

molen kierrelly jonkuverran Malesiaa, vähempi sitten Intiaa, Vietnamia ja Sri Lankaa (kuukauven verran kutaki) ja jos nuihin vertailua hakkee, niin päällimmäiseksi jää kolome kovvaa koota:
      Kallis
      ei sielä paikalliset käytä mithään semmosia palaveluja, mitä turistit. ei net syö ulukona, eivät asu hotelleisa, eiväkkä matkustele, taxila ajelusta puhumattakhaan. niinettä kaikki hinnat on sitten turistihintoja. pari hupasaa esimerkkiä: kenkäkauppias tahto heikkolaatusista Crocs - jäljitelmistä 25€ / pari. tykkäs vielä huonua ko mie vähän ihimettelin että jopaon, ko saan euroopasa aidot samhaan hinthaan ja jäljitelmät 5 €:n tietämhiin. muutaman kilometrin hevoskyyti Gilillä makso kellonajasta riippuen 70 000 - 100 000 IDR. samala rahala Intiassa tahi Vietnamissa ajelee mopon kyyvisä koko päivän ja taxilaki toistasattaa kilsaa.
      mutta nämät on ihan minun kokemuksia. joku viishaampi voipii nähä asian ihan toisin.
      Kaukana
      kyllähän Balilainen elämänmeno on kovasti omanlaistansa, eikä sitä taija muuala nähä ko Balilla mutta kaukana mikä kaukana.
      ainaskin keväälä KLM / Air France tarijosi Helsinki Pariisi Singapore reittiä 650€. son minusta kovin edullinen ja Singaporestahan pääsee sekä Denbasariin että Mataramiin.
      Kuuma
      kyllähän puhallinki yölä mukavasti viilentää mutta kyllä mie mielummin vääntelin AC-konheen kaukosäädintä. en niin hiostavvaa ilimaa ole muuala tavannu.

vähin muita huomioita:
      hotellia ei kannatte yhtä yötä pitemmäksi varata etukätheen. mieki sain nuin matalasesonkina majapaikat suunnile puolheen siitä mitä netisä ilimottivat ja molen ihan onneton tinkijä.
      ruoka oli minunmielheen vähin liian länsimaista. en löytäny oikeen semmosia kansankuppiloita misthään. samaten ruoan hinta oli vähin järkytys. met olima ennen Balille lentua viikonverran Kuala Lumpurissa ja sielä söi jokseenki puolelahintaa sittä mitä Balilla.
      Kuta / Legian aluhheesta mie en juurikhaan tykänny. roskaset rannat, samiat veet jako sielä ei oo mithään semmosia kuppiloita, misä istuksia. tylsä paikka meikäläisele. mutta varmhaan palijon somempi semmosele bileikäsele nuorisole.
      Gilit on kiva paikka, jos vain haluaa makkoilla rannala, syä ja jua. välilä käyvvä vähän snorklaamasa. on ihan mukavat maisemat veen alla. näkyvyyttä hyvinki parikymmentä metriä. mutta aika hilijasia non tuohon vuojenaikhaan Gilit.
      Ubud oli minusta oikeen viehättävä kaupunki. ja ympäristön maisemat upeita. mutta kuuma.
      tuohon vielä linkki valokuva-albumhiin:
      http://picasaweb.google.com/salmenpertti/Indonesia#

terkkuja:
      perapappa

• Indonesia

Helmi-maaliskuussa satelee, mutta lämmintä on ja kyllä aurinkokin paistaa. Bali on turistisaari, nimenomaan Kuta& sen läheiset paikat. Lombok on ok paikka, ja jos aikaa piisaa suosittelen muitakin Indonesian saaria kiertelemään (esim. Sumatra!). Hintataso on alhainen, ja yhteydet saarten välillä hyvät.

• Gili Bali

Helmikuussa 3 viikkoa kiertelin balia ja lombokkia ja yhden kerran satoi, silloinkin se kesti noin 15min. Tosin vettä tuli sen 15min aikana varmaan sama määrä mitä suomessa sataa koko vuodessa :)

Gili-saaret oli muuten parasta herkkua mitä olen maailmasta löytänyt ja olen matkustellut aika paljon etenkin aasiassa. Gilillä ihania rantoja, kirkasta vettä, kaloja, kilpikonnia, ihania pieniä ravintoloita ja rauhallista menoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe