Sonera hyvä

Liikkuu1977

Olen ollut Soneran asiakkaana yli 10 vuotta jo. Sama puhelinliittymä ja tässä 1,5 vuotta myös kiinteä laajakaista. Tosi hyvä palvelu ja netti on toiminut hyvin. Nyt taloudellisten seikkojen takia on pakko karsia kuluja ja muutin tuon kiinteän 10 megan laajakaistayhteyden liikkuvaksi laajakaistaksi. Nyt tää on ollut minulla päivän verran ja toimii hyvin. Ei tämä tietenkään ole niin nopea, kun tuo kiinteä mutta ei ole tarkoituskaan. Silti yllättävän hyvin lataa ja joskus jopa ei meinaa edes eroa kiinteään huomata. Käytän nyt ihan joka päiväisenä tätä liikkuvaa laajakaistaa. Lisäksi kun mulla on läppäri, niin tää nettitikku on hyvä jos matkalle lähtee tai jtn. Hyvin on toiminut.

Näistä hinnoista vielä. Tää liikkuva laajakaista on sellainen paketti joka maksaa kuukaudessa 16,90 euroa plus tietty tietoturva. Mutta vähemmän maksan, kuin kiinteästä yhteydestä josta maksoin 32,79 euroa tietoturvineen kuussa.

Olen tyytyväinen Soneran asiakas.

Liikkuu1977

10

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... minullakin Soneralta. Maalis-toukokuussa oli hidas, sitä ennen elo-helmikuussa hyvä ja nytkin taas hyvä.

      varokaa uutta 9,9€/kk tarjousta, siinä on datasiirtorajoitus. Saunalahden 13,90€/kk on juuri tällä hetkellä paras. mutta tilanne voi muuttua milloin tahansa

    • tietoturva? Mun ainoassa Win-koneessani on Microsoft Security essentials, joka ei maksa latiakaan ja näköjään hoitaa hommansa. Monissa Maceissamme ei — tietty — ole mitään, kun ei tarvita.

      Saunalahden Nopsa toimii hyvin ja reippaasti, eikä siinä ole operaattorin mahdollisuutta kuristaa yhteyttä kuten Soneralla on. Lisäksi Soneran nopeudet olivat Tampereen seudulla todella huonot ainakin huhti-toukokuussa, parhaimmillaan 1,3 mbit/s ja pingit sadoissa. Saunalahti on yltänyt jopa 7,6 megabittiin ja 39 ms:n pingiin.

      • Liikkuu1977

        Mä Soneran kautta hommasin tietoturvapaketin. Jotenkin luotan enemmän F-Secureen kun ilmaisiin virusturviin. Mutta kukin tekee makunsa mukaan.

        Toi voi olla ihan jees toi Saunalahti. Mutta näillä mennään nyt kuitenkin. :)

        Liikkuu1977


      • gg--rrr
        Liikkuu1977 kirjoitti:

        Mä Soneran kautta hommasin tietoturvapaketin. Jotenkin luotan enemmän F-Secureen kun ilmaisiin virusturviin. Mutta kukin tekee makunsa mukaan.

        Toi voi olla ihan jees toi Saunalahti. Mutta näillä mennään nyt kuitenkin. :)

        Liikkuu1977

        Ei Microsoftin Security Essentials ole ilmainen kuin ainoastaan teoriassa, käyttöjärjestelmän ostamalla olet sen maksanut Microsotille jo, kun se ei toimi kuin ainoastaan Windowsissa. Ja siksi toisekseen, Avira Antivir joka on ilmainen, on ihan pätevä softa myöskin.


      • gg--rrr kirjoitti:

        Ei Microsoftin Security Essentials ole ilmainen kuin ainoastaan teoriassa, käyttöjärjestelmän ostamalla olet sen maksanut Microsotille jo, kun se ei toimi kuin ainoastaan Windowsissa. Ja siksi toisekseen, Avira Antivir joka on ilmainen, on ihan pätevä softa myöskin.

        M$ Security Essentials toimii myös piraatti-Windowsissa.


      • Liikkuu1977
        gg--rrr kirjoitti:

        Ei Microsoftin Security Essentials ole ilmainen kuin ainoastaan teoriassa, käyttöjärjestelmän ostamalla olet sen maksanut Microsotille jo, kun se ei toimi kuin ainoastaan Windowsissa. Ja siksi toisekseen, Avira Antivir joka on ilmainen, on ihan pätevä softa myöskin.

        Luotan F-Secureen kuitenkin enemmän. Toinen on Norton. Mutta käytän F-Securea itse tosiaan. Hyvin toimii.

        Liikkuu1977


      • huahei
        Liikkuu1977 kirjoitti:

        Luotan F-Secureen kuitenkin enemmän. Toinen on Norton. Mutta käytän F-Securea itse tosiaan. Hyvin toimii.

        Liikkuu1977

        virusturva sisälly jo Soneran 16,90 kuukausimaksuun?


      • Liikkuu1977
        huahei kirjoitti:

        virusturva sisälly jo Soneran 16,90 kuukausimaksuun?

        Aloin katsomaan tarkemmin tätä sopimusta ja kyllä! Tietoturva kuuluu tähän 24kk:n sopimukseen! Siispä paljon halvemmaksi tulee tämä kuin tuo kiinteä laajakaistayhteys! :)

        Liikkuu1977


      • Liikkuu1977 kirjoitti:

        Aloin katsomaan tarkemmin tätä sopimusta ja kyllä! Tietoturva kuuluu tähän 24kk:n sopimukseen! Siispä paljon halvemmaksi tulee tämä kuin tuo kiinteä laajakaistayhteys! :)

        Liikkuu1977

        muita kuin Windowsia käyttävien ei kannata edes pieraista Soneran suuntaan, kun joutuisivat maksamaan täysin turhasta. Eihän se "tietoturva" nimittäin ilmainen ole, vaan leivottu kuukausihintaan, joka ilman sitä olisi tietysti halvempi.


      • > Saunalahti on yltänyt jopa 7,6 megabittiin ja 39 ms:n pingiin.

        nää on niitä "jopa"-arvoja ... merkityksettömiä melkein kaikille käyttäjille

        IsoOmenan Sonerakaupassa ja kirjaston eteläpäässä mun Sonera Liikkuva lataa 5,5 Mbit/s ja samaan aikaan alle kilsan päässä kotona pahimmillaan vain 0,05 Mbit/s

        hyvä toimivuus on yhden sortin arpajaisvoitto :-(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe